Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.

Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.

Kommentit (542)

Vierailija
181/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinasta valittaminen tuntuu lähinnä muoti-ilmiöltä. Valitetaan koska muutkin valittaa.

Vierailija
182/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismista valittamiseen.

Se on nostanut miljardeja ihmisiä murskaavasta köyhyydestä. Ja kokeillut vaihtoehdot sille ovat historiallisesti johtaneet omien kansalaisten joukkomurhiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä valittamiseen, ja tässä työpaikassa opiskelijapojat valittavat heikkoa talouttaan, asuvat kotona ja veroja 0%. Siis se rahan kulutus on aivan älytöntä, mikään ei taida riittää heille. Lirissä ovat kun valmistuvat ja omilleen pitäisi muuttaa ja veroja maksaa.

Vierailija
184/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nostanut miljardeja ihmisiä murskaavasta köyhyydestä. Ja kokeillut vaihtoehdot sille ovat historiallisesti johtaneet omien kansalaisten joukkomurhiin.

Nostanut mihin? Kurjuudesta köyhyyteen?

Vierailija
185/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säävalitukseen. Sää on mikä on, sen mukaan voi ja kannattaa pukeutua, muuta stressiä siitä on turha ottaa.

Mulla tää sama! Muhun ei sää vaikuta juurikaan, mutta olen oppinut siihen liittyvän small talkin.

Pyykinpesun taivastelu, kun itse tykkään siitä.

Vierailija
186/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsevä valitus, jota näkee tälläkin palstalla. " Suomi on paska maa." "Mies ei tee mitään." "Ei kannata mennä töihin, kun tuista saa yhtä paljon. Asutaan kaukana ja tarvitaan kaksi autoa. Rahat ei riitä." Vastaan näihin kaikkiin. Muuta vaikka Afganistaniin. Ettekö osaa keskustella miehenne kanssa syyttelemättä toisianne. Muuttakaa pois korvesta. Elintaso ei nouse tuilla. Keksi lisätuloja ja mieti tarkemmin rahan kulutustasi.

Minä asun korvessa ja ärsyttää pitää kahta autoa. Ratkaisu ongelmaan ei kuitenkaan ole muuttaminen pois korvesta, koska korvessa asumiselle on syy, ja jos emme asu siellä, joudumme kuitenkin päivittäin siellä autolla ramppaamaan. Lisäksi kärsin uniongelmista ja korven hiljaisuus ja pimeys ovat lähes pakollisia jotta saan edes lääkkeillä nukuttua. Toivoisin lähinnä toimivaa julkista liikennettä, tällä hetkellä koulukyyditkin ovat kuulemma siinä ja tässä. Itselläni ei ole lapsia, mutta ärsyttää kun valitetaan yksityisautoilusta mutta ei anneta edes mahdollisuutta julkisten käyttämiseen. Vaikeahan tällaiseen on samaistua ihmisen, joka elää erilaista elämää ja pitää eri asioita tärkeänä kuin minä. Esimerkkinä minulle on elinehto päästä metsään usein, työkaverini taas inhoaa metsiä ja haluaa pysyä asfaltin ja betonin keskellä. Kumpikaan ei oikein pysty samaistumaan toisen valituksiin.

Vierailija
187/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

räsismi

Says the white person

Vierailija
188/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan Wilma-viesteistä valittaminen. Ei niille tarvitse tehdä mitään, jos ei kerran kiinnosta.

Opettaja on virkavelvollinen kertomaan lapsen koulunkäynnistä. Merkinnät ovat myös hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille.

Mitä varten pitää valittaa siitä, miten taas tyhmä ope laittoi merkinnän myöhästymisestä, vaikka mirkkupetteri oli vain kaksi minuuttia myöhässä tai viestin siitä, että pojat painivat, kun se on ihan normaalia käytöstä. Eivät ne merkinnät tai viestit vaadi sinulta mitään.

Meinaat, että lukematta tietää, oliko kyse siitä et leikkimielisesti painittiin vai siitä että lapsi löikin toiselta huulen halki? Opettajan työpäivää osa on Wilmaviestit. Meillä vanhemmilla ne tulee työpäivän viestien päälle, ei kiinnostaisi aukoa ja lukea vaan huomatakseen, et jaa, tää olikin hänen omaa kirjanpitoaan tai suunnattu työkavereille,mitä nyt mun nimi oli tässä. Muissa työpaikoissa on huonoa etikettiä spämmätä viestejä asiaankuulumattomille.

Vierailija
189/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn sen että eri ihmisillä voi olla eri valituksen aiheet. Kieltämättä turhan paljon tulee vaikerrusta nykyhallituksen toimista ja etenkin muualta tulleista - ihan kuin ne olisi tulleet tämän hallituksen aikana. Perssut istuivat silloin itse hallituksessa, siksi kornia valittaa.

Vierailija
190/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus siitä että kristillisyys olisi jotenkin ahtaalla. Niin kauan kuin kirkonkellot soi ja radiossa on aamu- ja iltahartauksia ja eduskunnalla alku- ja loppujumalanpalvelus ja pressa toivottaa kansalle siunausta, tuntuu väite aika absurdilta. Kieltämättä nykyihminen ei oikein löydä etsimäänsä kirkosta ja väkeä eroaa ennätystahtia. Ongelma on kuitenkin kirkossa, ei suinkaan siinä että Suomesta oltaisiin jotenkin väkisin tekemässä toisuskoista. Kuulun itse kirkkoon, mutta käyn harvoin jumalanpalveluksissa. Hyvin harvat käyvät.

Vierailija
191/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautisten vaivalloisuus

Joo, tää on ihan ihmisoikeusrikos nykyään. Huvittaa oikein.

Vierailija
192/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin hämmästyttää, miksi joistakuista on muka niin mahdotonta pitää kotia siistinä, ainakin kun on kyse yksin tai kaksin asuvista. Ei liikaa tavaraa, kaikelle paikka, tavarat heti takaisin paikalleen, vie mennessäsi ja tuo tullessasi plus siivous muutaman kerran kuukaudessa. Sillä jo pärjää hyvin. Typerää valittaa asiasta, joka on ihan omassa hallinnassa.

No jo siinä, kun asuu kaksin, on jo useampi muuttuja kuin yksin asuvalla. Toki sitä voi sitten ottaa sen asenteen, että keräilee ne toisenkin ihmisen sotkut.

Miksei voisi siivota yhdessä vaikka kerran viikossa?

Minulle mikään ei olisi kaameampi kumppani kuin joku, joka jatkuvasti nalkuttaisi sotkuista. Ihan hirveä luonteenpiirre. Enkä ole erityisen sottainen, en vaan jaksa n”ssia pilkkua mitä siisteyteen tulee. Vaatteet voivat löytyä lattialta, ei ahdista. Tai tahra jossain.

Kyllä suhteen idea täytyy olla jossain muualla kuin siinä, miten toinen sopeutuu minun siisteyskäsitykseeni, jos yhteen muutetaan. Tai sitten ei muuteta yhteen. Monelle se oikeasti sopii parhaiten.

Vierailija
193/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteikö m o n i k u l t t i olisi yksi ihmiskunnan suurimmista rikkauksista.

Vierailija
194/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kannata enää kulkea töissä, kun bensa on niin kallista.

No onhan se bensa kallista... Mutta jos ajaa 20.000 km autolla, jonka keskikulutus on 7 L/100 km, niin bensakulu vuodessa (1,7 €/l) on 2380 €. Kuukautta kohti n. 200 €. Jos bensa maksaisi euron, niin silti menee kuussa n. 120 €.

Pieni sen palkan sitten pitää olla, jos se työssäkäynnin kannattavuus tuohon bensaan hiipuu.

Oisko kuitenkin kyse laiskuudesta, ja halusta lojua sohvalla sosiaalitukia nauttien?

Vierailija
195/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuden vaivoista valittamista 30-50 vuotiaiden taholta. Jos ei ole sairaudesta kyse, niin tuossa iässä vaivat on 95% omista elintavoista johtuvia. "Odotas kun täytät 40 niin silloin alkaa väistämättä lihomaan" yms - niin varmaan alkaa jos lopettaa kaiken arkiliikunnan ja syö kakkaa.

Ihan tutkimustenkin mukaan aineenvaihdunta hidastuu vasta reilusti vaihdevuosien jälkeen, ja silloinkin vain luokkaa prosentin vuodessa. Sillä on ihan turha selittää 35 vuotiaan 20 kilon lihomista. Tällainen puhe tuntuukin olevan ryhmähypnoosia jolla muiden tuella perustellaan itselle kuinka "ei sille vaan mahda mitään, se on tää ikä 🤷‍♀️".

Ylipäätään en ymmärrä tätä asennetta jossa ollaan kuin ajopuu virran vietävänä, että mitään ei edes yritetä tehdä oman elämän parantamiseksi vaan mieluummin valitetaan. Oli kyse sitten näistä kuvitelluista vanhuuden vaivoista tai vaikka taloustilanteesta. Sen sijaan että ihmiset yrittäisivät etsiä itselleen sopivia keinoja parantaa tilannetta, edes pikkuhiljaa, keksitään vain hirveästi perusteluja miksi ei vaan mahda mitään.

Vierailija
196/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää. Talvella liian kylmä ja kesällä liian kuuma ja samat valittajat.

'If you can't change it, live with it' - minun mottoni.

Vierailija
197/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n, meilläkin on aina melko siistiä. "Nyt ollaan jo keski-ikäisiä ja rupsahtaneita". Koen itseni nuoreksi ja näytän hyvältä edelleen. Tykkään liikkua, se auttaa. "Kun kaikki vaan menee mikä tulee". Valehtelematta en ymmärrä, miten jollakin ei jäisi rahaa säästöön jos ei oo reilusti köyhyysrajan alla. Vaikka oon pienituloinen niin väkisinkin kertyy tilille plussaa joka kuu.

Minäkään en ennen ymmärtänyt. Nykyään ymmärrän oikein hyvin ja "valaistuminen" tapahtui lasten kasvaessa. Joo, voisihan sitä laittaa lapset töihin (ja osa-aikatyössä onkin) tai maksamaan kaiken lainalla, mutta koen kuitenkin monet menot vanhemman velvollisuuksiksi. Enkä aiemmin tajunnut esimerkiksi sitä miten paljon lasten harrastuksiin menee rahaa. Joo, voisihan nekin lopettaa, mutta olisi ikävää. 

Vierailija
198/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute täälläkin. En ymmärrä miten ihmiset saavat hassattua kaiken minkä tienaavat. 

Vierailija
199/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien jatkuvaan valittamiseen siitä, kuinka ei ole töitä tai että palkka on liian pieni. Heillä ei tunnu olevan minkäänlaista ymmärrystä siitä, että kaikkien on aloitettava sieltä pienestä palkasta ja kerrytettävä työkokemusta vuosien mittaan ansaitakseen suuremman palkan. Yleisesti köyhät on vain laiskoja, koska valtio jakaa liikaa kaiken maailman tukia.

Minä taas en pysty samaistumaan näihin, jotka kuvittelee, että töitä tehdessä vaan palkka nousee. En myöskään niihin, joiden mielestä köyhät on vaan laiskoja. 

Vierailija
200/542 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostanut mihin? Kurjuudesta köyhyyteen?

Nälkäkuoleman partaalta keskiluokkaan. Jos muuta väität, et tunne historiaa. Vuosisata sitten Suomessakin nähtiin nälkää. Ja niissä itäisissä ja keskieuroopan naapureissa jotka valitsivat kommunismin nähtiin nälkää vielä pitkään sen jälkeen kun kapitalistinen länsi oli saanut moisen köyhyyden taakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän