Tutkijat: aivot eivät voi synnyttää tietoisuutta, vaan tietoisuus on irrallaan fyysisestä aivoista
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Alitajunta toimii tutkitusta 1,5 sekuntia edellä tietoista tajuntaa. Tällöin on hyvin, että ihmiset eivät tosiasiassa pysty tekemään tietoisia valintoja, mutta tietoisuus saa vain ihmiset luulemaan, että ihmiset tekevät tietoisia valintoja. Tietoinen valinta on myös ristiriidassa ajan kulumisen kanssa. Aika ei voi mennä tietyllä tavalla eteenpäin, jos muka teemme koko ajan tietoisia valintoja. Ne menevät pakosti juuri tietyllä tavalla.
Jos aivot tekevät päätöksensä ennen kuin ihminen itse asiasta tietoisesti tietää, niin tietoisuudella ei juurikaan ole merkitystä ihmisen toiminnassa.
Ehkä tietoisuus on vain monimutkaisten aivojen sivutuote. Itsensä havainnointia, jolla ei kuitenkaan loppupeleissä ole kauheasti väliä.
Uskon tämän. Itsellä kokemusta psykoosista ja toisin kuin "hoidossa" väitetään, ei kokemukset kyllä johdu mistään aivojen epätasapainosta. Aivot pikemminkin käsittelevät tietoisuutta, joka on erillinen aivoista.
Vierailija kirjoitti:
Uskon tämän. Itsellä kokemusta psykoosista ja toisin kuin "hoidossa" väitetään, ei kokemukset kyllä johdu mistään aivojen epätasapainosta. Aivot pikemminkin käsittelevät tietoisuutta, joka on erillinen aivoista.
Psykiatria käytännössä kaikessa väärässä ja silti puskevat väkivalloin valheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatria käytännössä kaikessa väärässä ja silti puskevat väkivalloin valheitaan.
Eri
Kiitos, kun kerroit kokemuksesi psykoosista. Minä olen se, joka puhuu Totuudesta. Haluaisin huomauttaa, että psykoosi on lyhytkestoinen tilanne, jonka päätyttyä ihminen voi todeta olleensa psykoosissa (ja ettei ole enää psykoosissa). Minä en koskaan ole ollut psykoosissa, vaan olen aina ollut todellisuudessa vahvasti kiinni (joogan ansiosta, jos jotakuta kiinnostaa). Psykiatria ei tietenkään voi käsittää asioita oikein, jos lähtöoletukset ovat pahasti virheelliset. Ihminen on ensisijaisesti hengellinen olento. Tiede voi lisätä tietoamme todellisuuden materiaalisesta ulottuvuudesta, mutta ei todellisuuden hengellisestä ulottuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi puhua asioita rehellisesti jotta saataisiin faktaa tutkimuksiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti ymmärtänyt asioita hieman väärin.
Voihan sitä olla epifenomenalisti, jonka mukaan mentaaliset ilmiöt palautuvat fysikaalisiin ilmiöihin esim. kuollessa ja aivojen lakkaamasta toimimasta lakkaavat myös mentaaliset ilmiöt. Itse uskon, että ihmisen sielu on kuolematon tästä todisteena lukuisat NDE:t eli kuolemanrajakokemukset, joita on myös Suomessa. Nämä ovat olleet ihan fyysisesti kuolleita ja tiede ei pysty selittämään esim. ko. kuolleiden havaintoja leikkaussalista, kun ovat olleet kuolleessa tilassa. Vielä hämmästyttävämpää on kuolleiden omaisten näkeminen ja muut ilmiöt. Kannattaa katsoa hakusanalla NDE vaikka tuubista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alitajunta toimii tutkitusta 1,5 sekuntia edellä tietoista tajuntaa. Tällöin on hyvin, että ihmiset eivät tosiasiassa pysty tekemään tietoisia valintoja, mutta tietoisuus saa vain ihmiset luulemaan, että ihmiset tekevät tietoisia valintoja. Tietoinen valinta on myös ristiriidassa ajan kulumisen kanssa. Aika ei voi mennä tietyllä tavalla eteenpäin, jos muka teemme koko ajan tietoisia valintoja. Ne menevät pakosti juuri tietyllä tavalla.
Jos aivot tekevät päätöksensä ennen kuin ihminen itse asiasta tietoisesti tietää, niin tietoisuudella ei juurikaan ole merkitystä ihmisen toiminnassa.
Ehkä tietoisuus on vain monimutkaisten aivojen sivutuote. Itsensä havainnointia, jolla ei kuitenkaan loppupeleissä ole kauheasti väliä.
Kyllä sen päätöksen joskus ymmärtää siltikin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä olla epifenomenalisti, jonka mukaan mentaaliset ilmiöt palautuvat fysikaalisiin ilmiöihin esim. kuollessa ja aivojen lakkaamasta toimimasta lakkaavat myös mentaaliset ilmiöt. Itse uskon, että ihmisen sielu on kuolematon tästä todisteena lukuisat NDE:t eli kuolemanrajakokemukset, joita on myös Suomessa. Nämä ovat olleet ihan fyysisesti kuolleita ja tiede ei pysty selittämään esim. ko. kuolleiden havaintoja leikkaussalista, kun ovat olleet kuolleessa tilassa. Vielä hämmästyttävämpää on kuolleiden omaisten näkeminen ja muut ilmiöt. Kannattaa katsoa hakusanalla NDE vaikka tuubista.
Wikipediasta:
Epifenomenalismi on mielenfilosofinen näkemys, jonka mukaan mielen ja ruumiin kausaalinen vuorovaikutus on yksisuuntaista: aivoissa tapahtuvat muutokset voivat vaikuttaa mieleen/tajuntaan, mutta mieli/tajunta ei voi vaikuttaa aivoihin eikä ihmisen käyttäytymiseen. Mielentilat ovat siis vain fysikaalisen aivotoiminnan sivutuotteita.
Ihan olemalla vain tavallinen ymmärtäväinen ihminen voi ymmärtää kaiken oikein. Kaikki toimii molempiin suuntiin ja tämä fakta on tutkittu jo aikaa sitten. Ei kannata ottaa asenteita mukaan ja haluta muuttaa totuuksia. Tuostahan ymmärtää ihan selkeästi senkin miten oma vastuu itsestä on poistettu selittämällä ettei voi vaikuttaa itse omaan käytökseensäkään esimerkiksi. Ajatelkaa lukemianne asioita.
Vierailija kirjoitti:
Salaisuuksien salaisuus
Ihmisen tietoisuus ei ole mikään salaisuus ja asia on tutkittu jo aikaa sitten.
Siis useassa rinnakkaisessa todellisuudessa.