Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roope sai tuomion

Vierailija
18.09.2020 |

Roope Salminen tuomittiin pakottamisesta seksuaaliseen tekoon https://www.is.fi/viihde/art-2000006640400.html

Kommentit (1969)

Vierailija
721/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt tästä kannattaa kuitenkin ottaa kaikkien miesten oppia, oli sitten tuomio oikea tai ei, niin jatkossa ei kannata kännissä paneskella ventovieraita naisia joista ei tiedä yhtään mitään. Jos panee kännissä niin ottaa riskin, että nainen onkin joku epätasapainoinen tapaus joka tekee kännipanemisesta raiskaussyytteen. 

Ja samalla sitten ehkäistyy myös ne oikeat känniraiskauksetkin.

Sammuneen paneskelu on aina raiskausta.

Mitäs jos sammuu panon aikana? 🤔

Normaali ihminen lopettaa panemisen VÄLITTÖMÄSTI. Muutenkin, miksi kukaan haluaa panna ihan umpitunnelissa olevaa ihmistä? En ymmärrä. Pitää olla jotain vikaa päässä. 

Vierailija
722/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät seuraa toisiaan instassa, kertoo paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hyvät ihmiset miten tiedottomassa tilassa oleva ihminen voi muistaa sanansa ja tekonsa?

Eihän hän silloin ole tiedottomassa tilassa jos pystyy asioista kertomaan.

Vierailija
724/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä te pienimunaiset miehet syyllistätte uhria? Hävetkää perkele.

En tiedä onko munani pieni tai iso ja sillä ei ole mitään merkitystä.

Haen oikeutta molemmille osapuolille tässä tapauksessa.

Haluan kyseenalaistaa miten sammunut pystyy muistamaan teot ja sanat vuosien takaa kun on todettu olevan tiedottomassa tilassa. Itse kun olen tiedottomassa tilassa en tietenkään tiedä mitään.

Ettei vaan olisi naisen kämppis nähnyt/kuullut jotain? Viestien mukaan hääti Salmisen asunnolta.

Vierailija
725/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa jos Roopen tilalla olisikin Sipilän tai Ohisalon kutsuma ihana nappisilmä :D täällä te haukkumisen sijaan kehuisitte kuin rohkea tosimies on kyseessä eikä mikään nössö Suomalainen mies.

Vierailija
726/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on tämä kenestä tässä puhutaan niin hän on ollut tapahtuma-aikaan vasta 18-vuotias?!

Vierailija
727/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä asiat tutkitaan kunnolla, eikä pakottaminen seksuaaliseen tekoon tarkoita mitään lusikassa nukkumista. Miettikää nyt järjellä, tutkinta on syystäkin salattua.

Mitä tarkoitat? Kyllä tuo on pakottaminen seksuaaliseen tekoon jos se toinen "tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan"

(Käytännössä esim. vahva humalatila.)

Sitä, että siihen liittyy muutakin, mitä ei julkisuuteen kerrota.

Ei pelkkä alasti vierekkäin nukkuminen vielä itsessään ole seksuaalinen teko.

"Kun raiskauksessa voi rikoksentekijä pakottaa uhrin passiiviseksi teon ajaksi, voi pakottamisessa seksuaaliseen tekoon vaatia uhria olemaan myös aktiivinen. Uhrin ollessa aktiivinen, voidaan vaatia esimerkiksi rikoksentekijän alistamista, jolloin kyseessä ei ole välttämättä sukupuoliyhteys, jolloin raiskauksen määritelmä ei täyty."

Vierailija
728/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä huuto olisi miehiltä tekoa vastaan, jos tekijänä olisi tunnettu maaa muu. Mutta kun oli omia poikia, niin eipä mitään, viatonhan se.

Arvasin. Vihervassarit ja nää kerit täällä juhlii tuomiota. Kun valkoinen poika tuomitaan seksuaalirikoksesta. V*ddu teitä on paljon ketjun alun peukutuksista päätellen. 

Huomasitteko muuten, että lehdet on muuttanut vähän linjaansa. Tänään uutinen kahdesta mustaihoisesta rikoksentekijästä. 

No se ero on aika räikeä, miten seksuaalirikoksista ja niiden uhreista puhutaan näissä ”isänmaallisissa piireissä” jos tekijä on muualta tullut versis jos tekijä on kantis.

Ensimmäisissä tapauksissa huudetaan naisrauhaa ja vaaditaan todella kovia tuomioita ja ollaan niin naisten puolella ja huolissaan naisten koskemattomuudesta ja seksuaalirikosten pienistä tuomioista.

Jälkimmäisessä kaikki onkin uhrin syytä, joka on joko rahanahne, huomionkipeä, miesvihaaja, hullu, maailman vanhimman ammatin edustaja tai näitä kaikkia ja tekijä taas on viaton uhri, vaikka todisteet olisivat mitä.

Vierailija
729/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa hyvät ihmiset miten tiedottomassa tilassa oleva ihminen voi muistaa sanansa ja tekonsa?

Kertokaa! Älkääkä peukuttako.

Vierailija
730/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällaisiin höpöhommiin tuhlataan satoja tuhansia euroja yhteiskunnan varoja.

No minusta ihan oikein, että tuollainen setämies ei saa jatkossa vapaasti saalistaa ja nylkyttää sammuneita nuoria taiteilijanalkuja.

Ai nyt se jo nylkyttää...

Siitä nimi "koirat"

Vierailija
731/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ehdottomasti syytön."

Voi Roope mitä menit ennen oikeuden ratkaisua sanomaan! Tietenkin jokainen on sokea omissa asioissaan ja teoissaan, rikollisisissakin, mutta silti.

Vierailija
732/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ida Paul

Mut en ymmärrä noita viestejä, nehän antaa ymmärtää että on muutakin kanssakäymistä ollut heillä jo, tapaamista sovittiin ym. Miten voi käris antaa tuomion kun jopa r aiskaustuomioita on kaatunut paljon pienemmistä syistä?? 

Oli kanssakäymistä, koska olivat työkavereita.

Ahaa no minun työkaverini eivät laita minulle viestejä, joissa " haluavat tuottaa minulle  o rgasmin".

Että kyllä tarkoitin seksuaalista kanssakäymistä, nainenhan ohitti tuon viestin sen sijaan että olisi ollut pöyristynyt, että mitä hittoa tuollasta mulle kirjottelet... Aika selkeä juttu. Myöhemmin on sitten voimaannuttu ja keksitty että tuo ilta oli syy kaikkiin henkisiin ongelmiin. 

Vierailija
733/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa! Älkääkä peukuttako.

Ootko koskaan ollut niin kännissä että et ole voinut kuin maata paikallasi? Kyllä itsekin muistan nuoruudesta ihan sammumispisteessä tapahtuneita asioita, vaikken olekaan välttämättä muulle maailmalle enää reagoinut.

Vierailija
734/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ida Paul

Mut en ymmärrä noita viestejä, nehän antaa ymmärtää että on muutakin kanssakäymistä ollut heillä jo, tapaamista sovittiin ym. Miten voi käris antaa tuomion kun jopa r aiskaustuomioita on kaatunut paljon pienemmistä syistä?? 

Ahaa no minun työkaverini eivät laita minulle viestejä, joissa " haluavat tuottaa minulle  o rgasmin".

Että kyllä tarkoitin seksuaalista kanssakäymistä, nainenhan ohitti tuon viestin sen sijaan että olisi ollut pöyristynyt, että mitä hittoa tuollasta mulle kirjottelet... Aika selkeä juttu. Myöhemmin on sitten voimaannuttu ja keksitty että tuo ilta oli syy kaikkiin henkisiin ongelmiin. 

Ja sinusta on ok, että tuollainen kaveri nylkyttää sammunnutta lukiolaista.

Vierailija
735/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä asiat tutkitaan kunnolla, eikä pakottaminen seksuaaliseen tekoon tarkoita mitään lusikassa nukkumista. Miettikää nyt järjellä, tutkinta on syystäkin salattua.

Mitä tarkoitat? Kyllä tuo on pakottaminen seksuaaliseen tekoon jos se toinen "tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan"

(Käytännössä esim. vahva humalatila.)

Sitä, että siihen liittyy muutakin, mitä ei julkisuuteen kerrota.

Ei pelkkä alasti vierekkäin nukkuminen vielä itsessään ole seksuaalinen teko.

Mitä se sitten on? Miksi vähättelet? Jos menet alasti humalaisen viereen nukkumaan ja riisut hänetkin alasti ilman lupaa niin kyllä se on pakottaminen seksuaaliseen tekoon.

