Kun työpaikalla tietyt ihmiset menee vahvasti "ihon alle" negatiivisessa mielessä
Mikä silloin ratkaisuksi? Ei kyse ole varsinaisesti siitä, että tämä/nämä ihmiset olisivat sinua kohtaan suoraan ilkeitä, mutta joku tietty todella ahdistava tunne tulee joistakin. Tietynlainen dominoivuus, uhkaavuuskin tietyssä mielessä. Sellainen, joka valvottaa öisin. Työpaikan vaihdos ei kauheasti houkuttele, kun tykkään muuten työstä. Nämä ihmiset ovat kuitenkin joka päivä läsnä ja aiheuttavat pahaa oloa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Monet eläinlajit, ihminenkin on eläin, toimivat niin, että liittoutumalla jotakin vastaan pyrkivät parantamaan omaa asemaansa työyhteisössä. Mikäänhän ei tiivistä rivejä niin kuin yhteinen vihollinen.
Kaikki paitsi narsistit kykenevät nousemaan sisäisen eläimensä yli
Vierailija kirjoitti:
AP onko mahdollisesti tämä toinen työntekijä parempi kuin sinä ja kokisit hänet siksi uhkaavana?
Naurettava kommentti. Osoittaa mitätöntä älykyyttä. Tietäisitpä miten typerä kommenttisi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP onko mahdollisesti tämä toinen työntekijä parempi kuin sinä ja kokisit hänet siksi uhkaavana?
Naurettava kommentti. Osoittaa mitätöntä älykyyttä. Tietäisitpä miten typerä kommenttisi on.
Kyllä minä ainakin valehtelematta koen uhkana erään kaikkien kanssa hyvin viihtyvän tyypin työpaikallamme, vaikka osaan tänne kirjoitella ja voisin laittaa vaikka millaisen uhritarinan. Vaikka itse taidan olla se myrkkyihminen.
"I'am too valuable to be hurt by you." Näin minä ajattelen "Mulkuista"
eli suomennettuna jotenkin että
"Olen liian arvokas että voisit satuttaa minua millään tavalla."
Vierailija kirjoitti:
"I'am too valuable to be hurt by you." Näin minä ajattelen "Mulkuista"
eli suomennettuna jotenkin että
"Olen liian arvokas että voisit satuttaa minua millään tavalla."
Noin kannattaisi ajatella. Ei niillä draamailijoilla ole muuta mielenkiintoa kuin saada muista reaktioita. Ei eroa yläasteen koulukiusaajista. Jos tällaisilla on työyhteisössä valtaa, sitten koko työyhteisö on mätä eli siellä on liikaa lapsellista porukkaa, kynnysmattoja ja muita myötäilijöitä. Täytyy aloittaa itsestä ja kasvattaa vähän kuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet eläinlajit, ihminenkin on eläin, toimivat niin, että liittoutumalla jotakin vastaan pyrkivät parantamaan omaa asemaansa työyhteisössä. Mikäänhän ei tiivistä rivejä niin kuin yhteinen vihollinen.
Miten oppia hyväksymään, että on tuo kaikille yhteinen vihollinen?
Ei se eläinkään opi. Kolme hevosta oli vaihtanut liittokuvioita laitumella, ja entinen pomo mökötti kaiket päivät yksinään tienposkessa ja oli pahalla päällä iltaisinkin tallissa. Kaksi muuta oli koko ajan yhdessä.
Huono tuuli oli niin ilmeinen, että kun tuli juttua joskus jonkun kanssa ja paljastui että se kaakkiparka on minun, kertoi ajaneensa töihin siitä vierestä ja säälineensä joka päivä sitä mustaa, kun se näytti niin surulliselta. Eikä ollut hevosihminen hän.
"Ei se eläinkään opi. Kolme hevosta oli vaihtanut liittokuvioita laitumella, ja entinen pomo mökötti kaiket päivät yksinään tienposkessa ja oli pahalla päällä iltaisinkin tallissa. Kaksi muuta oli koko ajan yhdessä.
Huono tuuli oli niin ilmeinen, että kun tuli juttua joskus jonkun kanssa ja paljastui että se kaakkiparka on minun, kertoi ajaneensa töihin siitä vierestä ja säälineensä joka päivä sitä mustaa, kun se näytti niin surulliselta. Eikä ollut hevosihminen hän."
Näinhän ihmiseläimetkin toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki meille, mikä siinä osoitti mitätöntä älykkyyttä, koska minä en sitä siitä löytänyt. Olen erittäin älykäs, enkä tyhmä sosiaalisestikaan. Ottaisin mieluusti opiksi jos olet minuakin fiksumpi.
Et kai ole ap?
Vierailija kirjoitti:
Henkilö aiheuttaa sinussa alemmuuden tunteita ilman että tekee mitään sinuun kohdistuvaa? Sinusta taitaa tulla mulkku, joka menee ihon alle käytöksellä.
Hän on tietynlaisessa esimiesasemassa minuun ja koen että hän pyrkii vaikuttamaan elämäni niillä osa-alueilla, jotka eivät liity työhön. Siitä tuo ahdistavuus. Ja jos yritän vetää rajoja, hän valittaa ylemmälle taholle.
ap
Oletko ap varma, että rajasi ovat siellä missä pitääkin? Nimittäin kerrot todella vähän vaikka haluat keskustella asiastasi, joten kyllähän siitä nousee vaikutelma, että olet sen tyyppinen luonne, joka kokee herkästi niiden rajojen olevan uhattuna. Joten oletko ehkä rakentanut esipuolustusvallin itse asiassa oman tonttisi ulkopuolelle? Entä käykö kaupunkivaltiosi kauppaa muiden kanssa, vai ovatko rajat täysin kiinni?
Mikä on pomosi valituksen sisältö? Voisiko olla mahdollista, että pomo tarkoittaa kuitenkin hyvää eikä oikeasti olisi sisempää puolustusmuuriasi läpäisemässä vaikka antaisit avaimet käteen? Eikö hän ole hienotunteinen? Miten se näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt niistä aspergertyypeistä, jotka on niin kaameen creepyjä ja silleen ja laukovat creepyjä vitsejä kun ei ole sosiaaliset normit niin kauheen hyvin hanskassa. Välillä ovat sitten hiljaa ja niiden seurassa tulee niin creepy olo. Hyh, creepyä.
Samaa mieltä. Burgereita ei pidä päästää työyhteisöön heittämään soraa luistinradalle. Ekskluusion kautta heidät voisi pitää omana cammayksikkönä, joka pidetään mukana muodon vuoksi. Kun etenen johtamisasteelle, otan ideani käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin valehtelematta koen uhkana erään kaikkien kanssa hyvin viihtyvän tyypin työpaikallamme, vaikka osaan tänne kirjoitella ja voisin laittaa vaikka millaisen uhritarinan. Vaikka itse taidan olla se myrkkyihminen.
Ehei. Vain pelkkä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki meille, mikä siinä osoitti mitätöntä älykkyyttä, koska minä en sitä siitä löytänyt. Olen erittäin älykäs, enkä tyhmä sosiaalisestikaan. Ottaisin mieluusti opiksi jos olet minuakin fiksumpi.
Et kai ole ap?
Jos sinulla on tarve kysyä, et ymmärtäisi vastausta, kuten eräs toinenkin tässä ketjussa. Kaikki tietävät, vain sinä et ymmärrä. Sisimmässäsi tiedät itsekin ymmärryksesi olevan vähemmän kuin tämän lauseen perässä seisovan pisteen arvoinen
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan koulumaailmasta ja useista työpaikoista missä olen ollut ettei se ”kiusattu” tai jengiin kuulumaton ollut koskaan huono koulussa, ruma tai tyhmänpuoleinen. Eli vastaan tuohon kyllä, yleensä siinä jota hyljeksitään on jotian parempaa kuin itsessä.
Yksi henkilö löytyy, kutsun häntä päässäni noita-akaksi. Erikoinen tyyppi, fiksukin, mutta jonkun sortin luonnehäiriö. Miehille yleensä livertää ja on mielinkielin, toisinaan naiselle myös, mutta haukkuu kaikkia seläntakana. Mieliala muuttuu salamannopeasti, ikinä ei voi tietää mistä asiasta suuttuu. Piikittelee ilkeästi keskustelun lomassa, luulee, ettei kukaan tajua. Ottaa työt erittäin henkilökohtaisesti, itkee, raivoaa, uhkailee lopputilillä, itsemurhalla jne... Kirjaa ylös ihmisten sanomisia, että voi tarpeen vaatiessa palata aiheeseen ja kuitata, että sanoit näin ja näin ajankohdan kera..
Soittelee ympäriinsä firmaa ja avautuu erinäisistä asioista, koska aina on jotain vialla, jokaikinen päivä. Haukkuu ihmisiä selän takana ihan estottomasti. Paiskoo ovia tai tavaroita, jos joku pitää vähän kovempaa ääntä. On ollut käytöksen vuoksi esimiehen puhuttelussa, hiukan hillitsi menoa, mutta mihin tuollainen luonnehäiriöinen muuttuisi. Pidän etäisen ja ns. ystävällisen/neutraalin linjan tyyppiin, juttelen ja myötäilen näön vuoksi. Tälle ei myöskään parane paljastaa mitään kovin henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Siis sellainen henkilö, jonka kanssa olisi pystyttävä toimimaan tehokkaasti töissä, mutta kun se on aivan mahdotonta. Henkilö ei kuuntele, dominoi, delegoi raskaimmat jutut toiselle, kaikkitietävä, puhuu päälle, täyttää tilan ja vie kaiken hengitysilman. Itsellä vaan verenpaine nousee, nukkuu yöt huonosti kun tietää, että joutuu olemaan henkilön kanssa tiivisti töissä.
Hei, kokemuksia kehiin pliis, miten selviätte, selvisitte?
Mikä on paras tapa selviytyä työpaikan ihmissuhteista, vallan kiemuroista ja paskoista pikkupomoista?
Työpaikalla nyt sattuu vaan tällä hetkellä oleen muutama kaikkitietävä p... jotka ovat äänekkäitä, saavat sen mitä haluavat tai vaan ottavat jne. Kunnallinen työpaikka kyseessä, mutta nehän ne just pahimpia voivat olla, kun ei ole selvää firman johtoa. Mutta....millä antaa takaisin? Tai millä sivuuttaa tällaiset tyypit? Miten ylipäätään selvitä, kun tuntuu että omatkin työt viedään alta??
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen etteivät monet vaihtuvat pomot ole puuttuneet. Meillä yksi ja sama nainen heittelee suustaan mitä sattuu, pidemmän päälle käy raskaaksi. Leikkii "pikkupomoa" muiden keskellä. Aina pahaa puhuu muista, tehnyt omia kuppikuntia missä hän häärää seremoniamestarina.
Meillä tällainen oli pomon lellikki. Kertoili esihenkilölle aina ummet ja lammet kuinka tekee kaiken ja muut ei tee mitään, valehteli muista selän takana, valitsi aina jonkun vuorotellen silmätikukseen ja yritti savustaa tätä ulos (ja valitettavasti yhden kohdalla jopa onnistuikin), hyppäsivät esihenkilön yhdessä tupakalla ja whatsappailivat töissä ja vapaalla. Tosiasiassahan tämä pikkupomo istuu puolet viikosta taukotilassa telkkaria katsomassa ja puhelintaan selaamassa ja teettää muilla hommansa, mutta mistäs esihenkilö sen tietäisi, kun itse on aina etänä ja pelkän pikkupomon kertoman varassa. Palaverin hän poikkeaa pitämään kerran viikossa ja siinä kaikki. Kukaan ei myöskään uskalla korjata pikkupomon kertomuksia, koska siinä ampuisi vain itseään jalkaan, sen verran rakastunut tuo esihenkilö tähän paskiaiseen on.
Tällä viikollahan saatiinkin sitten viimeisten viiden vuoden parhaat uutiset, kun esihenkilö ilmoitti jäävänsä äitiyslomalle. Sijaikseksi tulee järkeväksi tiedetty henkilö, joka ei todellakaan ota mitään jaskanpauhantaa vastaan keneltäkään eikä rupea whatsappailemaan sen kummemmin kenenkään alaisensa kanssa. En ollut ainoa, joka haki skumpan ilmoitusta seuranneena iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tää "musta vaan tuntuu siltä että se on hirvee tyyppi ja mä vihaan sitä ilman mitään syytä, nih!"? Koko ketju aivan kummallinen, kun jotain psykoosipäiväkirjaa lukisi.
Plääh, tuollaisessa paikassa ei ole pakko olla. Vatsanpohjantuntemus kertoo sen sinulle suoraan. Sairastut jos et kuntele vatsaasi.
Henkilö aiheuttaa sinussa alemmuuden tunteita ilman että tekee mitään sinuun kohdistuvaa? Sinusta taitaa tulla mulkku, joka menee ihon alle käytöksellä.