Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijat: aivot eivät voi synnyttää tietoisuutta, vaan tietoisuus on irrallaan fyysisestä aivoista

Kommentit (787)

Vierailija
761/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen koostuu atomeista jotka muodostavat erilaisia aineita, soluja ja nesteitä yms. Aivoissa kehittyy tietoisuus ihmisen kasvaessa ja aivojen muodostaessa yhteyksiä. Ajatukset ja kokemukset ovat siis aivoissa niiden rakenteessa.

Jos minusta tehtäisiin atomitasolla tällä hetkellä täysin identtinen kopio, olisi sillä samat kokemukset kuin minulla tähän hetkeen. Kopioni kokisi olevan minä ja varma siitä, mutta minun tietoisuuteni ei olisi kahdessa paikassa vaan edelleen kokisin asiat omassa kehossani ja kopioni olisi vieras minulle eikä sen kokemukset välittyisi minulle mitenkään muuten kuin mitä itse näkisin ja kokisin sen toiminnasta.

Oliskohan mukavaa harrastaa seksiä itsensä kanssa? Ottaa itseltä suihin ja antaa perää?

Vierailija
762/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin lohdullinen ketju. Tieteellisten kommenttien määrä on paljon suurempi kuin musta tuntuu -typpisten, jotka ovat tavallisesti jopa ainoita, mitä täällä esitetään. Kertoo siitä, että luonnontieteellinen ajattelu on yleisempää, kuin Vauva-palstasta saattaisi päätellä.   Kynis.mi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot voivat synnyttää tietoisuuden, koska näin tapahtuu. Vähän kun sanoisi, että ihmisillä ei voi olla käsiä. No, on kuitenkin.

Vierailija
764/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tietoisuus syntyy aivoissa, koska se kehittyy lapsen kasvaessa. Muutenhan pikkulapset ajattelisivat jo kuten aikuiset!

Vierailija
765/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologia ei ole oikeaa tiedettä nähnytkään

Vierailija
766/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin lohdullinen ketju. Tieteellisten kommenttien määrä on paljon suurempi kuin musta tuntuu -typpisten, jotka ovat tavallisesti jopa ainoita, mitä täällä esitetään. Kertoo siitä, että luonnontieteellinen ajattelu on yleisempää, kuin Vauva-palstasta saattaisi päätellä.   Kynis.mi

Tiede on aina Jumalan puolella koska Jumalan ansiosta tiede ylipäätään voi olla olemassa. Ateisteista olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
767/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa harvinaisen tyhmiä, älykkäät ihmiset osaavat keskustella asioista kun on tarvetta. 

Eivätkö nykyihmiset ymmärrä mitä tarkoittaa tietoisuus?

Vierailija
768/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Maahan heittämäsi roska on poissa silmistäsi mutta siitä kaikkien roska kaikille muille jotka sen näkevät. Yhdestä ajattelemattomasta teosta tulee monta. Kannattaakin pyrkiä hyvään, asettaa toiset itsen edelle, silloin yhdestä hyvästä teostakin tulee monta. Hyväntekeminen pitää silti aina aloittaa itsestä, vasta sitten voi alkaa jakamaan ylitsevuotavasta kupista.

Voi sen aloittaa mistä tahansa, aina ei tarvitse ajatella onko nyt ensin huomioinut varmasti itseänsä riittävästi. Jos tuntee tarvetta auttaa toisia niin se jo kertoo että kykyä on.

Vierailija
769/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Vierailija
770/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa harvinaisen tyhmiä, älykkäät ihmiset osaavat keskustella asioista kun on tarvetta. 

Mutta missä menee tietoisuuden rajat?

Vierailija
771/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta missä menee tietoisuuden rajat?

Siis mitkä rajat? Tiedetään että ihmisellä on tietoisuus jonka valossa hän elää ja kokee elämää. Miten tämä nyt voi olla näin vaikea ymmärtää?

Vierailija
772/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Kaikki eivät lue sitä siihen mukaan.

Vierailija
773/787 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme simulaattorissa. Tietoisuus on osituskäyttöistä. 

Vierailija
774/787 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme simulaattorissa. Tietoisuus on osituskäyttöistä. 

Mitäs tämä tarkoittaa?

Vierailija
775/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
776/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementikolla ihmisen tietoisuus hupenee sitä mukaan kun aivot rappeutuvat. Eivät siis ole erilliset.

Vierailija
777/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki universaalissa tietokoneessa, missä jokaisen tietoisuus on  koodattuna. Todellisuus on simulaatio.

Vierailija
778/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko siis tietoisuus tipahtaa kyydistä, jos vaikkapa ajaa autolla tarpeeksi kovaa?

Jos törmää johonkin. Entä pyörtyessä?

Vierailija
779/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dementikolla ihmisen tietoisuus hupenee sitä mukaan kun aivot rappeutuvat. Eivät siis ole erilliset.

Tämä on hyvä pointti. Olen ollut sitä mieltä, että tietoisuus on erillinen, mutta aivoja tarvitaan siis silti.

Vierailija
780/787 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoisuus = sielu. Eihän me yhtään ymmärretä mikä tietoisuus on. Mutta ainakin on tieteellinen nimi.

Tietoisuus ei ole yhtä kuin sielu, ne ovat ihan eri asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi