Muutto miehen työn takia - haluaisin ihan muualle!
Niin. Siinä se pähkinänkuoressa onkin. Ollaan oltu vaihtamassa paikkakuntaa jo jonkin aikaa, mutta nyt kohde muuttui aivan toiseksi. Mua surettaa...
Onko kenellekään muulle käynyt näin ja miltä lopulta tuntui?
Kommentit (17)
Mitä väliä niillä paikkakuntien nimillä on? Tässäkö sun panos keskusteluun?
Miten voi olla että tällä palstalla kenelläkään ei ole mitään sanottavaa??
Rasti seinään, helvetti sentään!
Asutteko jo eri paikkakunnilla, ja muutat siis miehen perään? Vai muutatte yhdessä uudelle paikkakunnalle ?
Kotimaassa vai ulkomailla? Muutatteko isolle vai pienelle paikkakunnalle? Isolta vai pieneltä? Eli miten teidän arki muuttuu... on kai se keskeinen kysymys?
Ymmärsin kyllä että paikkakunta vaihtuu, mutta voitteko pitää omat ja lasten harrastukset, löytyykö vastaavia mahdollisuuksia? Etäisyydet? Hintataso?
Sanoin, etten muuta mukana vaan haluan jäädä kotiin ja pitää työpaikkani.
Älä muuta sinne mihin et halua. Kadut sitä. Ole siellä missä haluat olla ja ajattele myös äitiäsi, tuttujasi. Toteuta unelmiasi. Missä tunnet kodin olevan. Ei miehen työ voi määrätä elämäänne viimeistä piirtoa myöten, vaikka miten pitäisi miehestä. Mies itse tekee diilejä yhtäkkiä jonnekin? Ei se sun vika ole.
Ei sinun ole pakko muuttaa jos et halua. Onko työpaikka niin kaukana että mies ei ehdi sitten nykyiseltä asuinpaikalta?
Paheneeko vai paraneeko paikkakunta / alue muutolla. Missä koet tuttuutta?
Kyllä miehesi uuden löytää. Pois vaan tuommoinen riippakivi-nillittäjä.
Minun mieheni muutti aikanaan minun vuokseni sille paikkakunnalle, missä minä asuin. Siellä sitten asuttiin reilu 20 vuotta. Sitten miehen työt siirtyivät toiselle paikkakunnalle. Minulla ei juuri sillä hetkellä ollut työpaikkaa, joten lähdin mukaan. Täällä sitä nyt ollaan, ja lähimmät mahdolliset työpaikat minulla on n. 40 minuutin ajomatkan päässä. Mutta en kadu muuttoa. Viihdyn täällä paremmin kuin ikinä missään aikaisemmassa asuinpaikassani.
Samoihin aikoihin tänne muutti myös toinen perhe. Muutaman vuoden asuivat, ja rouva lähti, koska ei viihtynyt täällä yhtään.
Eiköhän AP ole päässyt 10 vuodessa yli tästä kriisistä. Turhaan enää neuvotte.
Eikös muuttomiehen työ ole ihan samanlaista joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sinne mihin et halua. Kadut sitä. Ole siellä missä haluat olla ja ajattele myös äitiäsi, tuttujasi. Toteuta unelmiasi. Missä tunnet kodin olevan. Ei miehen työ voi määrätä elämäänne viimeistä piirtoa myöten, vaikka miten pitäisi miehestä. Mies itse tekee diilejä yhtäkkiä jonnekin? Ei se sun vika ole.
"Ajattele myös äitiäsi", mitä ihmettä? Miksi asuinpaikkaa valitessa pitäisi ajatella äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajattele myös äitiäsi", mitä ihmettä? Miksi asuinpaikkaa valitessa pitäisi ajatella äitiä?
Isää ei ilmeisesti tarvitse ajatella, koska on vain mies ja vain isä.
Vertaistukea? Vittuilua, edes?