Hahha! Nyt tais kolahtaa miehellä pahemman kerran.
Hän on ostellut viime aikoina lähes tulkoon kaiken mitä mieleen on juolahtanut. Rahaa on palanut tuhansia hänen hurvituksiin. Minä maksoin laskut ja olen koittanut saada lapsille ruokaa. Tähän asti mennyt hyvin, mutta tulikin yllättäin sähkölasku ja kotivakuutus (jääneet huomaamattta) enkä pystynyt niitä maksamaan. Mies suostui ne maksamaan, mutta totesi hyvin surkeana ettei saa kunnollista takkia kukn alkoi nyt kylmemmät ilmat. Enpä viitsinyt sanoa mitään hienoista uusista tavaroista, jotka ei nyt lämmitäkkään, naureskelin vain sisäisesti.
Kommentit (16)
Teillä vaikuttaa olevan luottamuksellinen ja lämmin parisuhde. Onneksi olkoon.
Öööhhh. Jospa laittaisit miehen shoppailulle lopun. Tuskin se nuista laskuista tajusi. Miehelläni on myös ollut aikoinaan ajatus että kun saa rahaa niin se pitää kuluttaa heti, ja siitä ei tarvitse jäädä mitään ennen seuraavaa rahaa. Tämä on aika saletisti kotoa opittu tapa. Pikkuhiljaa sain miehen tajuamaan, että kaikkea mitä haluaa ei ehkä kannata ostaa, pitää miettiä tarviiko sitä oikeasti. Ja rahasta saa jäädäkin jotain ennen seuraavaa rahapäivää. Eli ostaako mielummin sen kunnon takin jota tarvitsee, vai sitten kaiken sen turhan.
Tuota menoa olette konkurssissa.
Mun exäni hassasi joskus kahden viikon Thaimaan lomallaan (oli siellä vanhojen vanhempiensa kanssa) yli 7000 euroa. Eli käytännössä kaksi kertaa oman nettokk-palkkansa + kokonaan MasterCardin sovittu 2000 euron luottoraja. Mä olin tuolloin äitiyslomalla ja hoidin sovitusti ruoka- ja sähkölaskut äitiysrahoistani, kun mies lyhensi asuntolainaa.
Paitsi ettei loman jälkeen pystynytkään hoitamaan asuntolainaa eikä luottokorttivelkaansa. Ilmoitin, että en aio laittaa senttiäkään lainanlyhennyksiin, mä olin jo oman osani hoitanut raha-asioista. En tiedä vieläkään mistä mies rahat hankki, vanhemmiltaan varmaan.
Luottokorttilaskuaan mies ei sitten edes aikonut hoitaa, alkoi tipahtelemaan postilaatikosta muistutuksia ja viimeiseksi miehen nimellä ulosottomiehen kirje.
Tuo olikin vain alkusoittoa.
Myöhemmin kuulin miehen sanoneen vanhemmilleen, että MINÄ olin käyttänyt kaikki perheen rahat ja luotot jne.
Sanomattakin taitaa olla selvää että mm. tuo oli yksi eromme syy.
Olis ehkä kannattanu sanoa, nyt mies ajattelee että ei saanu talvitakkia kun akka oli törsännyt rahat niin ettei saanu edes laskuja maksettua.
sanoisin että mahdotonta käyttää thaimaassa 7000 euroa kahdessa viikossa jos ei elä kuten itse maharadza. siellä kun kaikki on uskomattoman halpaa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:52"]
Olis ehkä kannattanu sanoa, nyt mies ajattelee että ei saanu talvitakkia kun akka oli törsännyt rahat niin ettei saanu edes laskuja maksettua.
[/quote]
Noinhan tuo asia eteenpäin kerrotaan.
Katso sitten vähän perään, että maksaa myös nuo laskut.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:56"]
sanoisin että mahdotonta käyttää thaimaassa 7000 euroa kahdessa viikossa jos ei elä kuten itse maharadza. siellä kun kaikki on uskomattoman halpaa.
[/quote]
No hän nimenomaan eli siellä kuin maharadza. Mikään ei ollut kyllin hyvää kuin se kallein mitä sai. Ainoa mitä kotiin asti tuli, oli omakotitalon kokoinen jumalattoman kallis merkkilaukku, jota ei koskaan käytetty sen jälkeen. Siis siinä olisi tuonut Suomeen yhden thaimaalaisperheen kevyesti.
Pilkka osuu yleensä omaan nilkaan. Oma rakas entinen puolisoni vastaavav laisessa tilanteessa lopetti kaikki meidän vakuutukset ja pari muutakin laskua, siirsi eräpäiviä. Se on helppoa, kun sen osaa.
Tiedätkö, että kaikki muut ihmiset ympärillään voi valita paitsi omat sukulaisensa. Ystävänsä voi ja miehensäkin voi. Mikäli huomaa tehneensä virhevalinnan, sekään ei ole peruuttamatonta. Sellainen keksintö on tehty kuin avioero. Suosittelen, jos suhde on tuota luokkaa.
Törsäs hutsuihin tää muuan ja toi jonkun halpispiraattilaukun matkamuistoksi. Vosut osaa kyllä lypsää, halvassa Thaimaassakin. Tuskin ne iäkkäät vanhemmat oli siellä ns lapsenvahteina...
Tämä oli tällainen kerta. On aina huolehtinut aiemmin laskut ensin ja ruuat perheelle. Siksi naureskelen, koska a)laskut on nyt hoidettu, joten kaikki hyvin b) ihmettelin monesti ääneen hänen innostustaan shoppailuun viime kuussa ja tässä kuussa, ja nyt "tuli puun takaa" talvi
Talvi ja kesä tulee aina, ei se yllätä ketään. Kai :D
ap
Maaninen vaihe ? Ostaa vailla huolta huomisesta. Kova vauhti päällä kaikessa. jne.
Siis miten noden laskujen maksaminen oli alun perin sinun vastuullasi, ettekö te maksa kuluja puoliksi tai tulojen suhteessa?
Vakka kantensa valitsee.