G: Nolointa, mitä sinulle on käynyt julkisella paikalla?
Gallupia kehiin...
Kerro, mikä on nolointa, mitä sulle on sattunut julkisella paikalla eli vaikka kadulla, kaupassa, liikennevälineessä tms. paikassa, missä vieraat ihmiset ovat olleet todistamassa tilannetta.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:51"]
Olin vatsataudissa, oksentelin siis jatkuvalla syötöllä. Meillä oli töissä pakko käydä työpaikkalääkärillä jos halusi saada saikkupäivistä palkkaa.
Itselläni oli yli puolen tunnin matka työpaikkalääkäriin, eikä autoa käytössä. Ei siis muutakuin yleisillä sinne... Mennessäni lääkäriin oksentelin kokomatkan ojiin sappinestettä (en siis tosissaan mitään uskaltanut syödä tai juoda) mutta yleisessä pystyin olematta oksentamatta.
Lääkäristä pois lähtiessä oli pakko juoda sokeripitoista juomaa, diabeetikko kun olen ja meinas taju lähteä janosta ja verensokereista johtuen. Ja bussissa istuessani se iski...
Aivan hirveetä kun yritin pidätellä oksennusta mutta lopulta se vaan tuli voimalla. Tiiättekö kun käsi on suun edessä ja sieltä vaan roiskuu kaikista mahollisista väleistä nestettä. Vieressä istuva vaihto paikkaa, edessä istuva vaihto paikkaa.. Olin yltäpäätä oksennuksessa. Mietin useasti jäänkö seuraavalla ja odotan seuraavaa bussia vain koska mua nolotti, itketti ja oksetti, mutta päätin jäädä bussiin koska oli pakkasta ja olin yltäpäätä märkänä oksennuksesta.
Tämän jälkeen sanoinkin pomolle että ikinä ei saa mua enään menemään työpaikka lääkärille mahataudin iskiessä. Ihan sama vaikka tulisi varoitus tai mitä vaan, mikään ei korvaa sitä häpeää ja sitä oloa!!
Äkkiseltään on ainoa mikä tuli mieleen.
[/quote]
Toivottavasti sair korvausvaateen bussiyhtiötä sillä aikuisen ihmisen pitäisi tietää että bussista lähdetään pois jos tulee paha olo. Turha selitellä mistään sairaudesta koska muiden ei tarvitse sietää oksenteluasi eikä sinulla ole oikeutta sotkea tahallaan toisten omaisuutta
Joskus kotitalouden tunnilla sain tehtäväkseni täyttää maitokannu ruokalassa. Tiedättehän ne koneet, jotka valuttavat maitoa kun lasi työnnetään alle? No, minulla jäi se kannu jumiin koneeseen ja maitoa tulvi, tulvi, tulvi.. Lattioille, tasoille.. Sain juu tuijotusta osakseni. :)
Jäätiin kiinni seksistä al fresco, luultiin olevamme niin ovelia ja diskreettejä niin eikö sinne kaukaiselle hiljaiselle rannalle joku puskarunkkari osunut. Oli aika noloa molemminpuolin, luulisin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:59"]
Olin vatsataudissa, oksentelin siis jatkuvalla syötöllä. Meillä oli töissä pakko käydä työpaikkalääkärillä jos halusi saada saikkupäivistä palkkaa.
Itselläni oli yli puolen tunnin matka työpaikkalääkäriin, eikä autoa käytössä. Ei siis muutakuin yleisillä sinne... Mennessäni lääkäriin oksentelin kokomatkan ojiin sappinestettä (en siis tosissaan mitään uskaltanut syödä tai juoda) mutta yleisessä pystyin olematta oksentamatta.
Lääkäristä pois lähtiessä oli pakko juoda sokeripitoista juomaa, diabeetikko kun olen ja meinas taju lähteä janosta ja verensokereista johtuen. Ja bussissa istuessani se iski...
Aivan hirveetä kun yritin pidätellä oksennusta mutta lopulta se vaan tuli voimalla. Tiiättekö kun käsi on suun edessä ja sieltä vaan roiskuu kaikista mahollisista väleistä nestettä. Vieressä istuva vaihto paikkaa, edessä istuva vaihto paikkaa.. Olin yltäpäätä oksennuksessa. Mietin useasti jäänkö seuraavalla ja odotan seuraavaa bussia vain koska mua nolotti, itketti ja oksetti, mutta päätin jäädä bussiin koska oli pakkasta ja olin yltäpäätä märkänä oksennuksesta.
Tämän jälkeen sanoinkin pomolle että ikinä ei saa mua enään menemään työpaikka lääkärille mahataudin iskiessä. Ihan sama vaikka tulisi varoitus tai mitä vaan, mikään ei korvaa sitä häpeää ja sitä oloa!!
[/quote]
Toivottavasti sair korvausvaateen bussiyhtiötä sillä aikuisen ihmisen pitäisi tietää että bussista lähdetään pois jos tulee paha olo. Turha selitellä mistään sairaudesta koska muiden ei tarvitse sietää oksenteluasi eikä sinulla ole oikeutta sotkea tahallaan toisten omaisuutta
[/quote]
Hei mitä hittoa oikeasti!
Ihan kuin mä olisin halunnut ihan ehdointahdoin mennä yleisille paikoille oksentelemaan?
Tää ei mun mielestä enään kuulu aihepiiriin ruotia sitä että miksi mä olin niin idiootti ja menin sinne työterveyslääkäriin asti kun niin vaadittiin työpaikan puolesta.
Joo tyhmä olin kun en ottanut pussia mukaan. Tai edes käsilaukkua johon olisin voinut oksentaa. Se on mennyttä ja en voi sitä muuttaa enään. Myös jos yhtään lohduttaa, niin mietin ennen omaa pysäkkiäni että menen sanomaan bussikuskille että sori, noi nesteet tuol lattialla on mun laattaa, voin antaa yhteystiedot nii voit lähettää laskun koska kyllä mua oikeesti hävetti ja vtutti oikeasti se! Tiiän että ei mulla mikään oikeus ole tuhota toisen omaisuutta vaikkakin sitten vahingossa. En mennyt, myönnän että olen laiska luuseri idiootti ja ei oikein huvittanu ja kehdannu ennen omaa pysäkkiäni mennä yltäpäätä oksennuksessa haisten selvittämään näitä asioita kuskin kanssa, kun ainoastaan halusin kotiin nukkumaan ja itkemään pahaa oloa peiton alle.
Sori jos tää näin montaa ihmistä ärsyttää, ei olis pitäny kirjottaa. Ei ole munkaan mielestä oikein että tarvii lääkäriltä sairasloma lapun ja samalla sinne terveyskeskuksee mennessä tartuttaa monia muitakin. Mutta niin ne työnantajat vaan yleensä vaatii.
Minä ainakin symppaan bussioksentajaa. Ei varmasti ollut mikään tarkoitus yrjötä sinne ja tiedän sekä omasta että tuttujen kokemuksesta, että joillain työpaikoilla ollaan todella tarkkoja siitä, että pitää käydä nimenomaan vielä siellä omassa työterveydessä eikä yhtään päivää saa olla pois omalla ilmolla. Esim. tuttuni on joutunut noroviruksen kourissa ajamaan 60km työterveyteen! Varmaan tosi kiva lekurillekin...
mietin kyllä tässä kommenttien valossa, että kun nyt kärsin hirveästä raskauspahoinvoinnista ja oksennus saattaa tulla ihan koska vain täysin varoittamatta, niin pitäisikö minun ruveta kulkemaan seuraavat 5-6kk töihin taksilla vai peräti hankkia oma auto? Asun pk-seudulla ja bussilla töihin menee 30min/suunta, mutta kun yrjö saattaa tulla koska vain, niin saattaisin "tahallani sotkea muiden omaisuutta"...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 15:36"]
Klassikko jumpassa. Oletteko koskaan yrittäneet pidätettyä pierusarjaa haaraperushypyissä. Kivasti tuli trat-trat-trat-trat-trat-trat musiikin tahdissa. Loppuseuraus oli se, että täysin tuntemattomat naiset nauraa niin vieressä, etteivät pysy pystyssä. Hävetti niin saatanasti, että vaihdoin salia. Näin parikymppisenä.
[/quote]
Nauroin tälle vedet silmissä ja sain kamalan yskänpuuskan ja pissatki meinas lirahtaa housuun :D :D
Miksi joka ketjussa takerrutaan johonkin yhteen viestiin, ja sitten ketjun aiheeseen liittymättömiä viestejä on melkein enemmän, kuin niitä "oikeita" viestejä?
Nytkin halusin lukea päivän piristykseksi hauskoja tarinoita, mutta kokoajan tulee vastaan viestejä, joissa haukutaan tai kommentoidaan muuten bussiin oksentajaa..
Noh, tässä ei niin nolo tarinani: Olin juna-asemalla odottamassa junaa, kun yhtäkkiä näin siellä hyvän kaverin, jolle en ollut puhunut pitkään aikaan. Tietenkin juoksin tätä halaamaan takaapäin ja huusin "PÖÖ!". Arvaattekin varmaan mitä kävi, kun hän kääntyi ympäri.. ei ollutkaan ainakaan mun kaveri. :D Onneksi juna tuli ja liukenin melko nopeasti sen kyytiin.
Yläasteella mulla oli niin runsaat kuukautiset, että kerran falskasi oikein kunnolla. Olin kemiantunnilla ja meidän piti kiertää luokassa paikalta toiselle tutkimassa jotain, joten se, joka istui ekana minun paikalleni, sai pienen punaisen tahran myös omien housujensa persuksiin. Yritin kiskoa paitaa alaspäin ja odotin kuumeisesti, että tunti loppui. En tiedä kuinka moni huomasi takamukseni kun en oikein uskaltanut katsella toisten ilmeitä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 13:59"]
[/quote]
[/quote]
Hei mitä hittoa oikeasti!
Ihan kuin mä olisin halunnut ihan ehdointahdoin mennä yleisille paikoille oksentelemaan?
Tää ei mun mielestä enään kuulu aihepiiriin ruotia sitä että miksi mä olin niin idiootti ja menin sinne työterveyslääkäriin asti kun niin vaadittiin työpaikan puolesta.
Joo tyhmä olin kun en ottanut pussia mukaan. Tai edes käsilaukkua johon olisin voinut oksentaa. Se on mennyttä ja en voi sitä muuttaa enään. Myös jos yhtään lohduttaa, niin mietin ennen omaa pysäkkiäni että menen sanomaan bussikuskille että sori, noi nesteet tuol lattialla on mun laattaa, voin antaa yhteystiedot nii voit lähettää laskun koska kyllä mua oikeesti hävetti ja vtutti oikeasti se! Tiiän että ei mulla mikään oikeus ole tuhota toisen omaisuutta vaikkakin sitten vahingossa. En mennyt, myönnän että olen laiska luuseri idiootti ja ei oikein huvittanu ja kehdannu ennen omaa pysäkkiäni mennä yltäpäätä oksennuksessa haisten selvittämään näitä asioita kuskin kanssa, kun ainoastaan halusin kotiin nukkumaan ja itkemään pahaa oloa peiton alle.
Sori jos tää näin montaa ihmistä ärsyttää, ei olis pitäny kirjottaa. Ei ole munkaan mielestä oikein että tarvii lääkäriltä sairasloma lapun ja samalla sinne terveyskeskuksee mennessä tartuttaa monia muitakin. Mutta niin ne työnantajat vaan yleensä vaatii.
[/quote]
Se on provoilija älä siitä välitä.
[/quote]
Et sitten viitsinyt ottaa kotoa muovipussia tuollaista tilannetta varten?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 20:45"]
Puhuin puhelimeen samassa bussissa kaksi penkkiriviä taaempana istuneen poikaystäväni kanssa. Vasta kun puhelu oli ohi, edessäni istuva poika kääntyi ympäri ja kysyi: anteeksi, mutta puhuitko sä äsken puhelimessa tuon takana olevan miehen kanssa? Sanoin, että No en! koska en tietenkään voinut uskoa mitään "niin tyhmää":) Käännyin kuitenkin katsomaan ja siellähän se kaveri istui!, Hiukka noloa! Eikä edes huomannut vielä mua. Puoli bussia nauroi jo siinä vaiheessa. Menin sitten hänen viereensä istumaan ja jatkettiin vielä juttua ihan "livenä".
[/quote]
Tämä oli hauska :D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 15:13"]
mietin kyllä tässä kommenttien valossa, että kun nyt kärsin hirveästä raskauspahoinvoinnista ja oksennus saattaa tulla ihan koska vain täysin varoittamatta, niin pitäisikö minun ruveta kulkemaan seuraavat 5-6kk töihin taksilla vai peräti hankkia oma auto? Asun pk-seudulla ja bussilla töihin menee 30min/suunta, mutta kun yrjö saattaa tulla koska vain, niin saattaisin "tahallani sotkea muiden omaisuutta"...
[/quote]
Pitääkö sullekin nyt vielä erikseen sanoa, että ota niitä muovipusseja mukaan kotoa lähtiessäsi.
Ylitin eräänä aamuna väsyneenä ja ajatuksissani katua, enkä huomannut niitä sellaisia varoitustötsiä. Kadulla tehtiin tietyötä, ja upposin polviani myöten sementtiin tai saveen tai mitä lie mössöä siinä olikaan. En päässyt omin voimin ylös, joten ystävällinen työmies kiskoi mut takaisin jalkakäytävälle. Onnistuin sanomaan ainoastaan, että ”kenkä jäi”, niin kuin jäikin sinne mössöön :D Kävelin kotiin polviani myöten likaisena ja yhdellä kengällä. Kyllä, hävetti. Ja kyllä, ihmiset nauroivat ihan mulle spontaanisti. Itsekin aloin kotiin päästyäni nauraa, mutta se oli aikas hysteeristä naurua.
Todella hienoa, että täällä kritisoidaan ihmistä, jolla ei varmasti ole ollut pienintäkään tarkoitusta oksentaa bussiin. En tietenkään kannusta ketään lähtemään oksennustaudissa bussiin tautiaan levittämään (mutta ihan oikeasti, miettikää seurajavan kerran bussissa ollessanne millaisia bakteeripesäkkeitä ne ovat ja laskekaa esim. kuinka monta kertaa joku niistää/yskäisee/köhii-ihan yhtä lailla nämä levittävät pöpöjään). Mutta miettikää vähän, että kuinka paljon (erit. metrossa ja junissa) kulkee kaiken maailman pulsuja, jotka sotkevat penkit kaatamalla kaljojaan sinne, yrjöämällä ym. Ja siis ihan myös yöllä lähijuna on sellainen oksennustanner, eikä siellä varmasti näillä bilehileillä tule suurta morkkista siitä, että joku sen joutuu siivoamaan tms.
Tuli tuosta bussioksentelusta mieleen että kerran olen terveyskeskuksessa ollut ripulipotilaan jälkeen vuorossa, ja kaikki sympatiani olivat kyllä hänen puolellaan! Ilmottautumisluukultakin juoksi vessaan ja lääkäriä odotellessa kiemurteli ja ramppasi vessassa jatkuvasti. Kurja että ihmisiä pannaan tulemaan terveyskeskuksiin tuollaisessa kunnossa. Toivottavasti hän sai matkat jotenkin hoidettua, eipä se omassa autossakaan kivaa varmasti ole pahoinvoivana.
Lähdin kesken työpäivän kotiin kun vatsassa oli hieman outo fiilis.
Metrossa huomasin että yrjö on todella, todella lähellä ja yritin aina ulkopysäkeillä nuuhkia raitista ilmaa silmät kiinni ja tsemppailla ettei yrjö tulisi metrossa. Tuttu tyttö bongasi minut ja tuli istumaan vastapäätä, mutta olin niin keskittynyt pidättelemään etten pystynyt puhumaan sanaakaan (en edes selitystä miksi en pysty puhumaan!) ja olin tosiaan silmät kiinni melkeinpä koko matkan...hieman hämmentyneenä raukka nousi penkistä omalla pysäkillään.
Vihdoinkin omalla pysäkillä ryntäsin metrosta ulos ja yrjösin reippaassa kaaressa pussiin minkä onneksi muistin ottaa töistä mukaan.
Yrjö tuli n. parinkymmenen metrin välein mutta sisukkaasti sain käveltyä kotiin asti ihan järkyttävän itkukohtauksen säestämänä. Taisi siinä pari paniikkipieruakin päästä.
Eli siis se räkäposkella itkevä, piereskelevä ja yrjöilevä tyttö Rastilan metroasemalla olin sitten minä :)
Tulee parikin mieleen. Kerran kaverin kanssa oltiin menossa kauppaan ja juteltiin tosi intensiivisesti, niin en huomannut sellaisten "sähköovien" takana olevia varashälytinportteja, vaan vetäisin suoraan sellaista päin :) oli aika noloa Ja vielä kun kaveri alkoi nauramaan ihan hulluna, niin tietty sain vielä lisäyleisöä :D
sitten yksi tapahtui kesällä, kun olimme muutaman kaverin kanssa päättäneet vuokrata mökin sellaisesta lomakeskukseta tms. Makoilin yhdellä laiturilla auringossa ihan normivaatteet päällä ja ilmeisesti sitten torkahdin, sillä yhtäkkiä huomaan kierähtäväni sinne hyiseen veteen! Hirveä kiljuminen ja porukkaa juoksee hätiin... Kiva siinä sit selittää, että ei mitää hätää, kunhan pyöräytin itseni tänne jorpakkoon :D
AP jatkaa omastaan.
Muutama vuosi sitten olin ollut ostoksilla, kädet täynnä kasseja menin kotiin ratikalla. Olin ostanut myös ensimmäistä kertaa itselleni kaalimatodildon. Jotenkin se ratikka lähti Aleksilla niin vauhdikkaasti liikkeelle, että tosi moni heilahti ja meinasi kaatua. Itsekin seisoin siis ja hyvä, etten kaatunut, mutta käsilaukku lävähti auki ja sieltä tippui kamoja ja jotain taisi tippua niistä ostoskasseistakin. Avuliaat ihmiset sitten auttoi mua keräilemään niitä, ja toki se dildopaketti oli niiden joukossa, joita joku mulle ojensi...
Supernoloa, poistuin heti seuraavalla pysäkillä.
Olen oksentanut kolme kertaa julkisella paikalla. Yhden kerran 1-luokkalaisena (migreeni), toisen kerran murkkuikäisenä (mikä lie verensokerin lasku syömättömänä ja pahoinvointi) ja kolmannen kerran 35-v raflan eteen liikaa juoneena, hyvä kun ehdin sieltä raflasta juosta ulos kadulle!!.
Juoksin Itiksessä liukuportaita alas metroon ponnari pomppien, mieheni tuli perässä. No, alas päästyäni liukastuin ja lensin polvilleni. Kaikki tietysti kääntyi katsomaan.
Pisteenä iin päälle metrokuski soitti torvea. Ei kylläkään mulle vaan somppumammoille, jotka yrittivät tunkea lähtevään metroon. Mieheni tuli liukuportaissa hulluna nauraen, hyvä kun pysyi pystyssä.
Mua naurattaa vieläkin kun ajattelen millanen näky se on ollut :D
Todella noloa oli myös silloin kun istuin metrossa matkalla kotiin. Jossain vaiheessa alkoi vääntää vatsassa ja tuntui, että just tulee löysät housuun. Ajattelin jäädä seuraavalla asemalla vessaan, tunne meni ohi kunnes vähän ajan päästä väänsi kahta kauheammin. Puristin pakaroita yhteen ja ajattelin selvitä kotiin. Päästin hiljaisen pierun, joka haisi _todella_ pahalta. Hahaha, se ihmisten ilme kun haju alkoi levitä :DD Nyt naurattaa mutta silloin nolotti.. Pääsin onneksi kotiin asti ilman kakkavahinkoa.