Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys menee! Millä h****tillä kihomadoista eroon lopullisesti (ov)?!?

Vierailija
12.11.2013 |

Meillä on nyt koko kesästä asti ollut kihomatoja. Kesäkuun ja elokuun alussa, syyskuun lopussa ja nyt taas. Joka kerta on hoidettu Pyrvinillä (isommalla annoksella kuin kuuluisi) koko perhe ja mä olen siivonnut kämpän lattiasta kattoon kädet ruvella kloriitilla, neo amiseptilla ja tolulla. Sen jälkeen ollaan aina kuukausi laitettu pyyheliinat vaihtoon joka suihkun jälkeen, käytetty käsien kuivauksessa paperia, vaihdettu kalsareita ja petivaatteita. Silti niitä on nyt taas 8-v. pojalla. Aina siis tällä samalla. Muilla lapsilla eikä miehellä ole ollut oireita. Mulla itsellä oli kesä- ja elokuussa. Saako poika siis aina uuden tartunnan koulusta (niitä on siellä, koska koulusta tuli viesti) vai onko toi jotain samaa populaa? Toisaalta ne näyttää häviävän aina ekan lääkkeenoton jälkeen, koska kahden viikon kohdalla ollaan otettu aina uudet lääkkeet koko sakki, vaikka matoja ei ole näkynytkään!

Nyt tuntuu, että mulla menee hermot tämän siivouksen yms. kanssa! Saako lääkäristä (ei olla käyty) sen reseptilääkkeen niin, että sitä voi ottaa useamman päivän tms. ajanjakson kuluessa? Vai miten tää loppuu?!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yleensä se joka saa jotain ongelmia,muilla perheenjäsenillä ei ole mitään oireita.Kyllä tää on tosiaan omituinen juttu,mulla oli suhde toisen miehen kanssa jolta taisi tulla sukupuolitauti?

Vierailija
42/45 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk madot kuolee.Tota jos lääke ei auta ja silti kutiaa,kyse on jostain muusta! Voisko olla salmonella? Onko teillä kotieläimiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te lutraatte jotain desinfiointiaineita? HYVÄ TAVATON! Menee kohta hyvät pöpöt kotonanne ja se jos joku sitten onkin vaarallista ihan bakteerikannan ja sen tuoman terveyden takia!

Kotioloissa ei saa käyttää liikaa desinfioivia aineita, koska kuolee hyvätkin puolustuspöpöt.

Kihomatoja A) imuroidaan ja B) pyyhitään kostealla rätillä/mopilla jossa on vaikka Fairy-tiskiainetta. Sillä pyyhitään kaikkia mahdollisia pintoja joihin lapsi voisi koskea: sähkökatkaisimet, pöytäpinnat, sängynlaidat/seinät yms.

Se riittää jo että yöllä lapsella on yövaatetta joka aamulla vaihdetaan, huuhdellaan peppu ja vaihdetaan puhtaat vaatteet. Nämä käytetyt pesuun.

Peppua voi pestä päivälläkin. Ja on tärkeää infota kouluun/lapsen kavereille että lapsella on tartunta niin muut voi tehostaa vaikka siivoamista ja seurata lastaan mahdollisen tartunnan takia.

Muna kun menee hengitystiestä elimistöön, se alkaa kehittyä madoksi. Parin viikon jälkeen pyllystä tulee sukukypsiä matoja munimaan. Lima saa aikaan kutinan. Mato liikkuu ärsyttävästi joka saa ihmisen raapimaan pyllyä. Eli mahdollinen uudelleen tartunta alkaa heti. Tämän takia uusinta matokuuri on tärkeää ottaa parin viikon päästä kun matoja on selvästi nähty.

Pelkkä pyllyn kutina voi johtua jos pyllyä on ulostamisen jälkeen pyyhitty huonosti tai jos ihmisellä on peräpukamia tai kakka kovalla. Jälkimmäinen siis tuntuu mahdollisesti kipuna ja kuiva uloste voi tehdä haavaumia.

Eli ihan normaali perussiivous auttaa. Myös pakastaminen tai saunan kuumuus (huomaa riittävän pitkät ajat, mytätty tavarakasa ei lämpene riittävästi sisältään. Joten tarkkuutta!

Munat säilyy hyvinä muutamankin kuukauden. Eli jos jossain on jäänyt kohta siivoamatta, vaikkapa komerossa valokatkasija jossa lapsi siis rähmäsillä sormillaan käynyt räpeltämässä niin uusi tartunta tulee tätä kautta aikanaan ja siihen riittää ihan se että sinä menet koskemaan siihen ja pyyhkäiset sormilla nenänpäätä ja muna menee sieraimesta sisään.

Eli hygienia on tärkeää: aamulla käsipesu, vaihdetaan puhdasta vaatetta. Aamupisun jälkeen voidaan tehdä pyllypesu ja rätillä pyyhkäset pintoja.

Käsipesuihin tarkkuutta. Peskää käsiä vaikka kun lähdette jostain (käykää vaikka pikasesti veskissä ennen lähtöä niin käsienpesu on luonnollinen, näin munia ei siirry vaikkapa teidän autoon. Tämä siis kesällä hyvä paikka munille). Leikkaa kynsiä. 

Jos matoja tulee, et pääse niistä eroon vaikka satsaat ihan perussiivoamiseen ja hygieniaan ja uudelleen myrkyttäminenkään ei tuota siis tulosta niin lääkäriin!

Itsellenikin on matoja tullut muutaman kerran pikkulapsi aikana ja tiedän tunteen. Vaikka madot on vaarattomia niin ne on ikäviä.

Vierailija
44/45 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, lääkärissä käyty eikä sitten saatu sitä reseptilääkettä :(! Sillä on kuulemma sivuvaikutuksia ja se on kallista :o!? Ihan niin kuin ei Pyrvin olisi. Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että Pyrviniä kannattaa käyttää myös jatkossa, koska siitä on aina ollut apua. Lapsen tulee vaan lopettaa kynsien syönti. Samaa mieltä olen kyllä itsekin mutta tohon lääkitysasiaan en ollut kyllä tyytyväinen. Mutta näillä mennään! Tosin päätin myös, että nyt sitten syödään sitä Pyrviniä ihan tehostetusti. Otetaan koko perheelle kuuri kerran viikossa ainakin vuoden loppuun asti. Ei kestä enää yhtään matoepisodia!

ap

Vanha ketju mutta alati aiheellinen... Vermox tulee paljon halvemmaksi kuin Pyrvin, jos koko perhe pitää lääkitä!!! Sivuoireita en ole huomannut, ja sai käyttää myös imetyksen aikana! Lääkäri ei vaan viitsinyt kirjoittaa reseptiä, koska on erikoisluvallinen lääke, niin ei varmaan viitsinyt etsiä sitä lomaketta...

Vierailija
45/45 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://ibright.lv/vermoxfi.htm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä