Mikä summa kuukaudessa tai tilillä muuttaisi elämääsi?
Eli paljonko sinulla pitäisi olla kuukaudessa enemmän rahaa käytössäsi, että elämäsi muuttuisi jotenkin? Tai paljonko saldosi pitisi parantua, että huomaisit muutoksen? Vai muuttaisiko mikään rahamäärä elämääsi mitenkään?
Kommentit (74)
0 euroa olisi aikamoinen katastrofi.
Jos saisin sen verran että voisin maksaa opintolainani pois, jatkuva rahasta stressaaminen loppuisi vaikka olisin yhä työtön. Lapsuus ja nuoruus oli kituuttamista, koska perhe oli köyhä, opiskeluaika oli kituuttamista ja nyt valmistumisenkin jälkeen elämä on yhä kituuttamista. Ehkä 40 vuotiaana olen velaton ja jää edes tuet käyttään jos mitään tukia enää silloin on.
Mä sain mitättömän 1700 euron luottovelan viimeinkin hoidettua pois. Nyt elän nippanappa toimeentulotuen ylärajan yläpuolella, pärjään omillani. Pelkkä tietosuus siitä, että niskassa ei ole velan velkaa, teki kummasti hyvää. Ja nyt noin 15 euroa joka kuukausi jää mulle, ei tarvi myöskään murehtia, että entä kun joskus tulisi aika, etten pysty maksamaan edes korkoja ja kuluja ja kaikki lankeaa maksettavaksi. Pienelläkin rahalla elää ihan ok, jos ei tarvitse koko ajan elää veitsen terällä, peläten, että katastrofi ja lohduttomuus iskee hetkellä minä hyvänsä.
Jossain haastattelututkimuksessa ihmiset sanoivat, että olisivat tyytyväisiä keskimäärin 500€:n tulonlisäykseen kuukaudessa. Ihmiset ovat aika vähään tyytyväisiä.
Jos nettopalkka nousisi 2000->3000€ niin sit voisin vaihtaa vuokra-asunnosta omaan pieneen taloon. Se vaikuttaisi elämääni huomattavan paljon
Vierailija kirjoitti:
Jos nettopalkka nousisi 2000->3000€ niin sit voisin vaihtaa vuokra-asunnosta omaan pieneen taloon. Se vaikuttaisi elämääni huomattavan paljon
Vaikuttaisi lisääntyvien kulujen myötä. Sellaistenkin, mitä et ole tullut ajatelleeksi.
Nimim. kokemusta on.
En kadu muuttoa, mutta voin kertoa, että ongelmat eivät katoa, ne ovat vaan erilaisia.
Minulla on velaton asunto ja olen jo sen ikäinen, että kaikki tavallisimmat hankinnat kotiin on tehty. Riittäisi siis, että saisin yhtiövastikkeen, kuukauden ruuat ja tavallisimmat laskut (sähkö, puhelin, netti) maksettua. Juuri mitään nykyisiä vaatteitakaan en saa kulutettua puhki ennen kuin aika loppuu. Satanen kuussa hupiostoihin riittäisi mainiosti. Nuorempana varmasti haluaisin vähän enemmän.
Mä toivoisin, että olisi yksi 1000e koko ajan säästössä..just noita hammaslääkärikäyntejä, pesukone hajoo yms varten...eikä niin, että koko ajan kerääntyy tuo sit kun on rahaa ostan lista..joskus se viimeinenkin lakana hajoo ja hampaisiin iskee niin kova kipu et on vaan pakko mennä lääkäriin
Noin 600eur/kk. Tai vaihtoehtoisesti kerralla 130 000eur.
1000 euroa lisää kuukaudessa, ja se olisi jo merkittävä muutos.
Vierailija kirjoitti:
Nyky verotuksella tarvitsisit 1800€:n palkan korotuksen. Eli unelmaksi jää! Itselläni jäi 3500 sain 500€ korotuksen, niin nytpä olikin huima 3786€ maksettu...on tää v..ttu. Tuli jotain solidaarisuus veroa maksettavaksi ja koko palkan verotus nousi 2%. OLIS NYT PER...LE OTETTU TUOSTA KOROTUKSESTA EIKÄ KOKO PALKASTA.
Kyllä on ihmisillä pienet tavoitteet elämässä jos muutama tonni tilille tai satasen kuukausitulojen lisäys "mullistaisi" elämän.
Ihan tiedoksi, että kannattaa vaihtaa hommia sellaiseen josta maksetaan tuntuvasti enemmän, niin koko elämä järjestyy paljon paremmin.
10 miljoonaa tilillä muuttaisi, sillä rahalla saisi jo jotakin todella mullistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmisillä pienet tavoitteet elämässä jos muutama tonni tilille tai satasen kuukausitulojen lisäys "mullistaisi" elämän.
Ihan tiedoksi, että kannattaa vaihtaa hommia sellaiseen josta maksetaan tuntuvasti enemmän, niin koko elämä järjestyy paljon paremmin.
Minua ei ainakaan työnteko kiinnosta, eli en halua sellaisiin töihin, joista maksetaan enemmän. Niissä saa yleensä rehkiäkin enemmän (ei tietysti aina). Minulla siis mullistuisi elämä, jos jostain vain tipahtaisi muutama satanen lisää. Voisin sen turvin lopettaa työt kokonaan.
9
Mulla brutto oli 2100e kunnes sain väliaikaisen pestin 3200e muutamaksi vuodeksi. Kyllä se n.1000€ kummasti elämää muutti kun jäi jotain käteenkin ja myös säästöön. Nyt taas kituutellaan, jos jokupäivä löytyis rahakkaampi pesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyky verotuksella tarvitsisit 1800€:n palkan korotuksen. Eli unelmaksi jää! Itselläni jäi 3500 sain 500€ korotuksen, niin nytpä olikin huima 3786€ maksettu...on tää v..ttu. Tuli jotain solidaarisuus veroa maksettavaksi ja koko palkan verotus nousi 2%. OLIS NYT PER...LE OTETTU TUOSTA KOROTUKSESTA EIKÄ KOKO PALKASTA.
Pyydä, että saat palkanalennuksen. Seuraavalla kerralla kun joku tarjoaa lisää rahaa, naurat räkäisesti ja sanot, ettei kiinnosta.
Meinaan vaan, että jos Suomessa ei olisi veroja ollenkaan, ja sinulle tarjottaisiin entisen 3500 euron palkan päälle 786 euroa, niin ilmeisesti ei kelpaisi, vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Meinaan vaan, että jos Suomessa ei olisi veroja ollenkaan, ja sinulle tarjottaisiin entisen 3500 euron palkan päälle 286 euroa, niin ilmeisesti ei kelpaisi, vai miten?
Korjasin summan. Kysymys silti sama.
200 000 tilille niin saisin mieleiseni talon.
Nykyinen palkka x 2. Ois rahaa hoitaa itseäni. Nyt hampaat hajoo, kroppa hajoo ja olo on huono. Kunnalliseen hammaslääkäriin ei pääse kuin akuuttitapauksessa ja lääkärinaikaa saa odotaa 3kk eikä hoitoa saa.
Uudet silmälasitkin tarttis sekä talvikengät.