Mitä tekisitte tuttavan kanssa?
Alan väsyä passaamaan. Kuljetan hänen lastaan harrastukseen. Olen koko syksyn sanonut, että laittaa rahaa mukaan, koska odotellessa vien omat lapseni kahvilaan. Ei. Aina pitää ostaa tälle vieraallekin. Hänellä on myös valtavasti ohjeita lastaan koskien plus että kaiken huipuksi tunkee sinne koululle itse väliin (tarkoitus siis ottaa lapsi koululta kyytiin) niin että joudun sitten odottamaan. Viimeksi liki puoli tuntia ilmanettä armon rouva vastaa edes puhelimeen. Lapsi on myös tolkuttoman hidas ja avuton, joten hänen peräänsä pitää katsoa koko ajan.
Kommentit (35)
Miksi sinä olet päätynyt kuskiksi? Aiotko tehdä jotain tilanteelle vai tyytyä vain kohtaloosi maksavana taksikuskina?
Tarkoitus oli vuorotella. En tykkää siitä, että hän passuuttaa ihan koko ajna, jakelee seikkaperäisiä ohjeita mm niin, että minun lapseni pitää viedä se tuttavan lapsi vessaan jne. ja kaiken huipuksi sitten vielä itse tunkee sinne koululle viivästyttämään meitä! Eikä edes voi vastata puhelimeen, kun yritän kysellä, että missä se lapsensa on. Eikä slti edes anna sitä kahvilarahaa. Minä ja omat lapset odotetaan sitä kahvilassa käyntiä. Tosi kökköä sitten olla ostamatta sille vieraallekin.
Aloita pienestä. Ensin sanot nätisti lapselle, että ostaa itse kahvilasta. Tiedätkö ettei äiti anna rahaa, jos lapsi vaikka pimittää ne. Kyllä muutaman kerran jälkeen lapsi mankuu rahat kotoa. Seuraavaksi kysyt aina milloin tämä toinen henkilö vie lapset. Jos ei koskaan eikä anna rahaa, niin sanot ettet ota hänen lastaan enää mukaan. Siksi koska on niin noloa, että lapsi joutuu istumaan kahvilassa katsomassa toisten herkuttelua. Sen vessa jutun tajuan, koska ei ainakaan ole kiva laittaa pikkupoikaa yksin johonkin epämääräiseen vessaan.
Ja sekin ärsyttää että hän koko ajan kommentoi ja arvostelee minun lapsiani. Se omansa on ihan käsittämättömän saamaton ja perässävedettävä. Ap
Se lapsi on 9, tyttö ja siellä on ihan hyvät lukolliset vessat. Äiti itse viimeksi selitti, ettei ole rahaa mukana. Kun ensin olin parkkipaikalla odottanut häntä ja hänen mukulaansa puoli tuntia ilman että kumpikaan edes vastaa puhelimeen. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 08:38"]
Tarkoitus oli vuorotella. En tykkää siitä, että hän passuuttaa ihan koko ajna, jakelee seikkaperäisiä ohjeita mm niin, että minun lapseni pitää viedä se tuttavan lapsi vessaan jne. ja kaiken huipuksi sitten vielä itse tunkee sinne koululle viivästyttämään meitä! Eikä edes voi vastata puhelimeen, kun yritän kysellä, että missä se lapsensa on. Eikä slti edes anna sitä kahvilarahaa. Minä ja omat lapset odotetaan sitä kahvilassa käyntiä. Tosi kökköä sitten olla ostamatta sille vieraallekin.
[/quote]
Sano sille äidille, että sinun kuskausvuorosi on nyt käytetty. Jos hänestä ei ole kuskaamaan vuorostaan, niin sinä hoidat vain oman/omat lapsesi sinne harrastukseen. Jos et saa äitiä soittamalla kiinni, laita tekstiviesti. Äläkä enää suostu sitä hänen lastaan kuskaamaan.
Tee myös harrastuksen ohjaajille selväksi, että sinä et enää kuskaa tuttavan lasta, sillä kierompi ihminen saattaisi viedä lapsen harrastukseen ja sanoa, että sinä tuot lapsen kotiin. Ja olettaa, että "hyväsydämisenä ihmisenä" sinä "et voi jättää lasta pulaan". Saavat sitten harrastuksesta soitella äidille, että lapsesi täällä odottaa kyytiä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 08:48"]Ja sekin ärsyttää että hän koko ajan kommentoi ja arvostelee minun lapsiani. Se omansa on ihan käsittämättömän saamaton ja perässävedettävä. Ap
[/quote]
Sinuna lopettaisin tuollaisen ihmisen kanssa kaveeraamisen kokonaan.
Edelleen, miksi passaat? Emme voi auttaa muuten kuin kehottamalla ottamaan pesäeroa ystävääsi. Sinua loukkaa se, että ystävä arvostelee(?) lapsiasi, mutta itse puhut paskaa hänen lapsestaan täällä. Voi pyhä kaksinaismoralismi.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 08:48"]
Aloita pienestä. Ensin sanot nätisti lapselle, että ostaa itse kahvilasta. Tiedätkö ettei äiti anna rahaa, jos lapsi vaikka pimittää ne. Kyllä muutaman kerran jälkeen lapsi mankuu rahat kotoa.
[/quote]
Tai sitten lapsi on vain hiljaa, hämmentynyt eikä osaa kertoa tuosta äidilleen. Tilanne siis kaatuu lapsen päälle.
No ei se tekstareihinkaan vastannut... Olen huono odottamaan, joten närkästyn tuollaisesta tosi herkästi. Olen myös ottanut hänen lapsiaan lintsille, mökille, sisäöeikkipuistoon ja vaikka minne. Mitään vastavuoroisuutta ei ole. Kommentteja ja ohjeita kyllä piisaa. Ap
9 olen passannut sitä hänen hiiiiiidasta mukulaansa nyt kohta kaksi vuotta. Ilman että olen sanonut lapsesta mitään ikinä. Hän arvostelee minun esikoistani myös esikoiseni kuullen jokaikinen kerta kun tapaamme. Ja tekee myös ohareita näille minun lapsilleni, mikä on minusta törkeää. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 08:56"]
No ei se tekstareihinkaan vastannut... Olen huono odottamaan, joten närkästyn tuollaisesta tosi herkästi. Olen myös ottanut hänen lapsiaan lintsille, mökille, sisäöeikkipuistoon ja vaikka minne. Mitään vastavuoroisuutta ei ole. Kommentteja ja ohjeita kyllä piisaa. Ap
[/quote]
Eihän sen tarvi enää vastatakaan tekstareihin. Laitat vain viestin, että enää et kuljeta hänen lastaan, sillä tämä homma ei toimi vastavuoroisesti. Et enää ota häntä kyytiin koululta etkä harrastuksesta. Ja sitten toimit tämän mukaisesti.
Provolta alkaa haiskahtaa kun vieläkin vaan pitää mankua...
No nyt tuli aamulla taas tekstari eli käsky. Aattelin olla reagoimatta kokonaan, hakea vain omani kyytiin ja katsoa saako hän omansa kuskattua. En tajua koko juttua, että ensin selittää ettei pääse viemään ja sitten kuitenkin on siellä koululla, kun menen hakemaan. Ja lähtee sieltä kotiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:03"]
No nyt tuli aamulla taas tekstari eli käsky. Aattelin olla reagoimatta kokonaan, hakea vain omani kyytiin ja katsoa saako hän omansa kuskattua. En tajua koko juttua, että ensin selittää ettei pääse viemään ja sitten kuitenkin on siellä koululla, kun menen hakemaan. Ja lähtee sieltä kotiin. Ap
[/quote]
Siihen tekstariin vaan sitten vastaus, että valitettavasti en voi ottaa lastasi kyytiin tänään. Ja jatkossakaan en enää ota, sillä tämä vastavuoroisuus ei toimi.
Sillä on jonkinlainen kummallinen päähänpinttymä sen lapsensa kanssa. Lapsi on enemmänkin lihava kuin liian laiha. Tää äiti stressaa sitä, ettei lapsi syö koulussa. No, ei kai se syö, kun äitinsä on pienestä opettanut lapsen siihen, että ätii odottaa portilla pullapussin kanssa. Aina meilläkin ollessa lapsi syö kuin heikkopäinen, mutta äitinsä on saanut päähänsä, että lapsi riutuu - ja ilmeisesti käy nyt siellä koululla sitten syöttämässä sitä lastaan. En jaksa. Lapsi on just syönyt lounaan ja välipalan ja menossa kahvilaan - jossa siis on mm. ihan ruokaakin tarjolla, jos tosiaan on nälkä. Ei, pitää se pullapussi kainalossa työntyä sinne koululle.
Voithan aina sanoa myös, että teillä on muuta menoa harrastusta ennen / sen jälkeen, joten et voi ottaa kyytiin. Pitäs kyllä mennä viesti läpi ilman mitään tekosyitäkään. Kunhan selkeästi ilmoitat, ettei kyytejä ole enää tarjolla ja sitten pidät siitä kiinni (eli vaikkei kukaan olisi kaveria hakemassa niin et ota kyytiin). On sitten harrastuksen ohjaajien ongelma alkaa tavoittelemaan lapsen vanhempia jos kukaan ei käy hakemassa. Riitatilanteen kannalta tietysti hyvä jos sulla on "mustaa valkoisella" eli esim. lähettämäsi tekstari tallella.
Ei tästä jutusta saa mitään tolkkua.
Ap, vastaatko nyt miksi sä sitä lasta kuskaat?
Vähän epäselväksi tosiaan pari kohtaa jää. Miksi pitää odotella ja mennä kahvilaan? Mitä te odotatte?
Toinen, että onko se lapsi siellä koululla ajoissa valmiina? Koulun jälkeen heti vai miksi sieltä haette? Miksi äiti pitäisi saada puhelimeen tässä välissä?
Provo tai avuton. Normaali ihminen osaa lopettaa tuollaisen hyväksikäytön, ja sanoo ihan itse, että tämä loppui nyt tähän, mulle ei käy.
Et enää kuskaa, et enää huolehdi, et enää ostele mitään. Äidille sanot, että et voi yksipuolisesti ottaa vastuuta toisen lapsesta ja vieläpä maksaa hänelle jotain kahvilatarjottavia. Opettele sanomaan EI.