Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?
Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.
Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.
Kommentit (542)
Hoitajien valitus. Siis mistä ne oikein valittaa? Työ on kevyttä ja helppoa ja palkka huomattavasti suurempi kuin muilla vastaavilla duunarialoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien valitus. Siis mistä ne oikein valittaa? Työ on kevyttä ja helppoa ja palkka huomattavasti suurempi kuin muilla vastaavilla duunarialoilla.
Kevyttä ja helppoa? Montako vuotta olet ollut hoitajana kolmivuorotyössä?
Sellaiseen arkielämän vastoinkäymisten valitusvirteen.
Kun joku kolhaisi autoani parkkipaikalla, sain korvauksen vakuutusyhtiöstä. Tämän takia maksan vakuutuksia, eikä korjaamoreissu tuonut kohtuutonta haittaa, julkiset kulkee (jopa täällä ei-pks alueella) ja elämä ei kaadu vaikka matka kestää pidempään muutaman päivän.
Kun eräs laskuttaja oli itse tehnyt virheen ja perinyt siksi minulta liian pientä maksua, ja huomatessaan sen korjasi asian vaatimalla erotukset kerralla. No, korjaamalla asian hinta on sopimuksen mukainen, enkä itse ollut huomannut asiaa joten vikaa on myös täällä. Maksoin pois, ja jatkoin elämääni, mitään liikaahan en joutunut edes maksamaan.
Kun varta vasten otin töistä ip vapaata ja lähdin pitkähkön matkan päähän paikkaan, jossa voi ilman ajanvarausta keskustella eräästä lapsen asiasta, olikin se siltä päivältä kiinni. Ainut ilmoitus käsinkirjoitettu lappu ovessa. Noh, näitä sattuu.
Tunnen näitä jotka eivät vain pääse asioista yli, ja jostain yllä kuvatun kaltaisista voidaan vielä vuodenkin päästä panetella, että kuinka nyt oli kamalaa. En kestä sellaisia ihmisiä yhtään. Hyvin tiedän aina esim treffaillessa, että tästä ei tule mitään vaikka muuten olisi kivaa, jos mies aloittaa treffit valittamalla kuinka kaikki parkkipaikat oli täynnä ja opastuskin tänne ravintolaan ihan surkea ja huh kun on kylmä ja pipo kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitukseen korkeista veroista. Veroprosenttini on 30,5 ja se on minusta ihan kohtuullinen.
Onko tuo sun kokonaisveroprosentti? Siihen pitää lisätä se 8,5% niin ollaan lähempänä 40%, joka mielestäni jo korkea. Mulla tuo on kokonaisprosentti ja se on ihan ok.
Siihen että "miksi pitää vielä käyttää kasvomaskeja kun suurin osa ihmisistä on jo rokotettu".
Korona-aiheiseen mankumiseen, oli kyse sitten rajoituksista, rokotuksista, tartuntamääristä, testeistä, tartuttavuudesta tai mistä hyvänsä. Miten ihmeessä tästä yhdestä viruksesta vaahdotaan hullun lailla mediassa ja sitä kautta sitten ihmisten arjessa jatkuvasti?!? Kytätään ihmisiä, huomautellaan maskittomuudesta tai siitä, jos ei ota käsidesiä. Tuntemattomat toisilleen! Mitä ihmeen vouhkaamista?
Kukin suojatkoon itsensä miten parhaiten taitaa ja noudattakoon suosituksia, mikäli kykenee. Ihmisistä on tullut somen myötä outoja kyylääjiä.
Itse olen ottanut rokotukset, käytän maskia siellä missä sitä edellytetään, en parveile. Pesen käsiäni. Mua ei liikuta pennin vertaa muiden tekemiset. Ei tulisi mieleenikään huomautella kenellekään yhtään mistään.
En oikein mihinkään. En ole itse valittajatyyppi, enkä jaksa kauaa kuunnella muidenkaan narinaa. En ymmärrä miksi valittaa, jos asialle voi tehdä jotain. Ja jos ei voi, niin mitä järkeä valittaa.
Olen järjestänyt arkeni sellaiseksi, että se on helpon mukavaa ja jos minulla on ongelma niin etsin siihen ratkaisun.
En pysty samaistumaan iänikuiseen autoilun kustannuksista valittamiseen. Jos bensan hinnalla olisi oikeasti väliä, niin ihmiset suosisivat pieniä, vähän polttoainetta kuluttavia autoja ja ajaisivat moottoritiellä yhdeksääkymppiä. Sen sijaan ne pahimmat valittajat ajavat sillä BMW X5:lla sataakolmeakymppiä. Ihmekös se sitten jos tuntuu lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitukseen korkeista veroista. Veroprosenttini on 30,5 ja se on minusta ihan kohtuullinen.
Onko tuo sun kokonaisveroprosentti? Siihen pitää lisätä se 8,5% niin ollaan lähempänä 40%, joka mielestäni jo korkea. Mulla tuo on kokonaisprosentti ja se on ihan ok.
Ei, vaan tuo on pelkkä veroprosentti. Kokonaisveroaste on se nelisenkymmentä prosenttia, mikä on silti musta ihan kohtuullinen. Ainahan se on sitä kivampi mitä enemmän rahaa saa, mutta en silti tajua, miten joku 7000 euroa kuussa tienaava kehtaa valittaa veroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyttä ja helppoa? Montako vuotta olet ollut hoitajana kolmivuorotyössä?
3 hoitajana ja 1 kolmivuorossa ja on kyllä elämäni kevyin työ
Kaikki koronaan liittyvä valittaminen. Se nyt on mitä on ja siihen on sopeuduttava. Hae piikit ja käytä maskia jos siltä tuntuu. Kyllä se elämä jatkuu edelleen.
Valitukseen etätyön yksinäisyydestä ja sen tuottamista henkisistä ongelmista. Minä olen viihtynyt erinomaisesti ja voinut paremmin kuin koskaan.
"Mulla ei ainakaan ole varaa tuollaiseen". Tätä naukumista olen kuullut kyllästymiseen asti etupäässä niiltä, jotka tärväävät rahansa moninkertaisesti halpakrääsään, siinä missä olen itse säästänyt monta kuukautta jotakin kalliimpaa hankintaa varten. Joillakin tämä "ei ole varaa" -levy on jäänyt päälle pahemman kerran. Pienituloisena juuri mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hyvätuloinen kaveri, jonka vinkuu, ettei ole varaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin hämmästyttää, miksi joistakuista on muka niin mahdotonta pitää kotia siistinä, ainakin kun on kyse yksin tai kaksin asuvista. Ei liikaa tavaraa, kaikelle paikka, tavarat heti takaisin paikalleen, vie mennessäsi ja tuo tullessasi plus siivous muutaman kerran kuukaudessa. Sillä jo pärjää hyvin. Typerää valittaa asiasta, joka on ihan omassa hallinnassa.
Mulle tämä on vaikeaa. Asun mieheni kanssa kaksin. Tavaraa on liikaa, mutta koska tavarat ovat suurelta osin miehen, en voi myöskään hävittää niitä. Jos huonekaluja ja erilaisia laitteita, lamppuja, mattoja ym. ei lasketa, minun henkilökohtaiset tavarani saisi muutettua yhdellä farmariautokuormalla.
Sen lisäksi että roina ilman paikkaansa ei ole minun, ongelmia teettää ADHD. Jos minulla on teekuppi olohuoneen pöydällä ja lähden vessaan, ei ole toivoakaan että muistaisin ottaa kupin samalla matkalla mukaan. Ja jos mies huomauttaa kupista ja otan sen mukaan ja vien keittiöön, ehdin unohtaa että piti mennä vessaan… Diagnoosin sain päälle kolmekymppisenä ja olen huomannut oppineeni että voin keskittyä vain siihen polttavimpaan asiaan kerrallaan, ja kun se on hoidettu, voin siirtyä seuraavaksi tärkeimpään jne. Muuten kaikki leviää käsiin ja mikään ei tule hoidetuksi. Tämä on selviytymiskeino jonka olen sisäistänyt lapsesta saakka, kun diagnoosia ei ollut ja vain yritin pitää asiat kuosissa.
