Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko psykopaatti uskoon tultuaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Esimerkiksi nyt tämä tapaus Johansson.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab807d46-3bb2-4a6e-b9f0-504f246ec784

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006637835.html

On hienoa että tuli uskoon, en epäile etteikö olisi totta, ja varmasti muutosta on tapahtunut. Mutta voiko psykopaatti muuttua kokonaan? Voiko persoonallisuushäiriöstä parantua? Itse epäilen vahvasti ettei voi.

t. uskis

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu. Psykopaattia ei voi muuttaa. Uskoisin tuon olevan manipulointiyritys "olen muuttunut mies".. Psykopaatiksi kehittymässä olevaan lapseen voi vielä vaikuttaa, mutta ei paatuneeseen aikuiseen. Ei millään. Latehan on diagnosoitu psykopaatti.

Vierailija
42/121 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Psykopaatti ei kykene tuntemaan normaalisti, ei empatiaa, eikä muitakaan tunteita. Terapia usein vain pahentaa asiaa.

Uskoontulo on kätevä manipulointikeino psykopaatille; ”Jeesus” paransi minut. Ei voi. Valitettavasti asia on näin. Meillä ei vielä ole tehokasta hoitoa psykopatiaan ja nämä ihmiset ovat kuin susia lampaiden joukossa.

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu, entistä hullunmaksi.

Vierailija
44/121 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että Johansson on todettu psykopaatiksi, ja kuitenkin on nähnyt painajaisia rikoksistaan. Ei kai sen pitäisi olla psykopaatille edes mahdollista, että järkyttyy ja traumatisoituu tekemistään rikoksista.

Sanoo nähneensä. Nehän satuilee mitä vaan.

Vierailija
45/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, paitsi että on voinut oppia että voi käyttää valtaa ja herättää kunnioitusta nyt noin.

Vierailija
46/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti ei voi koskaan muuttua, sillä psykopatia on aivoperäinen häiriö. Aivojen yhteydet eivät toimi normaalisti, ja tämän vuoksi psykopaatti on kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, tuntemaan esimerkiksi empatiaa tai katumusta. Psykopaatit ovat usein kylmiä ja laskelmoivia, myös rikoksissaan suunnitelmallisia ja osaavat näytellä ns. oikeita tunteita. Kaikki psykopaatit eivät kuitenkaan ole väkivaltaisia.

Toinen on sitten taas antisosiaalinen persoonallisuus, jonka juuret juontavat enemmänkin lapsuuden kokemuksiin. Antisosiaalinen ihminen voi olla väkivaltainen, epäsosiaalinen ja räjähdysherkkä. He eivät juurikaan osaa näytellä muuta kuin mitä ovat, sillä impulssikontrolli on huono. Heille on kuitenkin mahdollista tuntea katumusta teoistaan. Myös kuntoutus on mahdollista, sillä usein käytös johtuu lapsuudessa koetusta väkivallasta ja/tai laiminlyönneistä. Heille ei ole opetettu tunteiden säätelyä ja tunnistamista kotona, ei tilanteiden hoitamista puhumalla, ei arvostamaan itseään tai muita, eikä ole luotu riittävän vahvaa itsetuntoa. Psykopaatit voivat olla hyvinkin älykkäitä ihmisiä, mutta antisosiaalisilla ihmisillä älykkyysosamäärä on yleensä keskivertoa alhaisempi.

Vierailija
47/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, jo keski-ikään ehtinyt, ihminen ei enää muutu perusluonteeltaan, paitsi jos saa esim aivovamman, jonkin käytökseen vaikuttavan neurologisen sairauden, tai joutuu Pohjois-Koreassa aivopesu leirille.

Ainakin minut parannuksen saaminen muutti käytökseltäni ja reaktioiltani. Välit vanhempani kanssa muuttuivat hyviksi. Sitä ennen olin oireillut sieltä suunnasta kokemiani vääryyksiä. En tosin kyllä ole psykopaatti, mutta ainakin normi-ihminen muuttuu.

Vierailija
48/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oppia ajattelemaan eri tavoilla , ja kohdistamaan ajatuksia erilain.

Eli tavallaan parantua.

Vierailija
49/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon uskossa oleva psykopaatti ja siis ei mun aivorakenne muuttunut, esim mulla ei edelleenkään ole tunteita, mutta en enää halua tehdä pahaa ja tiedän mitkä mun ajatus- ja käytösmallit on vääriä ja kadun mun syntejä. Ja siis tiedän että oon psykopaatti siitä että Jumala kertoi sen mulle suoraan ja täytin ennen melkein jokaisen kohdan psykopatiaa mittaavista testeistä. Enää en suurelta osin käytöksen osalta, osittain en ajattelun osalta mutta tunteita mulla ei ole. Ehkä Latella on vastaavaa, en tiiä kun en henkilökohtasesti tunne.

On psykopaateilla joitakin tunteita. Ongelma on siinä mitkä tunteet puuttuvat kuten empatia, myötätunto ja syyllisyys.

Vierailija
50/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että Johansson on todettu psykopaatiksi, ja kuitenkin on nähnyt painajaisia rikoksistaan. Ei kai sen pitäisi olla psykopaatille edes mahdollista, että järkyttyy ja traumatisoituu tekemistään rikoksista.

Omien sanojensa mukaan nähnyt unia joita kutsuu painajaisiksi.

Vierailija
51/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatti ei voi koskaan muuttua, sillä psykopatia on aivoperäinen häiriö. Aivojen yhteydet eivät toimi normaalisti, ja tämän vuoksi psykopaatti on kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, tuntemaan esimerkiksi empatiaa tai katumusta. Psykopaatit ovat usein kylmiä ja laskelmoivia, myös rikoksissaan suunnitelmallisia ja osaavat näytellä ns. oikeita tunteita. Kaikki psykopaatit eivät kuitenkaan ole väkivaltaisia.

Toinen on sitten taas antisosiaalinen persoonallisuus, jonka juuret juontavat enemmänkin lapsuuden kokemuksiin. Antisosiaalinen ihminen voi olla väkivaltainen, epäsosiaalinen ja räjähdysherkkä. He eivät juurikaan osaa näytellä muuta kuin mitä ovat, sillä impulssikontrolli on huono. Heille on kuitenkin mahdollista tuntea katumusta teoistaan. Myös kuntoutus on mahdollista, sillä usein käytös johtuu lapsuudessa koetusta väkivallasta ja/tai laiminlyönneistä. Heille ei ole opetettu tunteiden säätelyä ja tunnistamista kotona, ei tilanteiden hoitamista puhumalla, ei arvostamaan itseään tai muita, eikä ole luotu riittävän vahvaa itsetuntoa. Psykopaatit voivat olla hyvinkin älykkäitä ihmisiä, mutta antisosiaalisilla ihmisillä älykkyysosamäärä on yleensä keskivertoa alhaisempi.

Kyllä psykopaatitkin voivat olla tyhmiä ja antisosiaaliset taas älykkäitä.

Vierailija
52/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä, että vakuuttavana ja luotettuna saarnamiehenä voi toimia ihan paperillakin todettu psykopaatti.

Vierailija
53/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä psykopaatitkin voivat olla tyhmiä ja antisosiaaliset taas älykkäitä.

Psykopaatit eivät ole keskimäärin yhtään sen älykkäämpiä kuin muut ihmiset. Vakaviin väkivaltarikoksiin syyllistyneet psykopaatit ovat keskimäärin vähemmän älykkäitä kuin normiväestö. Tv-fiktiossa nyt vain tykätään esittää psykopaatit aina älykkäinä.

Vierailija
54/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskoon" tulo on psykopaatille ainoastaan näytelmää, millä hän hakee itselleen etuoikeuksia mm. elinkautisesta vankeusrangaistuksesta vapautumiseen, vankeusajan olojen parantamiseen(opiskelu) tai ihmisten manipulointiin esimerkiksi ihmissuhteisiin liittyen. Psykopaatti ei voi parantua.

Vierailija
55/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten näiden psykojen uhrit saa diagnoosin myös samoin häiriö kuin pahan tekijä. Miettikää sitä.

Vierailija
56/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä, että vakuuttavana ja luotettuna saarnamiehenä voi toimia ihan paperillakin todettu psykopaatti.

Pappeina. pastoreina ja muina saarnamiehinä toimivissa ihmisssä on todetuu olevan poikkeuksellisen paljon psykopaatteja.

" Pappi on mieluisa ammatti myös psykopaatille"

" Eihän tuo ole mikään uutinen, vaan vanha tutkimustieto. Psykopaattien kannalta houkuttelevia ovat ammatit, joissa ihminen voi käyttää henkistä tai fyysistä valtaa toisiin ihmisiin ja joissa toiset ovat omissa käsissä. Papin ammatissa psykopaatti ei puhu vain omalla suullaan, vaan tarvittaessa myös Jumalan suulla ja auktoriteetilla.

Ruusukallio toteaa, että hengellisen vallankäytön paikkana kirkko imee imupaperin tavoin puoleensa niitä, jotka haluavat käyttää tällaista valtaa toisiin.

Papin roolissa hengellinen vallankäyttö mahdollistuu sitä haluavalle."

https://www.kotimaa.fi/artikkeli/pappi-on-mieluisa-ammatti-myos-psykopa…

Vierailija
57/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja.

Saako psykopaatti millä tahansa "muutoksella" itselleen enemmän huomiota ja "hyväksyntää"?

Jos henki- tai vä.k.ivalta.r.ikok.silta vältytään niin sehän on aina tietysti erinomainen asia.

Vierailija
58/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa mun nauraa. Paatti on paatti vaikka voissa paistais.

Vierailija
59/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa itsekin tiedän jonkin verran ihmisiä, jotka ovat 95% vaarattomampia ja rauhallisempia nyt uskossa ollessaan kuin mitä olisivat sitä ilman. Joistain ihmisistä ei kerta kaikkiaan saa ihmistä ilman uskontoja - ikävää, mutta totta tämän tunnevammaisen, yliherkän ja kyynistyneen ihmistyypin kohdalla.

erittäin uskottavaa. tiedät joukon psykoja jotka ovat vielä tulleet uskoonkin. minä en tiedä yhtäkään uskon kanssa tai ilman. myös tuo 95% on varmasti ihan tutkittua tietoa. ja 16 muuta uskovaista peukuttaa.

Vierailija
60/121 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Päivi Räsäsestä voi mitään päätellä, niin ei muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi