Lääkäri jätti pitkään hoitamatta vammaa. Nyt elinikäinen vamma ja jatkuva kipu.
Käsi ollut monta vuotta kipeänä (särkyä jne) ja kukaan ei ole tutkinut kunnolla vaikka eri lekureilla olen juossut. Hoidoksi kylmää, buranaa/panadolia ja särkyvoiteita.... Ei apua.
Ny meni niin pahaksi ettei vaan enää jaksanut, joten lainasin rahaa jotta pääsin yksityiselle lääkärille. Vaiva selvisi ja vaikka koitetaan leikata, niin tod näk jää elinikäiset kivut ja vajaat liikeradat. Kiva, kiva...kiitos ta:n lääkärit.
Kommentit (15)
Ei ole minkään tv-ohjelaman innoittama avaus. Laaja hermopinne useammassa kohdassa. Hermot tod näk ottaneet niin "nokkiinsa" etteivät enää tule toimimaan.
ap
Kerro mikä vaiva oli ennen kun kritisoit täällä
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:09"]
Ei ole minkään tv-ohjelaman innoittama avaus. Laaja hermopinne useammassa kohdassa. Hermot tod näk ottaneet niin "nokkiinsa" etteivät enää tule toimimaan.
ap
[/quote]
Ok. Miten tuota sitten yleensä hoidetaan, siis ennen leikkausta?
Ei ollu välilevyn pullistumaa? Se vaikuttaa käsiin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 21:57"]
Käsi ollut monta vuotta kipeänä (särkyä jne) ja kukaan ei ole tutkinut kunnolla vaikka eri lekureilla olen juossut. Hoidoksi kylmää, buranaa/panadolia ja särkyvoiteita.... Ei apua.
Ny meni niin pahaksi ettei vaan enää jaksanut, joten lainasin rahaa jotta pääsin yksityiselle lääkärille. Vaiva selvisi ja vaikka koitetaan leikata, niin tod näk jää elinikäiset kivut ja vajaat liikeradat. Kiva, kiva...kiitos ta:n lääkärit.
[/quote] Mita valitat, Suomessahan on maailman paras ja edistynein sairaanhoito.
Mulla sama ongelma. Ei rahaa yksityiseen ja terveyskeskus ei hoida kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Välilevyn pullistumat paranevat itsekseen eli operoidaan vain jos todella pakko. Jotta välilevyn pullistuma vaikuttaisi käsiin, olisi pullistuman oltava kaularangassa tai rintarangan yläosassa (rintarangan pullistumat ääriharvinaisia) ja tuolla alueella olevia pullistumia operoidaan vielä harvemmin.
Kukaan ei voi ennen toimenpiteitä eikä edes toimenpiteiden jälkeen antaa ennustetta hermojen palautumisesta. CRPS esim paranee 2/3 ja paranemisaika voi olla kymmenenkin vuotta.
Toipumiseen vaikuttaa ihan hemmetin paljon se, kuinka aktiivinen on itse kuntoutuksessa; kukaan muu kun ei voi kuntoutusta tehdä kenenkään puolesta.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Välilevyn pullistumat paranevat itsekseen eli operoidaan vain jos todella pakko. Jotta välilevyn pullistuma vaikuttaisi käsiin, olisi pullistuman oltava kaularangassa tai rintarangan yläosassa (rintarangan pullistumat ääriharvinaisia) ja tuolla alueella olevia pullistumia operoidaan vielä harvemmin.
[/quote]
No mulla on just näin. Niskasta säteilee käsiin.
Leikkaus tulee.
. Vaiva selvisi ja vaikka koitetaan leikata, niin tod näk jää elinikäiset kivut ja vajaat liikeradat. Kiva, kiva...kiitos ta:n lääkärit.
[/quote]
Voisitko ap nyt kertoa selkeästi mikä se diagnoosi on, joka on yksityissektorilla tehty. Joktut eivät osaa selkeästi kertoa asioita eivät edes oireitaan. Siksikin moni diagnoosi on tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Apua! Onkohan mulla sama vaiva. Kova niskasärky, joka jatkuu pitkin selkärankaa ja sormia pistelee. Nytkin valvon koska en saa kivuiltani unta. Terveyskeskus ei hoida eikä lääkkeet auta.
[/quote]
No mulla on just näin. Niskasta säteilee käsiin.
Leikkaus tulee.
[/quote]
Höpö höpö...kokemukseni mukaan ihan surkea...voisin kirioitta kirja kuinka paskasti mua hoidetti kaikki vaivat...ehkä jos on hyvää työduhde sopimus ja pääset yksityiselle, koeta yrittä saada apua arvauskeksukselta kuinka paska se on...mulle on 99% negativiset kokemukset ja olen kyllä T.H SUURKULUTTJA
[/quote]
Äskeisen lääkäri-keskustelun (tv1) innoittamana? Saako kysyä, mikä tuo vaiva oli/on?