Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei saatu kutsua veljenpojan ristiäisiin

Vierailija
14.11.2013 |

Minä ja mies ollaan erottu kirkosta eikä meidän lapsia ole kastettu. Kahden viikon kuluttua on veljenpojan ristiäiset, joihin meitä ei ole kutsuttu. Kun ihmettelin tätä äidille, niin sain vastauksen, että kun "se on uskonnollinen juhla ettekä te kuulu kirkkoon". Eivät kuulemma halua, että ristiäisiin tulee ketään, joka ei kastetta hyväksy.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta odotit? Vauvan äiti on oikeassa. Ette voi ottaa vain rusinoita pullasta vakaumuksenne kanssa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
2/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heillä on siihen yhtä suuri oikeus kun teillä on omaan mielipiteeseen Niin että eroista kirkosta ja teidän lapsia ei kasteta. Mikä hinku teillä edes on juhlaan jäihin ette usko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto te uskovaiset olette ahdasmielisiä, suvaitsemattomia ja tyhmiä. Ei voi muuta sanoa. 

Vierailija
4/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa, ap hyvä. Olet siis sitä mieltä, että sinulla ja miehelläsi on oikeus omaan vakaumukseenne ja mielipiteeseenne, mutta kenelläkään muulla ei ole, vaan kaikkien muiden tulee toimia teidän vakaumuksenne ja toiveidenne mukaan? Huh, mitä itsekkyyttä.

Vierailija
5/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun sisko tai veli kääntyisi vaikka ortodoksiksi tai muslimiksi, niin kutsuisin silti hänet lapseni ristiäisiin tai rippijuhliin. Jos sisko tai veli menee toista uskontoa edustavan henkilön kanssa naimisiin, niin kutsuisi mainittuihin juhliin myös tämän puolison.

Vierailija
6/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 20:11"]

Hitto te uskovaiset olette ahdasmielisiä, suvaitsemattomia ja tyhmiä. Ei voi muuta sanoa. 

[/quote]

Samanlaisia näyttävät olevan ei-uskovatkin....

Vierailija
7/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että uusi kiistelynvirittelysi on semihyvä. Näkee tästä liikaa, että on keksimällä keksitty ja ristiäiset/ nimiäiset/ kaste on provoiluaiheena tosi vanha, mutta on tässä hiukan uutta tuulta.

Vierailija
8/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin täysin, jos tilanne olisi mulle tapahtumassa... Miksi ap:n provo ei ymmärrä?

Vierailija
9/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme meininki! Omat kaksi veljeäni eivät kuulu kirkkoon ja on kyllä ollut itsestäänselvää kutsua molemmat meidän lasten ristiäisiin. Ja aatelkaa ne oli meidän häissäkin! Törkeetä jeesustelua ap:ta kohtaan.

Vierailija
10/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen mielenilmaus :-/

En kuulu kirkkoon, ja silti olen saanut kutsut sisaren kirkkohäihin, sekä molempien lasten ristiäisiin.

Ei tuollainen poissulkeminen tulisi meidän perheessä mieleenkään. Onnellinen perhejuhla, jota juhlitaan kaikken perheenjäsenten kesken.

Vierailija
11/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ja perhettäni kutsuttu siskoni kummankaan lapsen ristiäisiin. Ja mekään emme kuulu kirkkoon. Ja sisko ei meinanut suostua kertomaan ensimmäisen tyttönsä nimeä edes ristiäisten jälkeen.

Vierailija
12/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, onpa itsekästä veljeltä ja hänen puolisoltaan! Uskomatonta että vielä äitinnekin hyväksyy tämän. En kyllä sulattaisin moista sorsintaa.

Teille ap:n haukkujille tiedoksi, ei se, ettei omaa lastaan kasta, tarkoita, ettei toistenkaan lasten kastamista hyväksy. Olen ollut ja aion olla ristiäisissä, rippijuhlissa ja kirkkohäissä, vaikka en kirkkoon kuulukaan, ei muiden vakaumus ole minulta pois. Tosi kristillistä käytöstä, jos tollasen takia kutsumatta jättää! 

Vierailija
13/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 20:55"]

Huhhuh, onpa itsekästä veljeltä ja hänen puolisoltaan! Uskomatonta että vielä äitinnekin hyväksyy tämän. En kyllä sulattaisin moista sorsintaa.

Teille ap:n haukkujille tiedoksi, ei se, ettei omaa lastaan kasta, tarkoita, ettei toistenkaan lasten kastamista hyväksy. Olen ollut ja aion olla ristiäisissä, rippijuhlissa ja kirkkohäissä, vaikka en kirkkoon kuulukaan, ei muiden vakaumus ole minulta pois. Tosi kristillistä käytöstä, jos tollasen takia kutsumatta jättää! 

[/quote]

Kovin ristiriitaista tämäkin...

Kyllä mä ehkä voin ymmärtää,miksi aloittajaa ei ole kutsuttu, vivahde-eroista ehkä nyt kuitenkin kyse. Eli, minkäsortin uskovia ovat? Minkäsortin ateisti ap on? Mitkä välit näillä ihmisillä yleensäkään on? ...

Vierailija
14/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 20:55"]

[/quote]

Kovin ristiriitaista tämäkin...

Kyllä mä ehkä voin ymmärtää,miksi aloittajaa ei ole kutsuttu, vivahde-eroista ehkä nyt kuitenkin kyse. Eli, minkäsortin uskovia ovat? Minkäsortin ateisti ap on? Mitkä välit näillä ihmisillä yleensäkään on? ...

[/quote]

Mikäs tässä nyt on ristiriitaista? Suostun myös menemään kylään ihmisille, jotka eivät lajittele jätteitä tai jotka eivät ole käyneet yliopistoa. Mitä kummallista siinä on? Minulla on omat arvoni, sinulla omasi. Minun arvoihini kuuluu, että voin kohdella toisia ihmisiä ihan normaalisti, vaikka he eivät jokaista minun arvoani jakaisikaan. Silloin meillä onkin ongelma, kun sinä tahdot näyttää mieltäsi.

Vierailija
15/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iloinen, jos meitä ei kutsuta ristiäisiin. Olimme sukulaislapsen ristiäisissä vähän aikaa sitten ja olipahan kokemus kirkkoon kuulumattomalle.. tunsin itseni kyllä NIIN ulkopuoliseksi. Todellakin uskonnollinen tilaisuus, johon en ateistina hinkua.

Eli olisin vaan tyytyväinen ap:n tilanteessa. En ole kyllä ikinä edes kuulunut kirkkoon, joten suhtautumiseni voi siksikin olla ihan eri kuin ap:lla, joka on eronnut kirkosta.

Vierailija
16/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuis todella oudolta jos oma veljeni ei kutsuisi minua oman lapsensa ristiäisiin, omiin häihinsä tai muihin uskonnollisiin juhliin vain sen takia etten kuulu kirkkoon. Olemmehan me kuitenkin samaa perhettä ja veljeni on todella tärkeä minulle.

Ehkä jos välit ei ole parhaimmat mahdolliset mutta muuten tälläistä kutsumattomuutta on hankala tajuta.

Vierailija
17/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi tehdä numeroa asiasta, olisin ehkä vain tyytyväinen, ettei tarvitsisi mennä.

Oman lapseni ristiäisiin kutsuin kyllä veljeni, joka ei kuulu kirkkoon. Jopa lapsen "kummiksi" :)

Vierailija
18/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja miehensä ovat eronneet kirkoska eli todennäköisesti ovat tehneet muille selväksi, että nämä ovat typeriä maksaessaan kirkollisveroa, laittaessaan lapset seurakunnan päiväkerhoon ja ajatellessaan, että Jumala asuu kirkossa jne. Kuka haluaa sellaisia ihmisiä lapsensa kastejuhlaan?

Vierailija
19/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisen ristiäisissä oli kutsuttuna koko lähisuku, myös miehen siskon mies, jonka uskonto on kai sit satanismi. Ei tullut,vetosi työkiireisiin ja mulle ihan ok. Kuulostaa aika pahalta, tuo tyyppi siis, kun sen näin kirjottaa, mutta on kyllä herttainen ihminen eikä todellakaan vakaumustaan toitota. Eipä oikein edes halua siitä puhua, kun joskus olen jotain tiedustellut uteliaisuuttani. Kohteliaasti kysyttiin ja kohteliaasti hän myös kieltäytyi, kun ei halunnut juhliin osallistua. No kuopuksen ristiäisiin sisko olikin sitten vaihtanut jo miestä, joka sitten osallistui :)

Vierailija
20/45 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te olisittekaan ristiäisissä tehneet; ette ole isovanhempia ettekä kummeja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi