Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhempi vastuussa nuoresta myös täysi-ikäisenä?

Vierailija
13.11.2013 |

Kukaanhan ei tänne maailmaan valitse tulla. Se on vanhempien päätös. Jos omalle lapselle ei elämä maistu ja hän heittää sen ihan läskiksi, niin onko vanhemmilla siitä huolimatta velvollisuus huolehtia lapsesta? Miksi ei olisi?

Omien lasteni kanssa on mennyt osin hyvin ja osin surkeasti. Yksi on lääkäri, toinen maisteri ja kolmas juoppo ja sekakäyttäjä, joka ei tule omillaan toimeen, vaikka kaikki hoidot, terapiat ja tukitoimet on yritetty.

Pitääkö minun antaa edelleen kaikki liikenevä lapselleni vai mitä tässä pitäisi tehdä? Eihän hän itse tuota osaansa ole valinnut, täysin holtiton on.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asia. Toisaalta olet äiti ja poikasista huolehtiminen on meihin sisäänrakennettu.

Mutta, se ei saa tapahtua oman terveyden kustannuksella.

Vierailija
2/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, oli se sitten lapsesi tai ei. Auttaa toki voit, mutta jos ei kiinnosta ryhdistäytyä niin sitten ei kiinnosta. Minkä sä sille voit? Et mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lain mukaan et ole enää elatusvelvollinen ja piste. Loppu on ihan omasta itsestäsi kiinni. Vaikka kukaan ei tänne maailmaan itse valitse tulla, niin antaako se oikeuden pistää läskiksi ja samalla mahdollisesti pilata jonkun muunkin elämä?

Vierailija
4/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä, että äitisi on vielä vastuussa sinun elämästäsi? Entä kannatko vastuuta myös maisterin ja lääkärin elämästä, vai vain tämän sekakäyttäjän?

Vierailija
5/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sitä edes pidä miettiä. autat, jos siltä tuntuu. mä en vois kuvitellakaan etten auttaisi. rankkaahan se on ja joskus tough love toimis ehkä paremmin, mutta minkäs äiti itsellen voì?

Vierailija
6/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lähetänkin kirjeen täysi-ikäisille lapsillemme, että emme enää laillisesti ole heistä vastuussa. sittenpähän tietävät. jos ei laki edellytä omista lapsistaan välittämään, niin en välitä.

Vierailija
7/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:23"]Jokainen aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään, oli se sitten lapsesi tai ei. [/quote]

Sairashan tuollainen ihminen on, siinä on turha vastuuseen vedota.

Tämä on juuri vanhemmuuden vaikeimpia asioita. Kun lapset tekee, ei voi tietää, selviävätkö he elämästä ja tuleeko heistä onnellisia.

Kun lapsen tekoon ryhtyy, pitäisi nämä asiat vähintään miettiä niin kuin esimerkiksi sekin, että lapsi päätyy tappamaan itsensä. 

Vierailija
8/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy niin, että kun äiti ilmoittaa paapomisen päättyvän tähän, niin lapsi ryhdistäytyy. Hän huomaa, että äiti ei tarvitse lapsensa pahaa oloa (kuten siihen asti on tarvinnut ollakseen tarpeellinen).

Vierailija
9/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun lapsen tekoon ryhtyy, pitäisi nämä asiat vähintään miettiä niin kuin esimerkiksi sekin, että lapsi päätyy tappamaan itsensä."

ei kannata todellakaan miettiä tällaisia :)

Vierailija
10/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta, mutta voihan sitä silloin tällöin yrittää puuttua sanallisesti lapsen tekemisiin tai auttaa tätä jotenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme