Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko psykopaatti uskoon tultuaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Esimerkiksi nyt tämä tapaus Johansson.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab807d46-3bb2-4a6e-b9f0-504f246ec784

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006637835.html

On hienoa että tuli uskoon, en epäile etteikö olisi totta, ja varmasti muutosta on tapahtunut. Mutta voiko psykopaatti muuttua kokonaan? Voiko persoonallisuushäiriöstä parantua? Itse epäilen vahvasti ettei voi.

t. uskis

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kummalliselta, että Johansson on todettu psykopaatiksi, ja kuitenkin on nähnyt painajaisia rikoksistaan. Ei kai sen pitäisi olla psykopaatille edes mahdollista, että järkyttyy ja traumatisoituu tekemistään rikoksista.

Minun mielestä Johanson ei ole psykopaatti. Tunnen psykoja. Minusta tuo kaikki mitä Late puhuu ja on kokenut, ei ole mahdollista psykolle. Psykolta puuttuu päästä sellaiset palat, että se saisi rakennettua tuollaisen elämän, mikä Latella on. Late on erilainen (kuin moni muu vähän vastaava rikollinen).

Vierailija
82/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Late on sisältä hyvä ihminen.

Psyko on päältä hyvä ihminen. Sisältä tyhjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskonto eroaa Psykopaattisuudesta?

Sehän on sama asia.

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

Vierailija
84/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että kaikki inhimillinen toiminta sisältää virheen mahdollisuuden - myös diagnosointi.

Rakkauden kosketus muuttaa ihmistä ja se onkin ainoa parempaan muuttava voima.

Rakkauden puute, etenkin varhaislapsuudessa, saattaa aiheuttaa pitkällisen vihan kierteen elämässä ja/tai alttiuden väkivaltaan.

Kokeilkaa tätä omassa ympäristössänne ja nähkää muutos. 

Miksi on niin helppoa tuomita ja vaikea armahtaa itseään tai toisia?

Näen, että et ole ollut oikean pahuuden kanssa tekemisessä. Lapsellisen sinisilmäinen näkemyksesi kertoo sen.

Psykopaatti ei todellakaan muutu "uskoon tultuaan" paremmaksi vaan pahemmaksi, uskovaispsykopaatiksi, jossa yhdistyvät niin psykopaatin kuin teeskenneltyä uskoontuloa simuloivan ominaisuudet.

Papeissa on näitä poikkeuksellisen paljon. Ihmishirviöitä.

Vierailija
85/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvä olisin jos tulisin ja ampuisin veljeäsi päähän? Miksi yrität väittää murhamiestä hyväksi ihmiseksi tai yyhhoota hyväksi naiseksi ja äidiksi? Levität valheita! Loukkaat hyviä ihmisiä.

Vierailija
86/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan uskovainen voi olla niin typerä, että uskoo kaikki valheet ja sadut.

Vierailija
87/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän valistunut veikkaukseni on, että psykopaatreja on varmaankin kirurgeissakin, ja he käyttävät tietojaan ja taitojaan yhteiseksi hyväksi. 

Vierailija
88/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon uskossa oleva psykopaatti ja siis ei mun aivorakenne muuttunut, esim mulla ei edelleenkään ole tunteita, mutta en enää halua tehdä pahaa ja tiedän mitkä mun ajatus- ja käytösmallit on vääriä ja kadun mun syntejä. Ja siis tiedän että oon psykopaatti siitä että Jumala kertoi sen mulle suoraan ja täytin ennen melkein jokaisen kohdan psykopatiaa mittaavista testeistä. Enää en suurelta osin käytöksen osalta, osittain en ajattelun osalta mutta tunteita mulla ei ole. Ehkä Latella on vastaavaa, en tiiä kun en henkilökohtasesti tunne.

Aika kiinnostavaa tuo kyky katumukseen vaikka henkilö ei kykene tunteisiin. Tietääkseni psykopaatilta omatunto puuttuu tyystin.

No, parantaahan Jumala syövistäkin ym. fyysistä sairauksista, miksei siis psykopatiaan johtavaa aivovammaakin.

Vierailija
89/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti on psykopaatti, eikä sitä muuta mikään jos päästään on vialla. Paikkakunnalla on yksi tärähtänyt joka vaihtaa uskonnosta toiseen, olevinaan niin Jumalan poika ja sanansaattaja omasta mielestään. Jää kumminkin varastamisesta kiinni, uhittelee lapsille ja aikuisille, sohlaa polkupyörällä ihan omilla säännöillä ja huutelee naapurilleen olevansa psykopaatti. Netissä puhuu avoimesti runkkaamisesta yms sekopäisestä. Aiemmin ollut vapaaehtoisena jopa nuorisotoiminnassa näissä herran huoneissa. Vaarallisia ihmisiä oli uskossa tai ei

Vierailija
90/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja usein normaali ihminen muuttuu vähän psykoottiseksi uskoon tullessaan. 

