Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä summa kuukaudessa tai tilillä muuttaisi elämääsi?

Sentit miljooniksi
18.09.2020 |

Eli paljonko sinulla pitäisi olla kuukaudessa enemmän rahaa käytössäsi, että elämäsi muuttuisi jotenkin? Tai paljonko saldosi pitisi parantua, että huomaisit muutoksen? Vai muuttaisiko mikään rahamäärä elämääsi mitenkään?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nettotulo on 2000€/kk ja miehen 3500€/kk. Noin 500€ lisäys kuukaudessa ei tuohon juuri muutosta toisi. Jos saataisiin vaikka 3000€/kk lisää niin se olisi jo sellainen muutos, että silloin ei koskaan tarvitsisi katsoa tilin saldoa. Kertasummana vaikkapa 200 000€ muuttaisi paljon, koska sillä saataisiin asuntolaina kuitattua ja kuukausittaisista menoista lähtisi 1100€ kerralla.

En ole koskaan tajunnut teitä jotka tuhoatte pääomaa tuolla tavalla. Minä taas nimenomaan EN maksaisi lainaa pois, vaan sijoittaisin koko summan tuottamaan lisää rahaa ja jatkaisin halvan asuntolainan lyhentelyä normaalisti. Näin saatava tulo on reippaasti suurempi kuin maksamalla laina ensin ja sitten sijoittamalla.

Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt teitä, joiden pitää jokainen liikenevä euro sijoittaa ja laittaa korkoa kasvamaan. Meillä menee 500€/kk sijoituksiin ja toinen mokoma säästötilille. Tuo riittää. Loppu ylijäämä meillä menee käyttöön. Olisihan se tietty fiksumpaa laittaa ne johonkin rahastoon missä tulisi vakaata ja riskitöntä tuottoa...

Kuka on sanonut että "jokainen euro". Mutta se nyt vaan on tyhmää tuhota 200 000 euroa, jotta pääsisi eroon lainasta jonka kustannus on maksimissaan 2000 €/vuosi, kun samalla summalla saa sen 8000 €/vuosi tuottoja verojen jälkeen. Siinä häviää 6000 euroa ihan jokainen vuosi tästä hetkestä elämänsä loppuun asti.

Sanoisin, että 6000€ vuositasolla enemmän tuloa ei lämmitä niin paljoa kuin se, että menot pienenisi reilut 1000e kuukaudessa. Rahalla tai sen haalimisella ei itselle niin ole merkitystä. Kunhan sitä on sen verran, että selviää normaalista elämästä ja mahdollisesti joistain lyhyistä yllätyksistä niin se riittää mulle.

Vierailija
62/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

300te saataisiin mieleinen talo. Vaikka varmaan olisi fiksumpaa sijoittaa ne rahat varsinkin, kun asuntolainan korot on niin alhaalla. Ehkä käyttäisin taloon puolet ja sijoittaisin puolet, olisi turvallisempi olo. Mutta ei se vielä koko elämää muuttaisi, siihen vaadittaisiin varmaan ainakin n. miljoona, että voisi keskittyä vain omaisuuden hoitoon eikä tarvitsisi käydä töissä.

500e/kk olisi kiva lisä, mutta lopulta sillä ei hirveän suurta merkitystä olisi. Jos molemmat saataisiin se, eli yhteensä 1000e/kk niin sitten se alkaisi vastata lainanlyhennyksen summaa ja tuota 300te kerta-rahasummaa. Että elämä oikeasti muuttuisi, tarvittaisiin ainakin 2000e/kk lisää. Sitten molemmat voisi lyhentää työaikaansa ja silti jäisi rahaa yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nettotulo on 2000€/kk ja miehen 3500€/kk. Noin 500€ lisäys kuukaudessa ei tuohon juuri muutosta toisi. Jos saataisiin vaikka 3000€/kk lisää niin se olisi jo sellainen muutos, että silloin ei koskaan tarvitsisi katsoa tilin saldoa. Kertasummana vaikkapa 200 000€ muuttaisi paljon, koska sillä saataisiin asuntolaina kuitattua ja kuukausittaisista menoista lähtisi 1100€ kerralla.

En ole koskaan tajunnut teitä jotka tuhoatte pääomaa tuolla tavalla. Minä taas nimenomaan EN maksaisi lainaa pois, vaan sijoittaisin koko summan tuottamaan lisää rahaa ja jatkaisin halvan asuntolainan lyhentelyä normaalisti. Näin saatava tulo on reippaasti suurempi kuin maksamalla laina ensin ja sitten sijoittamalla.

Tuossa on olemassa riski, että sijoitukset putoo ja käteen jää velkainen asunto, jota kukaan ei osta.

Vierailija
64/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin 0,5m tilille, vaikka nyt vaan iso laina, Mutta minä en osta lotto tai en ikinä ostanut. Minä mietin koko ajan mistä saan voitto. Mistä saan enemmän säästö, Opin miten sijoittaa ja säästää. Tee jotain itselle. Älä vaan haaveille.

Vierailija
65/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt teitä, joiden pitää jokainen liikenevä euro sijoittaa ja laittaa korkoa kasvamaan. Meillä menee 500€/kk sijoituksiin ja toinen mokoma säästötilille. Tuo riittää. Loppu ylijäämä meillä menee käyttöön. Olisihan se tietty fiksumpaa laittaa ne johonkin rahastoon missä tulisi vakaata ja riskitöntä tuottoa...

Kuka on sanonut että "jokainen euro". Mutta se nyt vaan on tyhmää tuhota 200 000 euroa, jotta pääsisi eroon lainasta jonka kustannus on maksimissaan 2000 €/vuosi, kun samalla summalla saa sen 8000 €/vuosi tuottoja verojen jälkeen. Siinä häviää 6000 euroa ihan jokainen vuosi tästä hetkestä elämänsä loppuun asti.

Sanoisin, että 6000€ vuositasolla enemmän tuloa ei lämmitä niin paljoa kuin se, että menot pienenisi reilut 1000e kuukaudessa. Rahalla tai sen haalimisella ei itselle niin ole merkitystä. Kunhan sitä on sen verran, että selviää normaalista elämästä ja mahdollisesti joistain lyhyistä yllätyksistä niin se riittää mulle.

lainan lyhennys EI ole meno. ainoastaan korko on meno.

Vierailija
66/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata euroa lisää kuukaudessa auttaisi elämääni jo aikalailla.

Vierailija
67/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on olemassa riski, että sijoitukset putoo ja käteen jää velkainen asunto, jota kukaan ei osta.

toisessa vaihtoehdossa taas ei ole riski vaan 100% varmuus että pääoman menettää.

Vierailija
68/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laskenut, että alle 5 miljoonan (esim. lottovoitto) ei kannata jäädä töistä pois, siis molempien. Mä voisin yksin jäädä jo 3 miljoonasta, mutta sillä kattaisi siis vain mun ja lapsenloppuelämän, ei miehen, vaikka suurimman osan sijoittaisikin. Jos siis haluaisi pitää nykyisen elintason.

Mikään muu ei mullistaisi niin paljoa kuin se, ettei tarvitsisi enää ikinäo olla riippuvainen töistä.

Vierailija
69/74 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toisessa vaihtoehdossa taas ei ole riski vaan 100% varmuus että pääoman menettää.

Miksi ostaa asunto, jos on 100% varmaa, että se muuttuu arvottomaksi?

Vierailija
70/74 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt nettotulot minulla 2000€ ja miehellä 5000€. Miehellä on mielenkiintoinen työ ja viihtyy siellä hyvin, mutta oma työni (kuten palkasta näkee) ei ole mitenkään hohdokasta ja kohtaan työssäni säännöllisesti ihmisten vihaa ja halveksuntaa tekemäni työn vuoksi. 2000€/kk riittäisi siihen, että tulot eivät tippuisi vaikka jäisin töistä pois. Mutta silti jäisi vielä asunto- ja mökkilaina, yhteensä 423000€, jotka ahdistavat kun ollaan jo viisikymppisiä. Ehkä ennemmin ottaisin 260000€ kertasuorituksen, jolla saisi mökkilainan pois ja  asuntolaina hoituisi myöhemmin vaihtamalla vähän pienempään asuntoon.

Vaihtoehtoisesti voisin ottaa 400€ ja alkaa tehdä nelipäiväistä viikkoa. Sekin voisi parantaa elämänlaatua ihan reippaasti.

Vierailija
71/74 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lainan lyhennys EI ole meno. ainoastaan korko on meno.

Kyllä itse sen enemmän näen menona/kuluna kuin sijoituksena. Toki kaikki lyhennykset ainakin ajatuksen tasolla ovat itselleen säästämistä.

Vierailija
72/74 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Käytän rahaa vain välttämättömyyksiin ja loput menee aina säästöön/sijoituksiin. En tarvitse mitään.

Vierailija
73/74 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä tarvitsisin miljoonan että mitään merkittävää muutosta tapahtuisi. Päivittäisin asunnon. Eikä oikeastaan sittenkään muuttuisi muuta kuin asuinpaikka. 

Vierailija
74/74 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Käytän rahaa vain välttämättömyyksiin ja loput menee aina säästöön/sijoituksiin. En tarvitse mitään.

Miksi säästät ja sijoitat, jos et tarvitse niitä rahoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan