Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä tänään 5:2 aloittaneelle

Vierailija
13.11.2013 |

Painoa pitää saada pois. Olen koittanut kaikenlaista; karppausta (ei onnistu, leivon paljon ja HALUAN maistella tuotoksiani), yksinkertaisesti kaloreiden vähentämistä (en jaksa laskea niitä pitkin päivää, olen siis laiska), kaalikeittokuuria kerran (joo, nesteet lähti, kuten kaikki tietää) jne. En ole jojo, vaan saan 2-3 kiloa pois, sitten mun into lopahtaa, en ole pitkäpinnainen tässä asiassa - se on mun ongelma nimenomaan. 

Voin olla helposti syömättä iltapäivään, silloin vasta vatsa kurnii. Niinpä ajattelin nyt, että koitan ainakin tätä 5:2, että toimisiko se minulla. Olen kotiäiti, joten työpaikkaruokailuhoukutuksia tms. ei ole. Paitsi oma jääkaappi, jota nyt pyrin kaksi päivää viikossa vastustamaan. Liikun reippaasti 3 kertaa viikossa, mutta se yksin ei riitä painon pudottamiseen. 

Antakaa kiitos vinkkejä miten homma lähtisi helpoimmin käyntiin. Idea on siis alkuun saada tällä tavalla painoa alemmaksi, ja sitten kenties alkaa vaan syödä vähemmän JOKA PÄIVÄ. Nyt se vaan ei onnistu, siksi haluan lähteä liikkeelle viiskakkosella. 

Miten sinä hoidat käytännössä nämä "syömättömyyspäivät"? 

Saa antaa vinkkejä siihen mitä syöt (koska täysin syömättähän ei pidä olla). Kiitos. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ke 13.11. oli siis tuo eka 5:2 päivä. 

Eilinen torstai meni syöden, mutta vähemmän kuin normaalisti. Ei siis todellakaan mitään "nyt vedän kaikki naamaani mitä saan" -juttua. Myös tänään ruoka-annokset olleet pieniä ja aamulla kunnon hikijumpassakin ehdin käydä. Seuraavan viiskakkosen otan ensi viikon maanantaina ja sitten torstaina. Tälle viikolle tuli siis vain yksi 5:2, mutta mähän aloitin vasta keskiviikkona... :) En ota tästä(kään) paineita. 

ap 

Vierailija
22/43 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii todella hyvin. Olen laihduttanut myös virallisterveellisesti, mutta painon ylläpitäminen sillä tavoin on hankalaa, koska kulutukseni on niin pieni, että heti, kun syön vähän aikaa normaalisti, paino alkaa nousta. Pudotan parhaillaan kesän aikana kertyneitä kiloja.

Olen normaalipainoinen. 5:2:lla painoni on laskenut 400 g viikossa, mikä on minule todella hyvin. Paastopäivät ovat olleet yllättävän helppoja. Olen jaksanut hyvin töissä eikä hiukan nälkäisenä nukkumaan meneminenkään ole ollut ongelma. Luulin ennen, että on pakko mennä jääkaapille aina jos on vähänkin nälkä. Se auttaa kun tietää, että huomenna saa taas syödä. Tänä aikana on jo ollut kahdet sukujuhlat ja yhdet työpaikan bileet, joissa olen syönyt normaalisti kaikkea rajoittamatta mitenkään. Mitään ahmimiskohtauksia en ole saanut.

Paastopäivinä syön aamulla marjoja ja tilkan vaniljakastiketta, päivällä omenan ja porkkanapaloja. Pääaterian säästän illaksi. Syön kasviskeittoa raejuusto- tai kananmunalisäyksellä tai marjarahkaa.

Pian aion siirtyä painon ylläpitoon 6:1-mallilla. Uskon, että voin jatkaa niin vaikka loppuikäni. Tämä on tosiaan helpoin ja kivoin painonhallintakeino ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. 

