G: Mitä teillä oli tänään ruokana?
Meillä oli lounaaksi ranskiksia, soijapalleroita ja cole slaw'ta. Juomana Jaffaa. Lapsi söi aiemmin voileipää ja tomaattia, hän meni päiväunille ennen kuin ehdin kotiutua kaupasta ja valmistaa roskaruuat.
Nyt iltaruuaksi oli wokkia, jossa oli porkkanaa, sipulia ja cashew-pähkinöitä. Se syötiin riisin ja makeachilikastikkeen kanssa.
Kommentit (31)
Vain iltaruoka oli koko perheen yhteinen. Tein lohi-parsakaalipastaa ja katkarapusalaattia.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 19:39"]
Valmistin aivan fantastisen hyvää tomaattista jauhelihakastiketta. Sitä syötiin spagetin kera. Kieltämättä onnistui hyvin, mies kysyi, että miksen osallistuisi sillä johonkin kilpailuun. :)
[/quote]
Nyt on ihan pakko pyytää reseptiä, jos onnistuit tähän joka kodin arkiklassikkoon saamaan tuollaisen huikean uuden twistin! Ole kiltti ja kerro...
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:01"]
Hui kamala, mitä tollainen verileipä on? Juksaatko ap?
[/quote]
Leipää, jossa on verta. En juksaa! Näköjään Närpiössä leivotaan sitä vieläkin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:01"]
Hui kamala, mitä tollainen verileipä on? Juksaatko ap?
[/quote]
Verileipä on ihan todellinen juttu, moni sekoittaa sen vieläkin saaristolaisleipään.
ei ap.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:02"]
Meillä oli risottoa, nam.
[/quote]
Mitä risottoa?
Ap
Lounaaksi itselle ja lapsille keitin porkkanaa, täysjyvämakaroonia ja eilistä kanaa, sekaan vähän mausteita ja lapsille ketsuppia. Melkoista pöperöä, mutta ihan hyvää se oli. Välipalaksi söimme mandariineja ja omenoita, Itse söin lapsilta salaa kahvin kanssa yhden mariannekismetin.
Kun mies tuli kotiin, söimme hodareita luomunakeilla.
Raastetta porkkanoista, lantusta, valkokaalista ja lehtikaalista jne.
Silakkapihvejä täysjyväruisleivän päällä.
Päivällä syöty duunissa ja koulussa.
Illalla hedelmiä, kaakaota ja itsetehtyjä sämpylöitä.
Vain illallinen oli yhteinen;
Ostin kaupasta viimeisen myyntipäivän alennuksella naudan ulkofilepihvit jotka tarjoilin mediumina kermakastikkeen sekä uunijuuresten kera. Nams!
Hui kamala, mitä tollainen verileipä on? Juksaatko ap?