Tutkijat: aivot eivät voi synnyttää tietoisuutta, vaan tietoisuus on irrallaan fyysisestä aivoista
Kommentit (871)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tää ketju on näin pitkä? Joo, 6v vanha. Onks kaikki vauvalla jotai neurotieteilijöitä
Hahah, tää oli aika hauska. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tää ketju on näin pitkä? Joo, 6v vanha. Onks kaikki vauvalla jotai neurotieteilijöitä
Hahah, tää oli aika hauska. 😅
Miksi nostit?
Minulla intohimoa neurotieteen
suuntaan, myönnän. E
Missä se tietoisuus sitten on jos on irti aivoista..........
Vierailija kirjoitti:
Missä se tietoisuus sitten on jos on irti aivoista..........
Sinä katsot tietoisuutesi valossa elämää ympärilläsi. Tietoisuutesi on sinun henkeäsi. Tietoisuus vallitsee koko ihmisen, sen avulla aistimme ja ajattelemme. Asiaa voi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alitajunta toimii tutkitusta 1,5 sekuntia edellä tietoista tajuntaa. Tällöin on hyvin, että ihmiset eivät tosiasiassa pysty tekemään tietoisia valintoja, mutta tietoisuus saa vain ihmiset luulemaan, että ihmiset tekevät tietoisia valintoja. Tietoinen valinta on myös ristiriidassa ajan kulumisen kanssa. Aika ei voi mennä tietyllä tavalla eteenpäin, jos muka teemme koko ajan tietoisia valintoja. Ne menevät pakosti juuri tietyllä tavalla.
Jos aivot tekevät päätöksensä ennen kuin ihminen itse asiasta tietoisesti tietää, niin tietoisuudella ei juurikaan ole merkitystä ihmisen toiminnassa.
Ehkä tietoisuus on vain monimutkaisten aivojen sivutuote. Itsensä havainnointia, jolla ei kuitenkaan loppupeleissä ole kauheasti väliä.
🤦🏻
Johan on taas ketju täynnä tieteellistä analyysiä ja asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas ketju täynnä tieteellistä analyysiä ja asiantuntijoita.
Keskustelua olisi hyvä saada aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas ketju täynnä tieteellistä analyysiä ja asiantuntijoita.
Keskustelua olisi hyvä saada aikaiseksi.
Ei täällä osata keskustella mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas ketju täynnä tieteellistä analyysiä ja asiantuntijoita.
Keskustelua olisi hyvä saada aikaiseksi.
Ei täällä osata keskustella mistään.
Vaikeaa taitaa olla saada keskustelijoita ketjuihin pysyvästi.
Up