Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti-ikäisten vanhemmat - saako teille tulla arkena kylään?

Vierailija
19.09.2020 |

Minun on vaikea sopia näkemisiä kaverini ja hänen päiväkoti-ikäisen lapsensa kanssa. Itselläni on harvoin vapaita viikonloppuja, mutta kaverini ei koskaan halua sopia näkemisiä töiden jälkeen arki-illoille, vaan syyllistävään sävyyn vaatii tapaamisia vain viikonlopuille.

Asumme hyvin lähellä toisiamme, joten etäisyyden takia arki-iltojen vierailut eivät koidu ongelmaksi. Ja tosiaan, tarkoitus on nähdä yhdessä lapsen kanssa, ja useimmiten niin että minä tulisin kylään (tarjoilut mukana) tai ulkoilisimme kaikki yhdessä. Näettekö te päiväkoti-ikäisten vanhemmat kavereita tai kaveriperheitä iltaisin, vai onko tämä haaste kaikille?

Kommentit (447)

Vierailija
441/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa mitään arkena.

Herätys 5.00

Herätän lapsen 5.30

Lapsi hoitoon 6.00

Kävelen juna-asemalle

Työ alkaa 7.00

Lähden töistä 16.00

Haen lapsen hoidosta n. 17.00

Käymme kaupassa ja sitten kotiin n.17.30

Nukkumaan 21.00.

Työ on fyysisesti raskasta

T. Yh

Miksi sulla on kaiken rankkuuden päälle yhdeksän tunnin työpäivä?! :-o Onko niitä viisi viikossa?

Vierailija
442/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyläilemme vain ystävien kesken ja ystävät saavat tulla vaikka kämppä näyttäisi miltä. Illat ovat isompien lasten vuoksi melko harrastustäyteiset, mutta ystävien kanssa ehditään silti välillä jotain: joskus yhteinen lenkki (äidit kävellen, lapset pyörillä), yhteistä pihalla oleilua tai puistossa käynti, lapset syövät välillä naapurissa ja naapurin lapset taas meillä, hyvin voisi aikuiset toimia samoin. Sellaisia koko perheen kyläilyreissuja suuntaan tai toiseen ei arkeemme mahdu, koska emme koko perhe juurikaan ole arkisin iltaisin yhdessä kotona kuin klo 20 jälkeen, jolloin monessa perheessä lapset suuntaa jo unille. Meillä usein iltapala vasta 20.30 ja lapset vuoteessa klo 21, joten jäähän tuohon päiväkotipäivän jälkeen muutama tunti touhuta yhdessä tai ystävien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nähtiin, mutta koska tein silloin iltapainotteista vuorotyötä, sumplimista se vaati. Minulla oli myös joka kolmas vkl töitä, keskimäärin, joten ei se arki-illan kahvilla käynti kauhean paljon hankalampaa ollut.

Mutta jokainen elämäntilanteensa ja jaksamisensa mukaan. Joillekin ne viikonloput ovat juuri sitä oman perheen aikaa, toisille taas arki-illat. Mutta vaikkapa yhdessä ulkoilu arkena tunnin, pari, sehän on helppoa ja siinä lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla, lapsikin/lapsetkin saa liikuntaa!

Ja kyllä, meillä on myös lapsilla ollut aina harrastuksia, muskaria ja vähintään yksi liikuntaharrastus sen lisäksi.

Nyt lapseni ovat aikuisia, ja minulla on pari luottamustointa töiden ohessa.

Vierailija
444/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, niin kyllä on osa tosi tehokkaita. Töitä, harrastuksia ja kaverien kanssakin kaikenlaista. Miten te jaksatte! Nukutteko te jotenkin tosi vähän vai mistä vuorokaudessa löytyy noin hurjasti aikaa?!!

Vierailija
445/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa mitään arkena.

Herätys 5.00

Herätän lapsen 5.30

Lapsi hoitoon 6.00

Kävelen juna-asemalle

Työ alkaa 7.00

Lähden töistä 16.00

Haen lapsen hoidosta n. 17.00

Käymme kaupassa ja sitten kotiin n.17.30

Nukkumaan 21.00.

Työ on fyysisesti raskasta

T. Yh

Miksi sulla on kaiken rankkuuden päälle yhdeksän tunnin työpäivä?! :-o Onko niitä viisi viikossa?

On ma-pe. Tunnin ruokatauko joka on omaa aikaa. Muuten se olisi 8,5h.

Vierailija
446/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Viikonloput mieluummin sitten perheen kesken.

Eikös lapsiperheiden viikonloput mene sukulaisilla rampatessa?

Vierailija
447/447 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon minä käyny ja useimmiten saanutkin!