Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo tilanne töissä: kiusaaja väittää olevansa kiusattu

Vierailija
18.09.2020 |

Onko kellään ollut vastaavaa? Työyhteisössämme on yksi henkilö, joka valittaa esimiehelle, että hänestä juoruillaan selän takana ja muut yrittävät pomottaa häntä ja on hän suoraan väittänytkin, että häntä kiusataan. Viimeisin esimerkki on, että eräs tiimiläinen laittoi teamsissä kaikille yhteisesti tarkoitetun viestin, että muistakaa hoitaa vanhimmat ja hankalimmat keissit alta pois, ettei ne jää roikkumaan. Ei ole reilua, että valitaan helpoimmat duunit ja jätetään hankalat muiden hoidettavaksi. No tämä yksi koki kyseisen viestin henkilökohtaisena loukkauksena ja samaan ketjuun laittoi hirveän haukkumisviestin, jossa syytetään tätä alkuperäisen kommentin kirjoittajaa kiusaajaksi. Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen kerta vaan näitä purkauksia tulee säännöllisesti parin viikon välein. Voiko tämmöisestä antaa varoituksen tai jopa irtisanoa? Tämä alkaa vaikuttaa negatiivisesti meidän muiden fiilikseen ja yleiseen ilmapiiriin...

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, erittäinkin tuttua. 

Vierailija
2/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki persoonallisuushäiriöstä, tosi hankala tilanne yhteisön kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi samanlainen työkaveri. Tekee tai jättää tekemättä kaikkea, mistä syyttää muita. Onneksi pomomme on aikoinaan tehnyt sen kanssa vuosikymmenen töitä yhdessä, joten tietää, millainen tuo työkaverimme on. 

Vierailija
4/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on kiusattu ja mietin että en ikinä kiusaa ketään. Mutta en tullut yhtään toimeen uuden tyypin kanssa töissä ja jälkeenpäin mietin kyllä kiusasinko mä sitä, vaikka en yhtään halunnut.

Vierailija
5/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tämmöistä olen miettinyt.. Vaikuttaa ihan vainoharhaiselta. Esimies aina juttelee kyseiselle henkilölle näiden purkausten jälkeen ja käytös paranee taas hetkeksi. Me muut joudutaan aina olemaan varpaillamme eikä mitään uskalla sanoa, ettei tämä yksi taas flippaa. AP

Vierailija
6/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viesti olisi kuulunut esimiehelle. On siinä rajalla että on asiatonta, jos tiimikaveri alkaa vetää tuollaista pomon roolia. Jos teillä on ollut tapana vielä seurailla ja pohtia porukalla, miten paljon hän ottaa noita hankalampia hommia, tuo on teiltä kiusaamista.

Vierailija
7/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tämmöistä olen miettinyt.. Vaikuttaa ihan vainoharhaiselta. Esimies aina juttelee kyseiselle henkilölle näiden purkausten jälkeen ja käytös paranee taas hetkeksi. Me muut joudutaan aina olemaan varpaillamme eikä mitään uskalla sanoa, ettei tämä yksi taas flippaa. AP

Luultavasti hänellä on joku mielenterveysongelma, yritä vaan sietää käytöstä, äläkä ota itseesi hänen puheistaan.

Vierailija
8/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika yleistä itseasiassa. Varsinkin nuorilla. Yksi kiusaamisen muoto on tehdä jostakin muiden silmissä kiusaaja ja paha. Näin tekevät varsinkin suositut tyypit, joiden on helppo saada muut uskomaan mitä vain. Saavat näin käännettyä muut yhtä vastaan. Muut sitten uskovat ja pitävät tätä yhtä kiusaajana, näkemättä, että heidän ihannoimansa henkilö on itseasiassa sitä itse.

Vierailija
9/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Yleensä kiusaajat ylpeilevät sillä kiusaamisellaan. Ovat siis hyvinkin tietoisia siitä, kummassa roolissa ovat.

