Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitys pilaa työhaastattelun

Vierailija
17.09.2020 |

Meni taas yksi haastattelu pieleen. Mikä siis neuvoksi, kun jännitän niin paljon, että vaikutan epätoivoiselta enkä pysty rentoutumaan haastattelussa ja se menee suoraan sanottuna pieleen kun jännitän niin paljon, että vastaan ohi aiheen ja jos sattuu kysymys, johon en ole etukäteen miettinyt vastausta niin jäädyn ja selitän jotain ohi aiheen kun olen lamaantunut.

Mikä avuksi?

Määräaikainen työ loppu ja pitäs taas olla tässä ahdistus hakemusrumbassa ja haastatteluissa. Minulla on korkeakoulututkinto ja osaamista jo jonkin verran, mutta jännitän silti. Varsinkin, jos pääsen haastatteluun tehtävään johon minulla ei varsinaisesti ole kokemusta vaikkakin samantyyppisiä hommia olisin tehnyt.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan jotain vinkkejä miten käyttäytyä ja sanoa että haastattelu vaikuttaisi ikään kuin neuvottelulta enkä olisi niin altavastaajan roolissa ja tyyliin rukoilen olemuksellani, että ottakaa minut pliis. Ap

Vierailija
2/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jännitys nousee liikaa, tiedosta se, hengitä syvään ja hidasta. Monesti noissa tilanteissa tulee panikoitua ja tehtyä liian nopeita hätäratkaisuja, puhuttua ohi suunsa. Opettele joku rentoutustekniikka, muista olla tietoisesti läsnä, keskity kuuntelemaan haastattelijaa, ota rauhassa aikaa vastauksillesi ja esitä itsevarmaa. Niin, ja muista hymyillä :)

Ai juu. Ja sen jännityksen voi ihan tunnustaakin. Osoittaa vain sen, että tilanne on sinulle tärkeä, kyllä ne rekrytoijat ymmärtää!

Vierailija
4/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jännitys nousee liikaa, tiedosta se, hengitä syvään ja hidasta. Monesti noissa tilanteissa tulee panikoitua ja tehtyä liian nopeita hätäratkaisuja, puhuttua ohi suunsa. Opettele joku rentoutustekniikka, muista olla tietoisesti läsnä, keskity kuuntelemaan haastattelijaa, ota rauhassa aikaa vastauksillesi ja esitä itsevarmaa. Niin, ja muista hymyillä :)

Ai juu. Ja sen jännityksen voi ihan tunnustaakin. Osoittaa vain sen, että tilanne on sinulle tärkeä, kyllä ne rekrytoijat ymmärtää!

Kiitos! Tällaista hengittelya ja rauhoittumista olen tehnyt. Suurin ongelmani on se, että annan itsestäni epätoivoisen ja epävarman kuvan. Varsinkin näissä skype ja teams haastatteluissa. Paremmin olen edukseni live haastatteluissa. Miten te jotka olette onnistuneet niin teette sen? Miten tehdä haastattelusta ikään kuin keskustelu eikä niin, että minä olen jossain piinapenkissä? Joskus olen onnistunut olemaan kuitenkin itsevarma kerta paikkoja olen saanut, mutta viimeisemmassa työtehtävässä tuntui että tekemistäni ei arvostettu ja jäänyt päälle tämä epävarmuus nyt haastatteluissa. Mikä neuvoksi :(Ap

Vierailija
5/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavan rekrytoijan pitäisi osata luoda oikea tunnelma.

Vierailija
7/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko että et ole vielä valmis ihmisenä?

Etkö ajattele että nyt tällä hetkellä sinä olet voimakkain sinä ja paras sinä?

Ajatteletko että kasvat vielä ja tulet paremmaksi?

Siinä tapauksessa voi olla että joskus myöhemmin, vuosia myöhemmin sinä koet olosi itsevarmaksi työhaastattelussa ja otat haastattelun haltuusi kuten shown isäntä tekee.

Et ole vielä valmis. Pidät itseäsi poikana tai tyttönä.

Oletko nyt aikuinen ja täysikasvuinen ihmislajin edustaja?

Kysele itseltäsi oletko kuningas tai kuningatar?

Jos olet, niin sinun ei tarvitse pelätä elämässäsi yhtään mitään.

Vierailija
8/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tällaista hengittelya ja rauhoittumista olen tehnyt. Suurin ongelmani on se, että annan itsestäni epätoivoisen ja epävarman kuvan. Varsinkin näissä skype ja teams haastatteluissa. Paremmin olen edukseni live haastatteluissa. Miten te jotka olette onnistuneet niin teette sen? Miten tehdä haastattelusta ikään kuin keskustelu eikä niin, että minä olen jossain piinapenkissä? Joskus olen onnistunut olemaan kuitenkin itsevarma kerta paikkoja olen saanut, mutta viimeisemmassa työtehtävässä tuntui että tekemistäni ei arvostettu ja jäänyt päälle tämä epävarmuus nyt haastatteluissa. Mikä neuvoksi :(Ap

Ei se paikkojen saaminen aina itsevarmuudestakaan kiinni ole. Itsehän panikoin haastattelun ja sain paikan silti :D Oletko varma, että se epätoivo ja epävarmuus näkyy ulospäin..? Pieni hermostuneisuus ja jännitys saa näkyäkin, ei se oikeasti haittaa (ellet nyt sitten hae johonkin paikkaan, jossa pitää olla rautaiset hermot kaikissa tilanteissa). Olet ihminen ja välität työllistymisestäsi, haluat antaa hyvän kuvan itsestäsi. Miten tuo voi olla huono asia? Inhimillisistä ihmisistä tykätään enemmän kuin täydellisistä suorittajista.

Vaikea sanoa, miten haastattelusta saisi keskustelun. Ehkä voit kehittää myönteisempää ja hyväksyvämpää asennetta sitä haastattelumaista tilannetta kohtaan? Ainahan se opettaa ja kehittää eteenpäin, vaikkei juuri nyt tärppäisi. Onnistut sitäkin paremmin seuraavalla kerralla, kun on enemmän kokemusta.

Ja tuo viimeisin työtehtävä - hyvä kun pääsit pois! Säästä vaan suosiolla ne parhaat antisi paikkaan, jossa panostasi arvostetaan. Tottakai se tuntuu ymmärrettävästi pahalta, kun ei olekaan jonkun mieleen, mutta se paikka ei ollut sinua varten. Pää pystyyn, keskity vahvuuksiin ja osaamiseen, tsemppaa eteenpäin ja pyydä vaikka läheisiltä arvioita parhaista puolistasi niin saat nostetta fiilikseen. Onnistut vielä! 

Vierailija
9/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propralia vaan, muttei liikaa ettei sinussa tili flegu

Vierailija
10/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuli kuningas kirjoitti:

Ajatteletko että et ole vielä valmis ihmisenä?

Etkö ajattele että nyt tällä hetkellä sinä olet voimakkain sinä ja paras sinä?

Ajatteletko että kasvat vielä ja tulet paremmaksi?

Siinä tapauksessa voi olla että joskus myöhemmin, vuosia myöhemmin sinä koet olosi itsevarmaksi työhaastattelussa ja otat haastattelun haltuusi kuten shown isäntä tekee.

Et ole vielä valmis. Pidät itseäsi poikana tai tyttönä.

Oletko nyt aikuinen ja täysikasvuinen ihmislajin edustaja?

Kysele itseltäsi oletko kuningas tai kuningatar?

Jos olet, niin sinun ei tarvitse pelätä elämässäsi yhtään mitään.

Haluan samoja sieniä.

Vierailija
11/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hieman huikkaa. Mut älä liikaa, sillei sopivasti, et hilpee olo päällä. Sitten vaikka esim.sisu pastilleja pureskelet haastattelussa.

Vierailija
12/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa karisma myytti on hyviä harjoituksia jännittämisen vähentämiseksi. Kannattaa tutustua.

Vierailija
13/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että sinua jännittää tämä tilanne. Se myös rauhoittaa sinua ja heitä.

Rehellisyys yleensä palkitaan näissä tilanteissa.

Vierailija
14/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä enää jännittää, jos jo odotat että pieleen menee?

Silloinhan tulos on vähintään odotettu, jollei jopa parempi.

Vierailija
15/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimi viime työhaastattelussa asenteeseen satsaaminen. Tiesin kyllä jo kaikki mitä tarvitsee tietää, joten matkalla haastatteluun kuuntelin sitä musiikkia mikä tuo itselleni sellaisen olon, että oon voittamaton, päihitän kaikki, olen paras! Sitten niillä fiiliksillä menin sisään työhuoneeseen, jossa haastattelu pidettiin. Katsoin haastattelijoita silmiin ja menin kättelemään, sanoin "Hauska viimeinkin tavata teidät."

Olihan siinä haastattelussa kohtia, jotka olis voineet mennä paremmin, mutta sain paikan.

Vierailija
16/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavan rekrytoijan pitäisi osata luoda oikea tunnelma.

Joo. Olen ollut muutamassa ”esi”työhaastattelussa ammattirekrytoijalla ennen varsinaista työhaastattelua firman pomolla. Ne ammattirekryjen haastattelut on olleet ihan miellyttäviä kokemuksia. Vaikuttivat aidosti kiinnostuneilta, olivat ystävällisiä jne.

Vierailija
17/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki jännitän ihan sikana mut se kuuluu mun kuvioihin joten jos ne palkkaa mut vaikka oon semmonen ku oon ni todennäköisemmin se on ok paikka olla töissä!

Vierailija
18/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se paikkojen saaminen aina itsevarmuudestakaan kiinni ole. Itsehän panikoin haastattelun ja sain paikan silti :D Oletko varma, että se epätoivo ja epävarmuus näkyy ulospäin..? Pieni hermostuneisuus ja jännitys saa näkyäkin, ei se oikeasti haittaa (ellet nyt sitten hae johonkin paikkaan, jossa pitää olla rautaiset hermot kaikissa tilanteissa). Olet ihminen ja välität työllistymisestäsi, haluat antaa hyvän kuvan itsestäsi. Miten tuo voi olla huono asia? Inhimillisistä ihmisistä tykätään enemmän kuin täydellisistä suorittajista.

Vaikea sanoa, miten haastattelusta saisi keskustelun. Ehkä voit kehittää myönteisempää ja hyväksyvämpää asennetta sitä haastattelumaista tilannetta kohtaan? Ainahan se opettaa ja kehittää eteenpäin, vaikkei juuri nyt tärppäisi. Onnistut sitäkin paremmin seuraavalla kerralla, kun on enemmän kokemusta.

Ja tuo viimeisin työtehtävä - hyvä kun pääsit pois! Säästä vaan suosiolla ne parhaat antisi paikkaan, jossa panostasi arvostetaan. Tottakai se tuntuu ymmärrettävästi pahalta, kun ei olekaan jonkun mieleen, mutta se paikka ei ollut sinua varten. Pää pystyyn, keskity vahvuuksiin ja osaamiseen, tsemppaa eteenpäin ja pyydä vaikka läheisiltä arvioita parhaista puolistasi niin saat nostetta fiilikseen. Onnistut vielä! 

Ihanan tsemppaava ja piristävä viesti. Inhimillisyys rokkaa. Kiitos sinulle tästä ja kaikkea hyvää. ❤️Ap

Vierailija
19/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan tsemppaava ja piristävä viesti. Inhimillisyys rokkaa. Kiitos sinulle tästä ja kaikkea hyvää. ❤️Ap

Sitäpä samaa sinulle ❤️ :)

Vierailija
20/30 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Propralia. Itse olen todella paha jännittäjä. Vasta yliopistossa löysin avun beetasalpaajista ja pystyin esiintymään ongelmitta. Uskoisin auttavan myös työpaikkahaastatteluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi