Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nuorehko ihminen löytää pysyvän yhteisön evlut-seurakunnasta?

Vierailija
11.10.2024 |

Olen alle 30v nainen. Haluaisin päästä mukaan seurakunnan toimintaan ja löytää jonkun pysyvän yhteisön, mutta arveluttaa ottaa ensimmäinen askel. Käykö siellä lähinnä vanhoja ihmisiä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on toimintaa paljon lapsille ja kaikenikäisille.. Ota vaan rohkeasti yhteyttä vaikka sähköpostilla johonkin pappiin niin voitte miettiä yhdessä mikä olisi sinulle kivointa.  Olet varmasti tervetullut toimintaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
TSJ
3/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös niinsanotut vapaat suunnat; Vapaasrk, Helluntaisrk, Metodistit..

Vierailija
4/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. On parempiakin harrastuksia, esimerkiksi kuvataidekurssit tai jooga, tai jos yhteisöllisyydestä tykkää niin hevosharrastus.

Vierailija
5/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
6/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
7/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti seurakuntatoiminta opiskeluiän ohittaneille on hyvin perhekeskeistä. Työikäisten sinkkujen on vaikeaa löytää paikkaansa. Suosittelen vapaita suuntia, siellä ehkä voisi olla jotain tarjontaa.

Vierailija
8/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat pysyvällä yhteisöllä?

Vierailija
9/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän toimintaa on muille kuin lapsiperheille ja eläkeläisille tarjolla. Pysyvämpiä yhteisöjä sieltä on vaikeampi löytää, ehkä jokin vapaaehtoisten jumalanpalvelusavustajien rinki joillain paikkakunnilla toimii. Oman kokemukseni mukaan varsin sisäänpäinkääntynyttä porukkaa. 

Vierailija
10/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita alfa-kurssista. Katso, milloin oma seurakuntasi järjestää sellaisia. 

Ainakin Tampereella sitä kautta löytyi yhteisö. Siellä oli kaikenikäisiä. (Muutin turkuun en ole vielä täältä etsinyt)

Vierailija
11/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin meet ja miltä paikkakunnalta olet. Googlaa " nuorille suunnattu messu ". 

Esim. Sateenkaarimessukin on Helsingissä ainakin olemassa vähemmistöille. 

Rohkeasti tutustumaan! Oma paikka löytyy kyllä. 

Vierailija
12/12 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua kiinnostaa jatkuva itseäsi 20+ vuotta vanhempien miesten lähentely, niin siitä vaan! Muutoin suosittelen hankkimaan sormuksen nimettömään ennen kuin menet.