miten saa tarrakoukut pysymään kylppärin seinässä?
Voisiko joku kertoa miten saa tarrakoukut pysymään kylppärin
seinässä?Olen kokeillut jos jonkinlaista koukkua ja aina ne tipahtavat alas?!Tosi hermoille käyvää!
Kommentit (21)
mitä olet oikein ripustanut niihin koukkuihin kun eivät pysy?
Meillä toisessa kylppärissä teräksisissä tarrakoukuissa käsipyyhkeet ovat pysyneet jo 3 v. Muistaakseni Clas Ohlssonilta ostettu. Vessassa pienemmät teräksiset tarrakoukut ja on pysynyt kääsipyyhe + muovinen "läpinäkyvä" koukku (paketissa 6 koukkua) oliskohana ollut merkiltään 3M, Kodin1 ostettu, pysyy se pöntenrengas lapselle.
Aina olen perssyt kaakelin ja kuivannut ennenkuin olen liimannut koukun.
http://solutions.3msuomi.fi/wps/portal/3M/fi_FI/EU-Command/Home/Products/Metal-Hooks/
Näillä pysyy taatusti. Mutta kannattaa huomioida valmistajan ohjeet kantavuudesta (pieni koukku -> vain kevyttä tavaraa roikkumaan).
Samoin kuin 3, hyvin pysyvät. Muoviset ei pysy, teräksinen sitävastoin toimii hyvin.
Pese kaakeli kunnolla - ja onhan pohjalla sileä kaakeli, eikä mikään kohokuviollinen tms. Itse olen kuivaamisen sijaan kostuttanut kevyesti ja sitten imukuppi kiinni. Käsipyyhe pysyy, mutta mitään märkiä kylpytakkeja ei välttämättä kannata yrittää ripustaa.
Puhuhtaanko tässä liimatarroiista vai imukupeista?
liimatarrat pysyy kyllä, vielä kun löytäisi edes vähän omaan makuun sopivan koukkumallin. Imukupit taas ei pysy, jos kylpypyyhkeen yrittää ripustaa.
meidän kylppäriin ei saa seuraavaan kahteen vuoteen ruuvata seiniin mitäänkoska yksikin reikä lopettaa kylpyhuoneremonttifirman takuun siihen paikkaan. Ei väliä, onko reikä lähellä suihkua vai toisella puolen kylppäriä.
Sama ongelma. Käytössä 120kg ja veden kestävää kaksipuolista teippiä. Ei pysy koukut kaakeliseinässä tällä teipillä. Joka suihkukerran jälkeen tippuu alas. Mikä neuvoksi? Tarkoituksena ripustaa suihkuverho 2:een eri koukkuun (naru pujotettu rinkuloista läpi, ja narun päät koukkuihin. Eli ei oo edes painava taakka koukuilla. Tällä verhovirityksellä suojaan pyykinpesukonetta . Kylppärini on pieni..
Kahdella tai kolmella 5 cm propulla pysyvät ihan hyvin.
ideaPekke kirjoitti:
pikaliimalla vaan
☝️
No en uskalla koska vuokrakämppä
Meillä on kyllä uudessa kylpyhuoneessa pysyneet ilman mitään ongelmia. Onko huone ollut kuiva ja puhdas koukkuja liimatessa? Voisin kuvitella että jos tila on vähänkin kostea suihkujen jäljiltä, tarra ei saa pinnasta otetta. Sama juttu, jos se on pölyinen tai on pesuainejäämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Käytössä 120kg ja veden kestävää kaksipuolista teippiä. Ei pysy koukut kaakeliseinässä tällä teipillä. Joka suihkukerran jälkeen tippuu alas. Mikä neuvoksi? Tarkoituksena ripustaa suihkuverho 2:een eri koukkuun (naru pujotettu rinkuloista läpi, ja narun päät koukkuihin. Eli ei oo edes painava taakka koukuilla. Tällä verhovirityksellä suojaan pyykinpesukonetta . Kylppärini on pieni..
Eikö enää myydä sellaisia suihkutankoja jotka sai viritettyä kahden seinän välille ihan sillä systeemillä että tanko oli teleskoopin tapaan pituudelta säädettävä ja sopiva pituus sinien välillä lukittiin jonkinmoisella veivillä?
Noin toimivia kuntoilutankoja lapsille ainakin vielä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä uudessa kylpyhuoneessa pysyneet ilman mitään ongelmia. Onko huone ollut kuiva ja puhdas koukkuja liimatessa? Voisin kuvitella että jos tila on vähänkin kostea suihkujen jäljiltä, tarra ei saa pinnasta otetta. Sama juttu, jos se on pölyinen tai on pesuainejäämiä.
Juu on laitettu joka kerta semmosena päivänä jolloin en oo suihkus ollu. Ja oon pitäny sen 24h kuiva ajan etten oo kastellu vessaa. Kaakeli on puhdistettu ja kuivattu ennen tarran laittoa . Tää sama homma toistettu varmaa 10 kertaa mut aina se vaa tippuu alas
Nii siis kaksipuolinen teippi kyseessä. Ohjessa luki että kestää 120 kg painon ja on vesitiivis. Vaatii 24h kuiva ajan. Ei vaan pysy..
Kaakelin pitää ehdottomasti olla täysin sileä lasitukseltaan, on myös erilaisia.
Rasvaton ja kuiva. Tarroissa on eroja, mutta tarran pitää antaa kuivua vuorokausi ennenkuin koukkuun laittaa mitään.
Esim. tästä teipistä hyvät kokemukset. Myydään useissa paikoissa.
https://www.tokmanni.fi/kiinnitysteippi-25-4-mm-x-1-52-m-kaksipuoleinen…
Vierailija kirjoitti:
Kaakelin pitää ehdottomasti olla täysin sileä lasitukseltaan, on myös erilaisia.
Rasvaton ja kuiva. Tarroissa on eroja, mutta tarran pitää antaa kuivua vuorokausi ennenkuin koukkuun laittaa mitään.Esim. tästä teipistä hyvät kokemukset. Myydään useissa paikoissa.
https://www.tokmanni.fi/kiinnitysteippi-25-4-mm-x-1-52-m-kaksipuoleinen…
Unohdin mainita, että revin alkuperäiset tarrateipit pois ja käytän Gorillaa
Kirkkaalla viinalla kostutetulla rätillä pyyhkäisen pinnan puhtaaksi ennen liimausta, ja annan kuivua kunnolla ennen käyttöä.
Ihan pelleilyä tarrat ja imukupit. Ei kestä.
hyvin on kakspuoleiset teipit pitäneet.
Ei mitään tarroja. Itse liimasin jotainnkoukkuja kiinni silikoonilla. Hyvin pysyy ja saa vieläiististi poiskin tarvittaessa.
Mun kokemuksella niitä ei saakaan pysymään. Tarra ei tossa kohtaa toimi. Unohda tarrat ja poraa seinään reikä ja laita koukut ruuvilla kiinni.