Mikä summa kuukaudessa tai tilillä muuttaisi elämääsi?
Eli paljonko sinulla pitäisi olla kuukaudessa enemmän rahaa käytössäsi, että elämäsi muuttuisi jotenkin? Tai paljonko saldosi pitisi parantua, että huomaisit muutoksen? Vai muuttaisiko mikään rahamäärä elämääsi mitenkään?
Kommentit (74)
Jos mä saisin 1500 e joka kuukausi, sanoisin itseni irti töistä. Ei edes lisää tähän, vaan ihan niinku näppiin sellaisenaan. Se olisi jo iso elämänmuutos!
Kuukaudessa joku 50K pitäis saada, sitten vois ostaa jotain, mitä ei jo ole.
Ennen koronaa olisin vastannut että 5000€ kuukaudessa lisää muuttaisi elämääni kummasti.
Nyt kun olen lähes työtön niin vastaan että 3000€/kk tekisi muutoksen.
Tietenkin mikä tahansa summa tilillä olisi mukava mutta tuolla summalla tekisi jonkun suuremman muutoksen. Uusi paita ja illallinen kivassa ravintolassa eivät muuttaisi elämääni suuntaan tai toiseen.
Noin 300kk takuueläkkeeseen lisää, hoitusi pakolliset lääkkeet jne ilman jatkuvaa stressiä.
6000 e kuukaudessa loppuelämäni, niin jäisin pois töistä.
4-5 miljoonaa tilille, niin voisi sen jälkeen elää huoletta pääomatuloilla. Vaikka tulis vähän niukempiakin osinkovuosia välillä.
Pärjäisin nykytuloilla varsin hyvin, jos voisin muuttaa Lumon asunnosta (Helsinki, vuokra 1300e/kk) vaikka Kuopioon tai muualle keski-Suomeen. 3200e/kk nettona riittäisi yltäkylläiseen elämään, oman mittapuuni mukaan. Kunhan muksut muuttaa omilleen, niin sitten...
Siksi se perustulo tulisi tarpeeseen, koska on ihmisiä ketkä oikeesti pärjäis sillä ihan ok. Suomi on niin kahtia jakautunut..osa pärjää vähällä ja heille ihan suututaan siitä, että tuet on liian isoja ja ei voi olla onnellinen jos ei tienaa isoja summia ja käy töissä..osa taas elää ihan eri kuplassa, sijoitetaan ja säästetään omaan silmään ihan todella isoja summia😊
750 000 kertasumma riittäisi, että olisin loppuelämäni taloudellisesti riippunaton.
Vaatimaton kansa kirjoitti:
Jossain haastattelututkimuksessa ihmiset sanoivat, että olisivat tyytyväisiä keskimäärin 500€:n tulonlisäykseen kuukaudessa. Ihmiset ovat aika vähään tyytyväisiä.
500e riittäisi mulle myös. Aiemminn tienasin nettona 2700, nyt 2200. Kiinteät kulut kulut töihin liittyen (lounas ja työmatka 400e /kk. Työpaikka vaihtui.
Jossain haastattelututkimuksessa ihmiset sanoivat, että olisivat tyytyväisiä keskimäärin 500€:n tulonlisäykseen kuukaudessa. Ihmiset ovat aika vähään tyytyväisiä.
Meinasin vastata just ton 500€ :D Eli allekirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
200 000 tilille niin saisin mieleiseni talon.
Sama homma!
Kerralla 200k riittäisi muuttamaan elämän.
Sillä rahalla olisi varaa ostaa silmälasit tai hoidattaa hampaat. Molempiin ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Sillä rahalla olisi varaa ostaa silmälasit tai hoidattaa hampaat. Molempiin ei riitä.
Aika kalliit lasit tai hampaat, jos 500eur/kk ei riitä kuin toisiin. Tulisi vuodessa jo 6000eur.
Mulla on ehkä sellainen, jos saisin nykyisten tulojen päälle 3000e/kk.
Kohta ehkä saankin. Sijoitin 100 000, jonka pitäisi 10 vuoden päästä olla miljoona tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerralla 200k riittäisi muuttamaan elämän.
Mä sainkin kerralla 1,4 miljoonaa.
Vaikka saisimme kuinka paljon lisää rahaa, ei se elämäämme muuttaisi. Meillä on hyvä velaton asunto kävelymatkan päässä Helsingin keskustasta ja rakas mökki, jossa vietetään paljon aikaa. Lapset ovat maailmalla, heille olemme antaneet hyvän alkupääoman omaan asuntoon. Nettotulot ovat yhteensä n.6100 euroa ja siitä jää säästöön n.2000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan vaan, että jos Suomessa ei olisi veroja ollenkaan, ja sinulle tarjottaisiin entisen 3500 euron palkan päälle 286 euroa, niin ilmeisesti ei kelpaisi, vai miten?
Korjasin summan. Kysymys silti sama.
YLEENSÄ sitä palkankorotusta ei tarjota samoista hommista, vaan joudut ottamaan uusia vastuita/tehtäviä. Kyllä olen kieltäytynyt kahden tonnin palkankorotuksesta. Tämä kun olisi käytännössä tarkoittanut työajasta luopumista. Nyt voin hyvillä mielillä puottaa hanskat tiskiin klo 16.00, kun palkkani on 5500. En tällä veroasteella ole kyllä valmis uhraamaan vapaa-aikaani muutaman sadan euron takia.
Opiskelen korkeakoulussa ja tililleni tulee kuukaudessa noin 700e. Jos tililleni tulisi edes 1000e kuukaudessa, niin olisin tyytyväinen.