Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä Aktiivimallin käyttöönotosta hallitukselle raivoava työtön, haluatko tässä ketjussa avata miten HALUAISIT elämäsi rahoitettavan?

Vierailija
17.09.2020 |

Kertoisitko tässä rehellisesti vaikuttimiasi avaten mistä ajattelet elantosi tulevan?

Ihana asia kuitenkin että aktiivimalli ja ihan se kovempikin työttömien patistelu ja leikkaukset tulevat vasemmistopuolueita. Kun edellinen hallitus yritti lanseerata nyt voimaan tulevaa aktivointimallia niin nykyiset hallituspuolueet pitivät mallia jonkinlaisena yhteiskuntarauhaakin uhkaavana kyykytyksenä. Mutta nyt siis malli tulee voimaan.
Mutta annetaanpa selitys vuoro raivoville työttömille elikkä työtön, miten haluaisit elämäsi rahoitettavan?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että julkista taloutta kuormitetaan naurettavalla kyyläysjärjestelmällä kun ongelma on työpaikkojen määrässä ja ilmaistöissä. Vit uttaa myös, että saa hakea valitsemiaan paikkoja, mutta kuitenkin voidaan myös lähettää vanhaan malliin niitä pakkohakuosoituksia. Voin oikein sieluni silmin nähdä miten vastapalkattu ex-kosmetologi siellä yrittää viikon työttömyyteni jälkeen keskustella kanssani ja "auttaa" ja "ohjata" minua vaikka ei tajua hevonvi tun httiä alastani.

Olen myös pettynyt täydelliseen mielikuvituksettomuuteen ja rohkeuden puutteeseen tämän järjestelmän luomisessa. Ei pystytä tekemään isoja työllistävistä edistäviä päätöksiä eikä toisaalta myöntää sitä, että kaikille ei riitä kokopäiväistä palkkatyötä. Ei, palkataan lisää tätejä soittelemaan. Ei sanaakaan ilmaistöistä.

Ne työhakemukset ja velvoittavuus hakea eivät ole ongelma. Ja ansiosidonnaisia voidaan myös alentaa ja lyhentää, ei haittaa. Perusturvassa pitäisi olla suojaosa jota ei saa pois millään, paitsi korkeilla pääomatuloilla tai muilla hyvin suurilla tuloilla.

Rahoitetaanhan kaikkea muutakin perusturvaa. Jos on pakko luoda jotain velvoitetta, niin sitten tarjotaan palkkatyötä josta kertyy sama tuntimäärä jonka saa tämän työn mukaisella tuntipalkalla josta kertyy 560 euroa eli työmarkkinatuen verran. Kun sitä tekemätöntä työtä nyt sitten on niin hirveästi?

Vierailija
22/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää kun raha kilahtaa tilille niin kuin se 30v vuotta jo tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille perustulo.Jonka päälle saa tienata niin paljon,kun ikinä töitä löytää.Perustulo pysyisi AINA samana,ei siis laskisi,vaikka olisi töissäkin.Tai olla tienaamatta ja elää minimillä. Sossutukea tarvittaessa.Kelassakin vähenisi hallinto-kulut REIPPAASTI.Hintakatto asumiseen,sähköön,ruokaan yms.,ettei rikkaat pääsisi verottamaan tuota perustuloa pois köyhimmiltä hinnan korotusten muodossa. Lapsilisät täytyisi tietenkin säilyttää,koska lapset eivät elä ilman ruokaa ja vaatteita yms.

Kuten on jo monta kertaa mainittu, perustulon suuruus olisi 400€/kk. Sen päälle ei tosiaan tulisi mitään muita tukia, ei sitä sossutukea eikä asumistukea, koska niitä varten tarvittaisiin edelleen sitä kallista kelan hallintobyrokratiaa. Verotusoikeus tässä maassa on nykyisellä vasemmistohallituksella. Rikkailla ei ole mitään verotusoikeutta.

Vierailija
24/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen hallitus ei olisi poistanut automaattileikkuri rankaisua aktiivimallista, kuten tämä hallitus teki. Heille oli ihan fine syyttää työtöntä työttömyydestä. Tässä työttömyys velvoitetaan työn hakemisella. AIka eri juttu. 

Ja joka ikisen työttömän olisi ollut haettava se 4 paikkaa joka ikinen kuukausi, riippumatta siitä onko työssäkäyntialueella töitä tai onko työnhakija ylipäätään työkykyinen. Työkkäri oli vain leikkuri- ja karenssiautomaatti. Tässä sentään katsotaan tapauskohtaisesti kuinka paljon pitää hakea, ja työkkärin olisi ainakin tarkoitus auttaa siinä työnhaussa enemmän kuin nyt. Karenssit ovat myös armollisempia.

Silti olen sitä mieltä, että työttömien kyttääminen ja syyllistäminen on perseestä. Sehän tässäkin mallissa on lähtökohtana. Hallituksessa joutuu tekemään kompromisseja, ja tämä kai sitten oli kahdesta pahasta pienempi.

Vierailija
25/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lisää työpaikkoja, ihan oikeita. Ei mitään näin kirjoitat cv:n ja muita turhia koulutuksia, joihin kulutetaan rahaa.

Kyllä työtön haluaa töitä!

Vierailija
26/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen hallitus ei olisi poistanut automaattileikkuri rankaisua aktiivimallista, kuten tämä hallitus teki. Heille oli ihan fine syyttää työtöntä työttömyydestä. Tässä työttömyys velvoitetaan työn hakemisella. AIka eri juttu. 

Ja joka ikisen työttömän olisi ollut haettava se 4 paikkaa joka ikinen kuukausi, riippumatta siitä onko työssäkäyntialueella töitä tai onko työnhakija ylipäätään työkykyinen. Työkkäri oli vain leikkuri- ja karenssiautomaatti. Tässä sentään katsotaan tapauskohtaisesti kuinka paljon pitää hakea, ja työkkärin olisi ainakin tarkoitus auttaa siinä työnhaussa enemmän kuin nyt. Karenssit ovat myös armollisempia.

Silti olen sitä mieltä, että työttömien kyttääminen ja syyllistäminen on perseestä. Sehän tässäkin mallissa on lähtökohtana. Hallituksessa joutuu tekemään kompromisseja, ja tämä kai sitten oli kahdesta pahasta pienempi.

Itseasiassa niitä paikkoja pitää hakea 0-4 asuinpaikasta riippuen. Eli isoissa kaupungeissa 4, jossain jumalan selän takana jossa ei ole juuri avoimia paikkoja määrä on 0.

Vierailija
27/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että voisin osatyökykyisenä työllistää itseni osa-aikaisesti. Ryhtyä siis osa-aikaiseksi yrittäjäksi ilman aikomusta tai pakkoa tehdä siitä missään vaiheessa kokoaikaista. Jos palkansaaja voi saada soviteltua päivärahaa, miksi itsensätyöllistäjälle ei voisi olla samanlaista mahdollisuutta/systeemiä? Olen ihmetellyt ja harmitellut tätä vuosikausia.

Joku perustulon tyyppinen ratkaisu olisi paras. Tekisin silloin todennäköisesti enemmän myös palkkatöitä, jos löytäisin jotain sellaista, mtä voin tehdä. Olennaista on, että olisi mahdollismman vähän kontrollointia, kyttäämistä, nöyryyttämistä, byrokratiaa ja mielivaltaisia päätöksiä. Vähemmän stressiä ja pelkoa. Enemmän vapautta, parempaa elämänlaatua ja sitä kautta myös parempaa terveyttä  - ja vähemmän tarvetta yhteiskunnan maksamiin tukiin.

Vierailija
28/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka jolloin voisi turvallisemmin lähteä yrittämään ja ottamaan niitä paskahommiakin vastaan ilman että rahat katkeaa jossei kroppa kestäkään jne

Vierailija
29/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hehän, siis hallitus, ilmoittivat budjetin jälkeen, että tarkastelevat työllisyyden kehittymistä ja toimivat sen mukaan tilanteesta riippuen. 

Tässä tilanteessa tämä on nyt nähty yhdeksi sellaiseksi keinoksi jolla työn haku, ainakin, niillä jotka eivät ollenkaan hae töitä lisääntyy, eikä automaattisesti rankaista siitä että hakee töitä. 

Töitä vain ei oikein ole. 

Vierailija
30/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että valtio takaa että kokoaikatyötä tekevä saa nettona 1000e per taloudessa oleva henkilö.

Työtön 500e /per hlö

Osa-aika työtä tekevä jotain tältä väliltä.

Esimerkiksi

Lääkäri pariskunta + kaksi lasta, nettopalkka 3500+3500= 7000 tukea 0e.

Yksinhuoltaja lähihoitaja + kaksi lasta, nettopalkka 2000e = tukea 1000e

Ei kukaan normaali järkinen siivoa 8h päivässä rappukäytävä jos käteen saa 1500e ja sillä pitäisi itsensä lisäksi useampi lapsikin elättää. Jokatapauksessa joutuisi nostamaan tukia, elintaso ei nousisi, menettäisi 8h/pv vapaa-aikaa. Ei kannata.

Vierailija
31/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemminkin olen kirjoittanut, haluaisin palkkaa 8h/päivä 6kk työstäni, alla aiempi viesti. Nyt ne verovarat ovat tulon siirto rikkaille, jotka säästävät palkkakustannuksissa, eivätkä tule koskaan palkkaamaan työntekijöitä kun ilmaisia on saatavilla.

Tässäkin kaupungissa suuri osa palvelu ja tehdastyöstä tekevät työharjoittelijat joille ei makseta palkkaa, koko kaupungissa on noin 2500 työttömyystuella opiskelevaa, ja näiden verovaroin kustannettavien viemää työpaikkaa.

Koko kaupungissa on n. 35 000ihmistä joten voi laskea mittakaavan suuremmille paikkakunnille.

Työ on suurimmaksi osaksi varastointia puretaan laatikko viedään hyllypaikkaan x tai keräillään vastaavassa järjestyksessä. Tai kassa työtä kaupassa jossa kassa työläinen piippaa ostokset ja rahastaa maksut. Näitä esimerkiksi harjoitellaan, vuorotyönä noin puolivuotta kerrallaan ja sitten otetaan uusi harjoittelija työhön.

Jos tämä verovaroin kustannettava ilmaistyö loppuisi ja ihmiset saisivat palkan työstään, se loisi tälle kaupungille 2000-2500 työpaikkaa.

Hallituksen työllisyystavoite täyttyisi kirkkaasti, työmarkkinatuen maksamisen sijaan valtio saisi verotuloja, myös muiden maksettavien tukien määrä romahtaisi ja tulonsiirto varakkaille ilmaistyönä loppuisi

Vierailija
32/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ääliö, haistahan home.

Minä työtön työnhakija haen töitä jotta voin työstä saadulla palkalla kustantaa oman elämäni kuten haluan, ilman tukia ja ilman minkään instanssin ahdistelua. Samoin kuin suurin osa muista 600t tämän maan työttömästä työnhakijasta. Koita saada tämä paksuun typerään kalloosi sen sijaan että aloitat näitä samoja näsäsviistelun helmiä -ketjujasi tänne.

Minun vikani ei ole etten viiskymppisenä kelpaa minnekään vaikka osaaminen on päivitetty ja olen täysin työkykyinen/haluinen. Joten mene vellihousu ulisemaan työnantajapuolelle miksi ikääntyneet potkitaan ensimmäisenä poies ja miksei heitä mihinkään palkata.

Vierailija
33/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanka ei varsinaisesti koske minua koska minä en aktiivimallista jaksa netissä raivota (kuten en mistään muustakaan). Minulla ei vaan ole mitään mahdollisuuksia työllistyä oli mitkä tahansa mallit koska olen erakkojuoppo joka ei tule ihmisten tai maailman kanssa toimeen. Mulle tää aktiivimalli on ihan ok voin minä herrojen eteen vähän tanssia piiritansseja jos siitä heille tulee mieli ja voin jatkossakin ryypätä päivät pitkät rauhassa ja pysyy katto pään päällä ja edes kohtuullinen elintaso.

Vierailija
34/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan en halua velvoitetta että minun pitää käyttää LÄHES 20 TUNTIA VUODESSA hakemusten lähettämiseen ja työkkärissä käymiseen. Tuo ei todellakaan ole 20 tuhannen euron arvoista! Tuntipalkaksihan tuossa tulee vain 1000 euroa!! Itkettää tämä kyykyttäminen :(

Vierailija
35/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan en halua velvoitetta että minun pitää käyttää LÄHES 20 TUNTIA VUODESSA hakemusten lähettämiseen ja työkkärissä käymiseen. Tuo ei todellakaan ole 20 tuhannen euron arvoista! Tuntipalkaksihan tuossa tulee vain 1000 euroa!! Itkettää tämä kyykyttäminen :(

:DDD Kuka helvetti saa työttömänä 20000 vuodessa :D Suurin osa saa sen jotain 800€/kk. Ota vähän asioista selvää niin et oo noin helvetin vihanen ja katkera

Vierailija
36/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kokkaritrolli ajatteli rahoittaa ne 50 miljoonaa euroa, jotka menevät työttömien kyttäämiseen vailla minkäänlaista vaikutusta kenenkään työllistymiseen (paitsi näiden kyttääjien)?

Vai meneekö se niin, että olet valmis maksamaan veroina ylimääräistä siitä, että työttömät joutuvat kuuntelemaan kettuilua parin viikon välein?

Vierailija
37/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDD Kuka helvetti saa työttömänä 20000 vuodessa :D Suurin osa saa sen jotain 800€/kk. Ota vähän asioista selvää niin et oo noin helvetin vihanen ja katkera

Työttömyystuki + asumistuki + mahdolliset muut tuet on helposti yli 20 tuhatta euroa vuodessa

Vierailija
38/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön, vaan opiskelija. Mutta itse ainakin haluaisin, että erilaisten temppujen sijaan hallitus tekisi olosuhteet sellaisiksi, että uusia työpaikkoja syntyisi. Mitä keinoja siihen nyt poliittisella toiminnalla on. Eismerkiksi verohelpotuksia yrityksille. Korvamerkittyä rahaa aloille, joille kunnat työllistää ihmisiä, kuten sairaanhoitajien ja opettajien palkkaamiseen. 

Se on selvää, että noilla nykyideoilla ei synny uusia työpaikkoja. Työntekijä voi lähettää sata avointa hakemusta, mutta jos yrityksissä ei ole avoimia työpaikkoja, ei se auta yhtään työllistymisessä.

Sairaanhoitajien ja opettajien palkat maksetaan verovaroista. Eli pitää ottaa taas lisää velkaa entisen hurjan velkamäärän päälle, jotta voidaan palkata vielä lisää sairaanhoitajia ja opettajia.

Verovaroista niiden 1000 uuden te-toimiston virkailijan palkatkin maksetaan. Rehelliesti sanoen, enemmän tässä maassa tarvittais sairaanhoitajia ja opettajia kuin te-toimiston virkailijoita. Siellä on jo tarpeeksi työkkärintätejä ja-setiä, riittää että niiden hommia järkevöitetään. 

Vierailija
39/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä.

Vierailija
40/107 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuki + asumistuki + mahdolliset muut tuet on helposti yli 20 tuhatta euroa vuodessa

:DDD "mahdolliset muut tuet" :DD NIIN! työttömyystuki+asumistuki on just sen about 800€ ja niillä suurin osa elää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi