Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentokoneessa pitää tarjoilla ruokaa?

Vierailija
15.11.2013 |

Kotimaan lennot ovat niin lyhyitä, ettei niillä tarvitsisi tarjoilla mitään. Alle 4h ulkomaan lennotkin pärjäisi hyvin sämpylällä. Ja eikös pitkät lennot lennetä usein öisin - eihän muutenkaan yöllä syödä? Jokainen voisi tankata kentällä lähtiessään ja ottaa eväät jollei usko pärjäävänsä syömättä.

Saisi sitten lentokoneruuan tekijät olla lopun ikänsä lakossa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Etpä ole paljoa tainnut lentokoneella matkustaa....

Vierailija
2/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaanlennoilla on joskus tarjottu karamelli...

Kai se ruoka on sitä varten että aika kuluu paremmin kun on tekemista ja verensokerit ei pääse laskemaan, eikä ihmset tule huontovointisiksi tai kiukkusuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli logiikallasi alle 4h lennoissa ei tarjoiltaisi ruokaa laisinkaan.

Entä jos minulla on 4h lento, välilasku ja koneen vaihto ja toinen 4h lento putkeen?

Vierailija
4/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä samaa mieltä ap:n kanssa, että jos tuollainen ei-todellakaan-oikeasti-tärkeä ammattiryhmä aikoaa pistää Suomen polvilleen, niin adios teille. Pärjäämme erinomaisesti ilmankin, lennoilla vaikka omia eväitä syöden.

Vierailija
5/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pitkät lennot läheskään aina öisin ole ja yleensä joutuu jossainpäin maailmaa vaihtamaan jatkolennolle. Itse olen onnistunut lentämään vain Pekingiin yöaikaan. Kokeile lentää vaikka jenkkien länsirannikolle, Etelä-Amerikkaan tai Australian suunnalle ilman ruokaa.

Vierailija
6/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koneessa ole mikään pakko syödä vaikka siellä tarjotaan ruokaa, eikä kaikki syökkään.

Vierailija
7/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitkät lennot tosiaan läheskään aina öisin ole. Viimeksi lähdin pitkälle lennolle Frankfurtista kello 14.00, ja ruokaa tarjottiin pariin otteeseen. Ihan mukavaa ajankulua myös eikä perillä ole sitten nälkä, jos vielä on tunnin-parin matka hotellillekin.

Totta kai Euroopan sisäiset lennot pärjää ruuatta, mutta mielelläni minä syön silloinkin koneessa. Joskus voi olla takana kovin varhainen herätys ja vaikka junamatka kentälle, johan siinä nälkä tulee. Lisäksi voi olla niitä vaihtojakin, joten matka-ajasta tulee melkoisen pitkä.

Vierailija
8/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö lentokoneruokaa koska lennän max 6h  ja kun on kammo koska olen ollut lennolla missä parikymmentä ihmistä sai ruokamyrkytyksen :(  tosin ei ollut finnair kyseessä...

Vierailija
9/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reittilennoilla ainakaan mitään ruokaa tarjota. Kahvin saa ja mehun, halpayhtiöillä ei sitäkään.

Vierailija
10/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKT saa painua helvettiin.

Sen verran tukevasti jalat irti maasta siellä ollaan nyt(kin).

Luulin oikeasti lakkoilun jääneen pois muodista.

Vierailija
11/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole paljoa matkustanut?

Jos asuu kentän vieressä ja lentää lyhyitä lentoja suoraan kohteeseen =ei ruokaa tarvitse.

Mutta monilla on jo sinne lentokentälle kotoa matkaa, toki kentällä/matkan varrella voi syödä, mutta varsinkin jos pieniä lapsia saattaa se "ruoka-aika" osua siihen hetkeen kun ollaa lentokoneessa.

Samoin joskus ei ehdi syödä, esim. jos on kiireinen koneenvaihto, joka voi olla kiireinen ilman oma syytä, esim. 1. lento myöhässä ja vaihtoaika 2. lentoon kutistuu.

Samoin uskon että yksi syy siihen että ruokaa tarjoillaan on hygienia: jos jokainen raahaisi omat eväät koneeseen, niin aika moinen soppahan siitä syntyisi. Olisi aika ikävää matkustaa esim. hapankaalia popsivan ihmisen vieressä. Samoin ällöttäisi jos vieressä joku syö (jo pilaantunutta) aamulla tehtyä majoneesi-lohivoileipää (ja kohta juokseekin koko ajan vessaan). Lisäksi joku pahasti allerginen voi saada oireita pähkinöistä tmv. toisen matkustajan eväistä.

Ja tuskin se siivoojillekaan olisi kovin kivaa, kun "ties mitä" ruokia ja roskia löytyisi koneesta lennon jälkeen.

Vierailija
12/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä lennolle sunnuntaina, se on minulle luksusta tai ainakin harvinaista, lennän 1-3 kertaa vuodessa, lomalle.

Tuosta voi päätellä että olen duunari ja duunarina ymmärrän toista duunaria, en minäkään olisi valmis sopimukseen että palkkani pienennettäisiin, samalla kun iso pomo saa palkkaan niin monta nollaa ykkösen perässä että minä en koko elämäni aikana.

Ymmärrän toki että kirjoitan palstalla jossa 10 000€ käsiveska on halpa sijoituskohde ja 2000€ kuussa nettoavan ajatukset ovat niiiiin wt.

Vierailija
13/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12:lle tiedoksi, ettei tässä nyt ole kyseessä siitä, miten kova nälkä lennolla tulee. Vaan siitä, että onko pieni (100 hengen) ammattiryhmä oikeutettu lamauttamaan Suomen liIkenteen.

Minä olen mielummin lennolla pillimehun varassa, kuin annan periksi kiristykselle.

Vierailija
14/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:07"]

Ei reittilennoilla ainakaan mitään ruokaa tarjota. Kahvin saa ja mehun, halpayhtiöillä ei sitäkään.

[/quote]

Reittilennoilla kyllä tarjoillaan ruoka ja juomatkin kuuluvat lipun hintaan paitsi kuohuviini/shampanja.

Vierailija
15/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:26"]

Nro 12:lle tiedoksi, ettei tässä nyt ole kyseessä siitä, miten kova nälkä lennolla tulee. Vaan siitä, että onko pieni (100 hengen) ammattiryhmä oikeutettu lamauttamaan Suomen liIkenteen.

Minä olen mielummin lennolla pillimehun varassa, kuin annan periksi kiristykselle.

[/quote]

Ja olet myös tarvittaessa tinkimään palkastasi?

Vierailija
16/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen valmis tinkimään Finnairin ja cateringhenkilöjen palkasta jos joku muu tekee saman tehokkaammin.

Ihan sama mitä he ovat siitä mieltä -elämä nyt ei vaan ole Disneyelokuvaa.

Vierailija
17/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen valmis tinkimään Finnairin ja cateringhenkilöjen palkasta jos joku muu tekee saman tehokkaammin.

Ihan sama mitä he ovat siitä mieltä -elämä nyt ei vaan ole Disneyelokuvaa.

[/quote]

On kyllä ihan perusperiaate, että palkkaa ei lasketa, eikä varsinkaan yksipuolisesti työnantajan sanelemana, jos työnkuva pysyy samana. Työnantajalta todella röyhkeää ja tökeröä toimintaa.

Vierailija
18/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on silti ihan kohtuullisestvoittoa tuotava yritys, mitä harva muistaa. Pelaa tosi rumaa peliä.

Vierailija
19/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit ja junat kulkee Helsinki-Rovaniemi-väliä ilman ilmaista ruokatarjoilua :/ oo, miten ne matkustajat selviää? 

Vierailija
20/30 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjoilu on pelkkä kilpailutekijä tai lisämyynti lennoilla. Ei millään 13 tunnin bussimatkoillakaan ole ruokatarjoilua. Hyvin pärjäisi lentokoneessakin ilman, ja jos ei pärjää, voi ottaa omat eväät.