Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelin anopille.

Vierailija
13.11.2013 |

Joo eli kolmas kuukausi raskaana pyörähti käyntiin. Kaikki mahdolliset merkit on kyllä näkyny kun olen lopettanut tupakoinnin, kroppa on turvoksissa, rinnat kasvaneet ja nyt vielä möläytin että menen lääkäriin kun anoppi oli tulossa vierailulle. Sössötin sitten jotain kipeänä olemisesta. Todellisuudessa menin siis ultraan. No ultran jälkeen anoppi taas soitti ja alkoi utelemaan. Selitin jotain kilpirauhasesta. Sitten se sano että onki kattonu ku oon pyöristyny ja oli ihan varma että olen raskaana. Ärsyttää sitten kun totuus tulee ilmi. Saan kuitenkin kauhean kusettajan maineen. Mun mielestä se vaan on miehen tehtävä kertoa, minäkin kun kerroin omilleni. Näin pienestä kauhea stressi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit minun miniäni, en näkisi raskauttasi missään vaiheessa. Toteaisin vain, että kilpirauhanen voi oireilla monin eri tavoin, kun jossain vaiheessa on pakko huomata, että vauva on tulossa. Jos sinä et katso anoppia sen arvoiseksi, että voit hänelle kertoa tulevasta vauvasta, niin usko tai älä, anoppi voi tehdä ihan saman sinulle.

Vierailija
2/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen. Miehen tehtävä heidän mielestä, älä puutu.

Onnittelut vauvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:33"]

Onnittelut vauvasta.

[/quote]

Älä puutu mihin? Siihenkö, että ap tekee kaikkensa, että anoppi ei halua olla lapsenlapsen kanssa tekemisissä? SE on ap:n oma valinta, tehkööt mitä tekee, mutta kannattaa muistaa, että anopille se vauva on tulevaisuudessa "kilpirauhanen", josta ei isommin välitetä ja jonka kuulumisia ei kysellä.

Vierailija
4/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää kertoa, mitä pikemmin sen parempi. Näin tukee vaimoaan. #3#

Ja 2&4 haluu siis haastaa riitaa.

Vierailija
5/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sukulaiselle voi kertoa raskauttasi? En ymmärrä.

Vierailija
6/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa ei ole mitään miehen ja naisen tehtäviä - hohhoijaa.. Olet kuitenkin valehdellut ja itsepä sen selittelet miten haluat. Ainahan voit tietenkin sanoa, että halusit ensin tietää ultrasta, että kaikki on edes suurinpiirtein ok ennen kuin ilmoittelet asiasta julkisuuteen, mutta en jäisi odottamaan anopilta mitään kovin lämmintä ja osallistuvaa suhtautumista typerän valheesi jälkeen.

Vierailija
7/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa anopille jos myöhemmin kysyy kilpirauhasesta että se oli väärä hälytys ja kaikki on kunnossa..

Vierailija
8/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 17:35"]

Onnittelut vauvasta.

[/quote]

Älä puutu mihin? Siihenkö, että ap tekee kaikkensa, että anoppi ei halua olla lapsenlapsen kanssa tekemisissä? SE on ap:n oma valinta, tehkööt mitä tekee, mutta kannattaa muistaa, että anopille se vauva on tulevaisuudessa "kilpirauhanen", josta ei isommin välitetä ja jonka kuulumisia ei kysellä.

[/quote]

Siis ap ei halua tässä vaiheessa vielä kertoa raskaudestaan anopille, tai kokee että se on miehen tehtävä koska onhan se hänen äitinsä. Ja se tarkoittaa että hän ei halua lapsen olevan missään tekemisissä mummonsa kanssa ikinä ja tekee kaiken estääkseen sen? Just joo.. no ehkä jos anoppi olisi tuollainen vouhkaaja kuin sinä niin joo..

Vierailija
9/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua näitä aloituksia. Onko teillä kaikki tehtävät jaettu sun vai mun? Kun vauva syntyy, sinä vaihdat vaipat klo 7-17, muulloin "se on miehen tehtävä"?

Tuollaisen typerän asian takia olet jopa valmis valehtelemaan miehesi äidille, lapsesi tulevalle isoäidille?

Vierailija
10/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:35"]

Ei tajua näitä aloituksia. Onko teillä kaikki tehtävät jaettu sun vai mun? Kun vauva syntyy, sinä vaihdat vaipat klo 7-17, muulloin "se on miehen tehtävä"?

Tuollaisen typerän asian takia olet jopa valmis valehtelemaan miehesi äidille, lapsesi tulevalle isoäidille?

[/quote]

Eikö se ole raskauden alussa aika tavallista "valehdella" jopa ihan omille perheenjäsenilleen jos ei halua asiaa vielä julkistaa. Minäkin "valehtelin" monille. Ja oikein vielä vedin siskoni ja mieheni mukaan valehteluun kun he tiesivät mutta muut eivät saaneet vielä tietää. Kamalaa!

Vierailija
11/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:35"]

[/quote]

Meille ainakin oli ihan itsestään selvää, että kumpikin kertoo iloisen uutisen itse omille vanhemmilleen.

