Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijat: aivot eivät voi synnyttää tietoisuutta, vaan tietoisuus on irrallaan fyysisestä aivoista

Kommentit (787)

Vierailija
741/787 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätähän käytännössä jokainen uskonto sanoo, "sielu" irtautuu ruumista kun ruumis kuolee. Eli tietoisuus ei välttämättä ruumista tarvitse. Uskoo ken tahtoo mitä tahtoo

Näinhän se on, uskon henkilökohtaisesti ainakin tähän.

Vierailija
742/787 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukonäköisyys. Kykenet esim tarkastelemaan jonkun työpöydän laatikoston papereita olematta fyysisesti paikalla. Tietoisuuden kehittämistä sille tasolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/787 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä edes tietoisuus on? 

Jos ottaa LSD:tä niin koko tietoisuus muuttaa muotoaan. Ja tuohan on kuitenkin ihan vain molekyyli.

Ei tietoisuus ole se, mitä havaitset. Se on se mikä havaitsee kaikki havaintosi, olitpa aineen vaikutuksen alaisena tai et. Se vain katselee, toteaa, se ei ajattele eikä itsessään muuta muotoaan. On ikään kuin taustalla yleisönä.

Vierailija
744/787 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä edes tietoisuus on? 

Jos ottaa LSD:tä niin koko tietoisuus muuttaa muotoaan. Ja tuohan on kuitenkin ihan vain molekyyli.

Ei tietoisuus ole se, mitä havaitset. Se on se mikä havaitsee kaikki havaintosi, olitpa aineen vaikutuksen alaisena tai et. Se vain katselee, toteaa, se ei ajattele eikä itsessään muuta muotoaan. On ikään kuin taustalla yleisönä.

Sinä tavallaan eriytät tietoisuuden itsestäsi joksikin erilliseksi asiaksi. Toisaalta kiinnostava ajatus.

Vierailija
745/787 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukonäköisyys. Kykenet esim tarkastelemaan jonkun työpöydän laatikoston papereita olematta fyysisesti paikalla. Tietoisuuden kehittämistä sille tasolle. 

Tämähän on näkemistä. On kuitenkin tiedostettava että itse ei voi päättää mitä näkee.

Vierailija
746/787 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä edes tietoisuus on? 

Ei kannata sulkea pois totuuksia, kannattaa ottaa kaikki todellisuus mukaan.

Vierailija
747/787 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
748/787 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vatsa.ilmoittaa että on nälkä niin aivot käskevät mennä hakemaan ruokaa jääkaapilta, eihän vatsa osaa käskeä

Vierailija
749/787 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun vatsa.ilmoittaa että on nälkä niin aivot käskevät mennä hakemaan ruokaa jääkaapilta, eihän vatsa osaa käskeä

Vatsahan se tuossa kuitenkin käskee, tavallaan. Joskus kyse ei olekaan kuitenkaan oikeasti nälän tunteesta. Ehkä aivojakin tarvitaan tähän prosessiin.

Vierailija
750/787 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Obviously, despite his impressive body of research into this subject, there is no current way to empirically establish the validity of Fenwicks cosmic consciousness hypothesis. Ultimately, it aligns more with faith than science." 

Tästä kyseisestä artikkelista.

Vierailija
751/787 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen koostuu atomeista jotka muodostavat erilaisia aineita, soluja ja nesteitä yms. Aivoissa kehittyy tietoisuus ihmisen kasvaessa ja aivojen muodostaessa yhteyksiä. Ajatukset ja kokemukset ovat siis aivoissa niiden rakenteessa.

Jos minusta tehtäisiin atomitasolla tällä hetkellä täysin identtinen kopio, olisi sillä samat kokemukset kuin minulla tähän hetkeen. Kopioni kokisi olevan minä ja varma siitä, mutta minun tietoisuuteni ei olisi kahdessa paikassa vaan edelleen kokisin asiat omassa kehossani ja kopioni olisi vieras minulle eikä sen kokemukset välittyisi minulle mitenkään muuten kuin mitä itse näkisin ja kokisin sen toiminnasta.

Vierailija
752/787 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen koostuu atomeista jotka muodostavat erilaisia aineita, soluja ja nesteitä yms. Aivoissa kehittyy tietoisuus ihmisen kasvaessa ja aivojen muodostaessa yhteyksiä. Ajatukset ja kokemukset ovat siis aivoissa niiden rakenteessa.

Jos minusta tehtäisiin atomitasolla tällä hetkellä täysin identtinen kopio, olisi sillä samat kokemukset kuin minulla tähän hetkeen. Kopioni kokisi olevan minä ja varma siitä, mutta minun tietoisuuteni ei olisi kahdessa paikassa vaan edelleen kokisin asiat omassa kehossani ja kopioni olisi vieras minulle eikä sen kokemukset välittyisi minulle mitenkään muuten kuin mitä itse näkisin ja kokisin sen toiminnasta.

Outo

Vierailija
753/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua esille.

Vierailija
754/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Maahan heittämäsi roska on poissa silmistäsi mutta siitä kaikkien roska kaikille muille jotka sen näkevät. Yhdestä ajattelemattomasta teosta tulee monta. Kannattaakin pyrkiä hyvään, asettaa toiset itsen edelle, silloin yhdestä hyvästä teostakin tulee monta. Hyväntekeminen pitää silti aina aloittaa itsestä, vasta sitten voi alkaa jakamaan ylitsevuotavasta kupista.

Vierailija
755/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Maahan heittämäsi roska on poissa silmistäsi mutta siitä kaikkien roska kaikille muille jotka sen näkevät. Yhdestä ajattelemattomasta teosta tulee monta. Kannattaakin pyrkiä hyvään, asettaa toiset itsen edelle, silloin yhdestä hyvästä teostakin tulee monta. Hyväntekeminen pitää silti aina aloittaa itsestä, vasta sitten voi alkaa jakamaan ylitsevuotavasta kupista.

Miksi itsen edelle kaikki muut? Mitä tää tarkoittaa?

Vierailija
756/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsen edelle kaikki muut? Mitä tää tarkoittaa?

Myötätuntoa kanssaihmisiä kohtaan kannattaa harjoittaa vaikka viisi minuuttia päivässä, vaikka salaa! ettemme kovetu pelkiksi piikkipanssareiksi joilta kaikki muut koittavat aina varastaa. Piikkipanssariajattelu tuottaa valtioita ja yhteiskuntajärjestyksiä kuten venäjä tai iran tai pohjois-korea tai sudan tai venezuela tai jugoslavia.

Vierailija
757/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti aivot lukittuu kun mies näkee apposen auki haukottelevan peräaukon. kalu ja järki jämähtää ja pitää päästä jyystämään.

Vierailija
758/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me olla laboratoriossa, jossa on muta huppu tämän galaktisen sentrifugin päällä. Kun elämää syntyy ja kuolee, niin ne jotka laboratorioita pyörittää imprinttaa elämän ja tietoisuuden kokemukset omaan tietoisuuteensa. Sitten kun sentrofugin energia on käytetty loppuun resetoidaan koko koktaili alusta. Missään muussa ei ole järkeä.

Vierailija
759/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta huppu*

Vierailija
760/787 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on näkemistä. On kuitenkin tiedostettava että itse ei voi päättää mitä näkee.

THINGS WE CANNOT SEE, BUT KNOW THEY EXIST

Gravity                        Wind/Air/Oxygen

Sound                         Heat

Emotions                    Cold

Life                              Magnetism

Smell                           Radio Waves, Wi-Fi    

Taste                           Thoughts

Energy/Electricity       Imagination   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän