Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 7kk ja olen aivan poikki!

Vierailija
11.11.2013 |

Oon ihan poikki tähän tilanteeseen vauva on todella herkkäuninen, menee kyllä kiltisti nukkumaan 10 aikaan tissi suussa mutta uni on todella risaista. vauva heräilee puolentunnin välein hamuamaan rintaa, nälkä ei vauvalla ole vaan haluaa käyttää tissiä tuttina. Olen ihan poikki kun koko ajan pitäisi olla nostamassa vauvaa pinnasängystä ja takaisin, olen luultavasti itsekkin tehnyt tässä virheen kun olen antanut rintaa pieneenkiin inahdukseen, ja nyt vauva on oppinut tähän? Tuttia vauva ei ole koskaan huolinut hermostuu vaan ja sylkee pois kun yritän antaa, onko mitään neuvoja miten saisin vauvan nukkumaan paremmin? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nukkuisit vauvan kanssa samassa sängyssä? Vai oletko jo kokeillut? Onko uniriepua? Jos nukutat viressä ja laitat sen pinnikseen unessa niin vauva havahtuu unesta ja hätääntyy kun on eripaikassa. Mulla oli kans sama juttu kun esikoinen oli vauva. Ei kelvannut tutti ollenkaa ja oli todellakin tissilapsi. Nukuin yöt vauva vieressä samassa sängyssä että sain unta tarpeeksi. Opetin siis myös vauvan siihen että pieni inahdus niin tissi suuhun..helpommalla luulin päässeeni mutta kostautu sitten tuolla tavalla. Kun vauva oli 10kk niin vierotettiin tissistä. Nukuin pari yötä sohvalla ja mies hoiti yöt. Tsemppiä!

Vierailija
22/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies hoitaa? Tai vaikka mummu valvoa pari yötä ja vierottaa vauvan tissistä?

Meillä esikoinen oli todella huono nukahtamaan ja nukahti lopulta aina milloin minnekin (syliin, rattaisiin, vanhempien sänkyyn, autoon,... ) ja nostin hänet nukkuvana omaan pinnasänkyyn omaan huoneeseen - eli herätessään yöllä oli miltei aina eri paikassa kun mihin oli nukahtanut. Mutta, toisin kuin oppikirjat väittävät, hän ei ollut siitä mitenkään hädissään. Eli kyllä lapset oppii oman perheen tavoille ja voitte tehdä juuri niin kuin teille helpoimmalta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Tuota vieressä nukuttamista voisin kokeilla pelottas vain että kierähdän vauvan päälle unissani, sen takia olen aina siirtänyt pinnikseen. Unikoulua voisi olla myös hyvä. Äsken laitoin neidille tutin suuhun kun oli nukkumassa eikä sylkässytkään heti pois, mutta kun heräsi alkoo taas hysteerinen itku kun huomasi ettei olekkaan tissi. :(

Vierailija
24/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus sentään, kun jaksetaan aina tuputtaa tuollaista täydellisen äidin mallia, joka pitää vauvaa loputtomiin lähellään ja imettää. Relaa. Vauvasta tulee ihan normaali, vaikka saisi korviketta tuttipullosta isältään tai joltain muulta jonkin yön viikossa, jotta saat nukkua toisessa huoneessa.

Mun vaavi nukkuu 10-12 tuntia yössä heräämättä kertaakaan. Hän on nukkunut alusta lähtien pinnasängyssä, koska oli niin levoton nukkuja koliikin ja maitoallergian vuoksi.

Yöunien salaisuus on ruoka. Hän syö hyvin illalla. Eli kunnon puurot ja sen jälkeen vielä korviketta päälle.

Lapsesi on jo niin iso, että pärjää ilman rintamaitoa yön. Rintamaito on niin luirua, että se ei täytä vatsaa ja pidä kauaa nälkää poissa. Anna siis kunnon ruokaa. Sen jälkeen voit tassutella ihan vapaasti.

Vierailija
25/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä mitä älyttömiä kirjoituksia joku tai jotkut ovat tänne laittaneet. Ymmärrän kyllä että vastasyntynyt ja pieni vauva (alle 6kk) tarvitsee yölläkin maitoa ja on kätevää pitää vauvaa joko samassa sängyssä, ns. sivuvaunussa tai oman sängyn vieressä pinniksessä, mutta nyt oli kyse jo 7kk ikäisestä.

Jos unet ovat kovin rikkonaisia niin se ei ole todellakaan hyväksi vauvalle. Yöimetystä kannattaa jatkaa vain ja ainoastaan silloin, jos sekä äiti että vauva nukkuvat muuten hyvin yön ja imetys tapahtuu kerran tai kaksi suht nopeasti. Ap:n tapauksessa näin ei selvästikään ole.

Kannattaa ainakin yrittää vähentää yöimetyksiä ellet halua lopettaa kokonaan. 7kk ikäinen ei kyllä enää tarvitse yöllä maitoa jos syö hyvin jo kiinteitä ja illalla puuroa. Unikoulua vaan kokeilemaan johdonmukaisesti ja päättäväisesti. Isä mukaan auttamaan jne.

Vierailija
26/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se tässä onkin ongelma kun vauva ei suostu syömään puuroa tai soseita iltaisin. :(

Vierailija
27/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 20:04"]

Onko sulla pirtti täynnä isompia mukuloita ja navettä täynnä lehmiä ynnä muut kotityöt ja vaativa ukko, kun olet niin väsynyt. Jos ei, niin yritäpä ihan tosisasi organisoida päiväsi. Jos lapsi jo nyt hyppyyttää sinua jatkuvasti, niin mitä se on myöhemmin. Teillä on pian pikkudiktaattori kotona.

[/quote]

hohhoijjaa!

Vierailija
28/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:14"]

Voi elämä mitä älyttömiä kirjoituksia joku tai jotkut ovat tänne laittaneet. Ymmärrän kyllä että vastasyntynyt ja pieni vauva (alle 6kk) tarvitsee yölläkin maitoa ja on kätevää pitää vauvaa joko samassa sängyssä, ns. sivuvaunussa tai oman sängyn vieressä pinniksessä, mutta nyt oli kyse jo 7kk ikäisestä.

Jos unet ovat kovin rikkonaisia niin se ei ole todellakaan hyväksi vauvalle. Yöimetystä kannattaa jatkaa vain ja ainoastaan silloin, jos sekä äiti että vauva nukkuvat muuten hyvin yön ja imetys tapahtuu kerran tai kaksi suht nopeasti. Ap:n tapauksessa näin ei selvästikään ole.

Kannattaa ainakin yrittää vähentää yöimetyksiä ellet halua lopettaa kokonaan. 7kk ikäinen ei kyllä enää tarvitse yöllä maitoa jos syö hyvin jo kiinteitä ja illalla puuroa. Unikoulua vaan kokeilemaan johdonmukaisesti ja päättäväisesti. Isä mukaan auttamaan jne.

[/quote]Niin siis tuttia voi käydä laittamassa takaisin suuhunm mutta rintaa ei saisi antaa?

Vierailija
29/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä. Ettekö te tajua että teette hallaa vauvalle ja itsellenne kun iskette vauvaa pinnasänkyyn? Jos vauvaa syötetään, kannattaa pitää vierihoidossa.

Sitten ihmetellään täällä kun on niin vaikeaa.

Vielä puuttuu se yöllinen pullojen keittäminen tästä sopasta.

Vierailija
30/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 7 kuukauden ikäinen on vielä pieni.

Ei itsenäinen iso lapsi.

Vierailija
31/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mulla ei ollut univaikeuksia eikä vauvalla?

Ei huutamista eikä huudatuksia.

Vierailija
32/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisit joko miettiä allergian mahdollisuutta (omani ovat oireilleet nimen omaan siten, että haluavat öisin jatkuvasti rinnalle ja lohtutissille) tai sitten pidän kylmän viileästi unikoulun isän avustuksella. Älä jätä vauva yksin, vaan isä hoitaa vaikka viikon ajan vauvaa yöt, antaa korviketta ja lohduttaa. 

On raskasta herätä jatkuvasti. Olen sen itse kokenut ennen kuin tajusin lapsella olevan oikeasti paha olo ja että hän etsikin lohdutusta tukalaan oloonsa rinnasta. Mikään ei ole kamalampaa kuin jatkuva yöheräily. Mieluummin vaikka valvoo monta tuntia putkeen yöllä kuin että heräilee jatkuvasti läpi yön. 

Vierailija
33/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisit joko miettiä allergian mahdollisuutta (omani ovat oireilleet nimen omaan siten, että haluavat öisin jatkuvasti rinnalle ja lohtutissille) tai sitten pidän kylmän viileästi unikoulun isän avustuksella. Älä jätä vauva yksin, vaan isä hoitaa vaikka viikon ajan vauvaa yöt, antaa korviketta ja lohduttaa. 

On raskasta herätä jatkuvasti. Olen sen itse kokenut ennen kuin tajusin lapsella olevan oikeasti paha olo ja että hän etsikin lohdutusta tukalaan oloonsa rinnasta. Mikään ei ole kamalampaa kuin jatkuva yöheräily. Mieluummin vaikka valvoo monta tuntia putkeen yöllä kuin että heräilee jatkuvasti läpi yön. 

Vierailija
34/34 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva halunnut nukkua tissi suussa hampaita tehdessä. Ja muuten sitten komppaan viestiä 12 (&13) !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän