Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roope sai tuomion

Vierailija
18.09.2020 |

Roope Salminen tuomittiin pakottamisesta seksuaaliseen tekoon https://www.is.fi/viihde/art-2000006640400.html

Kommentit (1969)

Vierailija
1661/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuttoman riisuminen alasti luvatta ei ole rikollinen teko. Ööh...

No mutta mutta... kun tästä on sana vastaan sana. Mä voin sanoa, että sinä olet riisunut mun housuni. Oletko? Annetaanko tuomio? Ei anneta, vaan sana vastaan sana tilanteenssa syyttömyysolettama vapauttaa sinut.

Vierailija
1662/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan äijillä mielipiteenä että aloitteleva laulaja hakee nostetta uralleen? Tunteeko kukaan tätä naista? Mulle ihan vieras nimi.

Säälittää, osa ainakin täällä leimannut huomiohakuiseksi.

Ei ole laulaja, vaan putouksen kuvausryhmän työntekijä.

*** ***** **** on suomalainen laulaja-lauluntekijä.[1] Hän on omien kappaleidensa lisäksi kirjoittanut kappaleita myös muun muassa Kaija Koolle, Mikael Gabrielille, Lauri Tähkälle ja Anna Abreulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan äijillä mielipiteenä että aloitteleva laulaja hakee nostetta uralleen? Tunteeko kukaan tätä naista? Mulle ihan vieras nimi.

Kysy äijiltä mikä olisi syytteen motiivi, jos asianomistaja olisi 18v. mies ja lähikaupan varastossa töissä?

Ettei vaan hakisi oikeutta itselleen ja fyysiselle itsemääräämisoikeudelleen? Olisiko nuorella miehellä heidän mielestään aihetta ja oikeutta nostaa syyte?

Vierailija
1664/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tyyppi huomionhakuinen, voi olla että ei ole tai että on. 

Vierailija
1665/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on uskomatonta, miten paljon julkkismiehet voivat tehdä naisille ihan vain siitä syystä, että uhrien epäillään olevan rahan tai maineen perässä jos he puhuvat.

Bill Cosby juotti naisia vuosikaudet humalaan ja hyväksikäytti, eivätkä naiset uskaltaneet kertoa kenellekään. Se siitä huomiohakuisuudesta.

Vierailija
1666/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on uskomatonta, miten paljon julkkismiehet voivat tehdä naisille ihan vain siitä syystä, että uhrien epäillään olevan rahan tai maineen perässä jos he puhuvat.

Bill Cosby juotti naisia vuosikaudet humalaan ja hyväksikäytti, eivätkä naiset uskaltaneet kertoa kenellekään. Se siitä huomiohakuisuudesta.

Julkkismiehet?! Mene lähimpään yökerhoon, niin siellä on jono miehiä jotka haluaa juottaa sut känniin. Että kerro vaan mitä tilataan. Ikiaikainen tapa yrittää päästä pukille.

Vierailija
1667/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mutta... kun tästä on sana vastaan sana. Mä voin sanoa, että sinä olet riisunut mun housuni. Oletko? Annetaanko tuomio? Ei anneta, vaan sana vastaan sana tilanteenssa syyttömyysolettama vapauttaa sinut.

Jos olemme samassa yksityisasunnossa ja minä vedän sinua turpaan, niin kai syyttömyysolettama koskee minuakin. Sanon vain ”itse se mursi oman nenänsä”, ja tilanne katsotaan syytetyn eduksi. Koska syyttömyysolettama.

Vierailija
1668/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä alan käsittää, mistä johtuu tietynlaisten miesten suunnaton ahdistus tämänkin keissin myötä: ne on varmaan just näitä, jotka on olleet jonossa jossain festarilla vähän pikkuisen kopaisemaan eli siis r'skaamaan tiedotonta naista. Ja nyt ne pelkää, että joku mukana ollut lavertelee tai kehuskelee väärässä paikassa. 