Vierailija
91/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu totta kai.

Muutenkin maailma on ihana vaaleanpunainen ja suloisen pörröinen pikkuinen Laa-Laa-Maa, jossa ei ole pahuutta ja vääryyttä missään muodossa. Kaikki ihmiset rakastavat toisiaan ja elävät ikuisessa harmoniassa koko universumin kanssa.

Vierailija
92/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen rakenne yms. ei tietenkään muutu täysin erilaiseksi, mutta tietysti jokainen ihminen on jossain määrin muuttuvainen. Jokainen on myös vähän erilainen erilaisissa tilanteissa ja olosuhteissa.

Vierailija
93/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosointi on vaikeaa. 

Vierailija
94/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latesta en tiedä. Narsistien kohdalla riippuu vamman voimakkuudesta. Jos henkilö on sairas, Jumala kyllä ottaa sen huomioon sitten joskus taivaan porteilla.

Vierailija
95/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän valistunut veikkaukseni on, että psykopaatreja on varmaankin kirurgeissakin, ja he käyttävät tietojaan ja taitojaan yhteiseksi hyväksi. 

Se on yksi ammatti, missä psykopatiasta on valtava etu. Ei tärise kädet, vaikka joutuisi leikkaamaan elävän lapsen aivoja.

Vierailija
96/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskonto eroaa Psykopaattisuudesta?

Sehän on sama asia.

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halk

Näyttää siltä että Gazassa laitetaan vielä toinen vaihde silmään.

Vierailija
97/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvä olisin jos tulisin ja ampuisin veljeäsi päähän? Miksi yrität väittää murhamiestä hyväksi ihmiseksi tai yyhhoota hyväksi naiseksi ja äidiksi? Levität valheita! Loukkaat hyviä ihmisiä.

Sinäkö sen tapoit? Tulepa naaman kanssa näkyviin. Mikä seurakunta? Siunausta vaan, tekopyhä paska.

Vierailija
98/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu. On vain nähnyt tilaisuutensa tulleen saada valtaa ja ehkä massia, helposti höynäytettäviltä uskovaisilta ja kohota jonkun profeetan asemaan.

Psykopaatti on aina narsisti, joka hamuaa valtaa. Julkisesti voi olla mitä vain, mutta kulisseissa vetää kieroa valtapeliä. Hänelle on vain kahdenlaisia ihmisiä, heitä, jotka ihailee ja uskoo hänee  kritiikittä ja niitä joita hän ei ole onnistunut puhumaan häntä kritiikittä ihaileviksi alammaisiksi, eli vihollisia, jotka pitää tuhota.

Nuo uskonnolliset yhteisöt oikein houkuttelee älyllisesti keskivertoja psykopaatteja. Älykkäät psykopaatit työskentelevät näyttelijöinä, mediapersoonina, lakimiehinä, bisnesguruina, poliitikkoina yms. Tyhmät ovat linnassa istuvia taparikollisia tai uskonnollisten yhteisöjen maskotteja.

Siis kuinka voi ihminen,jolla ei muka ole tunteita tai mitään kosketusta niihin,kyetä toimimaan uskottavasti esim.näyttelijän ammatissa?

Vierailija
99/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu. On vain nähnyt tilaisuutensa tulleen saada valtaa ja ehkä massia, helposti höynäytettäviltä uskovaisilta ja kohota jonkun profeetan asemaan.

Psykopaatti on aina narsisti, joka hamuaa valtaa. Julkisesti voi olla mitä vain, mutta kulisseissa vetää kieroa valtapeliä. Hänelle on vain kahdenlaisia ihmisiä, heitä, jotka ihailee ja uskoo hänee  kritiikittä ja niitä joita hän ei ole onnistunut puhumaan häntä kritiikittä ihaileviksi alammaisiksi, eli vihollisia, jotka pitää tuhota.

Nuo uskonnolliset yhteisöt oikein houkuttelee älyllisesti keskivertoja psykopaatteja. Älykkäät psykopaatit työskentelevät näyttelijöinä, mediapersoonina, lakimiehinä, bisnesguruina, poliitikkoina yms. Tyhmät ovat linnassa istuvia taparikollisia tai uskonnollisten yhteisöjen maskotteja.

Siis kuinka voi ihminen,jolla ei muka ole tunteita tai mitään kosketusta niihin,kye

Etkö ole ikinä nähnyt huonoja näyttelijöitä?

Vierailija
100/121 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osa muuttuu, ne jotka ottavat uskonasiat vakavasti. Usein loppuun palaneita entisiä rikollisia tai jotain vastaavaa. Persoona on tietysti samansuuntainen kuin aikaisemminkin, mutta käytös muuttuu joskus kokonaan. On tuntematon määrä ihmisiä, joista ei olisi elämään toisten ihmisten keskuudessa ilman uskontoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi