Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasujen torstaipäivä

20.07.2006 |

Hyvää huomenta teille kaikille. Tämä aamu alkoi aikaisin, jo kello 3. Heräsin pissille ja sille tielle jäin. Ensimmäiset aamupahoinvoinnit hyökkäsivät kehiin vaikka niiden puuttumista jo onneissani ihmettelin pari viikkoa. Että se siitä.. Mut toisaalta se oli kyllä iloinenkin hetki. Nyt taistellaan, että mikä pysyy sisällä ja mikä ei..

Muuten omassa navassa kaikki kunnossa. Ainakin näin ilman ultria ja neuvoloita. Rinnat hellänä ja hurjan upeassa muodossa. Vähän migreenityyppistä päänsärkyä, mutta katsotaan nyt mihin kehittyy. Kovasti väsymystä, joten nukkumiseen tämän päivän kulutan. Mies ei meinaan antanut mennä töihin, kun aamukolmesta siellä vessassa olen aikani viettänyt. Hyvä, että edes toinen meistä ymmärtää mun päälle.. Mähän olen niin työintoinen, että olin menossa vaikka miten huippas ja oksetti.

Tyhymä.. :)

Mitään fiksua keskustelun juurta en nyt tähän keksi, mutta eiköhän niitä päivänmittaan tule..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eternal; minkälaisissa ammu-hommissa olet?

Tappert - lähdössä pian iltanavetalle, tankin pesuun ja lypsylle

Vierailija
22/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neetille ja Eternalille, jotka haikaili sydänäänten kuulumisen perään: mun käsittääkseni ei vielä näillä viikoilla voikaan kuulua, joten todennäkösesti ei ees yritetä. Mulla kuulu Ninnistä ekalla neuvolakäynnillä rv 10+0, eikä sillonkaan luvattu etukäteen, että kuulus.

Jos taas teiän neuvoloissa ultrataan, niin sydämensyke voi kyllä näkyä. Treella ei pääse ultraan ku kerran + jos ekassa ultrassa todetaan seuraamista vaativaa + yliaikaiskontrollissa.

Määhän surffaan täällä näköjään jatkuvasti. Nyt viemään esikoista puistoon.

Udidi rv4+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt, etova olo.. Töissä ollut ja yö huonosti nukuttu niin eipä se muuta vaadi! Huomaa kyllä että tuota etovaa oloa ruokkii se ettei saa nukutuksi kunnolla!

Tuohon km-keskusteleen voisin ottaa osaa omilla kokemuksillani.. Mulla siis on jo kaksi lasta ja niiden raskausaikana kovastikkin alavatsakipuja, ei mitään vuotoja kuitenkaan mutta tosi kova kipu oli sellainen kuukautiskipu.. Näiden raskauksien välissä on yksi tuulimuna ja silloin ei ollut vatsakipuja, ei vuotoja, ei mitään, oli huonovointisuuttaa jne mutta hyvin mitättömät raskausoireet sitten vain sydänääniä ei saatu vkolla 11 kuulumaan ja sain lähetteen ultraan, silloin oli sitten jo vko 12+ jotain päiviä päälle. Siinä se sitten näkyi ultrassa ettei siellä oikein kunnollista alkiotakaan ole havaittavissa..

Itse en ajatellut mennä ultraan vielä useampaan viikkoon, jos laskurin mukaan nyt olen viikolla 6+5 niin ainakin 3-4 viikkoa vielä odottelen. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin LA siirtyy viikolla tai kahdella niin ei kannata minun mennä kun ei siellä ketään kuitenkaan näy :) Viime raskauskin oli laskurin mukaan jo vkolla 9 kun ultrattiin ja eihän se ollutkaan sitten kuin vasta 6+ ja LA siirtyi reippaasti eteenpäin!

Vierailija
24/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli yhtenä yönä kamalia noita kipuja ja seuraavan päivänkin oli masu ihan kipeä,mutta luulen niiden olleen kohdunkasvukipuja kun tuntui silta et masu oli tullut pikkuisen jo näkyviin.Sen jälkeen ei moista ole ollut.

Itse kävin neuvolassa eka kerran tiistaina ja silloin rv 5+3 katsottiin verenpaineet ja pissa joka oli sitten puhdas ja paineet ok.Paino punnittiin myös ja olin pyörtyä kun lähtö paino oli 68 kiloa ja nyt sitten olikin paino pomsahtanut 73.2 kiloon huh 5kiloa jo nyt.

Siellä oli joku kesäapulainen joka sit ei osannut muka kokeilla edes kohtua kun yleensähän se tehdään joka neuvola kerralla.

Ja sit ei meinannut ottaa edes tuota pissanäytettä.Arvaa vaan et tuli varmaan sanottua aika pahastikkin välillä kun rupesi suututtamaan koko eukko.No seuraava aika onkin sitten rv 7+3 eli 1.8 ja siitä sitten tasan kaksiviikkoa niin on ultra ja lekuri. Nyt onneksi sitten vaki th paikalla kun ensi kerran menen.

Tässä odottelen minäkin vesikielellä sitä kunnon pahoinvointia niin tietäis ainakin et kaikki on ok tuolla masussa.Tällähetkellä ollut paripäivää liiankin hyvä olotila.Mut sit kumminkin samaan aikaan tuntuu niitä menkkamaisia kohdunkasvukipuja jonkun verran.No kerkeehän tuo vielä pahoinvointi alkaa jos on alkaakseen. Nyt rv 5+5 ja aika tuntuu pysähtyneen kokonaan,huoh.

Vierailija
25/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on estolääke normaalisti siihen, kohtauksia tulee noin 6/kk eli tosi paljon. Aikaisemmissa raskauksissa sitä on ollut tosi paljon ja kaikkea kokeiltu akupunktiosta lähtien. Nyt siis lopetin estolääkkeen heti kun plussasin ja toistaiseksi pää ollut ok, yhtenä päivänä otin panadolia kun alkoi tulla kipua mutta menipä kerrankin sillä panadolilla ohi! Panacodia on mulla kans ollut raskaudenaikana mutta..eipä apua ehkä siitä tulee jopa huonompi olo.

Sohvi84: oliko teillä puhetta sen lääkärin kanssa että mitä estolääkettä kokeilette jos tarvis?

Vierailija
26/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireita ei ole mitään, mutta flunssaoireita on. Tylsää mutta totta. Nokka vaan vuotaa, huokaus!

Rimma 6+1

Vierailija
27/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: eikö teidän alalla saa helposti sijaisia. Ainakin mä olen molemmissa aikaisemmissa raskauksissa saanut heti saikkua (pienestäkin flunssasta), kun olen kertonut olevani raskaana. Toivottavasti saisit, sillä se lepokin on näin alkuvaiheessa tärkeä juttu. Siks kait toi luontoäitikin tän kamalan väsymyksen heittää (olen nukkunut tänään jo 2½ tuntia päikkäreitä ja väsyttää).

LA heittelystä. Olin eilen positiivisesti yllättynyt kun lekuri kyseli tarkkaan kierron pituudet ja plussaus ajankohdan (myös edellisestä raskaudesta). Hän kertoi, että ne vaikuttavat alku-ultran tulokseen. Lopputulos oli että esikoinen on saattanut syntyä ihan la ja kuopuskin oli vain viikon yli eikä kaks. Mutta kun tuolla kunnallisella puolella eivät kuuntele vaikka kuinka yrittäisit selittää että tiedossa on pupuilupäivät ym. Ainakin mulla on aina la määritelty 28 mukaan vaikka kierto on yleensä lähempänä 35.

Km. Kyllä täälläkin pelko nostaa päätään, mutta olen nyt päättänyt nauttia tästä raskaudesta täysillä (toivottavasti säästyn suuremmilta vaivoilta). Pahoinvointi on melkein kadonnut ja käly valoi tänään uskoa uuteen työpaikkaan. Eikähän tämä raskaus ollut mitenkään suunniteltu. Kyllä nuo pikkuiset ovat enemmänkin taivaan lahja ja pieniä ihmeitä.

-m- rv 7+1

Vierailija
28/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä yksi uusi tulokas jouikkoonne melko suureen :) Tänään ultrassa näkyi pieni papunen ja sydän sykki vauhdikkaasti. Pahaa oloa todellakin on, aamuisin ja iltaisin..(tänään oksentanut 5x) Mutta mulla on pahoinvointia ollu ennenkin, meillä siis 1.5v poika ja km 2/06. Teidän keskusteluja olen lukenut jo monta viikkoa mutta uskaltauduin vasta nyt mukaan kun kaikki on varmaa. Kerrottu ei olla kenellekään eikä kerrota varmaan vielä aikoihin.

terkuin gandalf ja " papu" 7+0

Vierailija
29/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on mennyt päivä taas lepäillessä ja pahoinvointia potien. se tosiaan tuntuu pahenevan aina iltaa kohden.

normaalisti kaikki makeiset, erityisesti suklaa, maistuu mulle tosi hyvin. nyt en voisi kuvitellakaan niitä suuhuni laittavan. tosin enpä paljon muutakaan. eilen kävin uteliaisuuttani vaaalla. ja neljä kiloa oli paino pudonnut.

onneksi edelleen olen saanut yöt(kin) nukuttua. ei haittaa päiväunien määrä.

rv 7+2

Vierailija
30/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sin-na: Ei ollut lääkärin kanssa lääkkeen nimestä mitään puhetta, haki vaan koneelta tietoa ja mainitsi että jos migreeni jatkuu vielä useamman päivän kerrallaan niin tule uudestaan ja sitten voidaan aloittaa se estolääkitys matalalla annostuksella. Ikävä etten voi auttaa.. =(

Miehen mukana olosta: Me oltiin yritetty tätä kovin toivottua masuasukki vuosi ja neljä kuukautta, ja ollaan kyllä molemmat kovin innoissaan. Olen tehnyt pari raskaustestiä, ja kun mies ei ollut paikalla toista tehdessä niin hänelle piti sitten lähettää puhelimeen siitä kuva, että pystyi tarkkailemaan että onko viiva tummentunut.. =) Ja tänäänkin sohvalla istuskeli mun vieressä ja piti kättä masun päällä, ja välillä myös jutteli vaaville. Eli me ollaan kyllä molemmat tosi onnellisia siitä et me viimein saataisin perheenlisäystä.. =)

Km: Ja juuri meidän kovasta onnellisuudesta johtuen tultaisiin kyllä tosi lujaa alas jos vaaville jotain sattuisi, ja olen kyllä sitäkin ajatellut ja aika paljonkin. En tiedä mistä se johtuu, mutta jotenkin en ihan täysilllä osaa vaavista iloita, vaikka olenkin tosi onnellinen, jotenkin taustalla on se pelko että entä jo.. Ja siksi en ole vielä uskaltanut kenellekään kertoa, enkä varmaan kerrokaan ennen kuin vasta rv12/13 jälkeen, riippuu hiukan millai saa sitten sen ultran. Hirmuisesti haluisin onneni kaikkien kanssa jakaa, mutta en kestäisi sitä jos sitten joutuisin kertomaan että vaavi on mennyt pois..

(.) Tänne ei tänään kuulu mitään erikoisempaa. Eilen illalla huomasin että rinnat ovat jotenkin täyteläisemmät, ja sen kyllä huomaa kun pistää rintsikatkin päälle, lisäksi nännitkin ovat kovin herkistyneet. Masu nippailee joskus, ja välillä on hetken sellaista menkkamaista jomotusta, ja jano vaivaa edelleen. Eli täällä ei mitään erikoisempia raskausoireita. Mutta eiköhän vaavi siellä kuitenkin kasva hyvää vauhtia.

sohvi84 + vaavi 4+5