Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velvoitetaanko myyjät nykyisin tuputtamaan tavaraa asiakkaalle?

Vierailija
12.11.2013 |

Kävin eilen vaateliikkeessä ostamassa sukkahousut. Myyjäkysyi, katsoinko heidän rintaliivejä. En ollut katsonut. On nyt tosi hyvät valikoimat ja koossa löytyy! Kysyin, onko G-kuppia. No ei ole, C ja D löytyy, kokeiletko. Ei maksa vaivaa...

Käännyin lähteäkseni, myyjä juoksi perään. Oletko katsonut meidän farkkutarjousta? Oli pakko pysähtyä farkkuhyllyn kohtaan katsomaan. Kato, mikä sun koko on...

Olen jo ostanut syksyksi kahdet uudet housut, en tarvi enempiä. Kiitin ja lähdin. Ei ole tällaista ennen tuollaisessa isossa ketjuvaateliikkeessä tapahtunut, ennen sai ostaa ne sukkahousut ja se siitä, ei alettu tuputtamaan muuta.

Kun nyt mietin, sama ilmiö kirjakaupassa. Ostan lehden. Myyjä näyttää, katso, tiskillä on tällaisia kivoja tarroja, otatko? Ei, en tullut ostamaan tarroja vaan lehden. Mutta olisi myös tällainen suklaakeittokirja, laitetaanko mukaan? En tarvitse. Entä heijastin...?

Huoltoasemalla, maksan bensaa. Myyjä kysyy, otatko myös näitä suklaapatukoita? Ei kiitos. Entä limonadia? Makkarasämpylä?

Ei, ei ja ei! Jos olen tullut ostamaan nenäliinoja, niin tarvitsen vain ne! Jos mulla on tarvetta suklaalle,kahvipaketille tai kahvimukille, osaan kyllä itse etsiä niitä liikkeestä. Ei niitä tarvi tuputtaa! Jos en tuonut kassalle niitä pikkuhousuja, en tällä kertaa tarvitse sellaisia!

Tämä tuputus on nyt niin yleistä, että ohjeistetaanko myyjiä pakkomyymään tavaroita asiakkaille tällä tavalla?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
102/104 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 18:27"]Myyjän tehtävänä on myydä, ei ainoastaan ottaa rahaa siitä tuotteesta, jonka tarvitset. MInusta hyvä myyjä toimii noin, tuputtaa ja esitteee. Jos et halua olla myynnin kohde, mene markettiin.
[/quote]
Tapahtuu tätä marketissakin. Citymarketissa kassa kauppasi ässäarpoja (tms). Ostin niitä sitten ja kassapoika ilahtui silminnähden, oli kai saanut huonoa palautetta muilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 20:07"]

Tämä ketju on avannut paljon... Kauppoissa taitaa kulissien takana tapahtua paljon sellaista, joista kuluttajalla ei ole harmainta hajua...

Miksei Pirkka-lehdessä kirjoiteta tällaisista asioista?

[/quote] 

Juuri näin.

Vierailija
104/104 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nelisen vuotta sitten töissä lentokentällä kansainväliseen ketjuun kuuluvassa ravintolassa. Siellä lanseerattiin silloin maailmalta tullut "kultainen kysymys" eli asiakkaan ostaessa mitä tahansa, hänelle tarjotaan jotain lisätuotetta. Tarkoituksena on siis tehdä lisämyyntiä, perustuu heräteostoon muistaakseni. Noin vuoden kuluessa tästä huomasin, että systeemi laajentui R-kioskille, kirjakauppaan, postiin, bensikselle...

Homma toimii ja kassaan virtaa lisää rahaa. Aluksi se tuntui itse hankalalta tarjota tuotteita, mutta kaikkeen tottuu ja toisinaan asiakkaana ollessaanikin tuleekin olo, että olipa hyvä kun kysyit, tuotapa tosiaan tarvitsenkin juuri nyt.

Pubissa töissä ollessani voitte arvata ettei ollut kovin haastavaa heittää suomalaiselle perusmiehelle, joka tilasi kaljan, että otatko siihen Jallusnapsin kyytipojaksi?! Joskus teki mieleni kyllä piruillakseni kysäistä, että pistetäänkö Mallu-aski myös :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi