Roope sai tuomion
Roope Salminen tuomittiin pakottamisesta seksuaaliseen tekoon https://www.is.fi/viihde/art-2000006640400.html
Kommentit (1969)
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi jokainen miettiä onko tuo Roopen selvitys asiasta ihan koko totuus. Ei taida tuollaisesta vielä tuomiota tulla eli jättää varmaan aika ison osan tarinaa kertomatta.
Tulee mieleen Axl Smithin keissi. Aluksi oli niin syytön ja suorastaan uhri koko hommassa. Tuomioon asti vakuutteli syyttömyyttään ja että "totuus tulee julki". No tulihan se ja se oli juuri sitä, mistä syytettiinkin. Sama tilanne vaikuttaa olevan Roopen kohdalla ja onhan seksuaalirikos aika paljon vakavampi asia kuin jokin salakuvaus, naisethan ovat kuitenkin silloin ihan vapaehtoisesti olleet mukana vaikkeivat ole kuvaamiseen lupaa antaneet. Vaikea kuvitella, että seksuaalirikoksesta tuomittu voisi jatkaa enää perheohjelmien juontamista.
Itse olen ollut hieman vastaavan teon uhri ja toivon että Roopen kohtalo on sama kuin Axln. Ehkä tämä tapaus voisi olla varoittava esimerkki, ettei humalaisia naisia voi kohdella ihan miten haluaa, etenkin jos he ovat puollustyskyvyttömässä tilassa. Tämän tyyppisistä teoista valtaosa jää ilmoittamatta, vaikka trauma uhrille voi olla aivan valtava.
Muista sinäkin sitten sama! Ei sinulla ole oikeutta koskea humalaiseen mieheen yhtään sen enempää lupaa kysymättä (ja muista ettei heudän tarvitse reagoida, hehän eivät pysty muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan)
Vierailija kirjoitti:
Välillä käynyt mielessä, kun näitä tällaisia tapauksia on tullut ilmi aika paljon viime aikoina ja ajat muuttuneet, että olenko ollut ns sokea nuorena todellisuudelle vai onko ihan ns normaalia käytöstä.
Tästä on aikaa 13 vuotta. Baarista lähti puolituttu mukaan, joka jäi yhden illan jutuksi eikä sen koommin enää tavattu näissä merkeissä, mutta viestiteltiin välillä.
Aamuyöstä heräsin siihen, että mies lykki mua lusikassa, oli ottanut pikkarit multa pois. Okei, kunhan kunnolla tokenin kännisestä unestani, olin sitten mukana menissa, mutta silti tuosta asti käynyt mielessä, aika ajoin, että oliko tuo oikeastaan sittenkin *aiskaus?
En ole mitään syytettä lähettämässä perään, olin mukana kuitenkin jossain vaiheessa miehen puuhassa, mutta välillä mietin, että kuinka kauan kerkesi lykkiä ennen kuin kunnolla heräsin,ja että olikohan nyt ihan sääntökirjojen mukaan kuitenkaan 😕
No mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
niin mikä tämä teko on? puristanut pakaraa? miehillehän tätä tehdään jatkuvasti baareissa.
mutta mammoilla on taas soihdut ja talikot valmiina. metsäketokeissikin osoitti miten naurettavaa teidän hysterianne on. vain naiset tuomittiin kunnian mustamaalauksesta.
jännää että tämän palstan modet ei saaneet syytteitä paskapuheen sallimisesta
Jos sinua ahdistellaan sinulla on täysi oikeus tehdä rikosilmoitus, valitettavasti et kuitenkaan voi tehdä ilmoitusta toisen miehen puolesta. Etkä selkeästikään tiedä mitä Metsäkedon kohdalla edes tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
niin mikä tämä teko on? puristanut pakaraa? miehillehän tätä tehdään jatkuvasti baareissa.
mutta mammoilla on taas soihdut ja talikot valmiina. metsäketokeissikin osoitti miten naurettavaa teidän hysterianne on. vain naiset tuomittiin kunnian mustamaalauksesta.
jännää että tämän palstan modet ei saaneet syytteitä paskapuheen sallimisesta
Helsingin Käräjäoikeus tuomitsi Roopen. Ei mammat. Ja käräjäoikeudet päätös on julkinen. Ja Roope itse somessa tuomiota kommentoi. Miksi tästä ei saisi keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko oikeesti et jos sukupuolet olis toisinpäin tekijänä ja "uhrina" et tuosta tulis tuomio?? Kuinka moni uskoo? Ei taatusti tulis.
Tietysti tulisi?
Älä viitsi. Ei varmana. Sellaista oikeudenkäyntiä ei edes tulisi.
Seksuaalirikoksesta tuomion saaneena on mahdotonta toimia perheohjelman juontajana.
On siis pettänyt tyttöystäviään ja kopeloinut sammunutta naista. Kertoo paljon siitä, kuinka arvostaa naisia. Mites julkkikset, jotka laittelivat aiemmin postauksiin sydämmiä ja tsemppejä Roope-rukalle? Ottavatko nyt sanansa takaisin?
Aikamoista. Veikkaan että tooosi monella suomalaisella on kokemusta seksistä humalassa. Onko kaikki kahden humalaisen välinen seksi automaattisesti väkivaltas ja jos on, niin kenen toimesta? Ja en siis nyt edes viittaa tuohon Roope Salmisen keissiin, koska he eivät harrastaneet seksiä eikä tuosta käy ilmi oliko Roopekin humalassa.
Selviääkö oliko tuossa jotain todisteitakin vai vaan uhrin uskottavasti esitetty kertomus?
Vierailija kirjoitti:
Oliko nukkuja pukeutunut provosoivasti, esims. korsetti, verkkosukat, korkeakorkoiset saapikkaat, minihame, tyköistuva ribbitoppi?
Mikäli oli, niin eipä mittään, syytön on, uhrin syy.
Terv Itä-Suomen Hovioikeus
Palstan vihaajilla paha ongelma: vihaavat Roopea, mutta myös naisia, niin ei voi kannattaa ketään.
Toivottavasti maikkarilla vedetään nopeasti johtopäätökset tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tuossa keississä ei oikeesti tapahtunut mitään.
Jotain känniläisten hönöilyä vaan.Tarkoitatko, että esim. rattijuopon yliajamankin tulisi nuolla omat haavansa, kun se oli vain känniläisen toilailua?
Tarkoitatko, että jos nainen olis riisunu itsensä ja miehen alasti ja mennyt nukkumaan humalassa (mies ei sano eikä tee mitään - "ei kykene humalatilansa vuoksi") niin se on sitten seksuaalirikossyytteen paikka?
Alkakaapa miehet tekin menemään poliisille joka asiasta.
Jos mies kokee itsensä loukatuksi niin tietysti on. Tuollainen on todella riskialtista eikä sitä siksi kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt eri formaattien tulisi boikotoida Roopea! Ei Roopea tv:seen!!
Ei tarvi. Tuo nainen voi valehdella. Meni vissiin 4 vuotta miettiessä viekö asian käräjille.
Vierailija kirjoitti:
Välillä käynyt mielessä, kun näitä tällaisia tapauksia on tullut ilmi aika paljon viime aikoina ja ajat muuttuneet, että olenko ollut ns sokea nuorena todellisuudelle vai onko ihan ns normaalia käytöstä.
Tästä on aikaa 13 vuotta. Baarista lähti puolituttu mukaan, joka jäi yhden illan jutuksi eikä sen koommin enää tavattu näissä merkeissä, mutta viestiteltiin välillä.
Aamuyöstä heräsin siihen, että mies lykki mua lusikassa, oli ottanut pikkarit multa pois. Okei, kunhan kunnolla tokenin kännisestä unestani, olin sitten mukana menissa, mutta silti tuosta asti käynyt mielessä, aika ajoin, että oliko tuo oikeastaan sittenkin *aiskaus?
En ole mitään syytettä lähettämässä perään, olin mukana kuitenkin jossain vaiheessa miehen puuhassa, mutta välillä mietin, että kuinka kauan kerkesi lykkiä ennen kuin kunnolla heräsin,ja että olikohan nyt ihan sääntökirjojen mukaan kuitenkaan 😕
No jos et ollut sopinut tyypin kanssa että lykipä mua kun nukun, niin joo, kyllä tuo oli just se miksi epäilet. Mä en tajua miehiä, jotka haluaa tunkeutua nukkuvaan ja liikkumattomaan ihmiseen??! Mitä helkuttia ne ajattelee seksistä? Että se on sitä että itse jyystää ja thats it. Käyttäsivät sitten jotain tekovaginaa ja jättäisivät kanssaihmiset rauhaan.
Tulee väkisin mieleen, että jos ei ole ollut aihetta nostaa syytettä viisi vuotta sitten, kun Roope oli tavis ja nyt kun onkin hyvin tienaava julkkis, tuli mieleen aloittaa tämmöinen oikeusjuttu. Eihän tuossa ole ketään satutettu, koska ei ole silloin siitä tullut edes tappelua. Nyt on haluttu kateuksissaan kostaa ja rahat pois Roopelta ja maine ja ura pilalla. Tuomio on oikein, jos on tehnyt väärin. Turha parjaaminen ja julkinen riepottelu ei ole oikein. Kuulostaa tapaukselta, joita tapahtuu joka toisissa kotibileissä parikymppisillä. Lasta ja perhettä käy sääliksi, koska joutuu näitä juttuja lukemaan ja meni hyvät tulot perheeltä.
Aiivan sama. Älykkääämpiä ihmisiä enemmän julkisuuteeen, ei tällaisia lahjattomia veijareita.
Ei tollasesta kyllä helposti tuomiota napsu, eli todisteita varmasti oli!
Vierailija kirjoitti:
On raiskaus. Monesti uhrina haluaakin ajatella että ehkä se ei sitten kuitenkaan ollut, ehkä olin itse syyllinen ja provosoin tekoon.
Itse olen seksuaalirikoksen uhri. Tästä on jäänyt todella syvät traumat. Jopa oman mieheni kanssa ne nousevat välillä pintaan esim. tilanteita, jossa mies on halunnut seksiä humalassa ja itse en ole halunnut. Niissä tilanteissa, kun mies on päällä ja yrittää saada minut innostumaan, saatan välillä mennä paniikkiin tai lamaantua. Tietenkin oma rakas mies on aina mies ymmärtänyt lopettaa kun sitten oikeasti tajunnut, etten halua, mutta on todella outoa miten vieläkin nousee sellainen pelko ja paniikki pintaan, kun tajuaa että toinen on fyysisesti vahvempi ja voisi tehdä ihan mitä haluaa. Seksuaalirikoksen uhrin traumat ovat syvät ja toivon että haet apua, jos koet ettet ole saanut käsiteltyä asiaa.
Niin riisuuko naiset sulta useinkin väkisin vaatteet baareissa ja sitten hinkuttelee paljasta p*luaan suhun? No sä varmaan nauttisit mutta usko pois, Roopen teko oli todella iljettävä etenkin jos kyseessä on ollut kollega tai kaveri joka on luottanut häneen.