Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lbgt- ihmisille kysymys?

Vierailija
18.09.2020 |

En nyt tarkoita väheksyä ketään, mutta koetteko te, että lbgt suuntautumisista olisi tullut ”ns trendi”. Ja siis haluan kysyä teidän mielipidettä, että koetteko te itse, että jotkut nuoret käyttää suuntautumistaan huomion hakuna tai, että he kokevat sen trendikkääksi ja sen vuoksi yrittävät olla jotain mitä he ei ole.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntautumisesta*

Vierailija
2/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tuollaista. En kyllä juuri tunne nuoria, joten voihan tuo olla mahdollistakin. Vaikea kuitenkin kuvitella että kukaan hetero väittäisi kuuluvansa seksuaalivähemmistöön huomion takia.

Vierailija
4/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Aika täydentävä vastaus. Siksi mietin tätä kysymystä, koska serkkuni on siis trans-mies. Tai ainakin oli. Nyt haluaa taas olla nainen, niinkuin biologisesti on/oli. Katuu nyt rintojenpoistoleikkaustaan, jonka muutama vuosi sitten kävi läpi.

Vierailija
5/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, onko tullut trendi. Itse kun olin teini (n. 15 vuotta sitten) niin mielestäni homovihaa ainakin oli paljon enemmän kuin nykyään, joten homoja tuntui olevan "vähemmän" ainakin keskisuuressa kaupungissa missä kasvoin. Trans ja muunsukupuolisista ihmisistä puhutaan hyvin paljon nykyään verrattuna siihen aikaan, mikä tekee siitä tavallaan ymmärrettävää, että kasvavassa iässä olevat ihmiset pohtivat sukupuoli-identiteettiään. En kuitenkaan usko että loppujen lopuksi määrä olisi lisääntynyt sen kummemmin.

Vierailija
6/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut tuollaista. En kyllä juuri tunne nuoria, joten voihan tuo olla mahdollistakin. Vaikea kuitenkin kuvitella että kukaan hetero väittäisi kuuluvansa seksuaalivähemmistöön huomion takia.

No kyllä jotkut ihmiset varsinkin mt ongelmaiset, voivat hyvinkin hakea huomiota mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Esim valehdella, että on vakavasti sairas yms. Huomionhaun vuoksi. Ja nyt selvennän, että en viittaa tai tarkoita, että seksuaalinen suuntautuminen on sairaus.

Vierailija
7/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika jännä tää alapeukkujen määrä taas, kun yritän ihan asiallisesti keskustella ja kysyä asiasta joka mietityttää.

Vierailija
8/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko sinä, että heteroseksuaalisuus ja cis sukupuolisuus olisi trendi koska aivan hitosti sitä mainostetaan kaikkialla ja ihmiset puhuu siitä jatkuvasti. Sitä on oikein valtiokin suojelemassa kaikenmaailman säädösten kanssa, että saa toteuttaa heterouttaan ja cissuuttaan mielinmäärin.

Vierailija
9/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse uskon että suurin osa ihmisistä on bi-seksuaaleja ainakin joissain määrin ja yhteiskunta on määrittänyt että heteropariskunta on se normi. Ja mitä nyt olen netissä erinäisillä keskustelualueilla aikaa viettänyt niin olen huomannut monien ihmisten mielestä se, mikä olisi heteroille ihan normaalia onkin homoille tai lesboille huomionhakua ja ”tuputusta”.

Vierailija
10/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko sinä, että heteroseksuaalisuus ja cis sukupuolisuus olisi trendi koska aivan hitosti sitä mainostetaan kaikkialla ja ihmiset puhuu siitä jatkuvasti. Sitä on oikein valtiokin suojelemassa kaikenmaailman säädösten kanssa, että saa toteuttaa heterouttaan ja cissuuttaan mielinmäärin.

Mä en tiedä miten tätä kommentoin, ilman että joku väärinymmärtää taas mun kirjoittamista. Jos seksuaalivähemmistöt olettavat, että ollaan kaikki tasa-arvoisia, niin minkä takia kyllä saadaan tehdä esim stereotypioita esim suomalaisesta heteromiehestä, esim on juntteja ja juo kaljaa ja hakkaa vaimojaan. Sit asiallista keskustelua ei voi käydä seksuaalivähemmistöjen suuntautumisesta ja tehdä asiallisia kysymyksiä, että heti aletaan kilahtaa ja hyökkäämään vastaan.

Vierailija
11/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miks pitää luokitella ihmisiä johonkin kategorioihin. Mä olen ollut naisen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä ja voisin olla naisenkin kanssa varmaan yhdessäkin. En silti halua että minua luokitellaan bi seksuaaliksi yms. En häpeä asiaa, eikä kiinnosta kuka siitä edes tietää tai ajattelee.

T: vapaamielinen nainen, joka ei halua luokittua mihinkään.

Vierailija
12/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa muuhun kuin mt-ongelmiin: jos on koko ikänsä tuntenut olevansa väärässä kehossa tai rakastunut "väärään" ihmiseen, niin kyllä se tunne voi olla mt-ongelmien alkusyy. Jos yhteiskunta hyväksyisi erilaisuutta niin ihmisten olisi helpompi hyväksyä itsensä.

Vierailija
13/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bi, trans ja '' queer '' lokerot ovat erittäin kuumaa kysyntää nyt heteroiden erikoisuudentavoittelussa, mutta L ja G ovat sellaisia suuntautumisia joita ei voi hyväksikäyttää samalla tavalla, sillä tällöin joutuisi luopumaan omasta heteroudestaan. On paljon parempi sanoa olevansa bi- tai panseksuaali, koska sitä ei saisi ikinä kyseenalaistaa vaikka kaikki kumppanit ja kiinnostus on vastakkaisessa sukupuolessa.

Eli kyllä, hyvin trendikästä on nyt TIETYT lokerot, mutta ei kaikki.

Vierailija
14/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa muuhun kuin mt-ongelmiin: jos on koko ikänsä tuntenut olevansa väärässä kehossa tai rakastunut "väärään" ihmiseen, niin kyllä se tunne voi olla mt-ongelmien alkusyy. Jos yhteiskunta hyväksyisi erilaisuutta niin ihmisten olisi helpompi hyväksyä itsensä.

No aivan varmasti voi olla. En väheksy sitä ollenkaan, mut mun mielestä on kuitenkin jännä että silti ei saa ollenkaan edes puhua sellaisesta mahdollisuudesta, että joillain voi olla mielenterveysongelmia ja haluavat tällä huomiota. Ja en taas tarkoita, että seksuaalivähemmistöt ovat mielenterveysongelmaisia!! Mutta ärsyttää, ettei tällaisesta saa puhua, kun se heti koetaan leimaamiseksi, että kaikki seksuaalivähemmistöt on mielenterveysongelmaisia, vaikka näin ei ole.

Vierailija
15/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bi, trans ja '' queer '' lokerot ovat erittäin kuumaa kysyntää nyt heteroiden erikoisuudentavoittelussa, mutta L ja G ovat sellaisia suuntautumisia joita ei voi hyväksikäyttää samalla tavalla, sillä tällöin joutuisi luopumaan omasta heteroudestaan. On paljon parempi sanoa olevansa bi- tai panseksuaali, koska sitä ei saisi ikinä kyseenalaistaa vaikka kaikki kumppanit ja kiinnostus on vastakkaisessa sukupuolessa.

Eli kyllä, hyvin trendikästä on nyt TIETYT lokerot, mutta ei kaikki.

No joo, siis itse en ymmärrä tätä panseksuaali käsitettä ollenkaan, vaikka koen olevani ymmärtäväinen ihminen. Se määritellään wikipedian mukaan näin ” Panseksuaalin seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu ihmiseen tämän sukupuolesta riippumatta. ” niin eikö se ole myös bi seksuaalin määritelmä, vai mitä mä en tässä ymmärrä??

Ja pliis pidetään tää ketju asiallisena, koska en halua että tätä poistetaan.

Vierailija
16/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
17/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe näin olevan. Erikoisuudentavoittelua ja shokeerauksenhalua on aina ollut. Samaa sukupuolta olevien välisen seksin laittomuus aikoinaan piti sekä kokeilut että todelliset suhteet pienien piirien tietona. Sama koski transseksuaalisuutta. Nyt kaikki on avoimempaa ja siksi, vaikkei lgbt ihmisten määrä ole lisääntynyt, he ovat näkyvämmin esillä.

Vierailija
18/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Tietty heterot ympärilläni aina toteavat että "Se on trendikästä nykyään" kun kerron olevani bi.

Vierailija
19/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panseksuaali voi olla kiinnostunut kaikista sukupuolista, siis myös niistä jotka eivät mahdu perinteiseen mies/nainen -jaotteluun.

Vierailija
20/41 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaalina väittäisin, että trendi-miehenmiellyttämis-feikki-biseksuaaleja naisia on ollut liikkeellä jo kauan. Ei, en halua niiden kanssa kolmen kimppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan