Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kanarian saarista - nyt tarvitsen apua!!

Vierailija
15.11.2013 |

Mikä olisi  paras kohde Kanarialla vaativalle aikuiselle? Sellainen missä ei ole örveltäjiä mutta kuitenkin kaupungin ja palveluiden läheisyydestä. Ehkä spa, mukava puutarha ja meren läheisyys? AI ei tarvita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kvg, onhan noita spa-viikkoja joka saarella n 7000 €, eiköhän sellaisen taso riitä vaativalle aikuiselle

Vierailija
2/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut kaikilla saarilla, eikä missään ole ollut örveltäjiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkakohteet ovat kaikki Kanarialla sellaisia, että nuo ehdot eivät täyty. Yleensä hotelli on alueella, jossa on pelkkiä hotelleja, eikä tavallista elämää+palveluja ole tai sitten kaupungissa niin, että siinä on silti paljon muitakin hotelleja ja niitä örveltäjiä (esim. Puerto de la Cruz). Tai sitten hotelli on "in the middle of nowhere".

Vierailija
4/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, on niitä kylpylöitä, mutta ne ovatkin sitten "in the middle of nowhere", eli lähellä ei ole noita ap:n kaipaamia kaupunkeja. Minä en ainakaan välittäisi mennä jonnekin hautautumaan hotellialueelle viikoksi.

4

Vierailija
5/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:10"]

kvg, onhan noita spa-viikkoja joka saarella n 7000 €, eiköhän sellaisen taso riitä vaativalle aikuiselle

[/quote]

Joo, löydän kyllä luksusta yllinkyllin mutta en tunne saaria ollenkaan. En haluaisi vahingossa varata matkaa paikkaan josta ei pääse mihinkään ilman taksia/bussia, missä ei ole ravintoloita kilometrien säteellä eikä mitään tekemistä koko saarella....

Usein matkatoimistojen ja hotellien sivut lupaa enenmmän kuin antaa... siksi ajattelin kysyä sellaisilta joilla ehkä olisi kokemusta.

Jos sulla ei ole - älä vastaa turhaan.

Vierailija
6/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:11"]

Pakettimatkakohteet ovat kaikki Kanarialla sellaisia, että nuo ehdot eivät täyty. Yleensä hotelli on alueella, jossa on pelkkiä hotelleja, eikä tavallista elämää+palveluja ole tai sitten kaupungissa niin, että siinä on silti paljon muitakin hotelleja ja niitä örveltäjiä (esim. Puerto de la Cruz). Tai sitten hotelli on "in the middle of nowhere".

[/quote]

Kyse ei ole pakettimatkasta vaan varaan hotellin erikseen 10 pväksi.

Vierailija
7/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä saarella on ollut eniten nähtävää - lähinnä siis kaunista luontoa ja ehkä jopa vanhaa asutustakin kylissä ja kaupungeissa?

Vierailija
8/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:15"]

[/quote]

Millä saarella on ollut eniten nähtävää - lähinnä siis kaunista luontoa ja ehkä jopa vanhaa asutustakin kylissä ja kaupungeissa?

[/quote]

Teneriffaa suosittelen ja sielät Puerto De la Cruzia (jossa en ole örveltäjiin kyllä törmännyt vaikka viettänyt siellä paljon aikaa). Puerto on itsessään oikea vanha kaupunki, ei turismia varten rakennettu kuten valtaosa Kanarian kaupungeista/kylistä. Luonto on vehreää ja kaunista. Lähellä on Santa Cruz, saaren iso pääkaupunki jossa sielläkin on todella kiva käyvä.

Vierailija
9/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ainakaan mene Bahia Feliziin. Se on lapsiperheille, pieni paikka missä muutama ravintola ja Ingles taksi/bussimatkan päässä.

Menkää Maspalomasiin (Gran Canarilalla) .. siellä on vähän tasokkaammat hotellit mutta löytyy myös ruokapaikkoja. Playa del ingeles on lähellä jos suht. paljon tykkää kävellä niin kävelymatkan päässä. Sieltä löytyy ostoskeskuksia ja enemmän palveluita mutta on aikalailla turistirysä.

Gran Canarialla on hyvä ja halpa julkinen liikenne. Bussilla pääset melkein minne vaan, Taksitkin ovat edullisia suomen hintoihin verrattuna joten älkää kaihtako sitä liikkumista. Autokin on helppo vuokrata ja liikenne ei ole niin kaoottista etteikö siellä uskaltaisi ajella..

Vierailija
10/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 9 ja 10!

Vierailija
11/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vaan Gran Canarialla, mutta olen tykännyt. Hotelli Inglesissä, mutta bussilla pääsi kyllä oikein kätevästi joka puolelle. En kyllä kauhesti örveltäjiä muista nähneeni Inglesissä, vaikka se on niitä suurimpia turistirysiä. Inglesin plussa on vapaamielinen ilmapiiri ja ihan hyvä ravintolatarjonta, mutta jos kaipaat enemmän autenttista asutusta ympärillesi niin sitten Ingles ei ehkä ole paras paikka. Mulle kyllä on riittänyt se, että olen sitten bussilla seikkaillut ympäri saarta niissä autenttisemmissa paikoissa. 

Las Palmas on ihan omanlaisensa paikka, ihan oikea kaupunki. Tykkään kyllä Gran Canariasta, se on monipuolinen ja sopivan pieni, joten siellä on kiva matkustella bussilla eri paikkoihin. Inglesin plussa on se, että sen kautta kulkee hyvin busseja.

Yksi harkitsemisen arvoinen paikka voisi olla Arguineguin. On sekin turistipaikka, mutta kuitenkin selvästi "paikallisempi" verrattuna vaikkapa Inglesiin. Se on aika pieni ja tunnelmallinen paikka. Toinen pieni ja tunnelmallinen paikka on Puerto de Mogan, kyllähän sielläkin turisteja on mutta selvästi seesteisempi paikka verrattuna vaikka Inglesiin tai Puerto Ricoon. En nyt mene vannomaan, mutta uskoisin että Arguineguinin ohi menee paremmin busseja kuin Puerto de Moganin.

Vierailija
12/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Kanarian saarella:

http://www.finnmatkat.fi/varaa/SearchResult.aspx?q=057df928c97b4795a34c187139084cab

Teneriffalla:

http://www.hotelh10grantinerfe.com/en/index.html

Molemmat testattu, voin suositella. Hotellit suunnattu aikuisille.

Vierailija
13/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro13 korjaa

tuosta Finnmatkojen linkistä tarkoitin Iberostar hotellia.

Tuli huono linkkivalinta, toisesta hotellista ei mitään tietoa.

Vierailija
14/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agüimesissa kannattaa käydä, se on myös tunnelmallinen ja vähän erilainen paikka. Suorastaan vähän epätodellinen. Se on kuitenkin melko keskellä saarta (Gran Canariaa) eli on ylhäällä ja siksi viileämpi, eli hotellia ei kannata sieltä ottaa. Näkemisen arvoinen paikka noin muuten kyllä.

Vierailija
15/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene madeiralle? Paljon tasokkaampi kohde eikä varmasti ole örveltäjiä. Kaunista puutarhaa ja tasokkaita hotelleja riittää.

Vierailija
16/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Gran Canarialla ja Playa del Inglesin ulkopuolella on vaikka mitä nähtävää ja koettavaa.... Puerto de Mogan on idyllinen, tosin ehkä nykyään turismin pilaama sekin, tai ei enää sellainen kalastajakylä kun itseni siellä asuessa. Auton vuokraamalla pääsee kiertelemään saarta ja myös bussilla pääsee helposti ja edullisesti kaupungista toiseen. Tällaisen span löysin Moganista, Tripadvisor ainakin suosittelee....http://fi.hotels.com/ho379881/hotel-riviera-beach-and-spa-mogan-espanja/ - tämä tosin taitaa olla Moganin puolella, eli sisämaassa, mutta... no, Gran Canaria on ihana saari ja suosittelen lämpimästi turistialueiden ulkopuolella käymistä myös.

Vierailija
17/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:54"]

Gran Kanarian saarella:

http://www.finnmatkat.fi/varaa/SearchResult.aspx?q=057df928c97b4795a34c187139084cab

Teneriffalla:

http://www.hotelh10grantinerfe.com/en/index.html

Molemmat testattu, voin suositella. Hotellit suunnattu aikuisille.

[/quote]

No höh, tuo H10 oli full. Iberostarissa oli huoneita vielä mutta veloittavat yli 800€ merinäköalasta :(  Muuten ihan kiva.

Vierailija
18/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:09"]

Olen asunut Gran Canarialla ja Playa del Inglesin ulkopuolella on vaikka mitä nähtävää ja koettavaa.... Puerto de Mogan on idyllinen, tosin ehkä nykyään turismin pilaama sekin, tai ei enää sellainen kalastajakylä kun itseni siellä asuessa. Auton vuokraamalla pääsee kiertelemään saarta ja myös bussilla pääsee helposti ja edullisesti kaupungista toiseen. Tällaisen span löysin Moganista, Tripadvisor ainakin suosittelee....http://fi.hotels.com/ho379881/hotel-riviera-beach-and-spa-mogan-espanja/ - tämä tosin taitaa olla Moganin puolella, eli sisämaassa, mutta... no, Gran Canaria on ihana saari ja suosittelen lämpimästi turistialueiden ulkopuolella käymistä myös.

[/quote]

Full tuokin

Vierailija
19/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:14"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä niin - mutta sitten voit joutua kyselemään aika pitkään, koska klassisesti kukaan ei matkusta Kanarialle omin päin eli kokemuksia erikseen varattavista luksushotelleista ei ole monella. Itsekin vähän ihmettelen, että jos teillä on varaa mennä tuollaiselle reissulle, miksette saman tien mene jonnekin paljon mielenkiintoisempaan paikkaan kuin Kanaria...

4/5

Vierailija
20/23 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 12:14"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä niin - mutta sitten voit joutua kyselemään aika pitkään, koska klassisesti kukaan ei matkusta Kanarialle omin päin eli kokemuksia erikseen varattavista luksushotelleista ei ole monella. Itsekin vähän ihmettelen, että jos teillä on varaa mennä tuollaiselle reissulle, miksette saman tien mene jonnekin paljon mielenkiintoisempaan paikkaan kuin Kanaria...

4/5

[/quote]

Minä en itse ole lähdössä - tosiaankin tietäisin satoja mielenkiintoisempia paikkoja vaan varaan matkaa iäkkäämmälle sukulaiselle joka välttämättä haluaa sinne.... ei varmaan edes tajua joulunajan hintatasoa...

Samoja hotelleja ne on paketeissa ja itse varattaessa, ei se matkan tapa vaikuta.