Vierailija
10/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hän sitten kiusaa teitä? Kun otsikkoon kirjoitit ”kiusaaja väittää olevansa kiusattu” en jotenkin usko, että yksi ihminen voi kiusata isompaa porukkaa. Jotenkin tuli fiilis että jospa te kuitenkin jollain tapaa kiusaatte häntä. syrjitte, vieroksutte, käyttäydytte erilailla häntä kohtaan tms.

Vierailija
11/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti hänellä on joku mielenterveysongelma, yritä vaan sietää käytöstä, äläkä ota itseesi hänen puheistaan.

Hä, miksi pitäisi vain tyytyä kohtaloon ja sietää? Kyllä tuosta voisi pomolle laittaa viestiä. Näyttää vaikka se viestiketju ja hernenenän reaktiot. Asiat selviää puhumalla ainakin hetkeksi.

Vierailija
12/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luultavasti hänellä on joku mielenterveysongelma."

Kiusaajalla sellainen on varmasti. Ei kukaan normi-ihminen saa kicksejä moisesta "sairailusta".

Vierailija
13/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee yleistä narsisteilla, että tekeytyvät uhreiksi ja ovat myös vainoharhaisia.

En tunne yhtään narsistia, joka ei kokisi olevansa itse se kaltoinkohdeltu ja pitäisi muita siihen syypäänä. Voivat myös kokea loukkauksiksi ihan olemattomia asioita.

Vierailija
14/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tuo flippaamisen pelko teiltä sellaista tahallisesti ylikorostunutta ja pidätte häntä silmätikkuna. Miksi ette voi kohdella häntä samalla lailla kuin muita ja ottaa porukkaan mukaan.

Vierailija
15/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee yleistä narsisteilla, että tekeytyvät uhreiksi ja ovat myös vainoharhaisia.

En tunne yhtään narsistia, joka ei kokisi olevansa itse se kaltoinkohdeltu ja pitäisi muita siihen syypäänä. Voivat myös kokea loukkauksiksi ihan olemattomia asioita.

Aina tuo narsismi. 🙄

Vierailija
16/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulussa tosi yleistä. Tosi vaikea selvittää näitä kiusaamisia, kun on ihan solmussa sen kanssa, että kuka itseasiassa kiusaa ketä..

Vierailija
17/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja turhaan alapeukuttelet, voisit vain vastata kysymyksiin?

Vierailija
18/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla aika ovelakin tapa luikerrella syyllisyydestä ulos, jos maa alkaa polttaa jalkojen alla... Alkaakin väittää olevansa kiusattu vaikka itse on se kiusaaja. Ihan mahdollista tuokin on.

Vierailija
19/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kehittynyt tosi tarkka silmä näissä kiusaamisjupakoissa ja näen ettei ap:lla ole puhtaat jauhot pussissa tässä. Se henkilö saattaa olla jo niin lopussa teidän kiusaamiseen että on tullut vainoharhaiseksi ja flippailee koska on niin totaalisen kyllästynyt kiusaamiseen. Yksi ihminen ei pysty kiusaamaan porukkaa, vaan porukka kiusaa yhtä ihmistä. Noin se vaan menee. Eli ei ihan mene läpi.

Vierailija
20/70 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika yleistä itseasiassa. Varsinkin nuorilla. Yksi kiusaamisen muoto on tehdä jostakin muiden silmissä kiusaaja ja paha. Näin tekevät varsinkin suositut tyypit, joiden on helppo saada muut uskomaan mitä vain. Saavat näin käännettyä muut yhtä vastaan. Muut sitten uskovat ja pitävät tätä yhtä kiusaajana, näkemättä, että heidän ihannoimansa henkilö on itseasiassa sitä itse.

Tämä! Lapseni jäi tällaisen kiusaajan uhriksi. Opettaja onneksi näki kuvion läpi, mutta kaikki aikuiset eivät näe. Kiusaaja oli ns. hyvästä perheestä, oli ilmetty vanhempansa, joten sukuvika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän