Millaisia ostoksia ostelette luottokortilla? Siis oikeasti luotolla?
En siis tarkoita ns. maksuaikaominaisuutta, jossa luottokorttilasku maksetaan aina kerralla pois ilman korkokuluja. Millaisia juttuja ostatte rehellisesti luotolla?
Kommentit (22)
En mitään, en ole edes anonut sitä luottoa. Joskus kyllä mietin, että pitäisiköhän anoa, voisin maksaa erissä ainakin matkoja ja muitakin isompia shoppailuja.
eipä oo vielä käytetty luottoa kertaakaan. Hätätilanteita varten se on olemassa. Korttia käytän nettimaksuissa ja ulkomailla mutta aina oon maksanu heti pois kun lasku tulee.
En minkäänlaisia. Maksan aina koko laskun pois, joten käytän vain maksuaikaominaisuutta.
Jos tulisi tiukka rahatilanne, voisin hyvinkin ostaa jotain isompaa, mutta pakollista (pesukoneen, jääkaapin tms.) luotolla enkä pitäisi sitä ollenkaan pahana. Sitä vartenhan se luotto-ominaisuus on että sitä käytetään jos on tarve!
Kyllä se on luotolla ostettua riippumatta siitä, ehtiikö korkoja kertyä vai ei. Itse maksan luottokorttilaskun aina kerralla pois, koska kulutukseen on minusta hölmöä ottaa lainaa. Kortit ovat käteviä matkalla ja verkkokaupoissa, koska voin saada hyvityksen, jos kauppias ei lähetäkään tuotetta.
En ilmeisesti mitään. Olen luullut että tuo mainitsemasi "maksuaikaominaisuus" on sitä luottoa.
Kaikki maksetaan kahdessa kuukaudessa - maksimissaan.
Ihan mitä tahansa, myös pieniä ruokaostoksia. On talous päässyt epätasapainoon :( Nyt kova tavoite vähitellen luopua jatkuvasta velalla elämisestä.
Kaikki maksetaan kortilla. Saadaan amexin pisteitä ja käytetään pisteet aina jouluna. Annetaan joululahjaksi Marimekon lahjakortteja omille vanhemmille sekä yhdelle ystävälle.
Joka viikko joudun käyttää työasioissa korttia, teet kerran kuussa matkalaskut ja saan rahat takas.
En näe mitään haittaa kortilla ostamisessa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:48"]
Kaikki maksetaan kortilla. Saadaan amexin pisteitä ja käytetään pisteet aina jouluna. Annetaan joululahjaksi Marimekon lahjakortteja omille vanhemmille sekä yhdelle ystävälle.
Joka viikko joudun käyttää työasioissa korttia, teet kerran kuussa matkalaskut ja saan rahat takas.
[/quote]
Millainen korkoprosentti tossa teidän Amexin kortissa on? Kuittaako tosiaan ne Marimekon lahjakoryit maksetut korot?
Kyllä minäkin käytän Visaa kuukausi mm. nettiostoihin ja Masterilla ostetaan meidän taloudessa kaikki ruoka- ja päivittäistavara, mutta en koskaan päästä laskuja luoton puolelle (kummassakaan kortissa ei edes ole luotto-ominaisuutta), koska mielestäni korkojen maksaminen nyt vaan on äärimmäisen typerää, mikäli rahaa tililtäkin löytyy... Ap
Kun jouduin lomautetuksi niin ostin luotolla ruokaa. Onneksi pääsin töihin toiseen työpaikkaan ennen kuin luottoraja ylittyi. Siitä asti luotolla on pyörinyt muutama tonni, en ole saanut lyhennettyä pois.
Amexissa on aika kova vuosimaksu?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:54"]
[/quote]
Millainen korkoprosentti tossa teidän Amexin kortissa on? Kuittaako tosiaan ne Marimekon lahjakoryit maksetut korot?
Kyllä minäkin käytän Visaa kuukausi mm. nettiostoihin ja Masterilla ostetaan meidän taloudessa kaikki ruoka- ja päivittäistavara, mutta en koskaan päästä laskuja luoton puolelle (kummassakaan kortissa ei edes ole luotto-ominaisuutta), koska mielestäni korkojen maksaminen nyt vaan on äärimmäisen typerää, mikäli rahaa tililtäkin löytyy... Ap
[/quote]
ohjeet hukassa ? Luottokortti on luottokortti ja aina kun sillä ostetaan, summa menee luotolle.
Jos ostan tänään 100 e, tulee lasku n kk päästä, summa 100 e. Kuluja tulee vasta jos en laskua maksa.
Vuosimaksu on aika kova, kultainen 170 e, mutta sen voi myös maksaa pisteillä. Tänä vuonna olen ostanut pisteillä 2 perus-fatboyta, vajaa 300 e Marimekon lahjiksia ja maksanut vuosimaksun. Tosin tili ei ollut viime vuonna tyhjä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:04"]
[/quote]
[/quote]
ohjeet hukassa ? Luottokortti on luottokortti ja aina kun sillä ostetaan, summa menee luotolle.
Jos ostan tänään 100 e, tulee lasku n kk päästä, summa 100 e. Kuluja tulee vasta jos en laskua maksa.
Vuosimaksu on aika kova, kultainen 170 e, mutta sen voi myös maksaa pisteillä. Tänä vuonna olen ostanut pisteillä 2 perus-fatboyta, vajaa 300 e Marimekon lahjiksia ja maksanut vuosimaksun. Tosin tili ei ollut viime vuonna tyhjä.
[/quote]
Itse et tainnut ymmärtää aloituksen kysymystä. Ketjussahan on nimenomaan kyse siitä, ketkä käyttävät luottokortin luotto-ominaisuutta ja mihin tarkoituksiin. Visaa, Amexia, Mastercardia ja muita korttejahan voi myös käyttää ainoastaan maksuaikakortteina, jolloin kyse ei ole luotosta. Luotto-ominaisuus liitetään korttiin erikseen.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä vielä sulta hukassa olevat ohjeet:
http://www.luottokortti.com/luottokortit-ja-maksuaikakortit/
Ostan luottokortilla mm. lentolippuja ja hotelliöitä. Matkoilla käytän luottokorttia jonkin verran, oikeastaan kyllä tosi harvoin nyt, kun voi usein maksaa debitilläkin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:14"]
Ostan luottokortilla mm. lentolippuja ja hotelliöitä. Matkoilla käytän luottokorttia jonkin verran, oikeastaan kyllä tosi harvoin nyt, kun voi usein maksaa debitilläkin.
[/quote]
Tätä mä en ymmärrä, miksi ihmeessä kellekään edes tulee mieleen matkustaa velaksi? Kyllä minäkin maksuaikakorttia käytän lentolippujen ostamiseen, mutta että luotolla ostaisin ja maksaisin korkoja... No thanks. Mieluummin säästän rahat etukäteen.
Mies ostaa kaiken luotolla, minä ostan pankkikortilla. Mä oon kotona lapsen kanssa ja teen jonkin verran töitä siinä sivussa, mutta tulot on siis aika pienet. Mies on yrittäjä, jolla nyt tehdystä työstä saattaa raha tulla vasta kahden kuukauden päästä. Töitä on eri kokoisia, joten jossain kuussa ei välttämättä ole ollenkaan tuloja. Joskus hän maksaa luottokorttilaskun kokonaan, joskus ei, riippuu senhetkisistä saatavista.
Luotolla kaikki vaipoista vakioveikkaukseen heti puolenkuun jälkeen, kun rahat muuten loppu. Muutenkin sitten lennot, majoitukset ym. nettiostokset.
Mulla on Tuohi ja Visa, ja kumpaakin vingutetaan surutta, tällä hetkellä kummatkin on tapissa :) matkoja, huonekaluja, kodin elektroniikka yms. Lyhennetään kuukausittain, ja joskus on sellainen tilanne, että kun sinne vähänkin saadaan maksettua, vingutetaan taas.
No esimerkiksi nestisä ostan aina vain luottokortilla, saa varmemmin rahansa takaisin jos joutuu huijatuksi.
Työjuttuja maksan usein luotolla, kuten lentolippuja ja hotellihuoneita, saan firmalta rahat kuittia vastaan, jolla voi lyhentää luottovelan.
Jos tili on tyhjä, niin luotolla saa leipää pöytään, jos haluaa.