Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Thaimaan tappavat vaarat

Vierailija
19.03.2024 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ff2da1d7-a0eb-44ff-8351-6cd09ea3795d

Maksumuurin takana joten googlettelin että mistä kyse ja kysehän oli kuutiomeduusan pistosta. Näitä meduusoja esiintyy muuallakin, australiankuutiomeduusa aiheuttanut kaikista eniten myrkytyksiä, vammautumisia ja kuolemantapauksia. Pienen koon vuoksi äärimmäisen vaikea havaita vedessä. Siis hyi hemmetti miten kukaan edes menee vapaaehtoisesti veteen tuolla suunnalla. Australiassa lisänä vielä haihyökkäykset :D

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen ihan vaan HIV.

Vierailija
2/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian eksoottiseen paikkaan ei kannata matkustaa. Tätä olen aina sanonut. Vaikka on kai täälläkin omaa eksotiikkaa esimerkiksi talvella liukasta ja lumiaurakuski painaa päälle kulman takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutiomeduusat ottaa reviirin takaisin ihmisiltä. Nythän rantoja joudutaan sulkemaan paikoitellen vuosiksi että eläimet voivat käyttää niitä. Ihmiset vallanneet kaikki rannat.

Vierailija
4/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvasin että meduusoista kyse. Itse kun reissasin siellä, paikalliset varoitteli rannalla. 

Vierailija
5/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian eksoottiseen paikkaan ei kannata matkustaa. Tätä olen aina sanonut. Vaikka on kai täälläkin omaa eksotiikkaa esimerkiksi talvella liukasta ja lumiaurakuski painaa päälle kulman takaa.

Kaikenlaista tuholaista ja loista on nykyään jo ihan Suomessakin. Suomessa muuten on myös jopa malariahyttysiä ja joka vuosi joku saa malarian ihan Suomessa. 

Vierailija
6/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen ihan vaan HIV.

Harvemmin se puolessa tunnissa tappaa.

Vierailija
7/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Thaimaan tappavin vaara on se kun jengi menee sinne käyttämään kamaa ja ajamaan pienessä sievässä moottoripyörää ilman kypärää.

Vierailija
8/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottukoira subathonissa uintireissulle ???? 

Vierailija
9/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ylipäätään matkustaa Thaimaaseen? En siis ymmärrä, mikä Thaimaassa kiehtoo, kun itse matkustaisin Siperiaan. 

Vierailija
10/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! 😱 Miten en ole kuullut tuosta aiemmin, no ei ole tullut kyllä Kaakkois-Aasiassa reissattuakaan

Vierailija
11/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ylipäätään matkustaa Thaimaaseen? En siis ymmärrä, mikä Thaimaassa kiehtoo, kun itse matkustaisin Siperiaan. 

No, Thaimaassa nyt vaan on saatavilla sellaisia elämän pieniä nautintoja, ja hyvin edulliseen hintaan!

Siis sellaisia, mitä ei oikein helposti ole euroopassa saatavilla edes isolla rahalla

Vierailija
12/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait, käärmeet ja muut vaaralliset eläimet pitäisi hävittää. Luulis, että noikin kaikkoisi myrkyttämällä.

Vierailija
13/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tajuakaan monesti täällä pohjoisessa miten hienoa on esim. hanasta tuleva puhdas vesi ja se ettei tarvitse olla huolissaan jostain myrkyllisistä hämähäkeistä, meduusoista ym. 

Vierailija
14/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hait, käärmeet ja muut vaaralliset eläimet pitäisi hävittää. Luulis, että noikin kaikkoisi myrkyttämällä.

Trolloloo

Vierailija
15/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Thaimaassa nyt vaan on saatavilla sellaisia elämän pieniä nautintoja, ja hyvin edulliseen hintaan!

Siis sellaisia, mitä ei oikein helposti ole euroopassa saatavilla edes isolla rahalla

Kuinka pienistä nautinnoista nyt puhumme?

Toivottavasti viitasit nyt nautintojen kokoon etkä ikään :-/

Vierailija
16/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä astui merisiilin päälle ja jalka tulehtui lähes kuolion partaalle.

Lääkäri oli valmiina irtisanomaan jalan pois. Onneksi lähti antibiootit puremaan. Tyypillisesti oli salaillut haavaa ja vältellyt tapahtumaa päiviä kunnes jalka oli siinä kunnossa ettei sukka mahtunut jalkaan. Ja tämäkin Thaimaassa.

Kyse oli päivästä tai tunneista sanoi lääkäri, kun totesi että ihme että jalka lähti parantumaan.

Isälle jäi jotain hermostovaurioita jalkaan ja ei toimi kuin ennen.

Vierailija
17/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaasta tulee mieleen ainakin ikävästi pistelevät ja joskus kuolettavat meduusat, rikokset ja huijaukset, vakavat ruokamyrkytykset, tieliikenneonnettomuudet, superbakteerit, tsunamit, prostituutio sekä kulkukoirat, joskus vesikauhuiset. Ehkä liioiteltua, mutta kun näistä kokee ensimmäisenkin osaa olla seuraavalla kerralla viisaampi.

Vierailija
18/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en enää jalalla sinne astu. 

Vierailija
19/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaasta tulee mieleen ainakin ikävästi pistelevät ja joskus kuolettavat meduusat, rikokset ja huijaukset, vakavat ruokamyrkytykset, tieliikenneonnettomuudet, superbakteerit, tsunamit, prostituutio sekä kulkukoirat, joskus vesikauhuiset. Ehkä liioiteltua, mutta kun näistä kokee ensimmäisenkin osaa olla seuraavalla kerralla viisaampi.

Niin no, faktaahan tuo kaikki on. En kyllä tajua miksi joku ns. normaali ihminen lähtisi tuonne lomailemaan. En ollut itse tiennyt, tai ainakaan muistanut että uiminenkaan ei ole ollenkaan turvallista Thaikkulassa. -ap

Vierailija
20/68 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koe ja näe eksoottinen etelä =tappavat loiset, ameebat, meduusat, hait ja mitä vielä. ei kiitos