Aamun paino 96 kg herätessä klo 7.30. Tänään siis paastopäivä (ei eilen kuten aikaisemmin suunnittelin). Flunssa pukkaamassa niskaan, yritän sitä torjua vitamiini-lääke -shokkihoidolla :) Ei ole aikaa nyt sairastua. Tähän asti juonut vasta 2 mukia kahvia ja yhden vitamiinikuumajuoman. Hiljakseen alkaa vatsa kurnia... 

Viimeistään huomenna listaan taas syömiset tänne. 

Vierailija
24/43 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap? Paljonko painoa? Lisää päiväreseptejä! Itsekin ajattelin huomenna aloittavani!

Vierailija
25/43 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu?

Vierailija
26/43 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minulle ensimmäinen dieetti mitä koskaan kokeilen. Olen vain kuullut niin paljon hyvää tästä. Kolme ystävääni ovat laihtuneet 5-10 kg dieetin avulla. Itse eniten mietin niitä terveysvaikutteita kolesterolin laskua ja insuliinitason parantumista. Olin hiljattain työterveyshuollon takastuksessa ja kaikki arvoni olivat ok. Minulla on vain sukurasite kolesterolin ja sydän-ja verenkiertoelin sairauksissa.

Liikkuminen itselläni voisi olla parempikin, mutta ehdottomasti ei huono. Hyötyliikun pyörällä töihin 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi harrastan kävelylenkkiä ja joukkuelajia kaksi kertaa viikossa. Eniten olen huomannut, että ihan selkeästi olen kiinnittänyt enemmän jo nyt huomiota ruoka-aineisiin. Myöskään välipäivä ei ollut mikään mässäämispäivä. Viikonloppu tulee olemaan jonkin asteista mässäämistä niin kuin aina ennenkin on ollut, mutta tätä kokeilen ja katsotaan miten menee.

t.36

Vierailija
27/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla paino ensimmäistä kertaa yli vuoteen alle 60kg. Eli 59,8kg. 2,2kg kg nesteitä hävinnyt5772 muutamassa päivässä. Ensi viikolla alkaa lähteä toivottavasti rasvaa.

36

Vierailija
28/43 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole trendi- eikä mikään kitudietti, jossa pitäisi joka päivä kärvistellä :)

Itse olen ollut viiskakkosella nyt nelisen kuukautta ja painoa on lähtenyt seitsemän kiloa. Alussa paino putosi nopeasti, mutta siinä oli kyllä turvotusneisteitä mukana. Vauhti sen jälkeen on ollut ihan sopiva ja tasannevaiheissa olen kokeillut kolmen päivän paastoa tuolla 500 kalorilla esim. viikon-kaksi ja palannut sitten taas takaisin tähän. Kivasti alkanut löytyä jo ne ruoat jotka pitävät hyvin nälkää. Normaalipäivinä syön normaalisti, tosin kasviksia olen lisännyt roimasti ruokavalioon (haluan myös ne terveyshyödyt!). Vatsa ei vedä enää samanlaisia määriä kuin aikaisemmin, joten tulee kiinnitettyä enemmän huomiota ruoan energiatiheyteen ja myös GI-arvoihin (vaikuttaa verensokeriin).

Kun pääsen tavoitepainooni, jatkan 6:1 metodilla, eli rajoitan ruokailua vain yhtenä päivänä viikossa. Labrakokeet on tilattuna, joten käyn kohta tarkistuttamassa arvoni. Sitten näen sen todellisen vaikutuksen, mikä tällä ruokavaliolla pitäisi olla terveyteen.

Jos harkitset tämän aloittamista, suosittelen lukemaan esim. Michael Mosleyn kirjan 5:2 dieetti -kirjan ja katsomaan videon http://www.dailymotion.com/video/xyke49_prisma-syo-paastoa-ja-ela-pitempaan_tech

Vierailija
29/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa viestissäni nro 12 kerroin tarinaani ja mainitsin tuon SKYR -maitovalmisteen. Niin mainostampas vielä hieman lisää.

Se on siis proteiinipitoinen rasvaton rahka, joka sopii mielestäni erinomaisesti välipalaherkutteluun tai iltapalaksi (jos tekee kovasti herkkuja mieli). Paljon proteiinia ja vähän hiilareita (eli ei paljoa energiaakaan). Katso itse www.skyr.fi. Purkin koko on 170g

Toinen hyvä löytö on Calvo -tonnikala (tässä on oikeasti makua), joka on pienissä 80g purkeissa (kalaa 52g). Näitä on useampia eri makuja, jos ei kevyin vedessä oleva aina maistu. Sitä myydään ainakin Sokoksissa 3 kpl paketeissa.

Vierailija
30/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää sivu on ehdoton :)

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

suunnittelen paastopäivän miniateriat etukäteen. kasvisruokaa enimmäkseen, vatsa täyttyy muttei kaloreita hirveästi. lisäksi jukurttia, rahkaa, tonnikalaa, joskus kanafileen pala tai lohta murunen. keittiövaaka on ihan ykkösapuri, bongasin halvalla lidlistä :)

Vierailija
31/43 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. 

Eilinen sujui hyvin! 

Aamulla klo 7 kahvia + toinen muki klo 8. 

Noin klo 10 rasvatonta rahkaa 100 g ja mustikoita 1 dl. 

Kahden aikaan vatsa kurni. Join teetä pari mukia. 

Noin 16 aikaan pieni broileripihvi ja iso vihreä salaatti (lehtisal+tom+kurkku). 

18.30 ruisleipäviipale ja pieni kinkunsiivu. 

En laskenut kaloreita, tässä parannan vielä tulevina päivinä, mutta kyllähän nuo kalorit jäi huimasti alas siitä mitä yleensä syön. 

Lisäksi pari litraa vettä päivän aikana + teetä 3 mukillista jo kirjoitetun lisäksi. 

Illalla sänkyyn 21, vähän vatsa kurisi, laitoin kädet ristiin mahan päälle ja kurina lakkasi :) 

Tänä aamuna paino 94,6 kiloa, eilen 96,4 kiloa. 

Joo, nesteitä nesteitä, mutta päivä sujui hyvin ja aion todella jatkaa tätä kokeiluani. 

Todennäköisesti kirjaan tännekin aina jotain muistiin. 

Vierailija
32/43 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tällä 5:2 dietillä ei paino putoa, on synä ne välipäivät, jolloin saa liikka ravintoa (suhteessa liikkumiseen). Tällöin tulisi edetä jopa siihen asti, että joka toinen päivä on 500kcal naisilla ja miehillä 600kcal energiamäärä max (näin minulle kertoi ravitsemusterapeuttini). Tätä on tutkittu, että normaalisti ihminen ei kuitenkaan noina normipäivinä ahimisi niin paljoa ylimääräistä, että kokonaissumma olisi enemmän kuin jos söisit koko ajan normaalia ruokaa.

Tai sitten voisi varmistaa, että matalaenergiapäivinä ei todellaakaan tule liikaa kaloreita (esim. yhden tuttavani puoliso kertoi, että ei ole syönyt oikeastaan yhtään kaloreita mutta keskustellessa selvisi että kananmunia oli syönyt useampia. Kananmunassa energiaa 143kcal/100g)

Itselläni on luontaisesti tullut hieman kiinnitettyä enemmän huomiota myös välipäivien syömiseen (eli koetan välttää turhaa rasvaa, sokereita ja vaaleita viljoja) ja kasviksia/hedelmiä enemmän.

t: Vierailija nro12

Vierailija
33/43 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niin ja uusi löytö ruokarintamalla:

Rainbow kasvissosekeitto 30kcal/100g ja se pakastealtaan paketti 400g.

Eli vaikka tempaisisi koko paketin, niin siinä vasta 120kcal !!!

(itse keksin tämän kun tässä ketjussa joku mainosti rainbow pinaattikeittoa, jossa reilu tuplasti enemmän energiaa 65kcal/100g) 

t:Vierailija nro 12

Vierailija
34/43 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. 

Paino tänään aamulla herätessä 95.1 kg (eilen paastopäivä). 

Eilisen syömiset: 

8 ja 9 kahvia muki

12 iso vihreä salaatti + 100 g savukinkkua 

16.30 sama satsi kuin yllä 

19 noin puolikas omena

Lisäksi vitamiineja, pari kuumajuomaa, teetä pari kolme mukia + yksi kahvi. Vesi ei kurkkukipuisena oikein mennyt alas. Teehen ja kahviin laitan aina rasvatonta maitoa. Helppo päivä. Vatsa kurisi hieman ennen lounasruokaa, muuten ei ollenkaan. 

Vierailija
35/43 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap... 

Kiitos kasvissosekeittovinkistä - ehdottomasti menee kokeiluun. 

Paino eilen maanantaina aamulla 95.0 kg (viikonloput mässäilyt näkyi heti!).

Paastopäivä siis. 

Klo 8 ja 9 kahvia muki. 

12 teemuki. 

16 iso vihreä sallaatti + 100 g broileria. 

19 leipää ½, päällä levite, 3 siivua kinkkua, pari juustoa, kurkkua + omena.

Vettä edelleen vähän, kun flunssa vaan jatkuu eikä vesi maistu. Juominen on jäänyt viimeisissä paastoissa liian vähälle. Kaloreita en vieläkään laske, mutta uskon, että rajoissa pysyn. Tässä pitäisi petrata... laskemisessa siis. 

Paino tänä aamuna eli tiistaina 93,8 kg. 

Vierailija
36/43 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. 

Eilen (pe) oli viikon toinen paastopäivä - paino aamulla 95.1 kg. 

Aamulla kahvia 7 ja 8 aikaan. 

Lounaaksi iso vihreä salaatti ja 100 g savukinkkukuutiota (palasta). 

Päivällinen klo 17 iso vihreä salaatti ja noin 1 dl kanakastiketta. 

Iltapalana glögimuki kossulla :) ja ½ voileipää (levite, kinkku, juusto). 

Helppo päivä, vatsa ei kurissut. Nukkumaan hyvillä mielin. 

Lisäksi päivän aikana pari teemukia, kahvi, vettä vähän (flunssa jatkuu ja vesi ei oikein maistu). 

Tänään (la) paino aamulla 93.7 kg ja siis normipäivä syömisen puolesta. 

Vierailija
37/43 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon noudattanut tätä diettiiä nyt kaksi kuukautta. Ihan mukavaa ja helppoa, ainut miinus on että painoni ei ole pudonnut :(

Vierailija
38/43 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän tähän nyt oman aloitukseni. Eilen paino aamulla 62kg. Toiveena 4kg pois ennen kesää. Pituutta 165cm.

Eiliset ruoat:

kaksi kahvia maitotilkalla, jalostajan lihakeitto 250ml (katseen makuista) ja näkkileipä, porkkana, 200ml raparperi-herukkakeittoa (Valio), kahvi, kasviskeitto (Rainbow pakaste) ja näkkäri. 200ml raparperikeittoa.

paino tänään 60,5kg. Aikamoinen määrä nesteitä hävisi!

Vierailija
39/43 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 07:53"]Päivitän tähän nyt oman aloitukseni. Eilen paino aamulla 62kg. Toiveena 4kg pois ennen kesää. Pituutta 165cm.

Eiliset ruoat:

kaksi kahvia maitotilkalla, jalostajan lihakeitto 250ml (katseen makuista) ja näkkileipä, porkkana, 200ml raparperi-herukkakeittoa (Valio), kahvi, kasviskeitto (Rainbow pakaste) ja näkkäri. 200ml raparperikeittoa.

paino tänään 60,5kg. Aikamoinen määrä nesteitä hävisi!

[/quote]

Siis tarkoitin karseen makuista :) Niin ja unohdin yksi kananmuna.

Vierailija
40/43 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ap joskus tänne eksyisi. Tänään toinen paasto päivä. Aamulla paino 61,1kg. Eilen siis elin ihan normaalia elämää. Tänään taas

aamupala kaksi kahvia

lounas salaatti (kermaviilikastikkeella)

kahvi

päivälliseksi ajattelin Apetit jauhelihakeiton 35cal/100g. Sitten silloin kun nälkä muuten iskee niin porkkanaa ja raparperikeittoa (9cal/100ml) Ja näkkäri. Terv. Edellinen kirjoittaja.