Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasujen torstaipäivä

20.07.2006 |

Hyvää huomenta teille kaikille. Tämä aamu alkoi aikaisin, jo kello 3. Heräsin pissille ja sille tielle jäin. Ensimmäiset aamupahoinvoinnit hyökkäsivät kehiin vaikka niiden puuttumista jo onneissani ihmettelin pari viikkoa. Että se siitä.. Mut toisaalta se oli kyllä iloinenkin hetki. Nyt taistellaan, että mikä pysyy sisällä ja mikä ei..

Muuten omassa navassa kaikki kunnossa. Ainakin näin ilman ultria ja neuvoloita. Rinnat hellänä ja hurjan upeassa muodossa. Vähän migreenityyppistä päänsärkyä, mutta katsotaan nyt mihin kehittyy. Kovasti väsymystä, joten nukkumiseen tämän päivän kulutan. Mies ei meinaan antanut mennä töihin, kun aamukolmesta siellä vessassa olen aikani viettänyt. Hyvä, että edes toinen meistä ymmärtää mun päälle.. Mähän olen niin työintoinen, että olin menossa vaikka miten huippas ja oksetti.

Tyhymä.. :)

Mitään fiksua keskustelun juurta en nyt tähän keksi, mutta eiköhän niitä päivänmittaan tule..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä mitä oon laskenu aiemmin, mut viime laskelman mukaan ois vasta niinkö 5+6.

Vierailija
2/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aikonaan on täälläkin herätty. Kuopus tahtoi maitoa viiden maissa. No ei tarttunu mulle enää uni, ku olin saanut 6 h nukkua putkeen. Harvinaista. Kuopus 1 v saamassa kulma- ja syömähampaita nyt kerralla. Kaks jo puhjennu. No olen tässä sitten siivonnut hiljakseen, ku kaikki lapset vielä nukkuu. Pitäis alkaa jotain syömään, ku meinais nälättää. Mulla vaan onneksi vain vähän huonovointisuutta. Varmaan joutuu ottamaan iltapäivällä päikkärit. Nyt tuntuu vielä olevan virtaa kinttaissa. Pienin alkaa jo tuolla heräilemään, joten täytyy lopetella. Kuulemisiin!

äitiliini74 rv7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kamala vatsakipu ihan normaalia? :( mä heräsin yöllä karmivaan alavatsakipuun ja tietty pelästyin ihan kamalasti...

pelottaa, ettei tolla pikkumatkustajalla ole kaikki hyvin. :(

t. sikkis ja papunen 6+4

Vierailija
4/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Sikkarilla kantsii soittaa neuvolaan, että pääsisit ultraan. Onko vuoto. Jos on vuoto niin voipi olla keskenmeno :( Itselläni edellinen keskenmeno alkoi kovalla vatsakivulla sitten tuli vuoto.

Mutta jos ei vuotoa niin kantsii silti soittaa ja kysyä!!

Omaa napaa:

Eilen tuli valvottua miehen kanssa ja mussutin suklaata. Nyt sitten ei tee kyllä yhtään mieli suklaata, onneksi näillä muodoilla sopii ollakin ilman :)

Nälkä: Jos ei syö tasaisin välein niin taatusti tulee huono olo. On pakko syödä vaikka ei ole edes nälkä, jotta selviää työpäivästä.

Miehet: Miten teillä muilla mies on ottanut raskauden? Meillä tämä on yllätysraskaus joten voinette kuvitella, että sitä pureskeltavaa riittää meillä molemmilla. Ennestään meillähän on 3 lasta.

Työ:Oletteko olleet pitkään työelämässä?

Itse sain juuri vakituisen paikan ja nyt raskaana... jee jee.. toisaalta olen ollut saman firma palveluksessa melkein vuoden jo.

Mietityttää vaan mitä esimies mahtaa tuumata tästä.

