Nimitys ihmiselle, joka käy asuntonäytössä ilman aikomustakaan ostaa?
Autojobbarit kutsuvat renkaanpotkijoiksi sellaisia, jotka tulevat kyselemään ja ihmettelemään mutta jotka eivät selvästikään ole ostoaikeisessa. Mikä olisi vastaava nimitys asuntonäytöissä kävijälle, jolla on tuskin lainalupaustakaan? Uudet, luovat ja kuvaavat ilmaisut tervetulleita.
Kommentit (28)
Hm. Kun etsimme asunto, niin kiersimme lukuisissa asuntonäytöissä, joissa paikan päälle päästyämme totesimme, että meillä ei ole aikomustakaan ostaa - tätä luukkua.
Kuvissa kaikki saadaan näyttämään hienolta. Sitten paikan päällä keittiön katossa näkyykin vesivahinko, alakerrassa haiskahtaa home, ikkunoista ei ole mitään maisemaa, pihalla ei ole tarpeeksi parkkitilaa tai esittelyn ajan naapuruston lapsikatras pomppii huoneistojen raja-aidan viereen asetetulla trampoliinilla ja metelöi kuin helvetin irtipäässeet demonit.
Kun sitten löysimme se oikean kodin, jossa kaikki mätsäsi, niin kaupankäynti tapahtui hyvinkin ripeästi.
Käytän näissä tilanteissa itsestäni nimitystä "kyylääjä".
Vihikko? Neliöleena, neliöniilo? Pariskunnat, jotka käyvät yhdessä kytiksellä: Kyttyrät.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 14:57"]
Tunnustan! Olen käynyt asuntonäyttelyssä nuuskimassa! Tai itseasiassa isäni vei minut sinne. Hänen lapsuudenkotinsa oli myynnissä. Isäni oli perheineen muuttanut sieltä pois kun hän oli teini.
Menimme asuntoon ja isäni vielä kysyi esittelijältä että saammeko tulla kun hän on lapsena asunut täällä. Sitten iskä esitteli minulle paikkoja tyyliin "tänne vaatehuoneeseen meidän kissa teki pennut, tämä oli mun huone ja systerin huone on täällä.
Esittelijä kysyi isältäni että mistä olohuoneeseen saa valot niin iskä sanoi että tuon kaapin sisältä. Sitten esittelyyn tuli eräs pariskunta oikeasti katsomaan asuntoa. He kyselivät paikallisia palveluita jne isältäni eivätkä esittelijältä.
[/quote]
Hih, tää oli päivän paras :)