Takuuvarmasti tässä ahdistuneiden joukossa on niitä, jotka pää punaisena raivoavat ulkkisten tekemistä r'iskauksista ja lasten h'ksikäytöistä. Syykin siihen on selvä. Ne on ulkkikset tulee meidän apajille! Ne vie meidän h'vksikäytettävämme! Meille ei jää mitään. Joku väsähtänyt pubiruusu ja hampaaton vanha hmo, jonka suussa näiden muna korkeintaan on aamulla. Mihin tämä maalima on menossa! Elukat ulkkikset saa r'iskata, mut me muka ei edes nukkua pippeli esillä sammuneen työkaverin vieressä sen omassa sängyssä! Femakoiden vika. Naisten vika. Ai että me vihataan!

Miesten ahdistus tulee siitä, että jos raiskaustuomioita aletaan jakamaan näin mielipuolisesti, niin kuka tahansa mies voi joutua syyttömästi tuomituksi. Joku vanha sussu männävuosilta keksii vain, että "tulinpa raiskatuksi, mutta todisteita ei ole" ja oikeus tuomitsee, niin pelottavahan tuo suuntaus on.

Tässä ei ollut kyseessä "vanha sussu". Voi toki olla että tulee vääriäkin syytöksiä, mutta ei se nyt ole mikään peruste sille että vuosikaudet miehet on päässeet näistä tekosistaan kuin koira veräjästä. Tässä on just tää miesten kaksinaismoralismi, että ei oo mitenkään tärkeetä suojella naisia. Jos niiltä nyt menee elämä pilalle tommosen teon aiheuttaman trauman takia, niin ei se huoleta yhtään. Ihan voi teidän mielestä sadat tuhannet naiset kärsiä kenenkään puuttumatta, mutta auta armias jos yksikin mies kärsis väärästä syytöksestä. Sehän olisi hirveetä. Se, että näitä asioita tuomitaan, hidastaa ainakin osaa miehistä tekemisissään ja näin monen naisen elämä pelastuu.

Vierailija
1669/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti liittyy. Ihminen on yhtä, kuin tekonsa, tässä tapauksessa Roope omalla persoonallaan on juontanut esim.putousta ja edustaa maikkaria.

En missään nimessä halua, että lapseni katsovat seksirikoksesta tuomittua juontamassa perheohjelmaa.

T. Perheenisä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lynkkaaja, olen perheenisä.

En halua katsella teeveestä lapsieni kanssa tuomittuja seksirikollisia. Voimaa uhrille.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksirikoksesta tuomittu on hieman haastavaa nähdä enää juontajana ohjelmissa, joita katsotaan perheen kanssa. Likainen juttu kaikenkaikkiaan, tsemppiä uhrille.

Oletko sä näitä somelynkkaajia? Siis että tuomioistuimen tuomio ei koskaan riitä, vaan sitten vielä halutaan järjestää potkut ja ettei saisi töitä enää ikinä?

Et ole lynkkaaja, mutta haluat silti lynkata toisen uran. Miten se että katsot lastesi kanssa TV:stä Roopen juontamaa ohjelmaa liittyy tähän tapaukseen yhtään mitenkään? Kiguliako se Roope siellä ruudussa pyörittää, vai mikä tämä logiikka on?

Vierailija
1670/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkkismiehet?! Mene lähimpään yökerhoon, niin siellä on jono miehiä jotka haluaa juottaa sut känniin. Että kerro vaan mitä tilataan. Ikiaikainen tapa yrittää päästä pukille.

Ehkä elämme kumpikin omassa kuplassamme, mutta minun maailmassani tosiaankaan naista ei isketä juottamalla hänet tajuttomaksi.

Vierailija
1671/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy äijiltä mikä olisi syytteen motiivi, jos asianomistaja olisi 18v. mies ja lähikaupan varastossa töissä?

Ettei vaan hakisi oikeutta itselleen ja fyysiselle itsemääräämisoikeudelleen? Olisiko nuorella miehellä heidän mielestään aihetta ja oikeutta nostaa syyte?

Hyvä kysymys. Se mikä on seksuaaliseen tekoon pakottamista tai häirintää on näköjään monille epäselvää. Esimerkiksi työpaikan kahvitilassa seksistä puhuminen, vaikkapa siitä että kuinka monta kertaa päivässä mihet ajattelevat seksiä, on seksuaalista häirintää. Yhdenkään naisen naisen ei tarvitsisi sanoa, että tommoinen puhe minua vähän häiritsee ja sitten saada kuulla mieskööriltä, että oo, tuo on vähän tiukkis ja yliherkkä. 

Vierailija
1672/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa siinä on onko kysymykssä vanha sussu. Vai ihminen joka antaa ymmärtää, mutta pahoittaa mielensä.

Samalla lailla se vanha sussu voi kokea seksuaalista ahdistuneisuutta. 3v päästä käräjille tapauksesta jota et ehkä edes muista.

Vierailija
1673/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Se mikä on seksuaaliseen tekoon pakottamista tai häirintää on näköjään monille epäselvää. Esimerkiksi työpaikan kahvitilassa seksistä puhuminen, vaikkapa siitä että kuinka monta kertaa päivässä mihet ajattelevat seksiä, on seksuaalista häirintää. Yhdenkään naisen naisen ei tarvitsisi sanoa, että tommoinen puhe minua vähän häiritsee ja sitten saada kuulla mieskööriltä, että oo, tuo on vähän tiukkis ja yliherkkä. 

Ja aina voi miettiä, miltä tilanne tuntuisi jos olisi itse objektin roolissa. Eli työpaikalla olisikin 8-10 homomiestä (mukaan lukien oma pomo). Vieläkö se kahvipöydän miesköörin levoton perjantailäppä olisi ihan ok?

Vierailija
1674/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus tietää hyvin, että Roope julkkiksena toimii varoittavana esimerkkinä. Yhdeksän kymmenestä tällaisen rikoksen tekijästä on vapaalla jalalla, ei ole koskaan tuomittu vastaavasta teosta.

99% niistä oikeista raiskaajista on tuomitsematta.

Huomatkaa että kysymys on miehestä joka nukkui lusikka-asennossa sammuneen vieressä eikä raiskannut. 

Sekuaalirikostuomin saanut voi menttää jopa instagram-tilinsä, mikä on rangaistuksena vakava. Siinä on leimakirves heilahtanut. 

Tätäkin ketjua lukee moni luvatta tunkeutunut mies. 

Vierailija
1675/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina voi miettiä, miltä tilanne tuntuisi jos olisi itse objektin roolissa. Eli työpaikalla olisikin 8-10 homomiestä (mukaan lukien oma pomo). Vieläkö se kahvipöydän miesköörin levoton perjantailäppä olisi ihan ok?

Näin on. Empatian kautta.

Vierailija
1676/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa myös uhri ja tekijä tunsivat toisensa. Aika veteen piiretty viiva, mikä on soveliasta. Uhri oli kuitenkin meiningissä mukana ennen kuin meni filmi poikki.

Älytöntä viedä tälläistä oikeuteen.

Uhri saattoi olla koko ajan meiningissä mukana, paitsi että uhrin kämppis todisti aivan päinvastaista..

No heillä on ollut viisi vuotta aikaa halutessaan harjoitella vaikka minkälaista tarinaa.

Miksi kukaan keksisi tällaista tarinaa? Miksi kukaan lähtisi huvikseen tähän rumbaan ja lynkkaukseen? Kyllä pitää olla painava syy ja sehän on, kuten käräjäoikeus totesi.

Raha? Kosto? Vika päässä? En minä tiedä, mutta ihan todistetusti jotkut ovat näitä tarinoita keksineet.

Vierailija
1677/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys:

Onko ahdistelijoiden puolustelijat pääsääntöisesti:

A) miehiä, jotka itsekin ahdistelevat, mutta pitävät sitä normaalina toimintana?

B) naisia, joita on ahdisteltu ja haluavat kieltää, että tätä on itselle tapahtunut?

Tullut vaan mieleen näistä keskusteluista. Tässähän uhri on ollut tosi rohkea, kun on altistanut itsensä arvostelun kohteeksi ja on hyvinkin tunnistettavissa. Eli moni ei tähän kyllä kevyin perustein lähtisi. Tuomittu taas ei vieläkään tajua, mitä teki väärin. Mikä on vähän huolestuttavaa.

Tai miten olisi miehiä, jotka eivät halua mitään raiskaussyytteiden mielivaltaisuutta. Sillä joka syyttää on todistustaakka ja näin pitää olla jatkossakin. En mä halua, että joku vuosikausien takaisin baaripano keksii alkaa syyttämään mua raiskauksesta ja tahtovan rahaa. Minun sitten pitäisi jotenkin osoittaa, että en ole kyllä raiskannut.

Eihän tässä ollut kyseessä "vuosikausien baaripano".

Mites muuten sen sun baaripanon kanssa, jos se on selkeesti myrkytystilassa alkoholista, ei jalat kanna ja on tolkku pois, niin onko susta ihan ok vähän paneskella, koska oottehan te ennenkin?

Ei ole, mutta en pidä mahdottomana että olemme päätyneet jo vähän riisumaan ennen kuin asia käy selväksi.

Vierailija
1678/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olemme samassa yksityisasunnossa ja minä vedän sinua turpaan, niin kai syyttömyysolettama koskee minuakin. Sanon vain ”itse se mursi oman nenänsä”, ja tilanne katsotaan syytetyn eduksi. Koska syyttömyysolettama.

No aivan varmasti katsotaan sinun eduksesi jos tämä turpiinsa saanut odottaa viisi vuotta ennen kuin kääntyy poliisin puoleen.

Vierailija
1679/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä alan käsittää, mistä johtuu tietynlaisten miesten suunnaton ahdistus tämänkin keissin myötä: ne on varmaan just näitä, jotka on olleet jonossa jossain festarilla vähän pikkuisen kopaisemaan eli siis r'skaamaan tiedotonta naista. Ja nyt ne pelkää, että joku mukana ollut lavertelee tai kehuskelee väärässä paikassa. 

Takuuvarmasti tässä ahdistuneiden joukossa on niitä, jotka pää punaisena raivoavat ulkkisten tekemistä r'iskauksista ja lasten h'ksikäytöistä. Syykin siihen on selvä. Ne on ulkkikset tulee meidän apajille! Ne vie meidän h'vksikäytettävämme! Meille ei jää mitään. Joku väsähtänyt pubiruusu ja hampaaton vanha hmo, jonka suussa näiden muna korkeintaan on aamulla. Mihin tämä maalima on menossa! Elukat ulkkikset saa r'iskata, mut me muka ei edes nukkua pippeli esillä sammuneen työkaverin vieressä sen omassa sängyssä! Femakoiden vika. Naisten vika. Ai että me vihataan!

Miesten ahdistus tulee siitä, että jos raiskaustuomioita aletaan jakamaan näin mielipuolisesti, niin kuka tahansa mies voi joutua syyttömästi tuomituksi. Joku vanha sussu männävuosilta keksii vain, että "tulinpa raiskatuksi, mutta todisteita ei ole" ja oikeus tuomitsee, niin pelottavahan tuo suuntaus on.

Tässä ei ollut kyseessä "vanha sussu". Voi toki olla että tulee vääriäkin syytöksiä, mutta ei se nyt ole mikään peruste sille että vuosikaudet miehet on päässeet näistä tekosistaan kuin koira veräjästä. Tässä on just tää miesten kaksinaismoralismi, että ei oo mitenkään tärkeetä suojella naisia. Jos niiltä nyt menee elämä pilalle tommosen teon aiheuttaman trauman takia, niin ei se huoleta yhtään. Ihan voi teidän mielestä sadat tuhannet naiset kärsiä kenenkään puuttumatta, mutta auta armias jos yksikin mies kärsis väärästä syytöksestä. Sehän olisi hirveetä. Se, että näitä asioita tuomitaan, hidastaa ainakin osaa miehistä tekemisissään ja näin monen naisen elämä pelastuu.

Todellakin pidän sitä tärkeämpänä että kukaan ei voi joutua mielivaltaisesti syytetyksi kuin sen että joku uniikki perhonen saa elinikäisiä traumoja siitä että joku on riisunut hänen housut.

Vierailija
1680/1969 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elämme kumpikin omassa kuplassamme, mutta minun maailmassani tosiaankaan naista ei isketä juottamalla hänet tajuttomaksi.

Tosimaailmassa se taas on varmaankin se yleisin tapa iskeä naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä