Mitä tekisitte tuttavan kanssa?
Alan väsyä passaamaan. Kuljetan hänen lastaan harrastukseen. Olen koko syksyn sanonut, että laittaa rahaa mukaan, koska odotellessa vien omat lapseni kahvilaan. Ei. Aina pitää ostaa tälle vieraallekin. Hänellä on myös valtavasti ohjeita lastaan koskien plus että kaiken huipuksi tunkee sinne koululle itse väliin (tarkoitus siis ottaa lapsi koululta kyytiin) niin että joudun sitten odottamaan. Viimeksi liki puoli tuntia ilmanettä armon rouva vastaa edes puhelimeen. Lapsi on myös tolkuttoman hidas ja avuton, joten hänen peräänsä pitää katsoa koko ajan.
Kommentit (35)
Ne minun lapseni tarvitsevat välipalaa koulun ja sen harrastuksen välissä! Plus tekevät läksyt siellä kahvilassa. Kannattaa myös ajaa heti koulun jälkeen sinne harrastuspaikalle, eikä jäädä ruuhkaan, joka on juuri alkamassa.
Se äiti käy kaappaamassa sen oman lapsensa! Häntä ja lasta saa sitten jäljittää. Pullapussin kanssa tunkee ruokaa tälle kuin tämä kuolisi nälkään koulun välipalan ja sen kahvilan välissä. Eikä millään voi antaa rahaa sinne kahvilaan niin että se vieraskin lapsi saisi sen kahvilasämpylän, kuten minä ja minun lapseni.
Ilmeisesti se minun mallini ei käy, mutta kyyti kyllä kelpaa.
AP katosi, joten joko hän on provo tai sitten vain niin avuton, että ei pysty tilannetta muuttamaan mutta haluaa vain valittaa.
Miten niin katosin? Kirjoitin viimeksi kaksi minuuttia sitten. Ihme tarve haukkua minua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:32"]
Miten niin katosin? Kirjoitin viimeksi kaksi minuuttia sitten. Ihme tarve haukkua minua.
Ap
[/quote]
No jos huomasit, niin se sinun viestisi tuli samaan aikaa kuin tuo ihmettely.
Aiotkos nyt tehdä asialle jotain vai vain vinkua? Täällä on aika monta kommenttia jo siitä, miten asian voisit hoitaa.
Ja kyse ei ole terveellisyydestä, eikä rahasta. Se äidin välipala on epäterveellinen hotkaisu, kahvilassa saa terveellisen vaihtoehdon. Molemmat vanhemmat hyväpalkkaisissa töissä.
Hän on aina ollut jotenkin neuroottisen tarkka ja rampannut valvomassa niitä lapsiaan ties missä. Harrastuksissa ja koulussa. Ja aina se hysteerinen pullapussi valettuna ranteeseen.
Ap
En aio tehdä mitään. Haen omani normaalisti koulusta, enkä enää kysele sen vieraan mukelon perään. Äiti voi sitten säätää pulliensa kanssa vaikka maailman tappiin.
Minä olen kotona, joten en tarvitse sitä kyytiä omille lapsilleni. Ja hain jo ryhmän vaihtoa omille lapsilleni. Toinen aika sopii itselleni paremmin.
Ap
Ja nyt jumituttiin pullapussiin ja pullanmussutukseen. Provohan tämä olikin. Koska oikeasti ihminen, joka tietää, että lapselle on syötetty jo jotain (vaikka sitten pullaa) ei tarvitse enää välipalaa kahvilassa, oli se sitten kuinka terveellistä hyvänsä.
Ei ole provo. Eikä kyse ole siitä, että tarvitseeko se lapsi jotain vai siitä, että a) se äiti ei voi ilmaista kyytiäkään ottaa vastaan ilman että hän hyppyyttää minua puoli tuntia, koska joudun etsimään ja odottamaan häntä ja hänen lastaan ja b) pilaa sen meidän kahvilareissun, koska se lapsi kuitenkin mankuu siellä syötävää. Plus että meneehän se rauhallinen kiva kahvilahetki pilalle, kun a) sitä aikaa palaa puoli tuntia siihen säätämiseen ja b) kaikki ei sitten syökään.
Plus että minulle on jäänyt joka kerta todella ylikävelty olo.
Miksi ei voi vaan sanoa että menette autolla paikkaan X klo se ja se?
Jos ei ehdi niin menee sitten muuten. Ja jos sinä et välitä odotella niin se homma ei sitten toiminut. Et sinä ole muiden perheiden kuljetusvastuussa. :D
Sinun ei tarvitse kenellekään perustella liikkumistasi tai tapaasi elää muille ihmisille. Lapsenne käy samaa asiaa harrastamassa ja se ei taas liity mitenkään siihen että sinun pitää arkipäivääsi pilata jollain odottelulla.
Se on täydin väärin että ei ota lasta kyytiin eikä kerro tätä sinne lapsen vanhemmalle. Minä en voisi tehdä noin kenenkään lapselle. Tuo on vaan julmuutta.
Mutta se on ihan ok että laitat viestin että tämä kuljetusjuttu ei nyt enää toimi. Ei sinun kuulu selittää kantojasi.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:43"]
Plus että minulle on jäänyt joka kerta todella ylikävelty olo.
[/quote]
No tottakai on jäänyt, sinähän ihan heittäydyt maahan lattiamatoksi.
Laitat sille äidille viestin, jossa kerrot kuljetuksen päättyneen. Niinkuin aiemmin ehdotettiin. Et voi tehdä lapselle niin ikävästi, että jätät hänet koululle ilman että hän tietää miksi. Miksi ihmeessä purnaat vastaan koko ajan?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:34"]
Ja kyse ei ole terveellisyydestä, eikä rahasta. Se äidin välipala on epäterveellinen hotkaisu, kahvilassa saa terveellisen vaihtoehdon. Molemmat vanhemmat hyväpalkkaisissa töissä.
Hän on aina ollut jotenkin neuroottisen tarkka ja rampannut valvomassa niitä lapsiaan ties missä. Harrastuksissa ja koulussa. Ja aina se hysteerinen pullapussi valettuna ranteeseen.
Ap
[/quote]
Vaikka olisi vanhemmat töissä, niin käteenjäävä raha ei välttämättä riitä siihen että lapsi ostaa kahviloista jotain! Minulla ei olisi rahaa tuollaiseen toimintaan. Onpas paksua että sinä kehtaat sanoa että muiden pitää tehdä kuten sinä teet! Ei tuollaisia vaan ole PROOOOOOOOOVOOOOOOOOOOO.
Mhiin ihmeen "toimintaan"???? Siellä maksaa yksi sämpylä 2,50 euroa. Vanhemmat panee harrastuksiin monta sataa ja se joutava pullapussikin maksaa jo enemmän.
Ja kyllä se nyt niin vain on, että jos joku _ilmaiseksi_ kuskaa, niin sitten mennään hänen säännöillään - tai sitten palkataan joku kuskaamaan korvausta vastaan se mukula harrastukseen keskellä iltapäivää.
ap
Ja voisihan hän pakata sille lapselleen kotoa sen sämpylän, jonka tämä lapsi söisi sitten siellä harrastusta odottaessa. Nyt me kaikki muut päivystetään tätä ruokkimistoimintoa. Ap
Moi! Aloitat sillä, että laitat viestin hänelle ja sanot, että tänään et voi ottaa lasta kyytiin. Jos kyselee perään, niin toteat, että tänään ei käy kyyti. Älä anna mitään selitystä. Jos sinusta tuntuu paremmalta, niin menette kotimatkalla vaikka sovittamaan omalle lapselle talvisaappaita tai piipahdatte kotimatkalla jonkun kaverin/sukulaisen luona.
Ensi viikolla sitten laitat hyvissä ajoin viestin, että et pääse kuljettamaan lapsia. Pääsisikö sinut lapset hänen kyydissään vastavuoroisesti?