Hävetti tulla aamulla töihin, ehkä mitätön asia, mutta...
... Tulin pyörällä ja ehkä puin "vähän" liikaa; työhousujen päällä vielä lämpöhousut ja yläosana työpaita, villatakki ja toppatakki. Ja tietenkin pipo ja paksut lapaset. Ajattelin, että ei ainakaan tule kuuma. Ulkona oli vähän pakkasta ja lähdin kuivattamatta hiuksia suihkun jälkeen. Kun pääsin työpaikalle, mä olin aivan hiestä märkä. Hiukset melkein tippui vettä ja lisäksi hiusten latvat olivat jäässä. Kainalot märkinä ja oli niin kuuma, että tunsin paistuvani. Olen asiakaspalvelutyössä ja hävetti ihan kauheesti sen näköisenä olla töissä ja mietin, mitä työkaveritkin ajatteli. Tämä sama ongelma on kesälläkin, kun poljen helteessä, vaikka ois vaan shortsit ja toppi päällä. Mä en tiedä, miten mun elimistö kehittää niin helposti kauheen lämmön päälle. :-(
Kommentit (17)
Kuka lähtee oikeesti hiukset märkinä pakkaseen?
Mulla on kesäisin samaa ongelmaa, eli hiki tulee pienestäkin liikkeestä, varsinkin jos ajattelen että ei saisi tulla. En silti ole huonossa kunnossa, eli jaksan kyllä liikkua pitkäänkin.
Pyrin ottamaan aina vaihtovaatteet mukaan. Hiukset kammataan jne kun päästään perille. Välillä on kyllä ikävä kuskata mukana aina vaihtovaatenyyttiä ja meneehän sen vaihtamiseen aikaakin, eikä meidän työpaikalla ole nuo sosiaalitilat oikein kunnossa (ts. suihkut on kuulemma jossain kellarissa, mutta en ole koskaan löytänyt niitä)
No tulevaisuudessa tiedät varautua peseytymiseen ja vaatteidenvaihtoon työpaikalla?
Minä pyöräilin parikymmentä vuotta töihin ja opin pukeutumaan pikkuhiljaa oikein. Laita vaatteita siten että aluksi on vähän kylmä, lämpenet kuitenkin matkan varrella. Eli näillä keleillä olisin laittanut farkkujen päälle tuulihousut, pitkähihaisen päälle villatakin ja kuoritakin. Pahimmilla pakkasilla oli toppahousut, villatakki ja toppatakki.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:07"]
No tulevaisuudessa tiedät varautua peseytymiseen ja vaatteidenvaihtoon työpaikalla?
[/quote]
Ja tästä syystä en itse pyöräilekään töihin... en jaksa lähteä niin aikaisin liikenteeseen että ehtisin 15 km pyöräillä ja sen jälkeen käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet ja laittautua.
-7
En ehtinyt käydä suihkussa töissä, kun työt jo alkoi. Minulla ei ole hiustenkuivaajaa, joten en voinut kuivata hiuksia. Näillä mennään. Kai minä jatkossa otan vaihtovaatteet mukaan ja tulen niin aikaisin töihin, että ehdin käydä suihkussa. Kesällä minulla oli kaiken lisäksi lääkitys pahaan vapinaan ja sydämen tykytykseen ja tämä lääke lisäsi hieneritystä fyysisen ponnistelun yhteydessä. Hikoilemiselle ei meinannut tulla loppua, se oli ihan kamalaa :-( Typerä vuodatus, mutta pakko kai tämäkin oli jonnekin vuodattaa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:04"]
Kuka lähtee oikeesti hiukset märkinä pakkaseen?
[/quote]
Minä ainakin, pipo päähän ja ovesta ulos. En oikein tajua, miksi akkojen pitää tuostakin vääntää ongelma.
vaihtovaatteet mukaan ja savetteja taskuun. niillä saat pyyhkäistyä pahimmat hiet, jos et ehdi suihkussa käydä.
Sullahan on ihan väärät vaatteet. Urheiluliikkeistä saa hengittäviä vaatteita niin ei tarvitse turata villa-ja toppatakki yms lämpöhousuja.
Kuulostaa karmealta ap. Mutta ensi kerralla tiedät paremmin, miten pukeutua. Ota joku pyyhe mukaan ainakin, niin voit kostuttaa siitä puolet ja pyyhkiä itsesi äkkiä hiestä naamalta ja kaulalta ja kuivalla puolella taputella itsesi kuivaksi. Olen atoopikko ja tavallaan allerginen omalle hielleni, ja teen tämän pyyhintäkikan aina jumppien yms. jälkeen, jos en heti pääse suihkuun.
Varaa jatkossa aikaa, että ehdit käydä suihkussa, jos ei tarvetta suihkulla, niin ehkä ehdit juoda rauhassa kupin kahvia ennen töiden alkua tai vaikka meikata vähän tai lukea lehteä rauhassa. Opettele pesemään hiukset illalla. Asiakaspalvelussa pitää olla siistin näköinen.
Ja kannattaa pukeutua, niin että lähteissä on hiukan viileä. Jos päivän ulkonäkö nolottaa, niin sano reilusti työkaverille, että laihoin pyöräillessä liikaa päälle ja tuli kamala hiki. Ehkä joku muu myös pyöräilee ja osaa antaa pukeutumisvinkkejä...
Komppaan näitä viestejä, että kannattaa pukea sillä tavalla, että lähtiessä on vähän kylmä. Tärkeää on suojata kaula, ranteet, nilkat ja ristiselkä.
Osta, hyvä ihminen hiustenkuivaaja! Parilla kympillä saat tai kysele tutuilta; monella on jokin vanha kaapin perällä.
Itselläni on kyllä hiustenkuivaaja, mutta silti pesen hiukset vain ja ainoastaan iltaisin.
* ajattelin ettei ainakaan tule kylmä* korjaus