Onko noloa mennä uudestaan naimisiin?
Onko noloa mennä uudestaan naimisiin, pitää hääjuhlat? Entä kolmannen kerran?
Kommentit (21)
Riippuu tilanteesta. Monella se eka liitto on "harjoitusliitto" ja usein tosi nuorena ja kestää vain hetken. Toiseen liittoon sitten oikeasti aikuisena jo panostetaan enemmän.
Toki useammat isot hääjuhlat samalla ihmisellä vaikuttaa yksinomaan naurettavalle. Eiköhän yksi päivä prinsessana riitä jokaiselle. Ja toivottavasti ennen keski-ikää, onko rivompaa näkyä kuin Marja-Tuulikki 45v. Pakkeloituna prinsessahörsylöissä, omien lasten toimiessa kaasona ja bestmanina :D
Se ei ole noloa, vaan se on pelkästään vastoin avioliiton tarkoitusta: naimisiin mennään vain kerran ja naimisiin pitää mennä, vain jos on täysin varma, että kumppanista ei tule eroamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:20"]
Se ei ole noloa, vaan se on pelkästään vastoin avioliiton tarkoitusta: naimisiin mennään vain kerran ja naimisiin pitää mennä, vain jos on täysin varma, että kumppanista ei tule eroamaan.
[/quote]
Entä jos on tullut petetyksi ja sitten jätetyksi? Eikö saa mennä enää uusiin naimisiin siksi että edellinen puoliso oli idiootti?
Enpä ole kyllä koskaan ajatellut, että mun mies ois jotenkin nolo, ja minä siinä mukana, kun ollaan menossa naimisiin ja mies on ollut jo.
Okei, pakko on myöntää, että eräs kaveri meni nyt viidennen kerran naimisiin samalla kun täytti 40v ja sille tuli vähän kulmia nostettua. Hän menee aina jo ensimmäisen seurusteluvuoden aikana naimisiin, tähän mennessä pisin avioliitto on kestänyt kolme vuotta...
Luokkakaverin sisko meni kesällä 4 kerran naimisiin, ekalla kerralla oli 17 ja raskaana, häät tosi pienet. 2 seuraavat oli pienehköt, n 50 henkeä, viime juhannuksena oli yllätyshäät juhannusviikolla mökillä, lähiperheen kanssa. Oli kuulemma jo vähän noloa, varsinkin kun häävieraat olivat rennosti pukeutuneet.
Jos ensimmäiset häät on perinteiset kirkkohäät, johon kutsuttu mummot ja serkun kaimat niin ehkä toisella kierroksella pitäisin pienemmät ja vähemmän muodollisemmat bileet. Kutsuisin toisin häihiin vain sisarukset ja lähimmät ystävät perheineen. Kolmannella kerralla riittäisi maistraatti vihkiminen.
Ei. Kukin tyylillään. Itse neljättä kertaa naimissa. Vain yhdet hääjuhlat olleet, tokat itseasiassa. Muutoin olen mennyt hissukseen maistraatissa naimisiin.
No mä en ole mennyt koskaan enää niihin kenenkään toisiin häihin, vaikka on kutsuttu. En kavereitten, enkä sukulaisten. Joten minusta se on noloa.
Olen toista kertaa naimisissa. Ekat "häät" oli vihkiminen kahden henkilön todistaessa, toiset oli kahden henkilön todistamat maistraatissa, jälkeen sentään pidettiin juhlat omille perheille (n.20 hlöä). Minusta ei ole noloa, kukin tyylillään. Omasta onnestani oli kyse, enkä ajatellut mitä muut ovat siitä mieltä.
Ei tietenkään ole noloa! Miksi olisi?
Minusta olisi ihanaa jos jo kahdesti aikanaan avioon ehtinyt isäni nyt vanhana pappana menisi naimisiin ja vaikka kaasoja voisin toimia. :)
Minusta ihmiset on käsittämättömiä kun alkavat pohtimaan miten elää pitäisi ja miten voisi toimia. Kateellisten panettelua sanon itse! Tai sitten he eivät kykene iloitsemaan tuskin kenenkään parisuhteesta.
Minä en voisi kuvitella meneväni naimisiin muualla kuin kirkossa. Ei todellakaan maistraattia koska kirkollinen toimitus on mikä on minulle tärkeää. Voihan vihkimisen vaikka hääpaikalla toimittaa. Mutta minä en käsitä miksi ihan aitoja parin mielestä tärkeitä elementtejä väheksytään ja arvostellaan. Menettekö te ihmiset läheisienne häihin aina noin arvostellen tilaisuutta? Ja teidän omaa tuskin kukaan sitten niin tekee (vai onko se oma sitten jotenkin eri huippu)?
Minusta häät ovat yksinomaan hääparin vihkitilaisuus (jos kirkossa) ja sinänsä pyhätapahtuma kuten muukin kirkollinenmeno. Ja hääjuhla on sitten se miten pari juhlistaa häitään ja kestii vieraitaan.
Miten se olisi nolo? Varmaan jos pari koittaa teeskennellä ja pönötetään.
Kateellisuudelta tuollainen minusta vaikuttaa, enkä siis tarkoita että juhlan pitäisi olla hienot ja suuret vaai juhlijan oma asenne on niin vammautunut ettei hän nauti illastaan ja olostaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:33"]
Jos ensimmäiset häät on perinteiset kirkkohäät, johon kutsuttu mummot ja serkun kaimat niin ehkä toisella kierroksella pitäisin pienemmät ja vähemmän muodollisemmat bileet. Kutsuisin toisin häihiin vain sisarukset ja lähimmät ystävät perheineen. Kolmannella kerralla riittäisi maistraatti vihkiminen.
[/quote]
Mutta jos toisella olisi ollut jo ne kirkkohäät ja toisella olisi kyseessä ekat häät? Kai silläkin, joka menee ekaa kertaa naimisiin, on oikeus juhlia elämänsä isoa päivää, jos haluaa eikä ainakaan pitäisi joutua häpeämään :-o
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:39"]
No mä en ole mennyt koskaan enää niihin kenenkään toisiin häihin, vaikka on kutsuttu. En kavereitten, enkä sukulaisten. Joten minusta se on noloa.
[/quote]
Ai, entä jos oma lapsesi joskus eroaa ja menee uudestaan naimisiin? Tai vanhempasi?
Minusta sinun asenteen omaavien kannattaakin pysyä kaukana ihmisien onnesta. Ihmeellistä sitruunan nauttimista tuollainen toiminta. Et sinä kenenkään onnesta välitä: et siitä "ekastakaan".
Olisi kiva tietää oletko itse avioliitossa? Yhä siinä ekassa vai meneekö jo mones? Entä jos olet suhteessa X, niin kieltäytyikö mies juhlimasta häitänne vai mistä tämä asenteellisuus muiden onnea juhlimisessa?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:53"]
[/quote]
Ai, entä jos oma lapsesi joskus eroaa ja menee uudestaan naimisiin? Tai vanhempasi?
Minusta sinun asenteen omaavien kannattaakin pysyä kaukana ihmisien onnesta. Ihmeellistä sitruunan nauttimista tuollainen toiminta. Et sinä kenenkään onnesta välitä: et siitä "ekastakaan".
Olisi kiva tietää oletko itse avioliitossa? Yhä siinä ekassa vai meneekö jo mones? Entä jos olet suhteessa X, niin kieltäytyikö mies juhlimasta häitänne vai mistä tämä asenteellisuus muiden onnea juhlimisessa?
[/quote]
10 vastaa...
Olen itse naimisissa ja siinä ensimmäisessä liitossa, joka on kestänyt kohta 20v. Vanhempani ovat jo edes menneet ja tavallaan olen perinyt elämän vakaumukseni ja periaatteet heiltä.
Vastasin vaan rehellisesti ja periaatteitteni mukaan aloittajan suoraan kysymykseen, enkä tietenkään halua arvostella ketään muita. Jokainen tekee kuten parhaaksi kokee.
En puutuisi myöskään lapsieni avio-ongelmiin, jos joskus niin kävisi. Neuvoa ja auttaa voisin, jos apuani haluaisivat, mutta jos eroaisivat ja toisiin häihin kutsuisivat, niin niihin jättäisin todennäköisesti menemättä. Tähän mennessä sukulaisistani en ole mennyt mm. siskoni, serkkuni, miehen veljen, enkä enoni toisiin häihin. Tästä huolimatta olemme kaikki kuitenkin hyvissä väleissä, koska he tietävät periaatteeni ja kunnioittavat sitä.
Jokainen kait voi pitää periaateistaan, eikä haahuilla valtavirran mukana vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:53"]
[/quote]
[/quote]
10 vastaa...
Olen itse naimisissa ja siinä ensimmäisessä liitossa, joka on kestänyt kohta 20v. Vanhempani ovat jo edes menneet ja tavallaan olen perinyt elämän vakaumukseni ja periaatteet heiltä.
Vastasin vaan rehellisesti ja periaatteitteni mukaan aloittajan suoraan kysymykseen, enkä tietenkään halua arvostella ketään muita. Jokainen tekee kuten parhaaksi kokee.
En puutuisi myöskään lapsieni avio-ongelmiin, jos joskus niin kävisi. Neuvoa ja auttaa voisin, jos apuani haluaisivat, mutta jos eroaisivat ja toisiin häihin kutsuisivat, niin niihin jättäisin todennäköisesti menemättä. Tähän mennessä sukulaisistani en ole mennyt mm. siskoni, serkkuni, miehen veljen, enkä enoni toisiin häihin. Tästä huolimatta olemme kaikki kuitenkin hyvissä väleissä, koska he tietävät periaatteeni ja kunnioittavat sitä.
Jokainen kait voi pitää periaateistaan, eikä haahuilla valtavirran mukana vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:47"]
Ei tietenkään ole noloa! Miksi olisi?
Minusta olisi ihanaa jos jo kahdesti aikanaan avioon ehtinyt isäni nyt vanhana pappana menisi naimisiin ja vaikka kaasoja voisin toimia. :)
Minusta ihmiset on käsittämättömiä kun alkavat pohtimaan miten elää pitäisi ja miten voisi toimia. Kateellisten panettelua sanon itse! Tai sitten he eivät kykene iloitsemaan tuskin kenenkään parisuhteesta.
Minä en voisi kuvitella meneväni naimisiin muualla kuin kirkossa. Ei todellakaan maistraattia koska kirkollinen toimitus on mikä on minulle tärkeää. Voihan vihkimisen vaikka hääpaikalla toimittaa. Mutta minä en käsitä miksi ihan aitoja parin mielestä tärkeitä elementtejä väheksytään ja arvostellaan. Menettekö te ihmiset läheisienne häihin aina noin arvostellen tilaisuutta? Ja teidän omaa tuskin kukaan sitten niin tekee (vai onko se oma sitten jotenkin eri huippu)?
Minusta häät ovat yksinomaan hääparin vihkitilaisuus (jos kirkossa) ja sinänsä pyhätapahtuma kuten muukin kirkollinenmeno. Ja hääjuhla on sitten se miten pari juhlistaa häitään ja kestii vieraitaan.
Miten se olisi nolo? Varmaan jos pari koittaa teeskennellä ja pönötetään.
Kateellisuudelta tuollainen minusta vaikuttaa, enkä siis tarkoita että juhlan pitäisi olla hienot ja suuret vaai juhlijan oma asenne on niin vammautunut ettei hän nauti illastaan ja olostaan.
[/quote]
Juu,, minä varmaan olenkin kamalan kade työkaverille, joka meni kolmannen kerran naimsiin :D
Ensimäisen miehen jätti, kun mies halvaantui
Toisen miehen jätti, kun löysi rikkaamaan. Samalla jätti yhden lapsista matkastaan.
Kolmannen miehen kanssa piti sitten häät. Ja ihan hirveän kateellinen olen varmaan tälle naiselle :DDD
Lesket saavat tehdä mitä haluavat, ilman että kukaan sanoo mitään. Mutta nämä muut. No, on se vähän.
No sehän vähän riippuu häistäkin, kuten tuolla on joku jo sanonutkin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 08:20"]
Entä jos on tullut petetyksi ja sitten jätetyksi? Eikö saa mennä enää uusiin naimisiin siksi että edellinen puoliso oli idiootti?
Historia AINA toistaa itseään.
Entä jos menee naimisiin, vaikka ei varsinaisesti tahdo, mutta ympäristö luo paineita mennä? Onko eroaminen noloa?
Noloa on välittää muiden mielipiteistä, mitä tulee omaa elämää koskeviin ratkaisuihin.