Kerro esimerkki sun mielestä juntista?
Mulle ei tule muuta mieleen kuin nainen, joka silmittömästi suuttui siitä, kun juttelin hänen miehensä kanssa.
Kommentit (62)
Ei osaa tervehtiä tullessaan sisälle, istuu sisällä lakki päässä jurottaen jopa ruokapöydässä, ei ota muita huomioon: minä, minä, minä ... kaikki mulle heti nyt -tyyli. Listaa voisi jatkaa louttomiin, mutta jatkakaa toiset!
ei osaa käyttäytyä tilanteeseen sopivasti - puhuu alatyylisiä juttuja väärässä tilanteessa, kiroilee, ei osaa tavallisia kohteliaisuussääntöjä tai pöytätapoja
2. Niin, ei näe metsää puilta, mutta toisinaan olisi hyvä myös nähdä yksittäinen puu metsässä, miten sen nyt ottaa.
Juntilla on vankat mielipiteet joita kuuluttaa ääneen totuuksina ilman todellista tietopohjaa. Ei kykene näkemään kokonaisuuksia eikä syy- ja seuraussuhteita. Huonokäytöksinen, ei osaa kunnioittaa muita. Ei koskaan myönnä olevansa väärässä eikä näin ollen opi eikä kehity.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:43"]
Ei osaa tervehtiä tullessaan sisälle
[/quote]Aloitetaan aakkosista, kaik yhes koos: hello hello
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:46"]
Juntilla on vankat mielipiteet joita kuuluttaa ääneen totuuksina ilman todellista tietopohjaa. Ei kykene näkemään kokonaisuuksia eikä syy- ja seuraussuhteita. Huonokäytöksinen, ei osaa kunnioittaa muita. Ei koskaan myönnä olevansa väärässä eikä näin ollen opi eikä kehity.
[/quote]Och samma på finska, juntilla ei ole akateemista koulutusta. :)
Suuttuessaan kiihtyy nollasta sataan alta aikayksikön eikä yritäkään hillitä tunteitaan. Kiroilee, röyhtäilee ja piereskelee avoimesti ja nauraa röhähtää päälle. Kulkee joka paikassa lököttävissä verkkareissa. Tekee tämän kaiken jopa tilanteesta ja seurasta riippumatta.
Seiska, mä tunnen kyllä paljonkin ei-akateemisesti koulutettuja ihmisiä, jotka kykenevät omaksumaan tietoa ja vetämään johtopäätöksiä sen perusteella. Ei se ole pelkästään akateeminen ominaisuus, vaikka toki se onkin asia, jota yliopistokoulutuksessa paljon harjoitellaan.
Amislaiset, varsinkin amishkörtit
Juntti on mun mielestäni ihminen, jolta selvästi puuttuu normaaleja käytöstapoja, avarakatseisuutta ja yleissivistystä. Pyörii omissa pienissä piireissään, eikä haluakaan oppia mitään uutta tai laajentaa näkökantojaan.
Päin vastoin ehkä korostaa, kuinka hän kyllä tulee toimeen tarvitsematta moisia hömpötyksiä.
Jääräpää.
Humalanhakuinen juominen, tupakointi, kiroilu ja syljeskely ovat itselläni kärkilistalla junttiuden piirteissä. Ja se jos ei osaa pukeutua tilannekohtaisesti.
Juoruilu ja toisten haukkuminen selän takana. Myöskin se, jos sanoo mitä sylki suuhun tuo.
Osaa laittaa verkot veteen, osaa soutaa, tunnistaa kasvi- ja eläinlajeja, osaa ajaa traktoria, osaa punoa verkkoja ja tehdä linnunpönttöjä, osaa ruokkia lintuja jne.
Junttimaista on keskustella av:lla junteista, se kertoo ihmisistä aika paljon. Yleensä ihmiset osoittavat muka tällä paremmuuttaan ja sitä, että eivät osaa suhtautua kaikenlaisiin ihmisiin. Mikäli joku haluaa haukkua minua juntiksi niin olen mielelläni juntti kuin itseään täynnä oleva.
Huvittava tuo junteista joku kirjoittava, että he eivät osaa kuunnella toisten mielipiteitä ja isoon ääneen toitottavat omaa asiaansa. Lähipiirissä on yksi akateemisesti koulutettu joka on tälläinen. Vetoaaa joka asiassa siihen, että on lukenut jostain tutkimustuloksen, ihan sama mistä puhutaan. Sellaisen ihmisen kanssa ei pysty keskustelemaan, kun ei osaa keskustella.
Mies - Juopottelee ja hakee kiukkunsa kohteeksi naisia ja lapsia. Heittelee tupakantumppeja ympäriinsä ja sotkee tahallaan ympäristöään. Haukkuu miehiä jotka käyttäytyvät fiksusti ja pitävät pihansa ja itsensä siistinä. Ilonpilaaja ja pelkuri joka käy aina heikon kimppuun ja omassa elämässään pitää kaljakuppilaelämää normaaliuden mittapuuna.
Mun mielestä junttia on se, ettei yhtään pysty kyseenalaistamaan asioita, siis se, että on luutunut tiettyihin käsityksiin.