Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako palkkatuetusta työstä

Vierailija
13.11.2013 |

samalla tavalla eläkekertymää kuin työsuhteesta, jossa ei palkkatukea? Entä miten on työssäoloehdon kerryttämisen kohdalla, kertyykö sitä samoin kuin tavallisessa työsuhteessa? Pitäisikö työnantajan palkata työntekijä tavalliseen työsuhteeseen sen jälkeen kun työntekijä on tehnyt työpaikassa palkkatuetun määräaikaisen työjakson, vai voiko työnantaja haluta jatkaa työsuhdetta ainoastaan jos saa siihen palkkatuetun työntekijän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhdehan on ihan normaali työsuhde. Ainoa ero siihen on, että työnantaja saa tukea palkan maksuun.

Vierailija
2/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ihan normaali työsuhde ole, jos työttömyysturvan työssäoloehto ei kerry samalla tavoin kuin normaalissa työsuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei se kertyisi?

Vierailija
4/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerty ainakin mulla työssäoloehto kun olin 2kk palkkatuetussa työssä. 

Vierailija
5/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus kolmosen tietoihin:

Vuoden 2014 alusta työssäoloehto muuttuu kaikille 26 viikon mittaiseksi eli silloin korkeimmalla korotetulla palkkatuella vuoden (52 vkoa) töissä osa-aikaisena ollut saa myös työssäoloehdon täyteen.

Vierailija
6/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei siis ollut korkein mut yksityinen työttömyyskassa katso sen normaaliksi työsuhteeksi mikä oli kylläkin mulle vaan huono koska se laski huonopalkkasena hommana mun keskiansioita joka taas vaikuttaa ansiosidonnaiseen.

Vierailija
7/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin kertyi. Puolivuotta olin ja tein 85 prosenttista työpäivää.

Vierailija
8/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo tieto on peräisin, että työssäoloehto muuttumassa vuoden 2014 alussa? Ja vielä, mistä tietää saako korkeimpaa palkkatukea vai alempaa, ja mitenkä nämä vaikuttavat eri tavoin työssäoloehdon kerryttämiseen?

Vierailija
9/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkein korotettu on työttömänä yli 500pvää, palkkatukilaji 69 tai Opsolla 89. Se näkyy siinä päätöksessä minkä työnantaja on Te-keskuksesta saanut, jos sitä ei ole tallella soita ja kysy te-toimistosta, tai jopa siltä maksatusalueelta missä palkkatuen maksatushakemukset käsitellään. Jos ta käyttää vielä niitä vanhoaj, esitäytettyjä palkkatukihakemuksia, niissä näkyy palkkatukilaji, uusissa ei näy.

Työttömyyskassojen sivuilla on tietoa siitä että muutoksia on tulossa vuonna 2014. Luulisin ei tieto, vain arvaus että korkeimmassa korotetussa palkkatuessa voi usein olla päivätunti määrä vain 4, alemmassa palkkatuessa vähimmäistuntimäärä per viikko on 32,5h. Mutta kannattaa soittaa omaan kassan ja kysyä, silleen selviää parhaiten!

Korkeinkorotettu kerryttää työssäoloehtoa puolella, mutta pidentää tarkastelujaksoa. Ja toisiaan muuttuu vuonna 2014-

Vierailija
10/10 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 13:33"]

Ei se kyllä ihan normaali työsuhde ole, jos työttömyysturvan työssäoloehto ei kerry samalla tavoin kuin normaalissa työsuhteessa.

[/quote]

Kyllä se kertyy, jos tunteja on tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi