Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörön koulu Kuopiossa?

Vierailija
10.11.2013 |

Millainen opinahjo mahtaa olla? Harkitsemme muuttoa alueelle, jossa kyseinen koulu sijaitsee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso koulu, mutta luokkakoot ihan kohtuulliset. Peruslähiökoulu, ei mitään valittamista.

Vierailija
2/21 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt Pyöron ala-asteen 1-6lk -90 luvulla. Nyt olen kolmekymppinen, koulutettu, hyvin pärjäävä perheen äiti. Loistava koulu, siellä on kuulema vielä samoja opettajiakin kuin minun aikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna laajenee tod näköisesti koska Kuopio "säästää". Eli koulusta tulee kaikkineen 1000 oppilaan koulu. 5-luokalla mennään  sitten yläkoulun puolelle, koska koulu on yhtenäiskoulu. Nyt luokkakoot ovat pieniä, luokilla on erityisoppilaita ja kaksi opettajaa. Luokat tulevat kasvamaan aika paljon, jos esim Pitkälahden koulun 250 oppilasta tullaan siirtämään Pyöröön. Lisäksi Pyörössä tehty remppaa mm sisäilmaongelmien takia.

Vierailija
4/21 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa koulussa vuosituhannen taitteessa ja käynyt siellä koko ala-asteeni. Nykysin kai tuo nimi kattaa myös yläkoulun ja eräänä päivänä opettajalistaa vilkaisin, niin oli samoja opettajia.

Pidin koulusta silloin, mutta nykyisin hirvittää sen koko ja muutenkin Petosen aikaimoinen maine. Muistan useammankin kerrat kuin ei päästy koulusta pois, kun joku heilui ulkopuolella aseen/puukon kanssa.

Vierailija
5/21 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

petosen ala-asteella kävin itsekkin aikoinaan, ihan kiva paikka. nykyään on vaan tosi kyseenalainen koulu, ulkokentillä saattaa lojua huumeruiskuja viikonlopun jäljiltä sekä viikonloppuisin koulualueella kulkeminen on kielletty (kerran ulkoilutin koiraani ja poikkesin koulun pihan kautta kunnes poliisit tulivat ajamaan pois). eli toisinsanoen vartioitu paikka taitaa olla, just noitten pulejen/narkkejen takia. oma poikani on nyt 5v ja aion ennen ala-astetta muuttaa koska en halua häntä petosen ala-asteelle mistään hinnasta:(((

Vierailija
6/21 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin pyörön koulua monta vuotta. Voin sanoa, että ei kannata mennä. Kiusaaminen on sallittua, sillä opettajia ei kiinnosta yhtään. Siellä puolustetaan kiusaajia. Siellä ei haluta nähdä kiusaamista ja vaikka kuinka ne väittää, että kiusaamiseen puututaan, niin se on täyttä valetta.

Todella KiVa!:)

Vierailija
7/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne tällä hetkellä Pyörön koulussa? Onko sisäilmaongelmaa, kiusaamista, huumejuttuja? Millaiset luokkakoot? Millä luokalla siirrytään yläkoulun puolelle? Kokemuksia, kannattaako muuttaa alueelle? Onko Pitkälahden koulussa 1-2 luokat?

Vierailija
8/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tilanne tällä hetkellä Pyörön koulussa? Onko sisäilmaongelmaa, kiusaamista, huumejuttuja? Millaiset luokkakoot? Millä luokalla siirrytään yläkoulun puolelle? Kokemuksia, kannattaako muuttaa alueelle? Onko Pitkälahden koulussa 1-2 luokat?

Iso koulu, mutta ei valittamista. Kiusaamisiin puututaan heti ja myös viestintä kodin ja koulun välillä toimii.

Toki opettajissa on eroja.

Iso koulu tuo myös plussaa. On erityisryhmiä, tukiopetusta jne. Kaikki saman katon alla.

Vierailija
9/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jotain jos asuu Petosella..

Vierailija
10/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi lol. tiedätkö että Petonen on aika laaja käsite.

Vierailija
11/21 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka näin sanoo, ei tiedä millainen Petonen on oikeasti.

Suurin osa Petosesta on pientaloaluetta. Omakotitaloja ja rivitaloja. Petosella asuu väkeä laidasta laitaan. Hyvätuloisisia, maahanmuuttajia ja sitten sossun varassa elävää wt-väkeä.

Valitettavasti tuo viimeinen pieni osa Petosella asuvista ovat tahrineet mainetta. Oikeasti Petosella ei ole kuin muutama osoite ja niiden vuokratalot.

Pyörönkoulun rikkautena on minusta tämä monipuolisuus. Oppilaita erilailla taustoilla.

En keksi paljoa moitittavaa. Ruoka on kuulemma välillä huonotasoista. Mutta niin se taitaa nyt olla kaikissa kouluissa. Kiitos Servica ja keskuskeittiö.

Vierailija
12/21 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
13/21 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Petosella kerran kaksi vuodessa tapahtuu joku puukotus tai ampumavälikohtaus, ei se tarkoita, että alue olisi jotenkin huono. Petosella suurin osa taitaa asua sen takia, että siellä on ilmeisesti Kuopion halvinta asua. Samaa puhuttiin Neulamäestä kun tänne muutin. Ihan rauhallista ollut ja rauhassa saanutkin olla. Olen kuullut joistain "huumekerrostaloista", mutta eipä ole päivittäiseen asiointiin vaikuttanut. Ainoastaan kesäisin Neulamäen tori Salen edessä on deekuja täynnä, mutta ne on harmittomia. Tuo ylämäki sen sijaan on saatanasta.

Vierailija
14/21 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Petosella kerran kaksi vuodessa tapahtuu joku puukotus tai ampumavälikohtaus, ei se tarkoita, että alue olisi jotenkin huono. Petosella suurin osa taitaa asua sen takia, että siellä on ilmeisesti Kuopion halvinta asua. Samaa puhuttiin Neulamäestä kun tänne muutin. Ihan rauhallista ollut ja rauhassa saanutkin olla. Olen kuullut joistain "huumekerrostaloista", mutta eipä ole päivittäiseen asiointiin vaikuttanut. Ainoastaan kesäisin Neulamäen tori Salen edessä on deekuja täynnä, mutta ne on harmittomia. Tuo ylämäki sen sijaan on saatanasta.

Ylämäki? Olen ulkopaikkakuntalainen ja harkitsemme muuttoa Kuopioon.  Mitkä ovat Petosella ne levottomimmat kadut jonne ei kannata muuttaa?

Vierailija
15/21 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylämäki? Olen ulkopaikkakuntalainen ja harkitsemme muuttoa Kuopioon.  Mitkä ovat Petosella ne levottomimmat kadut jonne ei kannata muuttaa?

Neulamäen ylämäki. Ei Petosella. Neulamäki sijaitsee..yllätys yllätys mäellä.

Petosella rauhattomat osoitteet on Pyörönkaarella ja sen läheisyydessä. Lisäksi muutama vuokratalo (Niiralankulma eli kaupungin vuokrataloja).

Vierailija
16/21 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörönkaarella pari vuotta asunut enkä ole nähnyt mitään ongelmia. Hyvät palvelut lähellä.

Vierailija
17/21 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Homma ei ole muuttunut ollenkaan

Vierailija
18/21 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muuttaneet vuosi sitten omakotitaloon Petosella. Lapsi syntyi pari kk sitten ja ilmeisesti tuo pyörön koulu olisi sitten tulevaisuudessa osoitteena. Meiltä on petosen palveluihin matkaa melkein 3 kilometriä ja ympärillä pelkkiä omakotitaloja. Rauhallista on. Olisi mukavaa kuulla ajankohtaisia kokemuksia tuosta koulusta?

Vierailija
19/21 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi