Mistä lisäansioita?
Olemme ihan hyvin toimeentuleva perhe, mutta minulla on hirveä polte saada asuntolaina maksettua pois, ja kaipaan lisätuloja. Olen hakenut lisätöitä, mutta paikkakunta jossa asumme, ei ole järin suuri, ja koska työskentelen jo arkisin 8-16, on vaikea löytää sellaisia töitä joita voisin tehdä oman työn lisäksi. Muutamaan paikkaan olen laittanut hakemuksen, mutta ei ole kuulunut mitään, ja uskon tosiaan syynä olevan tuon, että voin esimerkiksi arkisin työskennellä vasta klo 17 eteenpäin.
Ilmeisesti mainoslehtien jakelu ei ole kovin kannattavaa työtä? Olisiko vinkkejä mitä vielä voisin etsiä?
Kommentit (24)
Itse saan lisätuloja suoramyynnillä. Monissa suoramyyntijutuissa ongelmana usein onkin, että tuloja ei niinkään saa, ainoastaan tuotteita saa ilmaiseksi tai edullisemmin. Usein pakollisten aloituspakkausten vuoksi saattaa jopa jäädä tappiolle. Minun vaihtoehdossani ei tarvitse ostaa aloituspakkausta, eikä maksaa liittymismaksua. Tämä on siis täysin riskitön vahtoehto.
Sitten niistä tuloista... Mitäänhän ei saa ilmaiseksi, eli töitä on toki tehtävä. Tuloissa on kuitenkin täysin realistista päästä satoihin ja jopa tuhansiin euroihin kuukaudessa. Työn laatu on erilaista verrattuna moniin muihun suoramyyntiyrityksiin. Lisäksi yrityksen positiivinen ilmapiiri, ilmaiset koulutukset netissä ja avuliaat työtoverit, jotka auttavat mielellään asiassa kuin asiassa, tekevät työntekemisestä hauskaa. Pikku-bonuksena myös autoetu ;)
Jos kiinnostuit, laita viestiä, niin kerron lisää! :)
Amway-tuotteiden myynti kotona. 800 eur/kk lisäansioita, kun olet saanut verkoston rakennettua.
Unohda mainoslehtiset! Ala henkilökohtaiseksi avustajaksi. Hyvät ilta- ja viikonloppulisät, jos työskentelet yrityksen kautta. Ei tarvitse itse etsiä kehitysvammaisia avustettavia, vaan yritys ehdottaa niitä sinulle. Saat valita aika vapaasti työskentelyajat.
Vieläkö alkuperäisen viestin kirjoittanut etsii itselleen lisäansiomahdollisuutta? Minäkin voin kertoa yhdestä mahdollisuudesta :) Tavoitat sähköpostilla satu.virtanen@phnet.fi
Onko paikkakunnallasi SOL siivouspalvelua? Siellä tein itse ainakin iltahommia vuosia ja oli hyvä työpaikka! Menisin uudestaan milloin vain.
No miten sellainen suoramyyntihomma, Partylite, Tupperware ym..? Voit tehdä töitä silloin kun itse pystyt ja niin paljon kuin pystyt.
Ravintolatyö. Ne on iltaisin ja viikonloppuisin. Esim baarimikko, tarjoilija.
Tienaako noilla Partyliteillä ja muilla oikeasti jotain? Minulle on jäänyt sellainen mielikuva että ne on enemmän sellaisia että sitten saa itse niitä tuotteita halvalla tai ilmaiseksi. Voin siis olla väärässäkin, joten kertokaa viisaammat!
Paikkakunnallani ei ole tarjolla ravintolatöitä ainakaan tällä hetkellä. Lisäksi baarimikkona toimimiseen tarvitsee kyllä koulutuksen.
Ap
Noissa suoramyyntijutuissa on minusta vikana se, että niitä tuotteita on sitten tuputettava ystävilleen ja järjestettävä kutsuja kotonaan sitä varten. Moni varmaan ostaa vain, koska "täytyy", mutta tuskinpa he siitä pitävät. Ystävät alkavat varmaan vähentyä kummasti elleivät ole tietyntyyppisiä kuluttajarouvia...
Toisen työn veroprosentista tulee varmaan niin iso, ettei kannata hakea muuta jos kerran jo tulette hyvin toimeen. Mieluummin kannattaa yrittää saada palkankorotus tai ylennys jo olemassaolevaan työhön. Harva työnantaja haluaa palkata jo muualla työskentelevää kun saa työlle täysin omistautuneenkin työttömän hommiin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:04"]
Noissa suoramyyntijutuissa on minusta vikana se, että niitä tuotteita on sitten tuputettava ystävilleen ja järjestettävä kutsuja kotonaan sitä varten. Moni varmaan ostaa vain, koska "täytyy", mutta tuskinpa he siitä pitävät. Ystävät alkavat varmaan vähentyä kummasti elleivät ole tietyntyyppisiä kuluttajarouvia...
Toisen työn veroprosentista tulee varmaan niin iso, ettei kannata hakea muuta jos kerran jo tulette hyvin toimeen. Mieluummin kannattaa yrittää saada palkankorotus tai ylennys jo olemassaolevaan työhön. Harva työnantaja haluaa palkata jo muualla työskentelevää kun saa työlle täysin omistautuneenkin työttömän hommiin.
[/quote]En minä sitä millään lisäprosentilla tekisi vaan hakisin rinnakkaisverokortin. Kokonaisuudessaan veroprosentti nousisi varmaan pari yksikköä.
Nykyinen työnantajani on pieni firma, eikä ylenemismahdollisuutta tällä hetkellä ole. Palkkakin on työhön nähden hyvä, joten korotusta on turha haaveilla.
ap
Nostelen, jos tulisi vielä vinkkejä.
ap
Onko paikkakunnallasi jotain telemarkkinointiyritystä? Yleensä sellaista työtä voi tehdä iltaisinkin ja pystyy sopimaan aika joustavasti osa-aikaisuudesta.
Siivoushommaia saa usein iltaisin/öisin/viikonloppuisin kun toimipaikat ovat kiinni. Luulen että sulla on hyvät mahkut ko. töihin ihan sen perusteella etää olet (kai?) perheenäiti ja puhut suomea.
no ei todellakaan siivoustyötä ole helppoa saada noilla kriteereillä. Ja suurin osa siivoustyöstä tehdään päiväsaikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:55"]
Onko paikkakunnallasi jotain telemarkkinointiyritystä? Yleensä sellaista työtä voi tehdä iltaisinkin ja pystyy sopimaan aika joustavasti osa-aikaisuudesta.
[/quote]
Telemarkkinointityötä en voi tehdä, koska päätyöni työsopimus kieltää sen.
Siivoustöitä olen katsonut, mutta täällä on vain yksi firma niitä tarjonnut, ja sieltä ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään. Siihenkään minulla ei ole koulutusta, joten todennäköisesti kouluttautuneet hakevat samoja paikkoja ja luonnollisesti menevät ohi.
Onkohan mitään kotoa käsin tehtävää työtä, tyyliin puhtaaksikirjoittamista tai vastaavaa, jossain tarjolla? Onko mol.fi -sivulla tällaisia töitä, ja onko ne jotenkin ilman paikkakuntaa vai miten kun en löydä?
ap
Hei, saat parhaan mahdollisen joululahjan, kun lähetät sähköpostia minulle. Voi niin mielelläni tässäkin kertoisin "kaikille", vaikka siitä olemassa ihan julkinen video, mitä voi käydä katsomassa. Lähetän sen sinulle ;-))
Uimaopet, jumppatuntien vetäjät jne saavat suht hyvää liksaa, ja työajat ilta-/viikonloppupainotteisia. Mutta ko tuntien vetämiseen tarvitaan koulutus.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:55"]
[/quote]
Telemarkkinointityötä en voi tehdä, koska päätyöni työsopimus kieltää sen.
Siivoustöitä olen katsonut, mutta täällä on vain yksi firma niitä tarjonnut, ja sieltä ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään. Siihenkään minulla ei ole koulutusta, joten todennäköisesti kouluttautuneet hakevat samoja paikkoja ja luonnollisesti menevät ohi.
Onkohan mitään kotoa käsin tehtävää työtä, tyyliin puhtaaksikirjoittamista tai vastaavaa, jossain tarjolla? Onko mol.fi -sivulla tällaisia töitä, ja onko ne jotenkin ilman paikkakuntaa vai miten kun en löydä?
ap
[/quote]
Luulen, että iso osa osa-aika-/iltatöistä on ns. piilotyöpaikkoja eli ei löydy TE-toimiston sivuilta. Itse kannattaa olla aktiivinen ja kysellä eri paikoista. Tai voi laittaa vaikka paikallislehteen ilmoituksen: "tehdään puhtaaksikirjoitusta" tms.
Minä ja moni kaverini on päässyt siivoustyöhön (osa-aikatyö) ilman mitään koulutusta. Minulla jopa edeltävää työkokemusta ei ollut juuri ollenkaan. Hiljattain oli uutisissa, että sillä alalla alkaa olla työvoimapula. Joten kannattaa varmaan kysyä eri firmoista.
Hei,
Laita minulle sähköpostia, niin kerron miten minä saan lisätuloja. Tässä en voi sitä kirjoittaa, kun mainostamiseksi/työtarjoukseksi tulkitut kommentit usein poistetaan...
sandraa2099@gmail.com