Verotukseen. En ole koskaan tienannut niin paljon, että olisin joutunut maksamaan edes kunnallisveron verran. Paitsi työttömyyskorvauksesta.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla ei ainakaan ole varaa tuollaiseen". Tätä naukumista olen kuullut kyllästymiseen asti etupäässä niiltä, jotka tärväävät rahansa moninkertaisesti halpakrääsään, siinä missä olen itse säästänyt monta kuukautta jotakin kalliimpaa hankintaa varten. Joillakin tämä "ei ole varaa" -levy on jäänyt päälle pahemman kerran. Pienituloisena juuri mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hyvätuloinen kaveri, jonka vinkuu, ettei ole varaa mihinkään.
Tämä. Minulla on sukulainen joka aina kateellisena valittaa kuinka ei ole varaa asiaan jonka minä juuri hankin. Ei varmaan olekaan, kun rahat menevät merkkilaukkuihin ja kenkiin. Kyse on siitä mitä itse kokee tärkeimmäksi. Minulla on tärkeämpää kokemukset (esim. matkat) kuin erilaisten tavaroiden omistaminen, joten käytän rahani kokemuksiin. Sukulainen vain haluaisi sen kaiken, ne laukut ja matkat, eikä hän ymmärrä että minä tingin niistä merkkilaukuista, enkä saa kaikkea mitä ehkä voisin haluta. Ja kyllä, molemmat elämme huomattavasti ”keskipalkkaa” pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisten vaivalloisuus
Olet onnekas! Minulla oli aikoinaan niin runsaat kuukautiset, että kuukatissuojat eivät riittäneet. Jännitti koulun oppitunnin jälkeen kävellä vessaan. Kavereilta piti aina kysyä, että "näkyykö" siis ohivuodot. Mutta eläköön hormonikierukka!
Vierailija kirjoitti:
Itse näin hoitajana valitan työturvallisuuden puutteesta.
Väkivallanuhka on koko työpäivän läsnä, ja millä hetkellä tahansa voi tapahtua aivan mitä tahansa.
Meille tuodaan ne joita ei voi akuutisti viedä mihinkään muualle.
Saattaa olla kolme aseistettua poliisia tuomassa, ja sitten me ollaan t-paidat ja collarit päällä kahteen pekkaan vastassa. No silloin kyllä hälytetään lisäporukkaa, mutta ehkä tule ilmi tilanteet joihin vain joutuu, ja jotka on pakko hoitaa puutteellisin turvatoimin,
Vierailija kirjoitti:
En pysty samaistumaan iänikuiseen autoilun kustannuksista valittamiseen. Jos bensan hinnalla olisi oikeasti väliä, niin ihmiset suosisivat pieniä, vähän polttoainetta kuluttavia autoja ja ajaisivat moottoritiellä yhdeksääkymppiä. Sen sijaan ne pahimmat valittajat ajavat sillä BMW X5:lla sataakolmeakymppiä. Ihmekös se sitten jos tuntuu lompakossa.
Valitan, koska tarvitsen autoa liikkumiseen sairauteni vuoksi. Sairauteni tunnustetaan kyllä, mutta sellaista diagnoosia en saa joka oikeuttaisi invalupaan (jonka jälkeen edelleen vakuutukset ja huollot ja muut maksut maksavat liikaa edelleen) joten bensan hinnannousulla on todellakin minulle suuri väli, varsinkin kun en pysty sairauteni vuoksi edes kokopäivätöihin, joten toimeentuloni on muutenkin pieni.
Minua ärsyttää nämä molemmat. Ja uskon että koiranpaska kengässä ärsyttää ihan ketä tahansa, siitä hajusta ei pääse ihan heti eroon toisin kuin röökin savusta