Jaahas kai sitä pitäisi alkaa töitäkin tekemään

Hyvää päivän jatkoa kaikille masuleille

liinukka2006 + rv 7+2

Vierailija
5/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla naapuripalstalla (vauvat.net) sanoi joku, että on ihan normaalia, kun kohtu kasvaa... sinänsä mun mielestä kyllä ihan uskottava selitys?

ei ole vuotoa, ei ole ollut koko aikana. ja paha olo on taas, eli muuten olotila ihan sama kuin eilen.

Vierailija
6/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia nukkuneena ja edelleen väsyttää. Mitenköhän mä selviän työaamuina, kun pitää herätä kukonlaulun aikaan. Pahoinvointia ei ole, ihan pikkasen välillä kuvottaa. Mihinköhän ne oksennusoireet nyt hävis?

Tappert: kyllä meillä on kaikki vaareja ja ukkeja riippumatta siitä onko " oikeita" . Helpommalla pääsee.

Sikkaralla: jospa vaan on kohdun kasvukipuja, toivottavasti ei ainakaan mitään vakavaa.

Eilen kerrottiin miehen äidille. Välillä arveluttaa kertoa näin aikaisin, mutta toisaalta olen ajatellut, että elämä pitää ottaa vastaan sellasena kun tulee, jos jotain tapahtuu, ei ainakaan tarvitse piilotella pahaa oloaan.

Kohta pitää lähteä pihaa viimeistelemään, ostettiin eilen aika läjä kukkia ja kivikkokasveja ja osa jäi vielä istuttamatta.

Hauskaa torstaita kaikille

-m- 7+1

Vierailija
7/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin, että tämä väsymys väistyisi jo pikkuhiljaa. Näyttää heijastuvan esikoiseenkin. Olin eilen seitsemän aikana laittamassa sitä jo yöpuulle, kun toinen oli niiiiiin väsynyt, ettei mistään tullut mitään. No, sitten mummi tuli kylään ja tyttö sai uutta virtaa :)

Töissä on ihan tuskaa - motivaatio on " somewhere out there" , ei jaksa kiinnostaa eikä ylipäätään jaksaa :) - voi, kun pomo lukisi selän takana kirjoitustani :D

Viikonlopuksi lähdemme mahdollisesti kesämökille, kun mulla on pitkästä aikaa vapaa viikonloppu! Jee!

OIREET: ovat väistyneet muilta osin. Paha olo on ollut viimeksi toissapäivänä - tai maanantaina. Nyt on voinut ajatella jo juovansa kahvia. Nälkä on alituinen. Rinnat on kuin kivet, kovat ja kipeät - mutta ei ole suurta turvonneisuutta havaittavissa.

Eilen kävin kirjoittelemassa pikaisesti, mutta tässä vähän vielä uusintaa. Eli maanantaina olisi neuvola - tuntuu että siihenkin on vielä ikuisuus. Tahtoo kuulla sydänäänet. Tosin epäilen, etteivät ne niitä edes kuuntele. Jos ei, niin sitten täytyy sinne alku-ultraan vielä yrittää saada aikaa. Mieskin varmaan lähtee neuvolaan mukaan - enpä olisi uskonut :) Esikoista odottaessa kävi vain " pakolliset" - eli ne reissut joissa tapahtui muutakin kuin verenpaine & punnitus. Nyt sain sen houkuteltua, niillä sydänäänillä. Tosin se on lomalla, joten sen on helppo lähteä - eri juttu kuin työssäoloaikana.

PAPPA-ONGELMASTA: Meillä on miehen isä uusissa naimisissa, kaikki biologiset mummot ovat elossa ja hyvissä vireissä. Aluksi yritin sanoa mummopuolta mummiksi, mutta hän oli itse sitä mieltä että on mieluummin " mummeli" , ilmeisesti ei halunnut " varastaa" toisten titteliä. Nyt meillä on sitten mummo, mummi ja mummeli - näppärää mielestäni :)

Minun mielestä olisi ehkä parasta avata asia ensin suullisesti, ennen kuin ostaa tekstipaitaa, se on jotekin niin lopullinen, jos pappa haluaakin olla jotain muuta... tosin kun ei tunne ihmistä niin on vaikea arvailla. Itse en kuitenkaan olisi uskaltanut mitään painotuotetta hankkia ilman täyttä varmuutta, mutta meillähän " oikeat" mummot olivatkin vielä hengissä.

MIGREENI: Täällä vaivaa myös - tosin nyt on ollut hiljaisempaa. Parina päivänä olen panadolia ottanut ja onneksi on mennyt orastava kipu ohi - ei siis ollut migreeniä. Panacodia käytän " normaalisti" , mutta yritän välttää sitä raskausaikana, itsestäni se kodeiini tuntuu niin voimakkaalta että mieluummin kärsin kivusta, kuin vaarannan vauvaa.

Jaksamista kaikille - ja muistuttaisin niitä, joilta puuttuu synnäritiedot LA-listasta, että käykää täydentämässä tietoja. Kiva olisi nähdä ketä on samassa sairaalassa mahdollisesti samoihin aikoihin.. missäkin päin Suomea :D

-neet rv 6+5, esikoinen 02/05

Vierailija
8/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle iski kauhea paniikki, kun lueskelin keskenmenoon liittyviä juttuja... niiden mukaan jopa 1/3 raskauksista menee aikaisin kesken.

nyt mua pelottaa, että tää asukki ei pysykään matkassa mukana ja ja ja... :(

voi ahistuksen ahistus. etenkin, kun olotila on muutenkin niin kovin herkkä, niin tää ei ole hyväksi.

Vierailija
9/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikkaralla; tervetuloa kipuilijoiden joukkoon. ääh, siis joo, jollei ole vuotoa niin ei pitäisi olla mitään hätää - toivottavasti!! Soita kuitenkin neuvolaan!

ON; heräsin viimeyönä viiden aikaan TAAS järjettömään kipuun. Siskon kanssa mietittiin nyt aamupvällä puhelimessa, että kyseessä täytyy olla joko suolistovaivat (miksi vain öisin? ja vain n.15min?), tai sitten se saakutin kysta, sekään ei oikein sattuisi, kun miksi sekin vaan tiettyyn aikaan aamuyöstä kipuilisi..tai sitten supistuksia, mutta miksi näin alussa supparit olis kivuliaita?

Kuulostaako supistuksilta; käveleminen ja " hengitä-hengitä-hokema" auttaa aavistuksen, tuntuu että alavatsa kramppaa, alamasu tuntuu ihan pinkeältä. Alkaa suht yllättäen - siis vaan herään siihen. Ja kestää kerrallaan tuon 5-20minuuttia, sitten laimenee ja katoaa.

Ihan outoa, kai mun täytyy soittaa neuvolaan ja pyytää lähetettä äitipolille tarkistukseen. Pahus. Olen kuitenkin ajatellu, että kun ei vuotoa ole, niin kaipa se vaavelinalku on ihan kunnossa. Kun kerran sykekin näkyi ultrassa - ja niitä kipuja oli silloin ollut jo aiemmin.

Muuten tää pvä onkin menny tähän asti ihan jees...hirvittää vaan noi yöt kun pelkään sitä kipua niin paljon, etenkin sen yhden yön jälkeen kun kipu oli niin kovaa että oksensin. :( Nyt on vaan menkkajomoja...niitä en osaa enää edes pelätä.

Tappert 6+0?

Vierailija
10/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vuotoa? Jos ei, älä vielä panikoi. Ja oman mielenrauhan takia soita ihmeessä neuvolaan, jos sattuis vaikka olemaan mukava t.hoitaja, niin saisit purettua pahaa oloa. Tai soita synnärille, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla Kättäriltä saa puhelimitse apua ja tukea.

Ja ennenkaikkea, koita olla lukematta noita juttuja, kyllä mullakin pelko nostaa vielä päätä, vaikka eilen hipun näinkin ultrassa. Itse olen päättänyt olla lukematta noita keskenmeno -palstan juttuja. Tulee muutenkin paha olo toisten puolesta.

Täältä paljon voimia ja haleja, koitahan jaksella.

-m- rv 7+1

Vierailija
11/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos rauhoittelusta. :) ei ole vuotoa ja olokin on ihan samanlainen kuin aiempinakin päivinä... toi yöllinen kipuilu vaan pelästytti kovasti, niin mut kuin miehenkin, joka aamulla vielä kysyi, että onhan papunen kunnossa...

kauhea pelko, että jotain tapahtuu. vaikka ei siis ' suunniteltu' lapsi olekaan, niin kovasti rakas ja toivottu jo nyt. :(

Vierailija
12/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huhtikuisissa 05 oli tapana aina päivän ensimmäisen kirjottajan laittaa viestiinsä linkki edellisen päivän keskusteluihin, jotta ei tarvi selailla montaa sivua kenenkään niitä ettimässä. Otettasko meki idea käyttöön?

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7828226&p=2&tmode=1&smode…

Sikkaralla, toivotaan, että on vaan harmittomia kipuja. Yhen keskenmenon kokeneena voin sanoa (muilleki, joita asia mietityttää), että ei välttämättä kannata lueskella niitä tarinoita, koska se saa pelkäämään omalle kohalle pahinta. Eikä etukäteen murehtiminen vähennä yhtään eessä olevaa surua, jos sattuuki käymään huonosti. Itteä oikein harmittaa, ku en sen ekan raskauen jälkeen(, joka kesti 9+3 viikkoa), ole pystyny täysin rinnoin nauttimaan alkuraskauesta. Tää nyt oli jotenki tönkösti muotoiltu, mutta ehkä ajatuksesta saa selvän?

Tappert, kuulostaa kyllä vähän supistuksilta,mutta voikohan niitä tosiaan olla jo nyt? Onko virtsatietulehuksen maholisuus suljettu pois?

Oma napa voi hyvin, aamupäivästä enemmän raskaana oleva olo ku iltasin. Mielellään söis vaan kaikkee raikasta tai hapanta, ja kunnon pihviki maistus. Masutuntemuksia ei oo vielä mitään, oisko se kohtu jo venyny edellisessä raskauessa sen verran, että nyt ei tunnu. Väsymys ei oo vielä läheskään niin paha ku esikoisesta, jolloin sain hemoglobiinin nousemaan vasta viikolla 25. Pahimmillaan nukuin vuorokauesta 15 tuntia, ja sillonki oli työpäivä!

Hyviä vointeja kaikille!

Udidi rv 4+4

Vierailija
13/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on täällä ihan hyvä,varsinkin kun se suurin huoli on nyt takanapäin,eli meillä on matkalainen kyydissä..

eilen kävin ultrassa ja meinas itku päästä jo ihan sen takia miten ihana se lääkäri oli kun kerroin syyn miksi halusin maksaa itseni kipeäksi alku-ultrasta=) hän kertoi että itsellään on takana 4keskenmenoa ja 3lasta niin hän hyvin ymmärsi mun panikoinnin...

siinä sitten ultrailtiin ja siellä pampula oli ja sydän meni tsuhtsuhtsuh kovaa=) mutta mutta kuukautisista saatu rv ei vastaa kohdun ja pampulan kokoa,eli la siirtyy ehkä 2viikkoa eteenpäin,mutta diagnoosiin lääkäri kirjoitti että mahdollinen LA:n siirtäminen np-ultrassa,tässä vaiheessa kun pienikin millin heitto on viikkojen heitto=) mutta katsotaan tilanne np-ultran jälkeen uusiksi...

olosta: enää ei ole kovaa väsymystä,laiskuutta kylläkin.

nälkä nostaa päätään n.1-2h välein ja kaikki menee alas mitä eteen tuodaan=)

mieli-ala on ollut todella hyvä,oikeastaan aurinkoinen,mutta hermot menee silti herkästi ja tulee huudettua aivan turhaan=/

rinnat on paisuneet ja kipeät,pahimmat alavatsakrampit alkavat hellittää.

lääkäriltä sain reseptin jonkin sortin tulehduksen hoitoon,mutta ilmeisemmin johtunee raskaudesta--->valkovuoto lisääntynyt huomattavasti ja haisee=/ eli häiritsevä tekijä...mutta mitään vakavaa se ei kuulemma ollut eikä ollut hiivatulehduskaan..pääasia että loppuu=)

noista pappa-jutuista: miehen äiti ja isä ovat mummi ja pappa,mun isä ja äiti on ukki ja mummu=) ne tuli jotenki tosi luonnostaan ja itsestään tässä ajan kanssa.

kaipa se ois pakko alkaa tekemään jotain kotitöitä kun tuo tyttönen on päikkäreillä.hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

Vierailija
14/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan. eipä siellä täti kauheasti osannut sanoa yhtikäs mitään... huoh. sanoi vaan, että jos olisi esim. kohdun ulkopuolisesta kyse, niin kivut ois jatkuneet. ja kun vuotoakaan ei ole, niin odotellaan. jos siis kivut vielä jatkuvat, niin sitten pitää tehdä jotain...

toivotaan siis, että oli vaan yhden yön juttu. ;)

Vierailija
15/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikkaralla;

toivottavasti pääsit tällä yhden yön tuskalla.

Mä en saanut neuvolasta ketään enää kiinni kun ajanvaraus-aika on loppunu jo klo.10. Nyt en sitten tiedä minne soittaa...kai täytyy vaan vielä viikko kärvistellä ja toivoa ettei ainakaan joka yö tule kipukohtausta (en nimittäin sitten jaksa enää tehdä kunnolla töitä aamupäivällä, kun kipu vie mehut).

Työterveyshoitajalle voisin yrittää soittaa, mutta mitäpä sekään tietäisi...ehkä antaisi sairaslomaa, mutta mitä mä silläkään teen? Aamulla en taas ehdi soittamaan neuvolaan kun olen tuohon aikaan töissä enkä pääse puhelimelle...itku

Tappert

Vierailija
16/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi keskenmenoa pelkäävä ilmoittautuu! En saa asiaa mitenkään mielestäni, vaikka hyvin tiedän, ettei etukäteen murehtimisessa ole mitään järkeä. Eilen eksyin kaikesta varoittelusta huolimatta lukemaan keskenmenoista ja ahdistuin tietenkin suunnattomasti. En vieläkään ole saanut takaisin vähäisintäkään opitimismia.

Vuoto on tavallisin keskenmenon merkki, mutta puolet alkuraskauden aikana tapahtuvasta vuodosta on harmitonta. Kipuja alavatsalla voi olla monesta syystä. Minulla ei edes ole ollut mitään vuotoa eikä muutakaan, mikä viittaisi keskenmenoon!

Hermostusta on lisännyt, kun oireet tuntuvat katoavan. Totesin kuitenkin, että olen tainnut myös tottua kuvotukseen siten, etten huomaa sitä enää yhtä selvästi. Kun hetki sitten söin banaanin, alkoi yhtäkkiä yökkäyttämään kauheasti, mutta oloni ei tuntunut kovin huonolta. Ajattelin, että sen täytyy kuitenkin olla sitä, sillä miksi muuten oksennus meinaa tulla - banaani kun ei haise pahalle.

Äh, tätä loputonta typerää pohdintaa... kun voisin uskoa raskauteen ja nauttia siitä, mutta ei, ei, ei...

Tsemppiä Sikkaralla ja muut! Kiitos Udidi sanoistasi, ne auttoivat rauhoittumaan.

Pinja 6+6

Vierailija
17/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liinukka2006 kyseli hyviä kysymyksiä, että miten mies on ottanut raskauden ja kauanko on oltu työelämässä, eli:

mies otti tämän toivotun ja odotetun raskauden suurella innolla, vaikka tietää itsekin, ettei vielä kannata intoilla. mutta kovasti on jatkuvasti messissä kaikessa ja se on hieno homma kyllä. lapsia meillä on ennestään jo kolme, mutta nuo kaikki niin isoja jo, että tämä on vähän niinkö toista satsia ryhtyis tuottamaan.. :)

työelämästä sen verran, että tässä nykyisessä työpaikassa olen ollut nyt puolisen vuotta ja jouduin olosuhteiden pakosta kertomaan läheisimmälle työtoverille sekä pomolle alkaneesta raskaudesta. he ovat kyllä olleet aivan ihania ja suorastaan vahtineet, etten tee mitään missä saattaisin itse loukkkaantua ja papu saattaisi vahingoittua. :) kyseessä ovat kuitenkin miespuoliset henkilöt, joten on sinänsä erittäin outoa, että miehet osaavat suhtautua näin ymmärtäväisesti. työpaikka on määräaikainen ja jotenkin on tunne, että eivät he kyllä mieluusti minua vakinaista, koska jäisin äitiyslomalle samaan aikaan, kun määräaikainen loppuisi..

mutta udidi siellä ehdotti, että otettais käyttöön se edellisen päivän keskustelulinkki ja miun mielestä se on kyllä älyttömän hyvä idea. että josko on kannattajia niin huomiseen alotukseen vain sit linkkiä mukaan. :) hmm.. vielä, kun tuon itse muistaisi tehdä, jos aamulla taas eka olen..

t. papu07 ja 5+6

Vierailija
18/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pelätään keskenmenoa, mutta tosin olen huomattavasti rauhallisemmin mielin kuin esikoista odottaessani. Ehkä jotenkin nyt on sellainen olo, että tajuan ja tiedän että jos km on tullakseen, se tulee vaikka makaisin paikallani 24h , itse en siihen voi vaikuttaa. Jotenkin sitä nyt ottaa vain vastaan mitä annetaan ja toivoo parasta kädet kyynärpäitä myöten ristissä...

Kaikille teille km:a ja kipuiluja pohtiville kerron vielä lyhyesti oman tarinani. Mun eka raskaus oli tosi voimakasoireinen, eli voin pahoin, rinnat turposivat tuplakokoisiksi ja oli vatsanipistelyjä runsaasti. Minkäänlaista vuotoa ei ollut tippaakaan! Joten en oikeastaan osannut edes aavistella km:a. Kävin alkuraskauden ultrassa 6+2 ja kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Sitten oireet jatkuivat edelleen mutta mulle tuli jotenkin sellainen fiilis, että kaikki ei ole ok. Kävin uudelleen ultrassa viikolla 9+ ja silloin todettiin, että sykettä ei enää ollut eikä koko alkiota näkynyt, kaikki oli ihan " hajonnut" ja lääkäri sanoi että vuoto tod.näk. alkaisi pian mutta määräsi 2 pvän kuluttua kaavintaan ellei vuoto ala. Eikä se alkanutkaan.

Toinen raskaus (josta syntyi esikoinen) alkoi puolen vuoden kuluttua ja siinä minulla ei ollut oikein mitään oireita. Rinnat eivät kipeytyneet, ei ollut yhtään huonovointisuutta ja kaikenlisäksi minulla oli tuhruvuotoa ensin viikolla 6+, sitten 11+ ja lopulta vielä rv28+ oikein runsaasti vuotoa. Kaikki meni kuitenkin erittäin hyvin oireettomuudesta huolimatta ja esikoinen on nyt 3v :-)

Eli jos ei oikein runsas vuoto ala kipujen kera niin älkää suotta murehtiko. Mun tapaus on hyvä esimerkki siitä että oli kaikki mahdolliset raskausoireet ja silti oli keskeytynyt raskaus itsestään jo viikkoja sitten. Yritetään nauttia näistä jokaisesta päivästä kun ollaan raskaana vaikka vaikeaa olisikin eikä siltä tuntuisikaan...

Itselläni on ollut jo pari päivää aika hyvä olo. Vatsa nipistelee ja kipuilee ja on turvoksissa ja rinnat kipeät ,mutta ei okseta, vaan aika hyvä olo pääsääntöisesti koko päivän. Nyt pitäisi olla rv 6+1 (ja kuukautisista jo menossa joku 7+ )

Vierailija
19/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandi; kiitos kirjoituksestasi, helpotti vähäsen taas.

Soittelin pitkin päivää neuvolaan ja vihdoin sain sieltä ihmisen kiinni, käski ottaa yhteyttä gynen polille sairaanhoitajan soittotunnilla...no, ei se sairaanhoitajakaan osannu mitään sanoa, käski soittamaan terveyskeskuksen lääkärille ja pyytämään lähetettä polille tutkimuksiin...juupajuu, varailin sitten arvauskeskuksesta ajan lääkärille ens tiistaille.

Tuleekin kiiru viikko kun tiistaina on lääkäri ja torstaina neuvola, vielä jos saisi lähiviikoille ajan tuonne polille niin hyppisin riemusta.

Inhottavia nuo kipukohtaukset kun ei niihin oikein voi mitään särkylääkettäkään ottaa. Vaikka sitä paracetamolia voisi vähän ottaakin, niin ei se kuitenkaan ehtisi vaikuttaa ennenkuin kipu on muutenkin poissa..suoraan sanoen - ihan perseestä (anteeksi).

Koko pvän on juilinut masua, nyt en sitten enää tiedä onko tämä " normaalia" menkkajomotusta joka alkuraskauteen kuuluu, vai jäänteitä aamuyön kipukohtauksesta joka jäi koko aamupväksi " päälle" , joskin laimeampana.

Olen niin väsynyt noihin kipukohtauksiin ja siihen että ne vie kaikki voimat koko seuraavasta päivästä, etten tiedä miten ihmeessä jaksan tehdä töitä vielä ens viikon keskiviikkoon asti...itkettää...sairaslomaa ei kuitenkaan täälläpäin anneta jollei ole pää kainalossa ja kaula kateissa..pelkän yöllisen kivun takia ei sairaslomaa saa :(

Tappert-tippalinssi- 6+0 - itkee väsymystään ja jomotusta ja muutenkin

Vierailija
20/30 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja yllätys että sen sai jo ens maanantaille=) Olin odottanut tylyä ripitystä että ei tässä vaiheessa vielä ole asiaa neuvolaan mutta kun selitin hoitohistoriaa ja sitä tosiasiaa että hoitava lääkäri on lomalla kuun loppuun niin sainpas sit lääkärille ajan ja heti perään ensikäynnin neuvolaankin. Toivoa vaan sopii että kuuluisi sydänäänet vaikka ei kuulema välttämättä näy vaikka silloin on rv8+0. Oishan se ihanaa saada huokaista helpotuksesta että kaikki on kunnossa,ties vaikka näkyisi onko siellä yksi asukki vai oisko molemmat alkiot tarranneet kiinni.

Olo on melko normaalia edelleen eli ainoa pahoinvoinniksi laskettava on menkkaällötys-tunne kerran pari päivässä. Masu ei tunnu tykkäävän mun kesätyöstäni eli kun lähden yökahden jälkeen lehdenjakoreissuun niin kivistelee aikalailla,mut rauhottuu sitten kun pääsee taas nukkumaan. Saas nähdä mitä neuvolassa sanovat tuosta unirytmistä.... No,aikansa kutakin eli syyskuussa pitäs taas siirtyä enempi lehmähommiin,jos uskaltaa enää...

-eternal rv 7+3-