Vierailija
736/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä puolensakin olla ns. tavis-mies. Julkimot on kyllä vapaata riistaa. Saa varmasti olla nykypäivänä todella tarkkana. Ainoa varma keino on kiertää naiset kaukaa. Pidempiaikainen tunteminen voi auttaa. Kuinka monta perusduunaria on tällaisesta haastettu oikeuteen? Jos, niin silloin on ollut kyseessä ihan raiskaus.

Onkohan näissäkin muuten kaksoisstandardit. Mies valittaa naisen seksuaalisesta ahdistelusta. Mitä tekee syyttäjä/poliisi - nauraa miehen ulos? Ja vaikka se onkin ihan tabu, niin moni nainen on ahdistellut nuorempia miehiä vaikkapa nyt pikkujouluissa tai vastaavissa, useimmiten kännissä, mutta onko se lieventävä asianhaara? Ei näistä kuitenkaan oikeuteen olla menty, verorahojen tuhlausta. Törttöilystä on saanut sitten häpeää ja naureskelua takana päin, ihan riittävä rangaistus.

Vierailija
737/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ida Paul

Missä näin lukee, että nylkytti? Idiootti. Ja missä on tämän lukiolaisen vanhemmat kun lapsi huitelee öitä ties missä kaatokännissä? Roope teki väärin, ansaitseeko tuomion 5v jälkeen - ei.

Vierailija
738/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ida Paul

Rakkauden ihme saattaa kohdata myös pienessä hiprakassa olevan parin. Kun lempi leimahtaa, se on oksat pois,

Vierailija
739/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on tämä kenestä tässä puhutaan niin hän on ollut tapahtuma-aikaan vasta 18-vuotias?!

Ja Roope 25v. Molemmat nuoria ja täysi-ikäisiä. Onhan tuo erikoista että 10v lapsen saa raisk ta ilman tuomiota koska lapsi ei vastustele tarpeeksi. Sitten kaksi aikuista nukkuu kännissä alasti lusikassa ja haluavat vielä seuraavana päivänä kokkailla yhdessä ”uhrin” aloitteesta, niin tuomio rapsahtaa koska ”uhri” tajusi 3 vuotta myöhemmin, että oikeastaan olisi halunnut vastustella. Sama oikeusjörjestelmä ratkaisee kummankin tapauksen. Paitsi 10v ei voi edes myöhemmin päättää, että olisi halunnut vuosia sitten vastustella aikuista miestä....

Vierailija
740/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suostumusta siihen, että Roope riisui hänen housunsa ja tuli alasti hänen kanssaan lusikkaan nukkumaan. Ihan vaan tiedoksi, että meillä jokaisella on oikeus itse päättää kuka meidän kanssamme tulee samaan sänkyyn ja kuka meidät riisuu alasti. Se oikeus säilyy meillä myös humalassa.

Tämän pitäis olla jokaiselle ihan päivänselvä asia. Ainoa joka tässä teki virheen on Roope Salminen. Uhri nukkui omassa asunnossaan, omassa sängyssään. Eikä ollut antanut Roopelle lupaa tulla sinne eikä riisua häntä. Roope päätti silti tehdä niin käyttäen hyväksi uhrin humalatilaa. Eikä se ollut uhrin syy, vaan Roopen. Roope itse ja yksin teki sen päätöksen vaikka tiesi naisen olevan humalassa."

Sinäkin tiedät kuinka naurettavasta asiasta on kysymys, mutta haluat toki puolustaa naisten asemaa siinä varjolla, että Salminen saadaan suolattua oikein kunnolla ja viimeisen päälle. Ei maine tai töiden menetys ole tietenkään mitään sen rinnalla. 

Nämä me too pelleilyt alkaa menemään jo niin naurettavalle tasolle, ettei oikeita uhreja oteta enää vakavasti.  

Jos nyt puhutaan ihan vakavasti, eikä missään femiinipuuskassa, niin näillä kahdellahan oli jonkinlainen suhde johon kuului halailut ja pussailut ja ilmeisesti myös seksi.

Kenenkään mielenterveys ei mene siitä, että ihminen, kenen kanssa olet jo ollut tulee makaamaan lusikkaan ja ehkä hieroo myös itseään vasten. Normaali ihminen pystyy käsittelemään tällaisen asian ilman oikeuslaitosta.

Tässä ei voi olla takan mitään muuta, kuin kosto jostain syystä.

Se että aletaan kostamaan monen vuoden päästä jotain kännisekoilua on jo lähinnä sairasta.