Vierailija
12/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lähinnä en aio rueta pomppimaan mieheni varpaille, jos hän ei vielä halua kertoa. Ja toisaalta en tunne anoppia niin läheiseksi että olisi edes luonnollista kertoa asiasta hänelle, luulenpa että itsekin haluaa että voi onnitella/nuhdella poikansa suoraan eikä minun kautta. Mutta ei se kai auta kun suoraan sanoa sitten kun asia tulee ilmi että halusin miehen itse kertovan.

Vierailija
13/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:30"]

Onnittelut vauvasta.

[/quote]

[/quote]

Siis ap ei halua tässä vaiheessa vielä kertoa raskaudestaan anopille, tai kokee että se on miehen tehtävä koska onhan se hänen äitinsä. Ja se tarkoittaa että hän ei halua lapsen olevan missään tekemisissä mummonsa kanssa ikinä ja tekee kaiken estääkseen sen? Just joo.. no ehkä jos anoppi olisi tuollainen vouhkaaja kuin sinä niin joo..

[/quote]

Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos siskosi olisi raskaana, sinä kysyisit asiasta ja hän vastaisi, että ei kun tää on kilpirauhasongelma. Kokisitko yhtään itseäsi petetyksi siinä vaiheessa, kun se raskaus jo näkyisi? Onnittelisitko sydämellisesti vai miettisitkö, miksi olit valheen arvoinen?

Vierailija
14/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis anoppi ei uutisten kuultua voi soittaa pojalleen onnittelupuhelua? Tuleeko sinulle  anopin onnittelut miehesi kautta?

Kyllä mä ainakin haluaisin onnittelut sukulaiselta suoraan. Mä taidan olla tosi vanha, kun en oikeasti ymmärrä tätä kuviota.

Vierailija
15/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:30"]

Onnittelut vauvasta.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos siskosi olisi raskaana, sinä kysyisit asiasta ja hän vastaisi, että ei kun tää on kilpirauhasongelma. Kokisitko yhtään itseäsi petetyksi siinä vaiheessa, kun se raskaus jo näkyisi? Onnittelisitko sydämellisesti vai miettisitkö, miksi olit valheen arvoinen?

[/quote]

tykkäätkö omista kommenteistasi

Vierailija
16/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ap:n ja miehensä asia päättää, milloin raskaudesta kerrotaan ulkopuolisille, varsinkin kun raskaus on vielä alussa. Ehkäpä tuleva mummi ei malta pitää asiaa omana tietonaan vaan kertoo siitä kaikille?

Minulle kävi ensimmäisen raskauden alussa niin, että äitini kertoi asiasta eteenpäin vaikka vannotimme häntä olemaan hiljaa. Äkkiähän se tieto levisi ja olin minä kiukkuinen, kun pari päivää myöhemmin yksi äidin tuttu onnitteli tulevasta vauvasta kovaan ääneen kaupassa ruuhka-aikaan. Viikon sisään niitä onnitteluja alkoi tulla sieltä ja täältä. Esimiehelle piti kertoa raskaudesta turhan aikaisin, sillä yksi työkaverikin oli asiasta kuullut enkä halunnut, että esimies kuulee asian muualta kuin minulta.

Vierailija
17/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Paljon tökerömpää on se, että anoppi vihjailee raskaudesta.

Ymmärrän täysin, että sitä haluaa itse kertoa omille vanhemmilleen, että näistä on tulossa isovanhempia. Joko se kerrotaan yhdessä tai sitten kerrotaan itse omille vanhemmille, ei niin, että sitä kertoo anopille/apelle.

Halusin itse kertoa omille vanhemmilleni raskaudestani, en olisi halunnut, että mies kertoo siitä.

Ja joskus tulevaisuudessa toivoisin, että oma lapseni kertoisi minulle tulevasta vanhemmuudestaan, joko itse tai yhdessä puolisonsa kanssa - en haluaisi kuulla sitä ensimmäiseksi miniäni suusta.

Ilmeisesti ap:n mies haluaa itse kertoa - mitä ihmeen kummallista tai pahaa siinä on?

Ja moni valehtelee varsinkin raskauden alkupuolella, ei niiitä uutisia halua jakaa liian aikaisin.

Vierailija
18/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua kuulla sitä ensin miniäsi suusta? Voitko perustella. Miniäsi on sinun sukulainen, jos poikasi on hänen kanssaan naimisissa. Hän siis kuuluu perheeseesi.

Vierailija
19/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon,onko kyse esikoisesta? Itse en ole halua enempää lapsia.Mulla on jo edellisestä liitosta.

Vierailija
20/36 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 19:44"]

Mikset halua kuulla sitä ensin miniäsi suusta? Voitko perustella. Miniäsi on sinun sukulainen, jos poikasi on hänen kanssaan naimisissa. Hän siis kuuluu perheeseesi.

[/quote]

sukua naimakaupan kautta, ei varsinaisesti sukulainen.

Ihan yhtälailla halusin kertoa raskaudestani omille vanhemmilleni itse, toki mies oli läsnä, samoin toimittiin miehen vanhempien kanssa. Kummallekin meille oli tärkeää, että saa itse kertoa omille vanhemmilleen ilouutisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi