Mikä summa kuukaudessa tai tilillä muuttaisi elämääsi?
Eli paljonko sinulla pitäisi olla kuukaudessa enemmän rahaa käytössäsi, että elämäsi muuttuisi jotenkin? Tai paljonko saldosi pitisi parantua, että huomaisit muutoksen? Vai muuttaisiko mikään rahamäärä elämääsi mitenkään?
Kommentit (74)
200 000. Rahaa on nyt jo sen verran paljon, että tuo toisi todellisen muutoksen. Jättäisin työt toistaiseksi ja keskittyisin kaikkeen, mikä on jäänyt tekemättä.
En oikeastaan yhtään. Jos töihin pääsisi niin voisi säästää enempi. Tilillä nyt hyvö summa säästössä ja opintolainaa ei ole ole eikä muitaka. Tukiaisilla elän koska opiskelen vielä.
Opiskelijan alennukset kouluruoka 3e yms ei paljoa kulu. Yths kattaa terveyskulut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimaton kansa kirjoitti:
Jossain haastattelututkimuksessa ihmiset sanoivat, että olisivat tyytyväisiä keskimäärin 500€:n tulonlisäykseen kuukaudessa. Ihmiset ovat aika vähään tyytyväisiä.
Sillä rahalla olisi varaa ostaa silmälasit tai hoidattaa hampaat. Molempiin ei riitä.
Aika kalliit lasit tai hampaat, jos 500eur/kk ei riitä kuin toisiin. Tulisi vuodessa jo 6000eur.
Tuo olikin yhden kuukauden aikana, ei vuodessa. Tarve molempiin ei saisi tulla yhtä aikaa, ja samalla voi olla muitakin huolia, joihin kuluu rahaa.
Sitä paitsi kunnon hammasremontti maksaa tuhansia euroja ja silmälääkärit ja leikkaukset, lasit yms. maksaa satasia, jopa tonneja. Aikuiset joutuvat maksamaan kaiken itse ja näihin silmäsairauksiin joutuu ottamaan palkattoman sairausloman, koska ei ole äkillinen sairastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain haastattelututkimuksessa ihmiset sanoivat, että olisivat tyytyväisiä keskimäärin 500€:n tulonlisäykseen kuukaudessa. Ihmiset ovat aika vähään tyytyväisiä.
Sillä rahalla olisi varaa ostaa silmälasit tai hoidattaa hampaat. Molempiin ei riitä.
Aika kalliit lasit tai hampaat, jos 500eur/kk ei riitä kuin toisiin. Tulisi vuodessa jo 6000eur.
Tuo olikin yhden kuukauden aikana, ei vuodessa. Tarve molempiin ei saisi tulla yhtä aikaa, ja samalla voi olla muitakin huolia, joihin kuluu rahaa.
Sitä paitsi kunnon hammasremontti maksaa tuhansia euroja ja silmälääkärit ja leikkaukset, lasit yms. maksaa satasia, jopa tonneja. Aikuiset joutuvat maksamaan kaiken itse ja näihin silmäsairauksiin joutuu ottamaan palkattoman sairausloman, koska ei ole äkillinen sairastuminen.
Kyllä, se tulee joka kk. 10 vuodessa 60 000. On se kumma jos se ei riitä pikkuhiljaa, kun on kuitenkin ylimääräistä rahaa joka vain tulee :D
Molempiin jos käytät tonneja, niin alle vuodessa silti ko. summa säästetty. Jos on akuuttia, pääse julkisen kautta.. Eli riittää aivan sama minkälaiset platinalasit ja kultahampaat laittaa, kun ei niitä ole nyt heti kerralla maksaa muutenkaan. Silmäsairauksiin saat palkallisen sairasloman, jos se on "pakollinen". Mutta en nyt ymmärrä miksi silmälasien vuoksi pitäisi saikulle myöskään jäädä :D
Henkilö tarvitsi a) lasit b) hampaat korjauttaa. Lasit ei tule sekunnissa kun ne tilaa. Hampaat jos on huonossa hapessa, niin usein 1-4 kertaa kuussa laitetaan, harvemmin kaikkea kerralla, eli tuo 500/kk riittää aivan hyvin.
Noin 75 000e kerralla olisi sopiva. Sillä saisi kaikki lainat pois ja sen jälkeen palkasta jäisi käteen hyvin. Voisi säästää helposti sen verran, että voisi pitää töistä haluamaani palkatonta vapaata vaikka puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmisillä pienet tavoitteet elämässä jos muutama tonni tilille tai satasen kuukausitulojen lisäys "mullistaisi" elämän.
Ihan tiedoksi, että kannattaa vaihtaa hommia sellaiseen josta maksetaan tuntuvasti enemmän, niin koko elämä järjestyy paljon paremmin.
Mitenhän sen tekisi? Noin vain vaihtaisi?
Tienasin joskus nuorena 1200-1700€/kk. Sitten sain töitä, josta maksettiin 2000€. Palkka nousi 2500€/kk.
Tällä palkalla olin 10v. Nyt palkka on 3600€.
Tästä en kyllä tiedä, miten voisin saada merkittävästi enemmän.
Ihminen on ahnas joka haluaa lisää
Nyt on jo kaikkea ja asuntolaina on maksettu. Mikään ei enää muuttuisi kuin niin suurella summalla, että voisi lopettaa työnteon. Se vaatisi ehkä puolimiljoonaa nykyisen omaisuuden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniteho silmälasit voi maksaa esim 1200€.
Yhden hampaan korvaaminen implantilla maksaa noin 3000€.
-ohis
Miljoona euroa kertalaakista.
Ja tämä muuttaisi elämäni. En sitä tarvitse toimeentuloon.
Vähän eri luokan vastaus mulla kuin useimmilla! Noin kaksi miljoonaa :D Siinä vaiheessa voisi lopettaa työt ja elää pääasiallisesti tuotoilla loppuelämän.
sellainen 4-5 miljoonaa. Enempää en tarvisi loppuelämäkseni ja voisin toteuttaa niitä asioita, jotka ovat minulle tärkeitä.
Mun nettotulo on 2000€/kk ja miehen 3500€/kk. Noin 500€ lisäys kuukaudessa ei tuohon juuri muutosta toisi. Jos saataisiin vaikka 3000€/kk lisää niin se olisi jo sellainen muutos, että silloin ei koskaan tarvitsisi katsoa tilin saldoa. Kertasummana vaikkapa 200 000€ muuttaisi paljon, koska sillä saataisiin asuntolaina kuitattua ja kuukausittaisista menoista lähtisi 1100€ kerralla.
Bruttoansiot nyt noin 100 t€/vuosi.
Jos miljoonan tai mieluummin pari saisi ja rahat sijoittaisi, voisi pääomatuloilla jäädä eläkkeelle nelikymppisenä.
Tonni tai pari kuussa lisää ei enää kauheasti muuttaisi mitään, sijoituksiin menisi.
Puoli miljoonaa, sitten voisi elellä pääomatuloilla.
Koti on velaton, ihan ok suht uusi auto on, puskuria ja sijoituksia on, kakkosasunto on ja siitä velat ei stressaa...taitaa nää ulkoiset tavoitteet olla kasassa jo. Oikeassa elämässä en pääse taloudelliseen riippumattomuuteen ilman lottovoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun nettotulo on 2000€/kk ja miehen 3500€/kk. Noin 500€ lisäys kuukaudessa ei tuohon juuri muutosta toisi. Jos saataisiin vaikka 3000€/kk lisää niin se olisi jo sellainen muutos, että silloin ei koskaan tarvitsisi katsoa tilin saldoa. Kertasummana vaikkapa 200 000€ muuttaisi paljon, koska sillä saataisiin asuntolaina kuitattua ja kuukausittaisista menoista lähtisi 1100€ kerralla.
En ole koskaan tajunnut teitä jotka tuhoatte pääomaa tuolla tavalla. Minä taas nimenomaan EN maksaisi lainaa pois, vaan sijoittaisin koko summan tuottamaan lisää rahaa ja jatkaisin halvan asuntolainan lyhentelyä normaalisti. Näin saatava tulo on reippaasti suurempi kuin maksamalla laina ensin ja sitten sijoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen palkka x 2. Ois rahaa hoitaa itseäni. Nyt hampaat hajoo, kroppa hajoo ja olo on huono. Kunnalliseen hammaslääkäriin ei pääse kuin akuuttitapauksessa ja lääkärinaikaa saa odotaa 3kk eikä hoitoa saa.
Uudet silmälasitkin tarttis sekä talvikengät.
On kyllä väärin, etä työtä tekevällä ja veroja maksamalla ei ole varaa pitää huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut teitä jotka tuhoatte pääomaa tuolla tavalla. Minä taas nimenomaan EN maksaisi lainaa pois, vaan sijoittaisin koko summan tuottamaan lisää rahaa ja jatkaisin halvan asuntolainan lyhentelyä normaalisti. Näin saatava tulo on reippaasti suurempi kuin maksamalla laina ensin ja sitten sijoittamalla.
Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt teitä, joiden pitää jokainen liikenevä euro sijoittaa ja laittaa korkoa kasvamaan. Meillä menee 500€/kk sijoituksiin ja toinen mokoma säästötilille. Tuo riittää. Loppu ylijäämä meillä menee käyttöön. Olisihan se tietty fiksumpaa laittaa ne johonkin rahastoon missä tulisi vakaata ja riskitöntä tuottoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ole koskaan ymmärtänyt teitä, joiden pitää jokainen liikenevä euro sijoittaa ja laittaa korkoa kasvamaan. Meillä menee 500€/kk sijoituksiin ja toinen mokoma säästötilille. Tuo riittää. Loppu ylijäämä meillä menee käyttöön. Olisihan se tietty fiksumpaa laittaa ne johonkin rahastoon missä tulisi vakaata ja riskitöntä tuottoa...
Kuka on sanonut että "jokainen euro". Mutta se nyt vaan on tyhmää tuhota 200 000 euroa, jotta pääsisi eroon lainasta jonka kustannus on maksimissaan 2000 €/vuosi, kun samalla summalla saa sen 8000 €/vuosi tuottoja verojen jälkeen. Siinä häviää 6000 euroa ihan jokainen vuosi tästä hetkestä elämänsä loppuun asti.
Olen kahden teinin yh, nettopalkka 1900€ josta jää asumiskulujen jälkeen 800€.
Olisin tyytyväinen 500€ lisäykseen/kk niin saisin lääkkeet yms. tarpeet senttejä laskematta hankittua.